Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CB600F Hornet: mnoho změn k lepšímu

Roman Daněk
Diskuze (12)
Na výstavu Intermot v Kolíně nad Rýnem přivezla Honda revoluční model Hornet. U čtvrté generace šestkového naháče nezůstal kámen na kameni, pojďme se podívat, s čím přiletí nový Sršeň na jaře 2007.

Při pohledu na nový šestkový Hornet zjistíte, že před vámi stojí zcela jiná motorka, než na co jste si zvyklí u předchozích tří generací. Přepracovaná maska odložila klasický kulatý světlomet, který nahradila trojúhelníková optika. Na světlometu je posazený přístrojový panel, který tvarem a koncepcí vzdáleně připomíná Kawasaki ER-6n.

Z profilu každého doslova praští do očí pohled na krátkou trojúhelníkovou koncovku, kterou letos do motocyklového světa přinesla sportovní Yamaha R6R. Tvar nádrže je jediné, co si Hornet odnesl z dřívějšího modelu. Často kritizovaný prvek, malý objem nádrže, Honda napravila a nový model CB600F disponuje 19litrovou nádrží. Nápad má i zpracování zádě motorky: rozseknutí sedla spolujezdce a držáku SPZtky se u Hondy objevuje poprvé.

Sportovní ambice pouze podtrhuje obrácená přední vidlice o průměru 41 mm a nová 17palcová kola z lehkých slitin. Na snížení hmotnosti se velmi podílí lehčí hliníkový rám s vyšší torzní tuhostí a nový především agregát. Celková suchá hmotnost je 173 kg (177 kg ve verzi s ABS).

Základem pohonné jednotky je nový kompaktní řadový čtyřválec, který se objevil v supersportovní sestřičce, modelu CBR600RR 2007. Kapalinou chlazený čtyřdobý motor má objem 599 cm3, čtyři ventily na válec a rozvod DOHC. Poprvé se v Hornetu objevuje i přímé, elektronicky řízené vstřikování paliva PGM-FI. Výkon agregátu je naladěn na 75 kW (102 k) v 12 000 ot/min a maximální točivý moment 63,5 Nm nastupuje ve 10,5 tis. otáčkách. To vše se přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo.

Technické údajeHonda CB600F Hornet
Modelový rok2007
Celkové rozměry2 090 x 740 x 1 095 mm
Rozvor / výška sedla1 435 mm / 800 mm
Motor, objem4dobý, řadový 4válec, 599 cm3
Počet ventilů / chlazení16 / kapalina
Výkon75 kW (102 k) / 12 000 ot.
Točivý moment63,5 Nm / 10 500 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 296 mm, 2pístek, plovoucí
Brzdy vzadu1x kotouč 240 mm, 1pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 41 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž19 l (vč. 4 l rezervy)
Suchá hmotnost173 kg
Poměr (koně na tunu)590
Cenav prodeji od března 2007

Roman Daněk
Diskuze (12)
Avatar - King
12. 10. 2006 12:51
Sršeň
Já teda nejsem motorkář, ale musím říct, že tohle je nádhera. :yes: I když nová CBR se po designové stránce povedla přece jen mnohem lépe. Jediné, co si myslím, že je škoda, je zrušení klasického kulatého světlometu. Jak vidno, Honda se obula v designu v poslední době nejen do aut. Ale stávající jednoduchá krása Hornetu také měla něco do sebe, to je fakt. :-)