reklama


GP Německa, Sachsenring – Gibernau opět pokořil Rossiho

 

Slunečné počasí společně s očekávanou bitvou přilákalo do hlediště GP Německa na Sachsenringu kolem 100 tis. lidí a ti se měli na co dívat. Ve 125 se z vítězství radoval Stefano Perugini (Aprilia), ve 250 to byl poprvé Roberto Rolfo (Honda) a v MotoGP Set

Slunečné počasí společně s očekávanou bitvou přilákalo do hlediště GP Německa na Sachsenringu kolem 100 tis. lidí a ti se měli na co dívat. Ve 125 se z vítězství radoval Stefano Perugini (Aprilia), ve 250 to byl poprvé Roberto Rolfo (Honda) a v MotoGP Sete Gibernau.

       Nejlépe do závodu třídy 125 odstartoval Hector Barbera (Aprilia), za nějž se zavěsil Andrea Dovizioso (Honda), Lucio Cecchinello, Alex de Angelis, Casey Stoner (všichni Aprilia) a Dani Pedrosa (Honda). Barbera v prvních třech kolech diktoval tempo, ale jelikož nezvládl startovní manévr podle pravidel, byl potrestán penalizací stop&go na 5 sekund a propadl se až na 28. místo. Nakonec dokázal ještě získat dva body za 14. místo. Celá skupinka se pomalu vzdalovala zbytku pole a také z ní postupně odpadali jednotliví jezdci až nakonec zbyla čtveřice Perugini, Stoner, de Angelis a Pedrosa. Z této skupinky měl očividně nejvíce navrch zkušený Perugini, který v závěru závodu převzal vedení a bezpečně si dojel pro svůj letošní druhý triumf. První velký výsledek získal na Sachsenringu mladý Stoner, který dokázal v závěru odolat tlaku de Angelise a zaslouženě si dojel pro stříbro. Čtvrtý Pedrosa tentokrát nedokázal předvést svůj tradiční drtivý závěr a na stupně vítězů se nedostal. Pátý dojel Pablo Nieto (Aprilia). Domácí Steve Jenkner (Aprilia) pro pád nedojel.

       V celkovém hodnocení stále vede Pedrosa se 137 body před druhým Peruginim se 117. Třetí je Cecchinello se 105 a čtvrtý Dovizioso se 102 body. Na páté klesl Jenkner s 98 body.

       Závod dvěstěpadesátek výborně začal pro jezdce Hondy Roberta Rolfa a Sebastiana Porta, kteří v uvedeném pořadí vyrazili do úvodních metrů. Za nimi se seřadila smečka Aprilií v pořadí Fonsi Nieto, Randy de Puniet, Franco Battaini a Sylvain Guintoli. Na čele se však velice záhy utvořila čtyřčlenná skupinka Rolfo, Porto, Nieto a de Puniet kde však hlavní housle hrála dvojice Rolfo a de Puniet. Tito dva si několikrát vyměnili vedoucí pozici a na čele strávili každý zhruba stejnou dobu. První část druhé poloviny závodu vedl de Puniet, ale ve 24. kole se do vedení zase vrátil Rolfo. To již na čele jela jen tříčlenná skupinka, ze které odpadl Porto, který se nedokázal rozumným způsobem vypořádat s o kolo zpět jedoucí Katjou Poensgenovou a kroužil osaměle na čtvrtém místě. Ve vedoucí trojici ses blížícím se cílem rostla nervozita a bylo vidět, že pneumatiky na jejich strojích již příliš nefungují. Rolfo na vedoucí pozici však vše zvládl a dojel si pro svůj první triumf kariéry a po odchodu Daijiro Katoa do MotoGP také první pro značku Honda. Naopak bitva o druhé místo přinesla nečekané rozuzlení v posledním kole, kdy zbytečnou chybu udělal de Puniet a Nieto jej předjel. Na skvěle jedoucího Francouze tak zbyla „jen“ třetí příčka. Sílu Hondy na německém okruhu potvrdil čtvrtým místem také Porto. Až sedmý skončil Manuel Poggiali (Aprilia), vedoucí muž klasifikace.

       Našim Kubovi Smržovi (Honda) a Lukáši Peškovi (Yamaha) se výborně podařil start, když Smrž ukončil první kolo na skvělém 13. místě a Pešek jako 16. Na stejných také dojeli do cíle a Kuba tak po třetí v řadě dokázal bodovat. Pešek si dojel po druhé pro první nebodované 16. místo.

       Celkově se stále udržel ve vedení Manuel Poggiali se 129 již o pouhé tři body před druhým Nietem. Třetí místo si drží Rolfo se 122, který je jediný bodující ve všech závodech. Čtvrtý je Toni Elias se 106 před pátým de Punietem se 105 body. Kuba Smrž je nyní 21. s 12 body.

       Naši Kuba Smrž (Honda) a Lukáš Pešek (Yamaha) se sice také zlepšili, jako ostatní, nicméně opět si zajistili svá tradiční místa. Smrž odstartuje 19. a Pešek ve svém druhém vystoupení v MS jako 23.

       Naprosto precizní start předvedl v MotoGP Valentino Rossi (Honda), který se zcela proti své obvyklé taktice ujal ihned vedení a začal všem ujíždět. Za něj se zavěsily obe Ducati v pořadí Loris Capirossi a Troy Bayliss. Čtvrtý jel Sete Gibernau (Honda) před Marcem Melandrim (Yamaha) a Jeremym McWilliamsem (Proton). Naprosto nevydařený start předvedl Max Biaggi (Honda), který z pole position odstartoval až jako devátý. Zatímco Rossi na čele jasně ujížděl, na další místech docházelo k velkým přesunům. V prvním kole se na 3. místo posunul Gibernau, ve 2. předjel Baylisse také Melandri. O kolo později se oba vrhli na sebe a zároveň i Capirossiho. Ten jim neodolal a Gibernau s Melandrim si ještě celé další kolo tvrdě ujasňovali, kdo vlastně pojede druhý. Ve čtvrtém kole tento duel pro sebe rozhod Gibernau a vydal se za Rossim. Po malém propadu v prvních kolech se chytil Bayliss a v závěru 5. kola již jel opět třetí, když předjel Capirossiho i Melandriho. Tou dobou také mohutně dotahoval Biaggi. V 6. kole již jel na pátém místě, o kolo později předjel Melandriho na čtvrtém místě a vydal se stíhat třetího Baylisse. Toho dojel během třech kol, ale poté mu nastal problém, jak se přes divokého Australana dostat. Ten mu nedal ani milimetr trati bez boje a Biaggi jej předjel až ve 13. kole. Dlouho se však ze svého postupu netěšil, protože o kolo později vyrobil hrubku a havaroval. Tím pro něj slibně rozjetý závod skončil.

       Biaggiho pád jakoby signalizoval zlom ve vývoji závodu.vedoucí Rossi se zdál nikým neohrožován, ale v polovině závodu začal jeho náskok stahovat bezchybně jedoucí druhý Gibernau. Nikdo nevěřil, že Španěl Rossiho dojede, ale stalo se a ve 21. kole jej dokonce předjel. Opět se čekalo, že Rossi předvede svou oblíbenou hru kočky s myší a vše tomu také nasvědčovalo. Dvojice jela v těsné blízkosti a každým okamžikem byl očekáván Rossiho útok. Gibernau ale letos předvádí ocelově pevné nervy a nenechal se přinutit k chybě. Naopak, Rossi byl v posledním kole přinucen ze sebe vydat maximum, aby jej dokázal předjet. To se mu také povedlo, ale v poslední zatáčce se nechal strhnout vysokým tempem a přehnal rychlost jejího nájezdu a vyjel ji velmi zeširoka. Naopak Gibernau zachoval chladnou hlavu a podržel si vnitřní stopu a na výjezdu ze zatáčky Rossiho předjel a cílovou čáru pro proťal o 0,06 sekundy jako první. Rossi neskrýval své zklamání, neboť se o vítězství připravil vlastní chybou. Třetí dojel Bayliss a úspěch Ducati potvrdil čtvrtým místem Capirossi. Skvělé páté místo vybojoval Nicky Hayden (Honda), často podceňovaný Rossiho týmový kolega. Po pádu Melandriho ze čtvrtého místa byl nejlepší Yamahou v cíli až sedmý Shinya Nakano. Dvoudobé Protony v rukou Nobu Aokiho a McWilliamse nakonec dojely na bodech za 11. a 12. místo.

       Celkově stále vede Rossi se 187 body, ale druhý Gibernau se 158 se mu již tři závody pomalu přibližuje. Třetí je se 130 body Biaggi, který letos poprvé nebodoval. Čtvrté místo si pojistil Capirossi s 97 body a pátý Bayliss má na kontě 80 bodů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama