GP Katalánska – Vítězí famózní Rossi

GP Katalánska – Vítězí famózní Rossi

 

Za krásného počasí se dnes jela GP Katalánska na okruhu v Montmeló v Barceloně. Z vítězství se radoval Hector Barbera ve125, Randy de Puniet ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP.

Za krásného počasí se dnes jela GP Katalánska na okruhu v Montmeló v Barceloně. Z vítězství se radoval Hector Barbera ve125, Randy de Puniet ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP

125 Nejlépe odstartoval Roberto Locatelli (Aprilia), za něhož se zařadili Andrea Dovizioso (Honda), Alvaro Bautista (Aprilia), Casey Stoner (KTM) a Steve Jenkner (Aprilia). Tato skupinka se brzy začala oddělovat od zbytku pole. Také se poněkud měnilo její složení, protože z ní odpadli Jenkner a Locatelli a naopak se do ní dokázala dotáhnout domácí dvojice Hector Barbera a Pablo Nieto (oba Aprilia). Celá skupinka sváděla tuhé boje a na vedoucí pozici se vystřídali téměř všichni. Do závěrečných kol najížděl na čele Nieto, kterého ale dvě kola před cílem předjel výborně jedoucí Barbera. Ten se do čela dokázal po zkaženém startu, kdy musel postupovat až ze druhé desítky. Nieto se však nespokojil se druhým místem a v nájezdu do posledního kola si na Barberu vyšlápl a ujal se vedení, které mu ale dlouho nevydrželo. V následujících zatáčkách si s Barberou vyměnili místo ještě třikrát až se do jejich souboje zamíchal Dovizioso a odsunul Nieta na třetí místo. Zaujal jeho ofenzivní pozici a pustil se do Barbery taky, ale ten se již nenechal nijak zaskočit a dotáhl závod do vítězného konce. Dovizioso dojel druhý a Nieto třetí. Pro bramborovou medaili si dojel Stoner a pátý byl muž z pole position Jorge Lorenzo (Derbi). Náš Lukáš Pešek (Honda) nezvládl start ze druhé řady a propadl po prvním kole na 15. místo, ze kterého se postupně propracoval až na osmé místo. Do cíle však nakonec nedojel.

V celkovém hodnocení nadále vede Dovizioso s 96 body. Na druhé místo se dnešním vítězstvím posunul Barbera se 74 body a na třetí klesl Locatelli se 73. Čtvrtý je Stoner se 68 body a pátý je Nieto s 55

250 Závod 250 začal nejlépe pro Daniho Pedrosu (Honda), který nejlépe odstartoval, ale do první zatáčky šel nakonec až druhý, protože jej podjel Randy de Puniet (Aprilia). A tuto dvojici se zavěsili Toni Elias, Roberto Rolfo (oba Honda), Fonsi Nieto a Alex de Angelis (oba Aprilia). Od prvních metrů se nejdříve vedoucí trojice začala vzdalovat zbytku pole, ale v průběhu závodu se ani Elias nedokázal udržet šíleného tempa dua de Puniet-Pedrosa. Většinu závodu diktoval tempo de Puniet, ale Pedrosa se také chvíli podíval na čelní pozici. De Puniet jel jako z partesu a nenechával kolem sebe příliš prostoru, kde by se dalo předjíždět, ale Pedrosa se chtěl před domácím publikem blýsknout vítězstvím a tak dělal co se dá, aby se dostal do vedení. V nájezdu do posledního kole se mu na Francouze ještě vyzrát nepodařilo, protože mu chyběla potřebná rychlost na rovince, ale o pár zatáček dále se před něj přeci jen namáčkl. Už to vypadalo na další druhé místo pro de Punieta, ale ten se ještě v ostré levé zatáčce na konci protilehlé rovinky dokázal tvrdě namáčknout do minimálního prostoru, který mu Pedrosa nechal a po drobném kontaktu se posunul zpět do čela. Pedros trochu ztratil, protože jej de Puniet vyvezl hodně zeširoka, ale ještě se mu podařilo dostat zpět do kontaktu. Na víc se už ale nezmohl a dojel za vítězným de Punietem těsně druhý. Pro třetí místo si se ztrátou dojel Elias, čtvrtý dojel Sebastian Porto (Aprilia), který vytěžil z tuhého boje o tuto příčku nejvíce. Páté místo si připsal Fonsi Nieto. Kuba Smrž (Honda) pokazil start a propadl se až na konec pole, ale dobrou jízdou a výpadky jiných jezdců se dokázal nakonec prokousat na 15. místo pro jeden bodík.

