GP Německa, Sachsenring – Gibernau opět pokořil Rossiho

 

Slunečné počasí společně s očekávanou bitvou přilákalo do hlediště GP Německa na Sachsenringu kolem 100 tis. lidí a ti se měli na co dívat. Ve 125 se z vítězství radoval Stefano Perugini (Aprilia), ve 250 to byl poprvé Roberto Rolfo (Honda) a v MotoGP Set

Slunečné počasí společně s očekávanou bitvou přilákalo do hlediště GP Německa na Sachsenringu kolem 100 tis. lidí a ti se měli na co dívat. Ve 125 se z vítězství radoval Stefano Perugini (Aprilia), ve 250 to byl poprvé Roberto Rolfo (Honda) a v MotoGP Sete Gibernau.

       Nejlépe do závodu třídy 125 odstartoval Hector Barbera (Aprilia), za nějž se zavěsil Andrea Dovizioso (Honda), Lucio Cecchinello, Alex de Angelis, Casey Stoner (všichni Aprilia) a Dani Pedrosa (Honda). Barbera v prvních třech kolech diktoval tempo, ale jelikož nezvládl startovní manévr podle pravidel, byl potrestán penalizací stop&go na 5 sekund a propadl se až na 28. místo. Nakonec dokázal ještě získat dva body za 14. místo. Celá skupinka se pomalu vzdalovala zbytku pole a také z ní postupně odpadali jednotliví jezdci až nakonec zbyla čtveřice Perugini, Stoner, de Angelis a Pedrosa. Z této skupinky měl očividně nejvíce navrch zkušený Perugini, který v závěru závodu převzal vedení a bezpečně si dojel pro svůj letošní druhý triumf. První velký výsledek získal na Sachsenringu mladý Stoner, který dokázal v závěru odolat tlaku de Angelise a zaslouženě si dojel pro stříbro. Čtvrtý Pedrosa tentokrát nedokázal předvést svůj tradiční drtivý závěr a na stupně vítězů se nedostal. Pátý dojel Pablo Nieto (Aprilia). Domácí Steve Jenkner (Aprilia) pro pád nedojel.

       V celkovém hodnocení stále vede Pedrosa se 137 body před druhým Peruginim se 117. Třetí je Cecchinello se 105 a čtvrtý Dovizioso se 102 body. Na páté klesl Jenkner s 98 body.

       Závod dvěstěpadesátek výborně začal pro jezdce Hondy Roberta Rolfa a Sebastiana Porta, kteří v uvedeném pořadí vyrazili do úvodních metrů. Za nimi se seřadila smečka Aprilií v pořadí Fonsi Nieto, Randy de Puniet, Franco Battaini a Sylvain Guintoli. Na čele se však velice záhy utvořila čtyřčlenná skupinka Rolfo, Porto, Nieto a de Puniet kde však hlavní housle hrála dvojice Rolfo a de Puniet. Tito dva si několikrát vyměnili vedoucí pozici a na čele strávili každý zhruba stejnou dobu. První část druhé poloviny závodu vedl de Puniet, ale ve 24. kole se do vedení zase vrátil Rolfo. To již na čele jela jen tříčlenná skupinka, ze které odpadl Porto, který se nedokázal rozumným způsobem vypořádat s o kolo zpět jedoucí Katjou Poensgenovou a kroužil osaměle na čtvrtém místě. Ve vedoucí trojici ses blížícím se cílem rostla nervozita a bylo vidět, že pneumatiky na jejich strojích již příliš nefungují. Rolfo na vedoucí pozici však vše zvládl a dojel si pro svůj první triumf kariéry a po odchodu Daijiro Katoa do MotoGP také první pro značku Honda. Naopak bitva o druhé místo přinesla nečekané rozuzlení v posledním kole, kdy zbytečnou chybu udělal de Puniet a Nieto jej předjel. Na skvěle jedoucího Francouze tak zbyla „jen“ třetí příčka. Sílu Hondy na německém okruhu potvrdil čtvrtým místem také Porto. Až sedmý skončil Manuel Poggiali (Aprilia), vedoucí muž klasifikace.

       Našim Kubovi Smržovi (Honda) a Lukáši Peškovi (Yamaha) se výborně podařil start, když Smrž ukončil první kolo na skvělém 13. místě a Pešek jako 16. Na stejných také dojeli do cíle a Kuba tak po třetí v řadě dokázal bodovat. Pešek si dojel po druhé pro první nebodované 16. místo.

       Celkově se stále udržel ve vedení Manuel Poggiali se 129 již o pouhé tři body před druhým Nietem. Třetí místo si drží Rolfo se 122, který je jediný bodující ve všech závodech. Čtvrtý je Toni Elias se 106 před pátým de Punietem se 105 body. Kuba Smrž je nyní 21. s 12 body.

       Naši Kuba Smrž (Honda) a Lukáš Pešek (Yamaha) se sice také zlepšili, jako ostatní, nicméně opět si zajistili svá tradiční místa. Smrž odstartuje 19. a Pešek ve svém druhém vystoupení v MS jako 23.

       Naprosto precizní start předvedl v MotoGP Valentino Rossi (Honda), který se zcela proti své obvyklé taktice ujal ihned vedení a začal všem ujíždět. Za něj se zavěsily obe Ducati v pořadí Loris Capirossi a Troy Bayliss. Čtvrtý jel Sete Gibernau (Honda) před Marcem Melandrim (Yamaha) a Jeremym McWilliamsem (Proton). Naprosto nevydařený start předvedl Max Biaggi (Honda), který z pole position odstartoval až jako devátý. Zatímco Rossi na čele jasně ujížděl, na další místech docházelo k velkým přesunům. V prvním kole se na 3. místo posunul Gibernau, ve 2. předjel Baylisse také Melandri. O kolo později se oba vrhli na sebe a zároveň i Capirossiho. Ten jim neodolal a Gibernau s Melandrim si ještě celé další kolo tvrdě ujasňovali, kdo vlastně pojede druhý. Ve čtvrtém kole tento duel pro sebe rozhod Gibernau a vydal se za Rossim. Po malém propadu v prvních kolech se chytil Bayliss a v závěru 5. kola již jel opět třetí, když předjel Capirossiho i Melandriho. Tou dobou také mohutně dotahoval Biaggi. V 6. kole již jel na pátém místě, o kolo později předjel Melandriho na čtvrtém místě a vydal se stíhat třetího Baylisse. Toho dojel během třech kol, ale poté mu nastal problém, jak se přes divokého Australana dostat. Ten mu nedal ani milimetr trati bez boje a Biaggi jej předjel až ve 13. kole. Dlouho se však ze svého postupu netěšil, protože o kolo později vyrobil hrubku a havaroval. Tím pro něj slibně rozjetý závod skončil.

       Biaggiho pád jakoby signalizoval zlom ve vývoji závodu.vedoucí Rossi se zdál nikým neohrožován, ale v polovině závodu začal jeho náskok stahovat bezchybně jedoucí druhý Gibernau. Nikdo nevěřil, že Španěl Rossiho dojede, ale stalo se a ve 21. kole jej dokonce předjel. Opět se čekalo, že Rossi předvede svou oblíbenou hru kočky s myší a vše tomu také nasvědčovalo. Dvojice jela v těsné blízkosti a každým okamžikem byl očekáván Rossiho útok. Gibernau ale letos předvádí ocelově pevné nervy a nenechal se přinutit k chybě. Naopak, Rossi byl v posledním kole přinucen ze sebe vydat maximum, aby jej dokázal předjet. To se mu také povedlo, ale v poslední zatáčce se nechal strhnout vysokým tempem a přehnal rychlost jejího nájezdu a vyjel ji velmi zeširoka. Naopak Gibernau zachoval chladnou hlavu a podržel si vnitřní stopu a na výjezdu ze zatáčky Rossiho předjel a cílovou čáru pro proťal o 0,06 sekundy jako první. Rossi neskrýval své zklamání, neboť se o vítězství připravil vlastní chybou. Třetí dojel Bayliss a úspěch Ducati potvrdil čtvrtým místem Capirossi. Skvělé páté místo vybojoval Nicky Hayden (Honda), často podceňovaný Rossiho týmový kolega. Po pádu Melandriho ze čtvrtého místa byl nejlepší Yamahou v cíli až sedmý Shinya Nakano. Dvoudobé Protony v rukou Nobu Aokiho a McWilliamse nakonec dojely na bodech za 11. a 12. místo.

       Celkově stále vede Rossi se 187 body, ale druhý Gibernau se 158 se mu již tři závody pomalu přibližuje. Třetí je se 130 body Biaggi, který letos poprvé nebodoval. Čtvrté místo si pojistil Capirossi s 97 body a pátý Bayliss má na kontě 80 bodů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 

Štítky Honda Proton

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Dnes 15:56

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.




Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…