GP Brazílie, Rio de Janeiro – Výborné souboje ve 125 i 250

GP Brazílie, Rio de Janeiro – Výborné souboje ve 125 i 250

 

Obě nižší kubatury nám při GP Brazílie v Rio de Janeiru přinesly vskutku napínavé boje a v jejich cíli se z vítězství radovali Jorge Lorenzo (Derbi) ve 125 a Manuel Poggiali (Aprilia) ve 250. Třída MotoGP měla jasného krále a tím byl Valentino Rossi (Hond

Obě nižší kubatury nám při GP Brazílie v Rio de Janeiru přinesly vskutku napínavé boje a v jejich cíli se z vítězství radovali Jorge Lorenzo (Derbi) ve 125 a Manuel Poggiali (Aprilia) ve 250. Třída MotoGP měla jasného krále a tím byl Valentino Rossi (Honda).

Do závodu třídy 125 vystartoval jako raketa Maďar Gábor Talmacsi (Aprilia) a ujal se vedení. Naopak start naprosto nezvládl Dani Pedrosa (Honda) startující z pole position, který odjížděl až jako 12. Svou chybu však velice záhy napravil a ve 4. kole již jezdil na třetím místě. Po třetině závodu již Talmacsiho pravděpodobně zradily pneumatiky a začal se propadat. Jeho vedoucí místo si postupně vyzkoušeli Jorge Lorenzo (Derbi), Ales de Angelis (Aprilia) či Casey Stoner (Aprilia). Na čele se vytvořila skupinka devíti jezdců, ze které v samotném závěru poněkud odpadli Talmacsi a Hector Barbera (Aprilia). Tradiční mela v posledních kolech nastala i v Riu a bylo opravdu na co se dívat. Tři kola před cílem jel na vedoucí pozici Lorenzo, ale než jej dokončil byl odsunut nejdříve Stonerem a poté i de Angelisem až na třetí místo. Stoner předváděl i přes stálé potíže se zraněním z kvalifikace v Brně, vynikající jízdu, ale o kolo později jej stejně de Angelis předjel. Také Lorenzo klesl na čtvrté místo, když na něj úspěšně zaútočil Pedrosa. Nájezd do posledního kola byl ve znamení skvělého útoku mladičkého Lorenza, který se vnějším obloukem dostal ze čtvrtého místa na druhé. Sice tam dlouho nepobyl a klesl zase za Stonera na třetí místo, ale manévr to byl vynikající. Podobný kousek si nechal na konec dlouhé protilehlé rovinky, kdy na brzdy předstihl Stonera i de Angelise a ujal se vedení. Zároveň také Stoner předjel de Angelise a do cíle se již nic nezměnilo. Lorenzo si dojel pro své první postavení na stupních vítězů a hned je to vítězství. Stoner si letos dojel podruhé pro stříbrný věnec a de Angelis pošesté pro třetí místo. Pedrosa se snažil ještě v závěru dostat před de Angelise, ale nakonec zůstal čtvrtý před pátým Pablem Nietem (Aprilia). Prvních šest v cíli dělilo pouhých 0,899 sekundy.

Celkově si upevnil první místo Pedrosa se 188 body. Druhý je Stefano Perugini se 146 a třetí de Angelis se 140 body. Čtvrtý je Dovizioso se 130 a pátý Nieto se 124 body.