V celkovém hodnocení vede i nadále dnešní vítěz de Puniet s 98 body před Pedrosou s 90 a Portem se 63 body. Čtvrté místo drží Fonsi Nieto s 56 body a pátý je Elias s 54 body. Náš Smrž je s 6 body na 21.místě.

MotoGP Nejlepší startovní reakci do závodu MotoGP měl muž na pole position Sete Gibernau (Honda), ale stejně jako ve 250 i on šel do první zatáčky nakonec až jako druhý za Valentinem Rossim (Yamaha). Za touto dvojicí se seřadily žluté Hondy Maxe Biaggiho a Makota Tamady, Alex Barros (Honda) a Troy Bayliss (Ducati). Po horším startu se během prvního kola posunul Marco Melandri (Yamaha) na šesté místo. Ve druhém kole udělal Rossi na čele drobnou chybu a Gibernau jej předjel a ve stejném kole postupoval vpřed také Barros na čtvrté místo před Tamadu. Tomu to dnes vůbec nějak nejelo, protože o kolo později jej předjel Melandri. Páté kolo bylo svědkem dalšího postupu Barrose na třetí místo, ale také o několik stovek metrů později také jeho pád a konec nadějí. V tomtéž kole se dostal také Melandri před Biaggiho a po výpadku Barrose jel na třetím místě.

Vedoucí dvojice si začala budovat náskok a jela svůj vlastní závod stejně jako osamocený třetí Melandri. Ve 12. kole opět odstupuje Makoto Tamada. S přibývajícími koly se začínaly i u vedoucí dvojice objevovat drobné chyby pramenící z rostoucího opotřebení pneumatik. První větší chybu udělal Gibernau a Rossi ji beze zbytku využil k posunu do vedení, ale vdyržel tam jen do nájezdu na cílovou rovinku, kde Gibernau využil vyšší rychlosti své Hondy a opět Rossiho předjel. Ve stejném kole se na vynikající čtvrté místo před Biaggiho posunul Carlos Checa (Yamaha) a zajistil tak Yamaze třetí stroj v elitní čtveřici.

Stav pneumatik Sete Gibernaua byl již asi hodně na pováženou, protože jen zřídka chybující Španěl, udělal v 16. kole opět chybu a Rossi jej odsunul za svá záda. Zdálo se, že to je již rozhodující okamžik, protože úřadující šampión si dokázal během krátké doby najet náskok 0,65 sekundy a Gibernau nebyl v těsném kontaktu. Trvalo to dalších šest kol, než se Gibernau dotáhl a na konci cílové rovinky v nájezdu do 22. kola se opět dostal do vedení. V tomto okamžiku se zase zdálo, že je v koncích Rossi, ale ani to se neukázalo jako pravdivé. V nájezdu do předposledního kola se na konci cílové rovinky, v teoreticky nejnevhodnějším místě, dostal Rossi na brzdy do čela a jeho útok byl natolik přesvědčivý, že se Gibernau již k ničemu nedostal a dojel tak podruhé v řadě druhý za Rossim. Zajímavostí závěru závodu bylo, že za vedoucí dvojicí jezdil o kolo zpět jedoucí Kenny Roberts (Suzuki), který byl v boxech vyměnit zadní pneumatiku a s tímto vybavením bez potíží dokázal držet tempo vedoucí dvojice na ojetých gumách. Viděli jsme tedy názornou ukázku významu pneumatik. Pro třetí místo si dojel poprvé ve třídě MotoGP Marco Melandri a potvrdil stále rostoucí výkonnost, kterou ukazuje po celý dosavadní průběh sezóny. Vynikající úspěch Yamahy potvrdil čtvrtým místem Checa a páté místo vybojoval týmový druh Gibernaua Colin Edwards. Skvělý výsledek předvedl šestým místem Ruben Xaus (Ducati), který byl na loňském modelu nejlepší zástupce této značky. Skvělý výsledek zajel také Shinya Nakano, který svou Kawasaki dovezl do cíle na sedmém místě a bohatě si tak kompenzoval hrůzostrašný pád z minulého týdne v Mugellu.

Celkově stále vede Gibernau se 106 body před dotahujícím se Rossim se 101 body. Třetí je Biaggi, který po dnešku hodně ztratil a má na kontě 80 bodů. Na čtvrté místo se posunul Checa se 49 body a na páté klesl Barros se 48 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…