GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

 

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda)

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda). Ve 250 zvítězil Toni Elias (Aprilia).

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) ze druhé startovní pozice, následován Mikou Kalliem (KTM), Jorgem Lorenzem (Derbi), Stevem Jenknerem (Aprilia) a Stefanem Peruginim (Aprilia). Pedrosa se hned od startu začal soupeřům vzdalovat a jednoznačně vyrazil za vidinou titulu. Jeho pozici mu ještě usnadnil Perugini, který ve čtvrtém kole odstoupil a tím mu otevřel cestu ke korunovaci. Mladý Španěl absolvoval osamělý závod na špici startovního pole a s náskokem si dojel pro své letošní páté vítězství a první mistrovský titul. Za jeho zády se však vytvořila skupinka šesti jezdců tvořená mladíky Kalliem, Lorenzem, Thomasem Luthim (Honda), Casey Stonerem (Aprilia) a Alexem de Angelisem (Aprilia) a zkušeným Masao Azumou (Honda). Šest kol před cílem svou snahu přehnal Stoner a havaroval a zůstala tak jen pětice. V té hráli hlavní roli Kallio a Lorenzo, kteří se neustále přetahovali o druhou pozici. Dvě kola před cílem již tempu nestačil de Angelis a poněkud ztratil a v posledním kole udělal drobnou chybu Azuma a také ztratil kontakt s mladíky před sebou. Luthi se sice snažil v závěru ještě něco vymyslet, ale na Lorenza ani Kallia to již nestačilo. Ti dva se ještě tvrdě utkali v poslední zatáčce a lépe s tohoto souboje vyšel nakonec Fin a dojel si pro druhé místo, Lorenzo skončil třetí, Luthi čtvrtý a Azuma pátý. Kallio tak tři závody před koncem sezóny dovezl motocykl KTM poprvé na vysněné stupně vítězů. Je nutno jednoznačně říci, že pokrok rakouských strojů v průběhu sezóny je impozantní, uvážíme-li, že v úvodních závodech bylo dojetí do cíle pokládáno za úspěch.

V celkovém pořadí je tedy na čele novopečený šampión Dani Pedrosa s 223 body před druhým Peruginim se 159 a de Angelisem se 157 body. Čtvrtý je Andrea Dovizioso (Honda) se 149 body a pátý Pablo Nieto (Aprilia) se 139.

Závod třídy 250 se odehrával podle stejného scénáře jako celý víkend. Prakticky celému závodu dominoval Toni Elias (Aprilia) i když úvod patřil jiným jezdcům. Nejlépe odstartoval Alex Debon (Honda), ale brzy se ukázalo, že ulil start a musel si odpykat trest stop&go, což jej zcela vyřadilo z čelních pozic a nakonec odstoupil. Za něj se seřadili tradiční uchazeči o přední místa, Roberto Rolfo (Honda), Fonsi Nieto (Aprilia), Elias a Manuel Poggiali (Aprilia). Ještě v průběhu prvního kola se do čela dostal Nieto a za něj se v dalším kole protlačil Elias. Bylo jen otázkou času, kdy Nieto Eliase pustí před sebe, aby mu vrátil stejnou službu z loňského závodu na téže trati. Elias se tedy ve čtvrtém kole ujal vedení a začal svému týmovému kolegovi ujíždět. Na toho se naopak brzy dotáhl Poggiali a začal bitva týmu Repsol Telefonica MoviStar Aprilia proti továrnímu Poggialimu. Zatímco Elias ujížděl a vypracoval si více než 10 sekund náskoku, Nieto tvrdě bojoval s Poggialim o druhou pozici. Toto jim v těsném kontaktu vydrželo po celý závod a v posledním kole se již zdálo, že Nieto udrží Poggialiho za svými zády, ale poslední zatáčka rozhodla, že se Poggiali nakonec radoval ze druhého místa a Nieto mu nedokázal sebrat další potřebné body. Čtvrté místo si osamoceně vyjel Rolfo a pátý skončil Randy de Puniet (Aprilia).

Z našich viděl cíl jen Jarda Huleš (Honda), který dojel na 15. místě a získal tak pro sebe další bodík. Lukáš Pešek (Yamaha) odstoupil.

Celkově stále vede Poggiali s 226 body před Eliasem s 201 a třetí je se stejným počtem bodů Rolfo. Čtvrtý je de Puniet se 183 body a čtvrtá Nieto se 167. Huleš je se dvěma body 29. a již nejedoucí Smrž je 24. se 12 body.

