reklama


GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

GP České republiky – Rossi po deváté vítězí

 

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

Masarykův okruh v Brně hostil 11. závod letošní sezóny MotoGP a zahájil druhou, hektickou, polovinu sezóny. Z vítězství se radovali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

MotoGP
Nejlepší start do závodu měl Sete Gibernau (Honda), který do závodu sledovaného 78 818 diváky nastupoval z pole position. Hned za jeho záda se zařadil jeho týmový kolega Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha), Nicky Hayden (Honda), Carlos Checa (Ducati) a John Hopkins (Suzuki). Pořadí však nevydrželo ani v průběhu prvního kola, protože Rossi se během jeho první poloviny dostal do vedení. Také v dalších kolech se ve vedení bojovalo jako by se již jelo do cíle. Ve třetím kole šel do vedení Gibernau,ale v následujícím kole mu Rossi předjetí opět vrátil, aby Gibernau vzápětí svého soupeře v témže kole opět předjel. Po tomto manévru se situace na špici poněkud uklidnila a boje se přesunuly na další pozice. Tam spolu soupeřili mladíci Melandri a Hayden a ze vzájemného souboje vyšel v šestém kole nakonec lépe Hayden, který od Melandriho převzal třetí příčku. K této dvojici se ze zadních pozic blížila dvojice ostřílených borců Alex Barros (Honda) a Loris Capirossi (Ducati). Mírně ztrácejícího Melandriho předjel v 9.kole nejdříve Barros a ve 12. také Capirossi. Ve stejném kole se také změnil muž na vedoucí pozici, když iniciativu převzal Rossi. Únik se však nekonal a Gibernau celkem bez potíží držel jeho tempo.

Dvojice veteránů Barros - Capirossi se dále hnala vpřed a ve 13.kole o své třetí místo přišel Hayden díky Barrosovi a v 17. jej odsunul za svá záda také Capirossi. Dokonce se zdálo,že oba dotahují vedoucí dvojici,která se v těch chvílích oddávala těžkému taktizování, kdo z nich vlastně pojede do závěrečné fáze závodu na vedoucí pozici. Nakonec padla volba na Gibernaua, který v 18. kole Rossiho předjel a začal diktovat tempo na první pozici. Dvojicesi tak udržela asi sekundový náskok na své pronásledovatele,kteří si ještě ve 20. kole prohodili pozice a na třetí příčku se dostal výborně jedoucí Capirossi. Tou dobou se do pořadí na předních místech začal míchat do té doby neviditelný Max Biaggi (Honda), který se ve 21. kole dokázal protlačit dokonce na čtvrté místo před Barrose. V závěru stejného kola přišel nenadálý útok Rossiho na Gibernaua, když jej Ital předjel v nájezdu do posledního esíčka a vybudoval si rychle několikametrový náskok. Gibernau se v posledním kole ještě snažil o odvetu, ale nebylo mu souzeno zaútočit, protože v závěrečném stoupání od Schwantzovy zatáčky jeho Honda náhle zpomalila a do cíle jej nedovezla.

Neštěstí jednoho znamená štěstí druhého a tak se za vítězným Rossim dočkal překvapivého druhého místa Capirossi a na třetí příčku se posunul po výborné stíhací jízdě Biaggi. Na Barrose nakonec zbyla nepopulární čtvrtá příčka a pátý dokončil Hayden. Po výborném úvodu Melandri nakonec klesl až na na šesté místo a sedmý dokončil Rossiho týmový kolega Colin Edwards (Yamaha). Osmé místo si vyjel Checa před devátým Troyem Baylissem (Honda) a první desítku uzavřel Makoto Tamada (Honda).

Celkovému hodnocení kraluje Rossi s 261 body. Na druhé místo se dnešním výkonem posunul Biaggi se 129 body a odsunul na třetí místo Melandriho se 126 body. Čtvrté místo drží Edwards se 123 body a na páté místo po dnešní smůle klesl Gibernau se 115 body.

