GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

GP Malajsie, Sepang – Pedrosa a Rossi již jsou mistry

 

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda)

GP Malajsie v Sepangu se stala dějištěm korunovace dvou letošních mistrů světa. Ve třídě 125 se po jednoznačném vítězství z prvního titulu raduje Dani Pedrosa (Honda) a v královské třídě MotoGP si také vítězstvím připsal pátý titul Valentino Rossi (Honda). Ve 250 zvítězil Toni Elias (Aprilia).

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) ze druhé startovní pozice, následován Mikou Kalliem (KTM), Jorgem Lorenzem (Derbi), Stevem Jenknerem (Aprilia) a Stefanem Peruginim (Aprilia). Pedrosa se hned od startu začal soupeřům vzdalovat a jednoznačně vyrazil za vidinou titulu. Jeho pozici mu ještě usnadnil Perugini, který ve čtvrtém kole odstoupil a tím mu otevřel cestu ke korunovaci. Mladý Španěl absolvoval osamělý závod na špici startovního pole a s náskokem si dojel pro své letošní páté vítězství a první mistrovský titul. Za jeho zády se však vytvořila skupinka šesti jezdců tvořená mladíky Kalliem, Lorenzem, Thomasem Luthim (Honda), Casey Stonerem (Aprilia) a Alexem de Angelisem (Aprilia) a zkušeným Masao Azumou (Honda). Šest kol před cílem svou snahu přehnal Stoner a havaroval a zůstala tak jen pětice. V té hráli hlavní roli Kallio a Lorenzo, kteří se neustále přetahovali o druhou pozici. Dvě kola před cílem již tempu nestačil de Angelis a poněkud ztratil a v posledním kole udělal drobnou chybu Azuma a také ztratil kontakt s mladíky před sebou. Luthi se sice snažil v závěru ještě něco vymyslet, ale na Lorenza ani Kallia to již nestačilo. Ti dva se ještě tvrdě utkali v poslední zatáčce a lépe s tohoto souboje vyšel nakonec Fin a dojel si pro druhé místo, Lorenzo skončil třetí, Luthi čtvrtý a Azuma pátý. Kallio tak tři závody před koncem sezóny dovezl motocykl KTM poprvé na vysněné stupně vítězů. Je nutno jednoznačně říci, že pokrok rakouských strojů v průběhu sezóny je impozantní, uvážíme-li, že v úvodních závodech bylo dojetí do cíle pokládáno za úspěch.

V celkovém pořadí je tedy na čele novopečený šampión Dani Pedrosa s 223 body před druhým Peruginim se 159 a de Angelisem se 157 body. Čtvrtý je Andrea Dovizioso (Honda) se 149 body a pátý Pablo Nieto (Aprilia) se 139.

Závod třídy 250 se odehrával podle stejného scénáře jako celý víkend. Prakticky celému závodu dominoval Toni Elias (Aprilia) i když úvod patřil jiným jezdcům. Nejlépe odstartoval Alex Debon (Honda), ale brzy se ukázalo, že ulil start a musel si odpykat trest stop&go, což jej zcela vyřadilo z čelních pozic a nakonec odstoupil. Za něj se seřadili tradiční uchazeči o přední místa, Roberto Rolfo (Honda), Fonsi Nieto (Aprilia), Elias a Manuel Poggiali (Aprilia). Ještě v průběhu prvního kola se do čela dostal Nieto a za něj se v dalším kole protlačil Elias. Bylo jen otázkou času, kdy Nieto Eliase pustí před sebe, aby mu vrátil stejnou službu z loňského závodu na téže trati. Elias se tedy ve čtvrtém kole ujal vedení a začal svému týmovému kolegovi ujíždět. Na toho se naopak brzy dotáhl Poggiali a začal bitva týmu Repsol Telefonica MoviStar Aprilia proti továrnímu Poggialimu. Zatímco Elias ujížděl a vypracoval si více než 10 sekund náskoku, Nieto tvrdě bojoval s Poggialim o druhou pozici. Toto jim v těsném kontaktu vydrželo po celý závod a v posledním kole se již zdálo, že Nieto udrží Poggialiho za svými zády, ale poslední zatáčka rozhodla, že se Poggiali nakonec radoval ze druhého místa a Nieto mu nedokázal sebrat další potřebné body. Čtvrté místo si osamoceně vyjel Rolfo a pátý skončil Randy de Puniet (Aprilia).

Z našich viděl cíl jen Jarda Huleš (Honda), který dojel na 15. místě a získal tak pro sebe další bodík. Lukáš Pešek (Yamaha) odstoupil.

Celkově stále vede Poggiali s 226 body před Eliasem s 201 a třetí je se stejným počtem bodů Rolfo. Čtvrtý je de Puniet se 183 body a čtvrtá Nieto se 167. Huleš je se dvěma body 29. a již nejedoucí Smrž je 24. se 12 body.

Závod třídy MotoGP nejlépe rozjel Sete Gibernau (Honda), který stejně jako za ním jedoucí Loris Capirossi (Ducati) skvěle odstartoval ze druhé řady. Za tuto dvojici se zařadili Carlos Checa (Yamaha), Valentino Rossi, Max Biaggi (oba Honda) a Troy Bayliss (Ducati). Hned ve druhé zatáčce havaroval Alex Barros (Yamaha), ale svůj stroj zvedl a ještě se dokázal dotáhnout alespoň na 15. místo. Gibernau se ihned pustil do úniku, ale příliš daleko nepoodjel, naopak Capirossi se během dvou kol propadl na čtvrté místo, když jej nejdříve předjel Checa a poté i Rossi. O několik kol později jej zdolal i Biaggi a Capirossi tak po výborném startu opět jezdil na pátém místě. V 7, kole se Biaggi dokázal dostat i před Checku a zdálo se, že se bude chtít dotáhnout na vedoucí dvojici. To již ale Rossi o jeho postupu věděl a v 8. kole se prosadil před Gibernaua a hned mu odskočil na rozdíl necelých dvou sekund. Od tohoto okamžiku se toho na čele příliš zajímavého nedělo a prakticky si první trojice dojela v bezpečných odstupech do cíle pro jednotlivé medaile. Zato o čtvrtou příčku se tvrdě bojovalo. Tam jezdila trojice Checa, Capirossi a Nicky Hayden (Honda). Zhruba v polovině závodu se podařilo Checovi poněkud poodjet a tak bojovala dvojice Capirossi Hayden a mladý Američan byl nakonec ve 13. kole úspěšnější. Ihned se vydal stíhat Checu, na kterého v 16. kole dvakrát neúspěšně zaútočil. Nakonec jej však v závěru zdolal a dojel si pro čtvrté místo. Rossi tak letos po sedmé zvítězil a potvrdil si svůj pátý titul, zatímco Gibernau si zajistil čtvrté druhé místo. Španělovi letos v těsnějším boji o titul zbránily dva výpadky – nedokončený závod v Jerezu a až sedmé místo v Itálii. Těch předpokládaných 30 bodů, které tam nezískal, se na pravidelně jedoucího Rossiho najíždí jen těžko.

V celkovém hodnocení je na čele staronový šampión Rossi s 307 body. Druhý Gibernau s 244 body již má příliš velkou ztrátu, aby mohl Rossiho i jen teoreticky ohrozit. Třetí je Biaggi s 215 body a ten má ještě šanci na posun na druhé místo. Čtvrtý je Capirossi se 141 body a pátý Bayliss se 119 se již musí obávat lepšícího se Haydena, který je se 114 body na šestém místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…