Závod třídy MotoGP nejlépe rozjel Sete Gibernau (Honda), který stejně jako za ním jedoucí Loris Capirossi (Ducati) skvěle odstartoval ze druhé řady. Za tuto dvojici se zařadili Carlos Checa (Yamaha), Valentino Rossi, Max Biaggi (oba Honda) a Troy Bayliss (Ducati). Hned ve druhé zatáčce havaroval Alex Barros (Yamaha), ale svůj stroj zvedl a ještě se dokázal dotáhnout alespoň na 15. místo. Gibernau se ihned pustil do úniku, ale příliš daleko nepoodjel, naopak Capirossi se během dvou kol propadl na čtvrté místo, když jej nejdříve předjel Checa a poté i Rossi. O několik kol později jej zdolal i Biaggi a Capirossi tak po výborném startu opět jezdil na pátém místě. V 7, kole se Biaggi dokázal dostat i před Checku a zdálo se, že se bude chtít dotáhnout na vedoucí dvojici. To již ale Rossi o jeho postupu věděl a v 8. kole se prosadil před Gibernaua a hned mu odskočil na rozdíl necelých dvou sekund. Od tohoto okamžiku se toho na čele příliš zajímavého nedělo a prakticky si první trojice dojela v bezpečných odstupech do cíle pro jednotlivé medaile. Zato o čtvrtou příčku se tvrdě bojovalo. Tam jezdila trojice Checa, Capirossi a Nicky Hayden (Honda). Zhruba v polovině závodu se podařilo Checovi poněkud poodjet a tak bojovala dvojice Capirossi Hayden a mladý Američan byl nakonec ve 13. kole úspěšnější. Ihned se vydal stíhat Checu, na kterého v 16. kole dvakrát neúspěšně zaútočil. Nakonec jej však v závěru zdolal a dojel si pro čtvrté místo. Rossi tak letos po sedmé zvítězil a potvrdil si svůj pátý titul, zatímco Gibernau si zajistil čtvrté druhé místo. Španělovi letos v těsnějším boji o titul zbránily dva výpadky – nedokončený závod v Jerezu a až sedmé místo v Itálii. Těch předpokládaných 30 bodů, které tam nezískal, se na pravidelně jedoucího Rossiho najíždí jen těžko.

V celkovém hodnocení je na čele staronový šampión Rossi s 307 body. Druhý Gibernau s 244 body již má příliš velkou ztrátu, aby mohl Rossiho i jen teoreticky ohrozit. Třetí je Biaggi s 215 body a ten má ještě šanci na posun na druhé místo. Čtvrtý je Capirossi se 141 body a pátý Bayliss se 119 se již musí obávat lepšícího se Haydena, který je se 114 body na šestém místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Zeman je pachatelem nevládnutí Komentář Bohumila Pečinky: Zeman je pachatelem nevládnutí

Prezident Zeman prohlásil, že jmenuje premiérem opět…

Americké firmy jsou ziskovější než evropské Americké firmy jsou ziskovější než evropské

V letošním roce mají největší zámořské podniky vydělat na…

J&T se dohodla s Číňany a vydělala J&T se dohodla s Číňany a vydělala

Společnost J&T Private Investments a finanční skupina…

KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy

Severní Korea je nadále otevřená dialogu se Spojenými…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě

TEST: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě

Dnes 08:00

Vyloženě drsných aut na trhu už tolik není, pick-upy ale mezi ně nepochybně stále patří. Jak si proti sobě stojí takové modely od úhlavních rivalů, Fordu a VW?




Blesk.cz

Bouřky v noci rozvodnily řeky: 3. povodňový stupeň na Berounsku. Varování před deštěm trvá

Bouřky v noci rozvodnily řeky: 3. povodňový stupeň…

Silné bouřky a přívalové deště v noci na pátek sužovaly Česko. Poslední 3. povodňový stupeň vedený v Zaječově na…

Módní téma týdne: Inspirace pro filmové Vary. Paráda z Cannes

Módní téma týdne: Inspirace pro filmové Vary. Paráda…

Jedna z nejstarších, od šestačtyřicátého roku minulého století v přímořském francouzském letovisku Cannes…

 

iSport.cz

Nadalovo French Open vs. svět! Kdo může zastavit antukového démona?

Nadalovo French Open vs. svět! Kdo může zastavit…

Jen dva tenisté dokázali během třináctiletého působení Rafaela Nadala na French Open Španěla srazit. Dalších…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Solo: Star Wars Story je skvěle našlápnutá vesmírná opera ze staré školy kosmických dobrodružství

Solo: Star Wars Story je skvěle našlápnutá vesmírná…

Navzdory nejistým očekáváním je Solo: Star Wars Story rozkošná kosmická odschoolovka, která nadchne odpůrce…

Doprava v Evropě: Nejlépe jsou na to Kodaň, Amsterdam a Oslo, nejhůře Moskva a Řím

Doprava v Evropě: Nejlépe jsou na to Kodaň,…

Obyvatelé Paříže překvapivě často chodí pěšky, dánská Kodaň je ráj pro cyklisty, největší znečištění vzduchu a…