250
Do závodu střední třídy nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) a na druhé místo odsunul Jorge Lorenza (Honda) startujícího z pole position. Jejich počínání sledoval z těsné blízkosti Hiroshi Aoyama (Honda). Za touto trojicí se však strhla mela, když po vzájemné kolizi havarovali Hector Barbera (Honda) a Yuki Takahashi (Honda) a díky havárii Simone Corsiho (Aprilia) musel vyjet z trati Sebastian Porto (Aprilia). Na čelese poté utvořila skupinka šesti jezdců, kterou od třetího kola vedl opět Lorenzo a jejími členy byli Aoyama, Alex de Angelis, Casey Stoner (oba Aprilia), Pedrosa a Andrea Dovizioso (Honda). V polovině závodu celou skupinku dělilo pouhých 1,5 sekundy. Právě v tuto dobu začal zvyšovat tempo Pedrosa, který se z pátého místa postupně prokousal na druhé a chtěl útočit na Lorenza. Musel se ovšem nejdříve vypořádat s bojovným de Angelisem, který se nechtěl druhé příčky jen tak vzdát. Španěl však nakonec uspěl a okamžitě se pustil do útoků na Lorenza, které přinesly ovoce a Pedrosa se ujal vedení. Ve svém tažení byl natolik usilovný, že právě v době svého vedení zajel nový rekord okruhu. S přehledem si dojel pro své letošní šesté vítězství a potvrdil své ambice obhájit loňský titul. Druhý Lorenzo zaostal o 1,3 sekundy. Pro třetí místo si dojel Stoner před de Angelisem. Nejlepší pětici uzavíral Aoyama.

Našim jezdcům se tentokráte dařilo. Jakub Smrž (Honda) dojel na pěkném 11 místě a po dlouhé době se mu podařilo prolomit šňůru nebodovaných závodů. Také Radomil Rous (Honda) si vyjel body za 14. místo.

Celkově jasně vede Pedrosa s 206 body, druhý Stoner má na kontě 147 bodů a třetí Dovizioso 134. Čtvrtý Porto má 105 bodů a pátý de Angelis má rovných 100 bodů. Smrž je s 11 body 20. a Rous s 10 na 21. pozici

125
Výborný start do závodu předvedl z pole position Thomas Luthi (Honda), který se ujal vedení a během krátké chvíle si vyjel drobný náskok. Dlouho se ale neradoval, protože se za ním ihned vydala čtveřice pronásledovatelů Mattia Pasini (Aprilia), Mika Kallio (KTM), Lorenzo Zanetti a Marco Simoncelli (oba Aprilia). Skupinka Luthiho dotáhla a pohltila jej. Nicméně Švýcar v českých službách se nevzdal a v 17. kole se opět ujal vedení. V závěru závodu se na okruh snesla drobná sprška, která z boje vyřadila Passiniho. Luthi se s nástrahami počasí dokázal vyrovnat nejlépe a do cíle dojel s více než třemi sekundami náskoku na prvním místě. Skvělým způsobem tak prolomil svou dosavadní brněnskou smůlu, když v žádném ze tří předchozích závodů zde nebodoval. Druhé místo vybojoval Kallio před Simoncellim, když je v cíli dělila desetina sekundy. Čtvrtý dojel po vynikající stíhačce ze 20. místa na startu Sergio Gadea (Aprilia) a pátý skončil Zanetti.

Trojici našich jezdců se závod nevydařil, když ani Lukáš Pešek (Derbi), ani Karel Abrahám (Aprilia) ani Patrik Vostárek (Honda) do cíle nedorazili.

Celkově si vedení upevnil Luthi se 144 body před Kalliem se 136 a Gaborem Talmacsim (KTM) se 120 body. Čtvrtý je Simoncelli se 117 body a pátý Pasini se 100 body. Pešek je s 18 body na 19. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 


Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Poloauto, různé více či méně kreativní nadávky





 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama