reklama


GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

 

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda)

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda). Ve 250 zvítězil Toni Elias (Aprilia).

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) ze druhé startovní pozice, následován Mikou Kalliem (KTM), Jorgem Lorenzem (Derbi), Stevem Jenknerem (Aprilia) a Stefanem Peruginim (Aprilia). Pedrosa se hned od startu začal soupeřům vzdalovat a jednoznačně vyrazil za vidinou titulu. Jeho pozici mu ještě usnadnil Perugini, který ve čtvrtém kole odstoupil a tím mu otevřel cestu ke korunovaci. Mladý Španěl absolvoval osamělý závod na špici startovního pole a s náskokem si dojel pro své letošní páté vítězství a první mistrovský titul. Za jeho zády se však vytvořila skupinka šesti jezdců tvořená mladíky Kalliem, Lorenzem, Thomasem Luthim (Honda), Casey Stonerem (Aprilia) a Alexem de Angelisem (Aprilia) a zkušeným Masao Azumou (Honda). Šest kol před cílem svou snahu přehnal Stoner a havaroval a zůstala tak jen pětice. V té hráli hlavní roli Kallio a Lorenzo, kteří se neustále přetahovali o druhou pozici. Dvě kola před cílem již tempu nestačil de Angelis a poněkud ztratil a v posledním kole udělal drobnou chybu Azuma a také ztratil kontakt s mladíky před sebou. Luthi se sice snažil v závěru ještě něco vymyslet, ale na Lorenza ani Kallia to již nestačilo. Ti dva se ještě tvrdě utkali v poslední zatáčce a lépe s tohoto souboje vyšel nakonec Fin a dojel si pro druhé místo, Lorenzo skončil třetí, Luthi čtvrtý a Azuma pátý. Kallio tak tři závody před koncem sezóny dovezl motocykl KTM poprvé na vysněné stupně vítězů. Je nutno jednoznačně říci, že pokrok rakouských strojů v průběhu sezóny je impozantní, uvážíme-li, že v úvodních závodech bylo dojetí do cíle pokládáno za úspěch.

V celkovém pořadí je tedy na čele novopečený šampión Dani Pedrosa s 223 body před druhým Peruginim se 159 a de Angelisem se 157 body. Čtvrtý je Andrea Dovizioso (Honda) se 149 body a pátý Pablo Nieto (Aprilia) se 139.

Závod třídy 250 se odehrával podle stejného scénáře jako celý víkend. Prakticky celému závodu dominoval Toni Elias (Aprilia) i když úvod patřil jiným jezdcům. Nejlépe odstartoval Alex Debon (Honda), ale brzy se ukázalo, že ulil start a musel si odpykat trest stop&go, což jej zcela vyřadilo z čelních pozic a nakonec odstoupil. Za něj se seřadili tradiční uchazeči o přední místa, Roberto Rolfo (Honda), Fonsi Nieto (Aprilia), Elias a Manuel Poggiali (Aprilia). Ještě v průběhu prvního kola se do čela dostal Nieto a za něj se v dalším kole protlačil Elias. Bylo jen otázkou času, kdy Nieto Eliase pustí před sebe, aby mu vrátil stejnou službu z loňského závodu na téže trati. Elias se tedy ve čtvrtém kole ujal vedení a začal svému týmovému kolegovi ujíždět. Na toho se naopak brzy dotáhl Poggiali a začal bitva týmu Repsol Telefonica MoviStar Aprilia proti továrnímu Poggialimu. Zatímco Elias ujížděl a vypracoval si více než 10 sekund náskoku, Nieto tvrdě bojoval s Poggialim o druhou pozici. Toto jim v těsném kontaktu vydrželo po celý závod a v posledním kole se již zdálo, že Nieto udrží Poggialiho za svými zády, ale poslední zatáčka rozhodla, že se Poggiali nakonec radoval ze druhého místa a Nieto mu nedokázal sebrat další potřebné body. Čtvrté místo si osamoceně vyjel Rolfo a pátý skončil Randy de Puniet (Aprilia).

Z našich viděl cíl jen Jarda Huleš (Honda), který dojel na 15. místě a získal tak pro sebe další bodík. Lukáš Pešek (Yamaha) odstoupil.

