reklama


GP Brazílie, Rio de Janeiro – Výborné souboje ve 125 i 250

GP Brazílie, Rio de Janeiro – Výborné souboje ve 125 i 250

 

Obě nižší kubatury nám při GP Brazílie v Rio de Janeiru přinesly vskutku napínavé boje a v jejich cíli se z vítězství radovali Jorge Lorenzo (Derbi) ve 125 a Manuel Poggiali (Aprilia) ve 250. Třída MotoGP měla jasného krále a tím byl Valentino Rossi (Hond

Obě nižší kubatury nám při GP Brazílie v Rio de Janeiru přinesly vskutku napínavé boje a v jejich cíli se z vítězství radovali Jorge Lorenzo (Derbi) ve 125 a Manuel Poggiali (Aprilia) ve 250. Třída MotoGP měla jasného krále a tím byl Valentino Rossi (Honda).

Do závodu třídy 125 vystartoval jako raketa Maďar Gábor Talmacsi (Aprilia) a ujal se vedení. Naopak start naprosto nezvládl Dani Pedrosa (Honda) startující z pole position, který odjížděl až jako 12. Svou chybu však velice záhy napravil a ve 4. kole již jezdil na třetím místě. Po třetině závodu již Talmacsiho pravděpodobně zradily pneumatiky a začal se propadat. Jeho vedoucí místo si postupně vyzkoušeli Jorge Lorenzo (Derbi), Ales de Angelis (Aprilia) či Casey Stoner (Aprilia). Na čele se vytvořila skupinka devíti jezdců, ze které v samotném závěru poněkud odpadli Talmacsi a Hector Barbera (Aprilia). Tradiční mela v posledních kolech nastala i v Riu a bylo opravdu na co se dívat. Tři kola před cílem jel na vedoucí pozici Lorenzo, ale než jej dokončil byl odsunut nejdříve Stonerem a poté i de Angelisem až na třetí místo. Stoner předváděl i přes stálé potíže se zraněním z kvalifikace v Brně, vynikající jízdu, ale o kolo později jej stejně de Angelis předjel. Také Lorenzo klesl na čtvrté místo, když na něj úspěšně zaútočil Pedrosa. Nájezd do posledního kola byl ve znamení skvělého útoku mladičkého Lorenza, který se vnějším obloukem dostal ze čtvrtého místa na druhé. Sice tam dlouho nepobyl a klesl zase za Stonera na třetí místo, ale manévr to byl vynikající. Podobný kousek si nechal na konec dlouhé protilehlé rovinky, kdy na brzdy předstihl Stonera i de Angelise a ujal se vedení. Zároveň také Stoner předjel de Angelise a do cíle se již nic nezměnilo. Lorenzo si dojel pro své první postavení na stupních vítězů a hned je to vítězství. Stoner si letos dojel podruhé pro stříbrný věnec a de Angelis pošesté pro třetí místo. Pedrosa se snažil ještě v závěru dostat před de Angelise, ale nakonec zůstal čtvrtý před pátým Pablem Nietem (Aprilia). Prvních šest v cíli dělilo pouhých 0,899 sekundy.

Celkově si upevnil první místo Pedrosa se 188 body. Druhý je Stefano Perugini se 146 a třetí de Angelis se 140 body. Čtvrtý je Dovizioso se 130 a pátý Nieto se 124 body.

