Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Malajsie, Sepang – První kvalifikace

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
GP Malajsie na okruhu v Sepangu může již tuto neděli rozhodnout o novém šampiónovi třídy MotoGP. Za horkého počasí se dnes jela první kvalifikace a žádná ze tříd nepřinesla výrazné překvapení.

GP Malajsie na okruhu v Sepangu může již tuto neděli rozhodnout o novém šampiónovi třídy MotoGP. Za horkého počasí se dnes jela první kvalifikace a žádná ze tříd nepřinesla výrazné překvapení.

Nejlépe vyšel z kvalifikace třídy 125 její dosavadní leader Dani Pedrosa (Honda), který v závěru dokázal odrazit nápor veteránů Mirka Giansantiho (Aprilia) a Masao Azumy (Honda). Pedrosa zajel čas 2:14,991 a přestože zaostal za svým loňským nejlepším časem o více než 1,5 sekundy, na druhého Giansantiho má k dobru 0,074 sekundy. Provizorní první řadu doplňuje Andrea Dovizioso (Honda), který v závěru tlaku vedoucí trojice neodolal. Výkony této čtveřice odsoudily k páté pozici Steve Jenknera (Aprilia). Vedle něj je ve druhé řadě Mika Kallio (KTM) před Arnaudem Vincentem (Aprilia) a Alexem de Angelisem na stejném stroji.

Pedrosa může již v Malajsii získat titul, když získá o 11 bodů více než celkově druhý Stefano Perugini (Aprilia). Zatím má k tomuto výsledku docela blízko, jelikož Perugini zajel až 15. čas.

Svůj tlak na titul ve třídě 250 v závěru sezóny stupňuje Toni Elias (Aprilia) a ve stejném duchu vstoupil také do kvalifikace na GP Malajsie. Zajel nejrychlejší čas 2:08,263 a na necelé 0,2 sekundy se přiblížil rekordu okruhu, který drží z loňska jeho týmový kolega Fonsi Nieto. Druhý čas zajel Manuel Poggiali (Aprilia) a za Eliasem zaostal o plných 0,925 sekundy. Jeho výhodou je, že pokud bude dojíždět druhý za Eliasem, tak mu titul neunikne, neboť má před ním náskok 30 bodů. Třetí pozici si vyjel Randy de Puniet (Aprilia) před Sebastianem Portem (Honda). Druhou řadu vede na páté pozici Fonsi Nieto (Aprilia) před Francem Battainim (Aprilia) a Robertem Rolfem (Honda), který v závěru kvalifikace havaroval a nemohl tak své postavení ještě vylepšit. Druhou řadu doplňuje jediný Japonec této třídy Naoki Matsudo (Yamaha).

V Sepangu tentokrát zase startují pouze dva naši jezdci, Lukáš Pešek (Yamaha) a Jarda Huleš (Honda). Ve stejném pořadí se také umístili na 18. a 19. místě. Na nejrychlejšího Eliase ztrácejí více než 4,5 sekundy.

Ve třídě MotoGP se v Malajsii řeší dvě základní otázky. První je jestli se Valentino Rossi (Honda) stane již zde potřetí mistrem nejvyšší třídy a druhá, jestli stejný Valentino Rossi podepíše smlouvu s Hondou, nebo dá přednost jiné značce. Především druhý problém zcela blokuje jakékoli přesuny v týmech před příští sezónou, protože se čeká jak se Rossi rozhodne. Poslední nabídku od Hondy, kterou dostal minulý týden v Motegi odmítl čímž se rozvířily divoké spekulace o jeho přestupu např. k Yamaze. Nicméně zatím stále jede za Hondu a na té byl v Sepangu jednoznačně nejrychlejší a vyjel si provizorní pole position. Svým časem 2:03,516 o 0,8 sekundy zlepšil loňský rekord Alexe Barrose. V samotném závěru se na druhou příčku vyšvihl Makoto Tamada (Honda), který má zdrcující závěr své premiérové sezóny a za Rossim zaostal o 0,214 sekundy. Třetí čas zajel Max Biaggi (Honda) a jen těsně odsunul na čtvrté místo Lorise Capirossiho (Ducati), který tak narušil hegemonii strojů Honda.

Pátý čas zajel Tohru Ukawa (Honda) a až šestý je prozatím Sete Gibernau (Honda), který je jediným soupeřem Rossiho v boji o titul. Aby však měl šanci ještě i po Sepangu, musí Rossiho porazit a ten navíc nesmí dojet ani druhý, což se zatím nejeví reálně. Ve zlepšených výkonech také pokračuje Nicky Hayden (Honda) na sedmém místě, který se v Motegi minulý týden poprvé dostal na stupně vítězů. Osmý čas zajel Carlos Checa (Yamaha), který stejně jako jeho týmový kolega Marco Melandri havaroval hned v úvodu kvalifikace a na náhradním stroji se necítil dobře. Příjemným překvapením je deváté místo Kennyho Robertse na trápící se Suzuki. Naopak letos již bohužel nepřekvapuje až 12. místo Alexe Barrose (Yamaha) jehož provází velké trápení s technikou. Další zajímavý posun výkonnosti předvedl Proton, který vyvíjí svůj pětiválec přímo na závodech a Jeremy McWilliams jej již dokázal dovést na povzbudivou 16. příčku.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)