GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

 

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

MotoGP
Nejlepší start do závodu měl Sete Gibernau (Honda), který do závodu sledovaného 78 818 diváky nastupoval z pole position. Hned za jeho záda se zařadil jeho týmový kolega Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha), Nicky Hayden (Honda), Carlos Checa (Ducati) a John Hopkins (Suzuki). Pořadí však nevydrželo ani v průběhu prvního kola, protože Rossi se během jeho první poloviny dostal do vedení. Také v dalších kolech se ve vedení bojovalo jako by se již jelo do cíle. Ve třetím kole šel do vedení Gibernau,ale v následujícím kole mu Rossi předjetí opět vrátil, aby Gibernau vzápětí svého soupeře v témže kole opět předjel. Po tomto manévru se situace na špici poněkud uklidnila a boje se přesunuly na další pozice. Tam spolu soupeřili mladíci Melandri a Hayden a ze vzájemného souboje vyšel v šestém kole nakonec lépe Hayden, který od Melandriho převzal třetí příčku. K této dvojici se ze zadních pozic blížila dvojice ostřílených borců Alex Barros (Honda) a Loris Capirossi (Ducati). Mírně ztrácejícího Melandriho předjel v 9.kole nejdříve Barros a ve 12. také Capirossi. Ve stejném kole se také změnil muž na vedoucí pozici, když iniciativu převzal Rossi. Únik se však nekonal a Gibernau celkem bez potíží držel jeho tempo.

Dvojice veteránů Barros - Capirossi se dále hnala vpřed a ve 13.kole o své třetí místo přišel Hayden díky Barrosovi a v 17. jej odsunul za svá záda také Capirossi. Dokonce se zdálo,že oba dotahují vedoucí dvojici,která se v těch chvílích oddávala těžkému taktizování, kdo z nich vlastně pojede do závěrečné fáze závodu na vedoucí pozici. Nakonec padla volba na Gibernaua, který v 18. kole Rossiho předjel a začal diktovat tempo na první pozici. Dvojicesi tak udržela asi sekundový náskok na své pronásledovatele,kteří si ještě ve 20. kole prohodili pozice a na třetí příčku se dostal výborně jedoucí Capirossi. Tou dobou se do pořadí na předních místech začal míchat do té doby neviditelný Max Biaggi (Honda), který se ve 21. kole dokázal protlačit dokonce na čtvrté místo před Barrose. V závěru stejného kola přišel nenadálý útok Rossiho na Gibernaua, když jej Ital předjel v nájezdu do posledního esíčka a vybudoval si rychle několikametrový náskok. Gibernau se v posledním kole ještě snažil o odvetu, ale nebylo mu souzeno zaútočit, protože v závěrečném stoupání od Schwantzovy zatáčky jeho Honda náhle zpomalila a do cíle jej nedovezla.

Neštěstí jednoho znamená štěstí druhého a tak se za vítězným Rossim dočkal překvapivého druhého místa Capirossi a na třetí příčku se posunul po výborné stíhací jízdě Biaggi. Na Barrose nakonec zbyla nepopulární čtvrtá příčka a pátý dokončil Hayden. Po výborném úvodu Melandri nakonec klesl až na na šesté místo a sedmý dokončil Rossiho týmový kolega Colin Edwards (Yamaha). Osmé místo si vyjel Checa před devátým Troyem Baylissem (Honda) a první desítku uzavřel Makoto Tamada (Honda).

Celkovému hodnocení kraluje Rossi s 261 body. Na druhé místo se dnešním výkonem posunul Biaggi se 129 body a odsunul na třetí místo Melandriho se 126 body. Čtvrté místo drží Edwards se 123 body a na páté místo po dnešní smůle klesl Gibernau se 115 body.

250
Do závodu střední třídy nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) a na druhé místo odsunul Jorge Lorenza (Honda) startujícího z pole position. Jejich počínání sledoval z těsné blízkosti Hiroshi Aoyama (Honda). Za touto trojicí se však strhla mela, když po vzájemné kolizi havarovali Hector Barbera (Honda) a Yuki Takahashi (Honda) a díky havárii Simone Corsiho (Aprilia) musel vyjet z trati Sebastian Porto (Aprilia). Na čelese poté utvořila skupinka šesti jezdců, kterou od třetího kola vedl opět Lorenzo a jejími členy byli Aoyama, Alex de Angelis, Casey Stoner (oba Aprilia), Pedrosa a Andrea Dovizioso (Honda). V polovině závodu celou skupinku dělilo pouhých 1,5 sekundy. Právě v tuto dobu začal zvyšovat tempo Pedrosa, který se z pátého místa postupně prokousal na druhé a chtěl útočit na Lorenza. Musel se ovšem nejdříve vypořádat s bojovným de Angelisem, který se nechtěl druhé příčky jen tak vzdát. Španěl však nakonec uspěl a okamžitě se pustil do útoků na Lorenza, které přinesly ovoce a Pedrosa se ujal vedení. Ve svém tažení byl natolik usilovný, že právě v době svého vedení zajel nový rekord okruhu. S přehledem si dojel pro své letošní šesté vítězství a potvrdil své ambice obhájit loňský titul. Druhý Lorenzo zaostal o 1,3 sekundy. Pro třetí místo si dojel Stoner před de Angelisem. Nejlepší pětici uzavíral Aoyama.

Našim jezdcům se tentokráte dařilo. Jakub Smrž (Honda) dojel na pěkném 11 místě a po dlouhé době se mu podařilo prolomit šňůru nebodovaných závodů. Také Radomil Rous (Honda) si vyjel body za 14. místo.

Celkově jasně vede Pedrosa s 206 body, druhý Stoner má na kontě 147 bodů a třetí Dovizioso 134. Čtvrtý Porto má 105 bodů a pátý de Angelis má rovných 100 bodů. Smrž je s 11 body 20. a Rous s 10 na 21. pozici

125
Výborný start do závodu předvedl z pole position Thomas Luthi (Honda), který se ujal vedení a během krátké chvíle si vyjel drobný náskok. Dlouho se ale neradoval, protože se za ním ihned vydala čtveřice pronásledovatelů Mattia Pasini (Aprilia), Mika Kallio (KTM), Lorenzo Zanetti a Marco Simoncelli (oba Aprilia). Skupinka Luthiho dotáhla a pohltila jej. Nicméně Švýcar v českých službách se nevzdal a v 17. kole se opět ujal vedení. V závěru závodu se na okruh snesla drobná sprška, která z boje vyřadila Passiniho. Luthi se s nástrahami počasí dokázal vyrovnat nejlépe a do cíle dojel s více než třemi sekundami náskoku na prvním místě. Skvělým způsobem tak prolomil svou dosavadní brněnskou smůlu, když v žádném ze tří předchozích závodů zde nebodoval. Druhé místo vybojoval Kallio před Simoncellim, když je v cíli dělila desetina sekundy. Čtvrtý dojel po vynikající stíhačce ze 20. místa na startu Sergio Gadea (Aprilia) a pátý skončil Zanetti.

Trojici našich jezdců se závod nevydařil, když ani Lukáš Pešek (Derbi), ani Karel Abrahám (Aprilia) ani Patrik Vostárek (Honda) do cíle nedorazili.

Celkově si vedení upevnil Luthi se 144 body před Kalliem se 136 a Gaborem Talmacsim (KTM) se 120 body. Čtvrtý je Simoncelli se 117 body a pátý Pasini se 100 body. Pešek je s 18 body na 19. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…