Ve 250 nejlépe odstartoval Roberto Rolfo před Sebastianem Portem (oba Honda), za něž se zařadil Toni Elias (Aprilia) startující z pole position, jeho kolega Fonsi Nieto a Manuel Poggiali (oba Aprilia). Nieto však musel velice záhy odstoupit pro technické potíže. Hned ve druhém kole se však dvojice Poggiali a Elias na konci protilehlé rovinky přehnala přes jezdce na Hondách a ihned se jim začala vzdalovat. Porto o kolo později přehnal svou snahu a havaroval. Poggiali udával tempo závodu, ale Elias se neustále snažil dostat před něj. Podařilo se mu to v polovině závodu, kdy jej riskantním manévrem předjel a Poggiali musel až téměř do trávy a několik sekund ztratil. Příliš jej to ale nerozhodilo a systematicky začal Eliasův náskok stahovat. Do závěrečné čtvrtiny závodu již najížděl těsně za Španělem a záhy jej předjel. Stále si udržoval přesnou stopu a nechával tak Eliasovi dostatek prostoru pro jeho agresivní pokusy o předjetí. V předposledním kole si dokonce dvakrát vyměnili pozici a vždy to bylo způsobeno Eliasovým pozdním bržděním a následným širokým vyjetím zatáčky. Nicméně v posledním kole se Elias opět dostal do vedení a mohlo se zdát, že si jede pro čtvrté letošní vítězství. Na protilehlé rovince však Poggiali využil vyšší maximální rychlosti své tovární Aprilie a předjel jej. Elias se snažil svou nižší rychlost eliminovat pozdějším přechodem na brzdy, ale bylo již příliš pozdě a havaroval. Poggiali si v pohodě dojel pro čtvrtý letošní triumf a upevnil si vedoucí postavení. Druhé místo pak po tvrdém boji s Randy de Punietem (Aprilia) získal Rolfo. Tato dvojice přijel do cíle se ztrátou téměř 13 sekundy. Čtvrtý skončil Sylvain Guintoli (Aprilia) před Naokim Matsudem (Yamaha). Elias ještě svůj stroj zvedl, ale dojel do cíle až jako 18. Naši výborně odstartovali a Jarda Huleš (Honda) jel na konci prvního kola na pěkném 13. místě, zatímco Lukáš Pešek (Yamaha) byl 16. Postupně se propadali a Hulešovi v zisku letošního prvního bodu za 15. místo pomohl jen Eliasův pád. Pešek dojel jako 17.

V celkovém pořadí stále vede Poggiali se 190 body před Rolfem se 168 a de Punietem se 162 body. Elias klesl na čtvrté místo a má na kontě 151 bodů zatímco pátý Nieto 143.

Závod třídy MotoGP v Brazílii se velice záhy stal značkovým pohárem Hondy a dramatičnost nižších dvou tříd nabízel snad jen v úvodních dvou kolech. Nejlépe odstartoval Loris Capirossi (Ducati), za nějž se zařadil Sete Gibernau, Valentino Rossi, Max Biaggi a Nicky Hayden (všichni Honda). Ještě v průběhu úvodních zatáček se do vedení dostal Gibernau a ihned si vytvořil menší náskok. Tuto skutečnost zaznamenal Rossi a také se přehnal přes Capirossiho a vydal se svého letošního největšího soupeře stíhat. Během dvou kol jej dostihl a dále již jen studoval jeho jízdu. V 9. kole jej bravurním manévrem předjel, když si do esíčka najel širokým vnějším obloukem a do následující zatáčky se tak dostal na vnitřek. Ihned nasadil svůj tradiční trhák, vytvořil si více než dvouvteřinový náskok a o vítězi bylo rozhodnuto. O něco zajímavější to bylo za touto dvojicí. Výborně odstartoval Makoto Tamada (Honda), když jel kolem osmého místa a začal se na své Hondě obuté do pneumatik Bridgestone pomalu posouvat vpřed. V šestém kole předjel Haydena a dostal se na páté místo. Ihned začal tlačit na čtvrtého Biaggiho, který svůj problém řešil předjetím Capirossiho o kolo později. Dlouho mu to však nepomohlo, protože v 8. kole Tamada dostal i Capirossiho a zase se do Biaggiho pustil. Jeho snaha přinesla kýžený úspěch a ve 12. kole jej předjel a dostal se tak na vynikající třetí místo. Biaggimu však těžké časy neskončily, protože o tři kola později se za jeho zády objevil další nováček Hayden. Tomu ale zkušený Ital již odolal.

Na prvních pěti místech dojeli jezdci na Hondách v pořadí Rossi, Gibernau, Tamada, Biaggi a Hayden a až na šestém místě tentokrát skončil Capirossi. Zcela propadl domácí miláček Alex Barros (Yamaha), která skončil až 12.

Celkové vedení si opět upevnil Rossi, který již nasbíral 262 bodů. Druhý Gibernau má ztrátu 51 bodů a vlastní jich tedy 211. Třetí je Biaggi se 174 před Capirossim se 123 body. Nejlepší pětku doplňuje Troy Bayliss (Ducati) se 112 body.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Hrozí Tereze pomsta od drogového gangu? Hraje vabank, jde o život, míní expert Šándor

Hrozí Tereze pomsta od drogového gangu? Hraje…

Začala zpívat a u soudu si tím jistě pomůže. Není to ale pro Terezu H., zadrženou v Pákistánu s 9 kily heroinu,…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…