Honda zahájila na Severní smyčce Nürburgringu testy supersportu NSX. Skončily ale hned druhý den, kdy auto téměř kompletně shořelo. Ferrari nechává pozdravovat...
Stane se, hlavně aby to vychytali, než to půjde do prodeje nebo to skončí ostudou jako u Porsche. Když hoří Ferrari nebo Lambo, tak se to bere jinak, ale u neitalských značek je to nepříjemné. Chlazení takové techniky asi vážně není snadné, ne náhodou Audi turbo v nové R8 úplně odpískalo.
Jinak 600 koní je slušná nálož, není to tak dávno, co se mluvilo o 400. >:D Vypadá to, že se Honda hodně snaží navázat na nejlepší tradice originálu. Ale (ne)zvuk motoru je zatím trošku zklamáním, člověk by řekl, že se poučí z chyb McLarenu a dají tomu trošku šťávu. I když - vývoj ještě není u konce.
To že shoří prototyp není až taková tragédie ani vzácnost, od toho tu taky jsou...větší průser je když nejakýmu freecoolinovi chytne Lambo za * ve Strahovským tunelu, to je pak jinej hukot :-|
Čo ma zaujalo na tých videách je fakt, že to auto nemá zvuk. Vôbec nepočuť motor, iba odvaľovanie a pískanie gúm, aerodynamický hluk a občas nejaké pískavo-sípavé zvuky. Od superšportu s cca. 600k by som čakal fascinujúci a výrazný sound, ale tu nič. To už testujúci Focus RS so štvorvalcom zvuk motora pekne dáva najavo: [odkaz]
Ale aby som len nekritizoval, aj pod maskovaním sa črtajú pekné tvary a tie základné línie sú hodné kategórie superšport.
Tak ono ani to piskani gum neni nejaky veliky. Pekne porovnani je videt na Supre, ktera jede neklidne a ty gumy slusne hvizdaj. NSX si to dava jak po kolejich a v poklidnem tempu jako po kolejich bez hvizdani gum.
Asi zatim netestuji nahrane, motor tedy skoro na volnobeh, podvozek ma vyletni tempo ;-)
To by síce teoreticky mohlo vysvetľovať, prečo miestami vôbec nič nepočuť; na videu tomu síce moc zabrať nedávajú, ale zase baterky v hybridoch utiahnu samé tak mestské rýchlosti, aj to len pri úplnom eko štýle. A niekde ten motor počuť je, len neznie nijak zaujímavo/výrazne, znie to ako limuzína od Lexusu a to nie je to, čo u superšportu očakávam.
"Ten bude roztáčet společně s přídavným elektromotorem prostřednictvím dvouspojkové převodovky zadní kola, zatímco další dva elektromotory zajistí pohon předních kol s funkcí vektorování točivého momentu s cílem maximalizovat trakci a jízdní vlastnosti v zatáčkách."
Jinými slovy budou přední kola "zapojována" do akce jen při zatáčení a při potřebě stabilizace, a jinak to bude stále zadokolka?
Jestli si dobre pamatuji mela by to byt jak 4-kolka, tak zadokolka, tak predokolka. Zadni elektromotor by mel dobijet baterky. Predek by mel fungovat tedy jak v primce tak v zatackach a to tak, ze nektere kolo by melo brzdenim dobijet a jine baterky zas vice pohanet.
Acura NSX Sport Hybrid SH AWD
[odkaz]
Acura RLX Sport Hybrid SH AWD
[odkaz]
Šlo mi o to, že ty elektromotory tam asi budou jen na to, aby podpořily auto v zatáčkách, normálně to bude jezdit jen na ten benzíňák vzadu a s pohonem zadních kol. Nebo ne? Bude to umět jezdit jako předokolka cíleně a v tom případě pouze na elektřinu?