Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Horko ničí dálnice i v Německu

Michal Fokt
Diskuze (6)
Na tropické počasí nejsou zvyklé ani jinak kvalitní německé dálnice, dávané zbytku Evropy za vzor. Popraskání povrchu v Bavorsku si vyžádalo život motorkáře.

Představte si tu situaci - po dálnici si to žene stošedesátkou v levém pruhu bavorák, když tu se najednou před ním začne silnice rozpadat - betonový povrch exploduje a z povrchu rovného jako zrcadlo je rázem pás rozdrceného kamení. Auto je na něm katapultováno do výše a po dopadu se mu aktivují všechny airbagy... ne, to není Emmerichův 2012, ani jiný hollywoodský trhák, ba ani Kobra 11, ale jihoněmecká realita.

Současná vlna veder neškodí jen ředkvičkám, ale i silnicím. Kvůli extrémním teplotám dálnic německé autokluby varují, že se na dálnicích A 3, A 7, A 92, A 93 a A 94 v Bavorsku a na komunikacích 18 a A 7 v Baden-Württembergu tohle prostě může stát. Ba dokonce už se stalo. Tento úkaz nastal 19. června kolem půl čtvrté odpoledne na A 93 u Abensbergu, kde popraskaný povrch dálnice způsobil nejen havárii osobního auta, ale i 59letého motorkáře, jenž následně po nárazu do svodidel zemřel na těžké poranění hrudníku. Autoklub tedy doporučuje na dálnicích v tomto regionu a za tohoto počasí jezdit maximálně osmdesátkou a být v nejvyšší pohotovosti.

Experti vysvětlují, že při teplotách hodně nad 30 stupňů Celsia dochází k rozpínání betonových podkladních desek prakticky ve stejné míře jako v případě oceli a tedy více, než co dovolují dilatační spáry. Jednotlivé desky na sebe tedy tlačí podobně, jako tektonické desky planety a pokud je tlak příliš velký, beton "exploduje" a vytvoří "pohoří". To u Abensbergu mělo půl metru na výšku!

V Německu je cca 70 % povrchu dálnic z asfaltu a 30 % z betonu a právě tam mohou nastat zmíněné problémy. ADAC současně varuje, že nelze po správě silnic vymáhat náhradu škody, protože by muselo být prokázáno, že byla zanedbána údržba nebo že provozovatel neplnil povinnost udržovat bezpečnost. Povrch prostě může prasknout kdykoli a kdekoli a nikdo není schopen to ovlivnit. Takže nejlepší a nejbezpečnější v tomto počasí bude, jak říkají značky u našich západních sousedů - Gas weg.

Michal Fokt
Diskuze (6)
24. 6. 2013 10:58
Re: NĚMCI
Souhlas - viz. např. minulý týden do bankrotu poslaná Alpine Bau z Rakouska. O Skansce a spol. ani nemluvě. Zajímavé je, že Skanska (která koupila IPS) už loni začala tvrdit, že z česka odejdeprý kvůli korupci). Smál jsem se tomu dost dlouhou, protože zrovna Skanska si má v tomhle směru na co stěžovat, celých dvacet let jim "korupční" prostředí nevadilo a najednou (ve chvíli, kdy se přece jenom trochu a občas ledy hnuly) jim korupce vadí. Jestli jim spíš nevadí, že se o praktikách souvisejích s jejich byznysem začíná mluvit. Stačí si připomenout Bártovu aféru s cedulemi Tohle stavěla Skanska a my to teď musíme opravit.....
23. 6. 2013 15:16
Ach ten češtin
Proč píšete některé názvy česky - Bavorsko a jiné německy - Baden-Württemberg? Tak napíšu Bavorsku a Bádensko-Würtembersko ne? ;-\
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2013 17:28
Re: v Nedelu budem na mieste cinu
SI SKOČÍŠ .............. >:-[]
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2013 17:27
NĚMCI
STAVEBNÍ SPOLEČNOSTI STAVĚJÍCÍ U NÁS DÁLNICE MAJÍ BEZ VÝJIMKY ZAHRANIČNÍ VLASTNÍKY. Na nich parazitují všelijací chytráci, korumpující všechno a všechny.
22. 6. 2013 12:36
v Nedelu budem na mieste cinu
snad sa pred nasim iducim autom ziadna dialnica nerozpadne ...