GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

 

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

MotoGP
Nejlepší start do závodu měl Sete Gibernau (Honda), který do závodu sledovaného 78 818 diváky nastupoval z pole position. Hned za jeho záda se zařadil jeho týmový kolega Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha), Nicky Hayden (Honda), Carlos Checa (Ducati) a John Hopkins (Suzuki). Pořadí však nevydrželo ani v průběhu prvního kola, protože Rossi se během jeho první poloviny dostal do vedení. Také v dalších kolech se ve vedení bojovalo jako by se již jelo do cíle. Ve třetím kole šel do vedení Gibernau,ale v následujícím kole mu Rossi předjetí opět vrátil, aby Gibernau vzápětí svého soupeře v témže kole opět předjel. Po tomto manévru se situace na špici poněkud uklidnila a boje se přesunuly na další pozice. Tam spolu soupeřili mladíci Melandri a Hayden a ze vzájemného souboje vyšel v šestém kole nakonec lépe Hayden, který od Melandriho převzal třetí příčku. K této dvojici se ze zadních pozic blížila dvojice ostřílených borců Alex Barros (Honda) a Loris Capirossi (Ducati). Mírně ztrácejícího Melandriho předjel v 9.kole nejdříve Barros a ve 12. také Capirossi. Ve stejném kole se také změnil muž na vedoucí pozici, když iniciativu převzal Rossi. Únik se však nekonal a Gibernau celkem bez potíží držel jeho tempo.

Dvojice veteránů Barros - Capirossi se dále hnala vpřed a ve 13.kole o své třetí místo přišel Hayden díky Barrosovi a v 17. jej odsunul za svá záda také Capirossi. Dokonce se zdálo,že oba dotahují vedoucí dvojici,která se v těch chvílích oddávala těžkému taktizování, kdo z nich vlastně pojede do závěrečné fáze závodu na vedoucí pozici. Nakonec padla volba na Gibernaua, který v 18. kole Rossiho předjel a začal diktovat tempo na první pozici. Dvojicesi tak udržela asi sekundový náskok na své pronásledovatele,kteří si ještě ve 20. kole prohodili pozice a na třetí příčku se dostal výborně jedoucí Capirossi. Tou dobou se do pořadí na předních místech začal míchat do té doby neviditelný Max Biaggi (Honda), který se ve 21. kole dokázal protlačit dokonce na čtvrté místo před Barrose. V závěru stejného kola přišel nenadálý útok Rossiho na Gibernaua, když jej Ital předjel v nájezdu do posledního esíčka a vybudoval si rychle několikametrový náskok. Gibernau se v posledním kole ještě snažil o odvetu, ale nebylo mu souzeno zaútočit, protože v závěrečném stoupání od Schwantzovy zatáčky jeho Honda náhle zpomalila a do cíle jej nedovezla.

Neštěstí jednoho znamená štěstí druhého a tak se za vítězným Rossim dočkal překvapivého druhého místa Capirossi a na třetí příčku se posunul po výborné stíhací jízdě Biaggi. Na Barrose nakonec zbyla nepopulární čtvrtá příčka a pátý dokončil Hayden. Po výborném úvodu Melandri nakonec klesl až na na šesté místo a sedmý dokončil Rossiho týmový kolega Colin Edwards (Yamaha). Osmé místo si vyjel Checa před devátým Troyem Baylissem (Honda) a první desítku uzavřel Makoto Tamada (Honda).

Celkovému hodnocení kraluje Rossi s 261 body. Na druhé místo se dnešním výkonem posunul Biaggi se 129 body a odsunul na třetí místo Melandriho se 126 body. Čtvrté místo drží Edwards se 123 body a na páté místo po dnešní smůle klesl Gibernau se 115 body.

250
Do závodu střední třídy nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) a na druhé místo odsunul Jorge Lorenza (Honda) startujícího z pole position. Jejich počínání sledoval z těsné blízkosti Hiroshi Aoyama (Honda). Za touto trojicí se však strhla mela, když po vzájemné kolizi havarovali Hector Barbera (Honda) a Yuki Takahashi (Honda) a díky havárii Simone Corsiho (Aprilia) musel vyjet z trati Sebastian Porto (Aprilia). Na čelese poté utvořila skupinka šesti jezdců, kterou od třetího kola vedl opět Lorenzo a jejími členy byli Aoyama, Alex de Angelis, Casey Stoner (oba Aprilia), Pedrosa a Andrea Dovizioso (Honda). V polovině závodu celou skupinku dělilo pouhých 1,5 sekundy. Právě v tuto dobu začal zvyšovat tempo Pedrosa, který se z pátého místa postupně prokousal na druhé a chtěl útočit na Lorenza. Musel se ovšem nejdříve vypořádat s bojovným de Angelisem, který se nechtěl druhé příčky jen tak vzdát. Španěl však nakonec uspěl a okamžitě se pustil do útoků na Lorenza, které přinesly ovoce a Pedrosa se ujal vedení. Ve svém tažení byl natolik usilovný, že právě v době svého vedení zajel nový rekord okruhu. S přehledem si dojel pro své letošní šesté vítězství a potvrdil své ambice obhájit loňský titul. Druhý Lorenzo zaostal o 1,3 sekundy. Pro třetí místo si dojel Stoner před de Angelisem. Nejlepší pětici uzavíral Aoyama.

Našim jezdcům se tentokráte dařilo. Jakub Smrž (Honda) dojel na pěkném 11 místě a po dlouhé době se mu podařilo prolomit šňůru nebodovaných závodů. Také Radomil Rous (Honda) si vyjel body za 14. místo.

Celkově jasně vede Pedrosa s 206 body, druhý Stoner má na kontě 147 bodů a třetí Dovizioso 134. Čtvrtý Porto má 105 bodů a pátý de Angelis má rovných 100 bodů. Smrž je s 11 body 20. a Rous s 10 na 21. pozici

125
Výborný start do závodu předvedl z pole position Thomas Luthi (Honda), který se ujal vedení a během krátké chvíle si vyjel drobný náskok. Dlouho se ale neradoval, protože se za ním ihned vydala čtveřice pronásledovatelů Mattia Pasini (Aprilia), Mika Kallio (KTM), Lorenzo Zanetti a Marco Simoncelli (oba Aprilia). Skupinka Luthiho dotáhla a pohltila jej. Nicméně Švýcar v českých službách se nevzdal a v 17. kole se opět ujal vedení. V závěru závodu se na okruh snesla drobná sprška, která z boje vyřadila Passiniho. Luthi se s nástrahami počasí dokázal vyrovnat nejlépe a do cíle dojel s více než třemi sekundami náskoku na prvním místě. Skvělým způsobem tak prolomil svou dosavadní brněnskou smůlu, když v žádném ze tří předchozích závodů zde nebodoval. Druhé místo vybojoval Kallio před Simoncellim, když je v cíli dělila desetina sekundy. Čtvrtý dojel po vynikající stíhačce ze 20. místa na startu Sergio Gadea (Aprilia) a pátý skončil Zanetti.

Trojici našich jezdců se závod nevydařil, když ani Lukáš Pešek (Derbi), ani Karel Abrahám (Aprilia) ani Patrik Vostárek (Honda) do cíle nedorazili.

Celkově si vedení upevnil Luthi se 144 body před Kalliem se 136 a Gaborem Talmacsim (KTM) se 120 body. Čtvrtý je Simoncelli se 117 body a pátý Pasini se 100 body. Pešek je s 18 body na 19. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…