reklama


GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

 

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

MotoGP
Nejlepší start do závodu měl Sete Gibernau (Honda), který do závodu sledovaného 78 818 diváky nastupoval z pole position. Hned za jeho záda se zařadil jeho týmový kolega Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha), Nicky Hayden (Honda), Carlos Checa (Ducati) a John Hopkins (Suzuki). Pořadí však nevydrželo ani v průběhu prvního kola, protože Rossi se během jeho první poloviny dostal do vedení. Také v dalších kolech se ve vedení bojovalo jako by se již jelo do cíle. Ve třetím kole šel do vedení Gibernau,ale v následujícím kole mu Rossi předjetí opět vrátil, aby Gibernau vzápětí svého soupeře v témže kole opět předjel. Po tomto manévru se situace na špici poněkud uklidnila a boje se přesunuly na další pozice. Tam spolu soupeřili mladíci Melandri a Hayden a ze vzájemného souboje vyšel v šestém kole nakonec lépe Hayden, který od Melandriho převzal třetí příčku. K této dvojici se ze zadních pozic blížila dvojice ostřílených borců Alex Barros (Honda) a Loris Capirossi (Ducati). Mírně ztrácejícího Melandriho předjel v 9.kole nejdříve Barros a ve 12. také Capirossi. Ve stejném kole se také změnil muž na vedoucí pozici, když iniciativu převzal Rossi. Únik se však nekonal a Gibernau celkem bez potíží držel jeho tempo.

Dvojice veteránů Barros - Capirossi se dále hnala vpřed a ve 13.kole o své třetí místo přišel Hayden díky Barrosovi a v 17. jej odsunul za svá záda také Capirossi. Dokonce se zdálo,že oba dotahují vedoucí dvojici,která se v těch chvílích oddávala těžkému taktizování, kdo z nich vlastně pojede do závěrečné fáze závodu na vedoucí pozici. Nakonec padla volba na Gibernaua, který v 18. kole Rossiho předjel a začal diktovat tempo na první pozici. Dvojicesi tak udržela asi sekundový náskok na své pronásledovatele,kteří si ještě ve 20. kole prohodili pozice a na třetí příčku se dostal výborně jedoucí Capirossi. Tou dobou se do pořadí na předních místech začal míchat do té doby neviditelný Max Biaggi (Honda), který se ve 21. kole dokázal protlačit dokonce na čtvrté místo před Barrose. V závěru stejného kola přišel nenadálý útok Rossiho na Gibernaua, když jej Ital předjel v nájezdu do posledního esíčka a vybudoval si rychle několikametrový náskok. Gibernau se v posledním kole ještě snažil o odvetu, ale nebylo mu souzeno zaútočit, protože v závěrečném stoupání od Schwantzovy zatáčky jeho Honda náhle zpomalila a do cíle jej nedovezla.

Neštěstí jednoho znamená štěstí druhého a tak se za vítězným Rossim dočkal překvapivého druhého místa Capirossi a na třetí příčku se posunul po výborné stíhací jízdě Biaggi. Na Barrose nakonec zbyla nepopulární čtvrtá příčka a pátý dokončil Hayden. Po výborném úvodu Melandri nakonec klesl až na na šesté místo a sedmý dokončil Rossiho týmový kolega Colin Edwards (Yamaha). Osmé místo si vyjel Checa před devátým Troyem Baylissem (Honda) a první desítku uzavřel Makoto Tamada (Honda).

Celkovému hodnocení kraluje Rossi s 261 body. Na druhé místo se dnešním výkonem posunul Biaggi se 129 body a odsunul na třetí místo Melandriho se 126 body. Čtvrté místo drží Edwards se 123 body a na páté místo po dnešní smůle klesl Gibernau se 115 body.

250
Do závodu střední třídy nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) a na druhé místo odsunul Jorge Lorenza (Honda) startujícího z pole position. Jejich počínání sledoval z těsné blízkosti Hiroshi Aoyama (Honda). Za touto trojicí se však strhla mela, když po vzájemné kolizi havarovali Hector Barbera (Honda) a Yuki Takahashi (Honda) a díky havárii Simone Corsiho (Aprilia) musel vyjet z trati Sebastian Porto (Aprilia). Na čelese poté utvořila skupinka šesti jezdců, kterou od třetího kola vedl opět Lorenzo a jejími členy byli Aoyama, Alex de Angelis, Casey Stoner (oba Aprilia), Pedrosa a Andrea Dovizioso (Honda). V polovině závodu celou skupinku dělilo pouhých 1,5 sekundy. Právě v tuto dobu začal zvyšovat tempo Pedrosa, který se z pátého místa postupně prokousal na druhé a chtěl útočit na Lorenza. Musel se ovšem nejdříve vypořádat s bojovným de Angelisem, který se nechtěl druhé příčky jen tak vzdát. Španěl však nakonec uspěl a okamžitě se pustil do útoků na Lorenza, které přinesly ovoce a Pedrosa se ujal vedení. Ve svém tažení byl natolik usilovný, že právě v době svého vedení zajel nový rekord okruhu. S přehledem si dojel pro své letošní šesté vítězství a potvrdil své ambice obhájit loňský titul. Druhý Lorenzo zaostal o 1,3 sekundy. Pro třetí místo si dojel Stoner před de Angelisem. Nejlepší pětici uzavíral Aoyama.