Celkově stále vede Poggiali s 226 body před Eliasem s 201 a třetí je se stejným počtem bodů Rolfo. Čtvrtý je de Puniet se 183 body a čtvrtá Nieto se 167. Huleš je se dvěma body 29. a již nejedoucí Smrž je 24. se 12 body.

Závod třídy MotoGP nejlépe rozjel Sete Gibernau (Honda), který stejně jako za ním jedoucí Loris Capirossi (Ducati) skvěle odstartoval ze druhé řady. Za tuto dvojici se zařadili Carlos Checa (Yamaha), Valentino Rossi, Max Biaggi (oba Honda) a Troy Bayliss (Ducati). Hned ve druhé zatáčce havaroval Alex Barros (Yamaha), ale svůj stroj zvedl a ještě se dokázal dotáhnout alespoň na 15. místo. Gibernau se ihned pustil do úniku, ale příliš daleko nepoodjel, naopak Capirossi se během dvou kol propadl na čtvrté místo, když jej nejdříve předjel Checa a poté i Rossi. O několik kol později jej zdolal i Biaggi a Capirossi tak po výborném startu opět jezdil na pátém místě. V 7, kole se Biaggi dokázal dostat i před Checku a zdálo se, že se bude chtít dotáhnout na vedoucí dvojici. To již ale Rossi o jeho postupu věděl a v 8. kole se prosadil před Gibernaua a hned mu odskočil na rozdíl necelých dvou sekund. Od tohoto okamžiku se toho na čele příliš zajímavého nedělo a prakticky si první trojice dojela v bezpečných odstupech do cíle pro jednotlivé medaile. Zato o čtvrtou příčku se tvrdě bojovalo. Tam jezdila trojice Checa, Capirossi a Nicky Hayden (Honda). Zhruba v polovině závodu se podařilo Checovi poněkud poodjet a tak bojovala dvojice Capirossi Hayden a mladý Američan byl nakonec ve 13. kole úspěšnější. Ihned se vydal stíhat Checu, na kterého v 16. kole dvakrát neúspěšně zaútočil. Nakonec jej však v závěru zdolal a dojel si pro čtvrté místo. Rossi tak letos po sedmé zvítězil a potvrdil si svůj pátý titul, zatímco Gibernau si zajistil čtvrté druhé místo. Španělovi letos v těsnějším boji o titul zbránily dva výpadky – nedokončený závod v Jerezu a až sedmé místo v Itálii. Těch předpokládaných 30 bodů, které tam nezískal, se na pravidelně jedoucího Rossiho najíždí jen těžko.

V celkovém hodnocení je na čele staronový šampión Rossi s 307 body. Druhý Gibernau s 244 body již má příliš velkou ztrátu, aby mohl Rossiho i jen teoreticky ohrozit. Třetí je Biaggi s 215 body a ten má ještě šanci na posun na druhé místo. Čtvrtý je Capirossi se 141 body a pátý Bayliss se 119 se již musí obávat lepšícího se Haydena, který je se 114 body na šestém místě.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Devizové intervence můžou skončit už v dubnu Devizové intervence můžou skončit už v dubnu

Uvolnění kurzu koruny vůči euru může být dílem necelých…

Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí

Šéf Strany svobodných občanů (Svobodní) Petr Mach dnes…

Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos

Prezident Gambie Yahya Jammeh odmítl výsledky nedávných…

Fyzici mají recept na ekonomickou krizi Fyzici mají recept na ekonomickou krizi

Ekonomická a následně i dluhová krize Evropské unie jako…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce. Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Mercedesu třídy R těžko přijdete na chuť pohledem. Svezte…

 






 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Včera

Zejména v zimních měsících je jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč vyrazit na Mauritius

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč…

Na vzácnou známku zapomeňte. Našli jsme sedm jiných důvodů, proč se jet v zimě ohřát na tento rajský ostrov.

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v bodování NHL

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v…

Hokejový útočník Jakub Voráček ve druhém utkání NHL za sebou zaznamenal gól a tři asistence. Philadelphia i díky…

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně soustředěný na sebe

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně…

Jen čtyři závody nové sezony musel jednadvacetiletý skokan na lyžích Vojtěch Štursa čekat na první výlet do…

 

Reflex.cz

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Chilsko-francouzský mystik, režisér, filozof a spisovatel Alejandro Jodorowsky se dočkal i v Česku zaslouženého…

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

 
 
reklama