GP Brazílie, Rio de Janeiro – Výborné souboje ve 125 i 250

GP Brazílie, Rio de Janeiro – Výborné souboje ve 125 i 250

 

Obě nižší kubatury nám při GP Brazílie v Rio de Janeiru přinesly vskutku napínavé boje a v jejich cíli se z vítězství radovali Jorge Lorenzo (Derbi) ve 125 a Manuel Poggiali (Aprilia) ve 250. Třída MotoGP měla jasného krále a tím byl Valentino Rossi (Hond

Obě nižší kubatury nám při GP Brazílie v Rio de Janeiru přinesly vskutku napínavé boje a v jejich cíli se z vítězství radovali Jorge Lorenzo (Derbi) ve 125 a Manuel Poggiali (Aprilia) ve 250. Třída MotoGP měla jasného krále a tím byl Valentino Rossi (Honda).

Do závodu třídy 125 vystartoval jako raketa Maďar Gábor Talmacsi (Aprilia) a ujal se vedení. Naopak start naprosto nezvládl Dani Pedrosa (Honda) startující z pole position, který odjížděl až jako 12. Svou chybu však velice záhy napravil a ve 4. kole již jezdil na třetím místě. Po třetině závodu již Talmacsiho pravděpodobně zradily pneumatiky a začal se propadat. Jeho vedoucí místo si postupně vyzkoušeli Jorge Lorenzo (Derbi), Ales de Angelis (Aprilia) či Casey Stoner (Aprilia). Na čele se vytvořila skupinka devíti jezdců, ze které v samotném závěru poněkud odpadli Talmacsi a Hector Barbera (Aprilia). Tradiční mela v posledních kolech nastala i v Riu a bylo opravdu na co se dívat. Tři kola před cílem jel na vedoucí pozici Lorenzo, ale než jej dokončil byl odsunut nejdříve Stonerem a poté i de Angelisem až na třetí místo. Stoner předváděl i přes stálé potíže se zraněním z kvalifikace v Brně, vynikající jízdu, ale o kolo později jej stejně de Angelis předjel. Také Lorenzo klesl na čtvrté místo, když na něj úspěšně zaútočil Pedrosa. Nájezd do posledního kola byl ve znamení skvělého útoku mladičkého Lorenza, který se vnějším obloukem dostal ze čtvrtého místa na druhé. Sice tam dlouho nepobyl a klesl zase za Stonera na třetí místo, ale manévr to byl vynikající. Podobný kousek si nechal na konec dlouhé protilehlé rovinky, kdy na brzdy předstihl Stonera i de Angelise a ujal se vedení. Zároveň také Stoner předjel de Angelise a do cíle se již nic nezměnilo. Lorenzo si dojel pro své první postavení na stupních vítězů a hned je to vítězství. Stoner si letos dojel podruhé pro stříbrný věnec a de Angelis pošesté pro třetí místo. Pedrosa se snažil ještě v závěru dostat před de Angelise, ale nakonec zůstal čtvrtý před pátým Pablem Nietem (Aprilia). Prvních šest v cíli dělilo pouhých 0,899 sekundy.

Celkově si upevnil první místo Pedrosa se 188 body. Druhý je Stefano Perugini se 146 a třetí de Angelis se 140 body. Čtvrtý je Dovizioso se 130 a pátý Nieto se 124 body.

Ve 250 nejlépe odstartoval Roberto Rolfo před Sebastianem Portem (oba Honda), za něž se zařadil Toni Elias (Aprilia) startující z pole position, jeho kolega Fonsi Nieto a Manuel Poggiali (oba Aprilia). Nieto však musel velice záhy odstoupit pro technické potíže. Hned ve druhém kole se však dvojice Poggiali a Elias na konci protilehlé rovinky přehnala přes jezdce na Hondách a ihned se jim začala vzdalovat. Porto o kolo později přehnal svou snahu a havaroval. Poggiali udával tempo závodu, ale Elias se neustále snažil dostat před něj. Podařilo se mu to v polovině závodu, kdy jej riskantním manévrem předjel a Poggiali musel až téměř do trávy a několik sekund ztratil. Příliš jej to ale nerozhodilo a systematicky začal Eliasův náskok stahovat. Do závěrečné čtvrtiny závodu již najížděl těsně za Španělem a záhy jej předjel. Stále si udržoval přesnou stopu a nechával tak Eliasovi dostatek prostoru pro jeho agresivní pokusy o předjetí. V předposledním kole si dokonce dvakrát vyměnili pozici a vždy to bylo způsobeno Eliasovým pozdním bržděním a následným širokým vyjetím zatáčky. Nicméně v posledním kole se Elias opět dostal do vedení a mohlo se zdát, že si jede pro čtvrté letošní vítězství. Na protilehlé rovince však Poggiali využil vyšší maximální rychlosti své tovární Aprilie a předjel jej. Elias se snažil svou nižší rychlost eliminovat pozdějším přechodem na brzdy, ale bylo již příliš pozdě a havaroval. Poggiali si v pohodě dojel pro čtvrtý letošní triumf a upevnil si vedoucí postavení. Druhé místo pak po tvrdém boji s Randy de Punietem (Aprilia) získal Rolfo. Tato dvojice přijel do cíle se ztrátou téměř 13 sekundy. Čtvrtý skončil Sylvain Guintoli (Aprilia) před Naokim Matsudem (Yamaha). Elias ještě svůj stroj zvedl, ale dojel do cíle až jako 18. Naši výborně odstartovali a Jarda Huleš (Honda) jel na konci prvního kola na pěkném 13. místě, zatímco Lukáš Pešek (Yamaha) byl 16. Postupně se propadali a Hulešovi v zisku letošního prvního bodu za 15. místo pomohl jen Eliasův pád. Pešek dojel jako 17.