Ve 250 nejlépe odstartoval Roberto Rolfo před Sebastianem Portem (oba Honda), za něž se zařadil Toni Elias (Aprilia) startující z pole position, jeho kolega Fonsi Nieto a Manuel Poggiali (oba Aprilia). Nieto však musel velice záhy odstoupit pro technické potíže. Hned ve druhém kole se však dvojice Poggiali a Elias na konci protilehlé rovinky přehnala přes jezdce na Hondách a ihned se jim začala vzdalovat. Porto o kolo později přehnal svou snahu a havaroval. Poggiali udával tempo závodu, ale Elias se neustále snažil dostat před něj. Podařilo se mu to v polovině závodu, kdy jej riskantním manévrem předjel a Poggiali musel až téměř do trávy a několik sekund ztratil. Příliš jej to ale nerozhodilo a systematicky začal Eliasův náskok stahovat. Do závěrečné čtvrtiny závodu již najížděl těsně za Španělem a záhy jej předjel. Stále si udržoval přesnou stopu a nechával tak Eliasovi dostatek prostoru pro jeho agresivní pokusy o předjetí. V předposledním kole si dokonce dvakrát vyměnili pozici a vždy to bylo způsobeno Eliasovým pozdním bržděním a následným širokým vyjetím zatáčky. Nicméně v posledním kole se Elias opět dostal do vedení a mohlo se zdát, že si jede pro čtvrté letošní vítězství. Na protilehlé rovince však Poggiali využil vyšší maximální rychlosti své tovární Aprilie a předjel jej. Elias se snažil svou nižší rychlost eliminovat pozdějším přechodem na brzdy, ale bylo již příliš pozdě a havaroval. Poggiali si v pohodě dojel pro čtvrtý letošní triumf a upevnil si vedoucí postavení. Druhé místo pak po tvrdém boji s Randy de Punietem (Aprilia) získal Rolfo. Tato dvojice přijel do cíle se ztrátou téměř 13 sekundy. Čtvrtý skončil Sylvain Guintoli (Aprilia) před Naokim Matsudem (Yamaha). Elias ještě svůj stroj zvedl, ale dojel do cíle až jako 18. Naši výborně odstartovali a Jarda Huleš (Honda) jel na konci prvního kola na pěkném 13. místě, zatímco Lukáš Pešek (Yamaha) byl 16. Postupně se propadali a Hulešovi v zisku letošního prvního bodu za 15. místo pomohl jen Eliasův pád. Pešek dojel jako 17.

V celkovém pořadí stále vede Poggiali se 190 body před Rolfem se 168 a de Punietem se 162 body. Elias klesl na čtvrté místo a má na kontě 151 bodů zatímco pátý Nieto 143.

Závod třídy MotoGP v Brazílii se velice záhy stal značkovým pohárem Hondy a dramatičnost nižších dvou tříd nabízel snad jen v úvodních dvou kolech. Nejlépe odstartoval Loris Capirossi (Ducati), za nějž se zařadil Sete Gibernau, Valentino Rossi, Max Biaggi a Nicky Hayden (všichni Honda). Ještě v průběhu úvodních zatáček se do vedení dostal Gibernau a ihned si vytvořil menší náskok. Tuto skutečnost zaznamenal Rossi a také se přehnal přes Capirossiho a vydal se svého letošního největšího soupeře stíhat. Během dvou kol jej dostihl a dále již jen studoval jeho jízdu. V 9. kole jej bravurním manévrem předjel, když si do esíčka najel širokým vnějším obloukem a do následující zatáčky se tak dostal na vnitřek. Ihned nasadil svůj tradiční trhák, vytvořil si více než dvouvteřinový náskok a o vítězi bylo rozhodnuto. O něco zajímavější to bylo za touto dvojicí. Výborně odstartoval Makoto Tamada (Honda), když jel kolem osmého místa a začal se na své Hondě obuté do pneumatik Bridgestone pomalu posouvat vpřed. V šestém kole předjel Haydena a dostal se na páté místo. Ihned začal tlačit na čtvrtého Biaggiho, který svůj problém řešil předjetím Capirossiho o kolo později. Dlouho mu to však nepomohlo, protože v 8. kole Tamada dostal i Capirossiho a zase se do Biaggiho pustil. Jeho snaha přinesla kýžený úspěch a ve 12. kole jej předjel a dostal se tak na vynikající třetí místo. Biaggimu však těžké časy neskončily, protože o tři kola později se za jeho zády objevil další nováček Hayden. Tomu ale zkušený Ital již odolal.

Na prvních pěti místech dojeli jezdci na Hondách v pořadí Rossi, Gibernau, Tamada, Biaggi a Hayden a až na šestém místě tentokrát skončil Capirossi. Zcela propadl domácí miláček Alex Barros (Yamaha), která skončil až 12.

Celkové vedení si opět upevnil Rossi, který již nasbíral 262 bodů. Druhý Gibernau má ztrátu 51 bodů a vlastní jich tedy 211. Třetí je Biaggi se 174 před Capirossim se 123 body. Nejlepší pětku doplňuje Troy Bayliss (Ducati) se 112 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 


Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Poloauto, různé více či méně kreativní nadávky





 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama