GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

 

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda)

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda). Ve 250 zvítězil Toni Elias (Aprilia).

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) ze druhé startovní pozice, následován Mikou Kalliem (KTM), Jorgem Lorenzem (Derbi), Stevem Jenknerem (Aprilia) a Stefanem Peruginim (Aprilia). Pedrosa se hned od startu začal soupeřům vzdalovat a jednoznačně vyrazil za vidinou titulu. Jeho pozici mu ještě usnadnil Perugini, který ve čtvrtém kole odstoupil a tím mu otevřel cestu ke korunovaci. Mladý Španěl absolvoval osamělý závod na špici startovního pole a s náskokem si dojel pro své letošní páté vítězství a první mistrovský titul. Za jeho zády se však vytvořila skupinka šesti jezdců tvořená mladíky Kalliem, Lorenzem, Thomasem Luthim (Honda), Casey Stonerem (Aprilia) a Alexem de Angelisem (Aprilia) a zkušeným Masao Azumou (Honda). Šest kol před cílem svou snahu přehnal Stoner a havaroval a zůstala tak jen pětice. V té hráli hlavní roli Kallio a Lorenzo, kteří se neustále přetahovali o druhou pozici. Dvě kola před cílem již tempu nestačil de Angelis a poněkud ztratil a v posledním kole udělal drobnou chybu Azuma a také ztratil kontakt s mladíky před sebou. Luthi se sice snažil v závěru ještě něco vymyslet, ale na Lorenza ani Kallia to již nestačilo. Ti dva se ještě tvrdě utkali v poslední zatáčce a lépe s tohoto souboje vyšel nakonec Fin a dojel si pro druhé místo, Lorenzo skončil třetí, Luthi čtvrtý a Azuma pátý. Kallio tak tři závody před koncem sezóny dovezl motocykl KTM poprvé na vysněné stupně vítězů. Je nutno jednoznačně říci, že pokrok rakouských strojů v průběhu sezóny je impozantní, uvážíme-li, že v úvodních závodech bylo dojetí do cíle pokládáno za úspěch.

V celkovém pořadí je tedy na čele novopečený šampión Dani Pedrosa s 223 body před druhým Peruginim se 159 a de Angelisem se 157 body. Čtvrtý je Andrea Dovizioso (Honda) se 149 body a pátý Pablo Nieto (Aprilia) se 139.

Závod třídy 250 se odehrával podle stejného scénáře jako celý víkend. Prakticky celému závodu dominoval Toni Elias (Aprilia) i když úvod patřil jiným jezdcům. Nejlépe odstartoval Alex Debon (Honda), ale brzy se ukázalo, že ulil start a musel si odpykat trest stop&go, což jej zcela vyřadilo z čelních pozic a nakonec odstoupil. Za něj se seřadili tradiční uchazeči o přední místa, Roberto Rolfo (Honda), Fonsi Nieto (Aprilia), Elias a Manuel Poggiali (Aprilia). Ještě v průběhu prvního kola se do čela dostal Nieto a za něj se v dalším kole protlačil Elias. Bylo jen otázkou času, kdy Nieto Eliase pustí před sebe, aby mu vrátil stejnou službu z loňského závodu na téže trati. Elias se tedy ve čtvrtém kole ujal vedení a začal svému týmovému kolegovi ujíždět. Na toho se naopak brzy dotáhl Poggiali a začal bitva týmu Repsol Telefonica MoviStar Aprilia proti továrnímu Poggialimu. Zatímco Elias ujížděl a vypracoval si více než 10 sekund náskoku, Nieto tvrdě bojoval s Poggialim o druhou pozici. Toto jim v těsném kontaktu vydrželo po celý závod a v posledním kole se již zdálo, že Nieto udrží Poggialiho za svými zády, ale poslední zatáčka rozhodla, že se Poggiali nakonec radoval ze druhého místa a Nieto mu nedokázal sebrat další potřebné body. Čtvrté místo si osamoceně vyjel Rolfo a pátý skončil Randy de Puniet (Aprilia).

Z našich viděl cíl jen Jarda Huleš (Honda), který dojel na 15. místě a získal tak pro sebe další bodík. Lukáš Pešek (Yamaha) odstoupil.

Celkově stále vede Poggiali s 226 body před Eliasem s 201 a třetí je se stejným počtem bodů Rolfo. Čtvrtý je de Puniet se 183 body a čtvrtá Nieto se 167. Huleš je se dvěma body 29. a již nejedoucí Smrž je 24. se 12 body.

Závod třídy MotoGP nejlépe rozjel Sete Gibernau (Honda), který stejně jako za ním jedoucí Loris Capirossi (Ducati) skvěle odstartoval ze druhé řady. Za tuto dvojici se zařadili Carlos Checa (Yamaha), Valentino Rossi, Max Biaggi (oba Honda) a Troy Bayliss (Ducati). Hned ve druhé zatáčce havaroval Alex Barros (Yamaha), ale svůj stroj zvedl a ještě se dokázal dotáhnout alespoň na 15. místo. Gibernau se ihned pustil do úniku, ale příliš daleko nepoodjel, naopak Capirossi se během dvou kol propadl na čtvrté místo, když jej nejdříve předjel Checa a poté i Rossi. O několik kol později jej zdolal i Biaggi a Capirossi tak po výborném startu opět jezdil na pátém místě. V 7, kole se Biaggi dokázal dostat i před Checku a zdálo se, že se bude chtít dotáhnout na vedoucí dvojici. To již ale Rossi o jeho postupu věděl a v 8. kole se prosadil před Gibernaua a hned mu odskočil na rozdíl necelých dvou sekund. Od tohoto okamžiku se toho na čele příliš zajímavého nedělo a prakticky si první trojice dojela v bezpečných odstupech do cíle pro jednotlivé medaile. Zato o čtvrtou příčku se tvrdě bojovalo. Tam jezdila trojice Checa, Capirossi a Nicky Hayden (Honda). Zhruba v polovině závodu se podařilo Checovi poněkud poodjet a tak bojovala dvojice Capirossi Hayden a mladý Američan byl nakonec ve 13. kole úspěšnější. Ihned se vydal stíhat Checu, na kterého v 16. kole dvakrát neúspěšně zaútočil. Nakonec jej však v závěru zdolal a dojel si pro čtvrté místo. Rossi tak letos po sedmé zvítězil a potvrdil si svůj pátý titul, zatímco Gibernau si zajistil čtvrté druhé místo. Španělovi letos v těsnějším boji o titul zbránily dva výpadky – nedokončený závod v Jerezu a až sedmé místo v Itálii. Těch předpokládaných 30 bodů, které tam nezískal, se na pravidelně jedoucího Rossiho najíždí jen těžko.

V celkovém hodnocení je na čele staronový šampión Rossi s 307 body. Druhý Gibernau s 244 body již má příliš velkou ztrátu, aby mohl Rossiho i jen teoreticky ohrozit. Třetí je Biaggi s 215 body a ten má ještě šanci na posun na druhé místo. Čtvrtý je Capirossi se 141 body a pátý Bayliss se 119 se již musí obávat lepšícího se Haydena, který je se 114 body na šestém místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovatel KFC zvýšil v Česku tržby o stamiliony Provozovatel KFC zvýšil v Česku tržby o stamiliony

Polská firma AmRest, která v tuzemsku provozuje…

Hrozí třetí světová válka? Může ji vyvolat agresivita Černé Hory, obává se Trump Hrozí třetí světová válka? Může ji vyvolat agresivita Černé Hory, obává se Trump

Americký prezident Donald Trump v rozhovoru s televizí…

Ryanair zruší kvůli stávce pilotů až 12 procent letů Ryanair zruší kvůli stávce pilotů až 12 procent letů

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair kvůli…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 





 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Dnes 18:50

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Metro na Bořislavce nezastavuje: Mohou za to »rozbité« eskalátory

Metro na Bořislavce nezastavuje: Mohou za to…

Několik hodin nezastavuje metro ve stanici Bořislavka. Od půl páté tam nefungují eskalátory. Dopravní podnik…

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

 

iSport.cz

Zvýšili jsme potenciál Bohemians, tvrdí Hašek. Špekáčky střídá svíčková

Zvýšili jsme potenciál Bohemians, tvrdí Hašek.…

V minulé sezoně patřili k největším senzacím ligy – a v té následující? Bohemians mění ambice: místo obvyklé…

Holzer se vrací do Baníku. Klub stál víc než při odchodu do Sparty

Holzer se vrací do Baníku. Klub stál víc než při…

Druhou letní posilou fotbalistů Ostravy je Daniel Holzer. Dvaadvacetiletý levý obránce či záložník se do Baníku…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…