V celkovém pořadí stále vede Poggiali se 190 body před Rolfem se 168 a de Punietem se 162 body. Elias klesl na čtvrté místo a má na kontě 151 bodů zatímco pátý Nieto 143.

Závod třídy MotoGP v Brazílii se velice záhy stal značkovým pohárem Hondy a dramatičnost nižších dvou tříd nabízel snad jen v úvodních dvou kolech. Nejlépe odstartoval Loris Capirossi (Ducati), za nějž se zařadil Sete Gibernau, Valentino Rossi, Max Biaggi a Nicky Hayden (všichni Honda). Ještě v průběhu úvodních zatáček se do vedení dostal Gibernau a ihned si vytvořil menší náskok. Tuto skutečnost zaznamenal Rossi a také se přehnal přes Capirossiho a vydal se svého letošního největšího soupeře stíhat. Během dvou kol jej dostihl a dále již jen studoval jeho jízdu. V 9. kole jej bravurním manévrem předjel, když si do esíčka najel širokým vnějším obloukem a do následující zatáčky se tak dostal na vnitřek. Ihned nasadil svůj tradiční trhák, vytvořil si více než dvouvteřinový náskok a o vítězi bylo rozhodnuto. O něco zajímavější to bylo za touto dvojicí. Výborně odstartoval Makoto Tamada (Honda), když jel kolem osmého místa a začal se na své Hondě obuté do pneumatik Bridgestone pomalu posouvat vpřed. V šestém kole předjel Haydena a dostal se na páté místo. Ihned začal tlačit na čtvrtého Biaggiho, který svůj problém řešil předjetím Capirossiho o kolo později. Dlouho mu to však nepomohlo, protože v 8. kole Tamada dostal i Capirossiho a zase se do Biaggiho pustil. Jeho snaha přinesla kýžený úspěch a ve 12. kole jej předjel a dostal se tak na vynikající třetí místo. Biaggimu však těžké časy neskončily, protože o tři kola později se za jeho zády objevil další nováček Hayden. Tomu ale zkušený Ital již odolal.

Na prvních pěti místech dojeli jezdci na Hondách v pořadí Rossi, Gibernau, Tamada, Biaggi a Hayden a až na šestém místě tentokrát skončil Capirossi. Zcela propadl domácí miláček Alex Barros (Yamaha), která skončil až 12.

Celkové vedení si opět upevnil Rossi, který již nasbíral 262 bodů. Druhý Gibernau má ztrátu 51 bodů a vlastní jich tedy 211. Třetí je Biaggi se 174 před Capirossim se 123 body. Nejlepší pětku doplňuje Troy Bayliss (Ducati) se 112 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Varování z USA: KLDR chystá další odpal balistické rakety - na jejich Den vítězství Varování z USA: KLDR chystá další odpal balistické rakety - na jejich Den vítězství

Severní Korea se podle Spojených států připravuje na…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení

Modernizace a rozšíření železničního koridoru mezi Prahou…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Dnes 18:48

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Eliška Balzerová odchází z Fidlovačky: Vadila jsem nové šéfce!

Eliška Balzerová odchází z Fidlovačky: Vadila jsem…

Konečně promluvila o tom, proč před prázdninami definitivně odešla z Divadla Na Fidlovačce. Eliška Balzerová…

Policistovi (†32) se 2,5 roku po smrti narodila dcera! Manželka se nechala uměle oplodnit

Policistovi (†32) se 2,5 roku po smrti narodila…

Newyorskému policistovi (†32), který zahynul ve službě, se 31 měsíců po smrti narodila dcerka. Manželka se…

 

iSport.cz

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na slávisty Ščuka a Van Kessela

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na…

Stojí v čele šiku mančaftů, které by mohly konkurovat megafavoritům Spartě, Slavii a Plzni. Přímá účast…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…