Našim jezdcům se tentokráte dařilo. Jakub Smrž (Honda) dojel na pěkném 11 místě a po dlouhé době se mu podařilo prolomit šňůru nebodovaných závodů. Také Radomil Rous (Honda) si vyjel body za 14. místo.

Celkově jasně vede Pedrosa s 206 body, druhý Stoner má na kontě 147 bodů a třetí Dovizioso 134. Čtvrtý Porto má 105 bodů a pátý de Angelis má rovných 100 bodů. Smrž je s 11 body 20. a Rous s 10 na 21. pozici

125
Výborný start do závodu předvedl z pole position Thomas Luthi (Honda), který se ujal vedení a během krátké chvíle si vyjel drobný náskok. Dlouho se ale neradoval, protože se za ním ihned vydala čtveřice pronásledovatelů Mattia Pasini (Aprilia), Mika Kallio (KTM), Lorenzo Zanetti a Marco Simoncelli (oba Aprilia). Skupinka Luthiho dotáhla a pohltila jej. Nicméně Švýcar v českých službách se nevzdal a v 17. kole se opět ujal vedení. V závěru závodu se na okruh snesla drobná sprška, která z boje vyřadila Passiniho. Luthi se s nástrahami počasí dokázal vyrovnat nejlépe a do cíle dojel s více než třemi sekundami náskoku na prvním místě. Skvělým způsobem tak prolomil svou dosavadní brněnskou smůlu, když v žádném ze tří předchozích závodů zde nebodoval. Druhé místo vybojoval Kallio před Simoncellim, když je v cíli dělila desetina sekundy. Čtvrtý dojel po vynikající stíhačce ze 20. místa na startu Sergio Gadea (Aprilia) a pátý skončil Zanetti.

Trojici našich jezdců se závod nevydařil, když ani Lukáš Pešek (Derbi), ani Karel Abrahám (Aprilia) ani Patrik Vostárek (Honda) do cíle nedorazili.

Celkově si vedení upevnil Luthi se 144 body před Kalliem se 136 a Gaborem Talmacsim (KTM) se 120 body. Čtvrtý je Simoncelli se 117 body a pátý Pasini se 100 body. Pešek je s 18 body na 19. místě.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump prodal všechny své akcie, měly hodnotu jedné miliardy korun Trump prodal všechny své akcie, měly hodnotu jedné miliardy korun

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v červnu…

Ochráníme vás před EET, slibuje spolek kontroverzního youtubera Ochráníme vás před EET, slibuje spolek kontroverzního youtubera

Za téměř devět tisíc korun ročně by se podnikatel nemusel…

Ze souboje o Prazdroj vypadla americká Bain Capital, favoritem je japonská Asahi, píše Reuters Ze souboje o Prazdroj vypadla americká Bain Capital, favoritem je japonská Asahi, píše Reuters

Seznam zájemců o převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších…

Komentář Jiřího Koželouha: Obrátí Trump energetické kormidlo? Stěží Komentář Jiřího Koželouha: Obrátí Trump energetické kormidlo? Stěží

Plány Donalda Trumpa na zpátečku v energetice nebudou…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 






 
Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Dnes 18:50

Písty představují nejnamáhavější součást spalovacího motoru. Čím se písty liší, z čeho jsou vyrobeny a proč jsou tolik namáhány?




Blesk.cz

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Kam v zimě k moři? Rozhodování je teď o něco těžší, protože k tradičním destinacím přibývají další. Jako třeba…

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci. Ekologové: „Obojí nejde“

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci.…

Skládkování v Česku by mělo do osmi let, tedy rokem 2024, skončit. Podle šéfa resortu životního prostředí…

 

iSport.cz

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují, až budou hrát poháry

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují,…

Zůstane v novém roce hlavním kormidelníkem Sparty David Holoubek, nebo přenechá otěže někomu zkušenějšímu…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama