IFR Aspid: Střízlík, který vystřelí z 0 na 160 rychleji než Enzo

IFR Aspid: Střízlík, který vystřelí z 0 na 160 rychleji než Enzo

 
 

Pouhých 700 kg vážící novinka, předvedená na londýnské autoshow, je pořádně divoká. Prožijete s ní možná více adrenalinu, než s většinou supersportovních aut současnosti. Na rozdíl od Enza však nemá ambici získat přízeň davů pouhým pohledem na vůz

Zážitky na ostří nože
298 kW Aspidu se postaví 518 kW stylového Ferrari Enzo. Automobily se vyrovnají na startovní čáře a – světe div se – Aspid je v čele. Tedy alespoň jeho vrcholná turbodmychadlem přeplňovaná verze a do chvíle, dokud mu nedojde dech. Jeho maximální rychlost je totiž omezovačem nastavena na 250 km/h, zatímco Enzo může jet více než o sto km/h více.

Z nuly na sto zrychlí Aspid přibližně za 2,8 sekundy. K tomu, aby se ručička rychloměru vyšplhala na 160 km/h potřebuje dalších 5,9 sekundy. Celkem se tedy odehraje zrychlení, nebo možná v tomto případě „katapultáž" z nuly na 160 km/h za 8,7 s. Bavíme se samozřejmě o nejsilnější verzi, která je vybavena 2litrovým zážehovým agregátem s turbodmychadlem. Maximální výkon – 298 kW. Aspid bude k dostání i ve verzi bez přeplňování, ta vyvine nejvyšší výkon 201 kW. Oba agregáty jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou.

Ovšem nejen zrychlení ve vás zanechá hluboký zážitek. Bezpečnostní pásy rozhodně oceníte při brzdění. Ze 160 km/h to na nulu zvládne Aspid za tři sekundy. Rozhodně potěšující je skutečnost, že Aspid není určen jen na závodní okruhy (splňuje totiž normy FIA). Vůz totiž také plní kritéria EU pro uvedení do běžného silničního provozu. Rozpolcenost Aspidu mezi jízdou v běžném provozu a na závodním okruhu jasně ukazuje i výbava auta. Ta obsahuje i takové komfortní prvky, jako je systém navigace, ovládaný pomocí dvojice dotykových displejů. Pomocí nich však můžete také ovládat palubní telefonický systém (GSM) a napojit se na datové sítě díky GPRS a WiFi.

Pokud vás ale instalace výše zmíněné výbavy nutí přemýšlet o tom, že Aspid je jen „silničním autem“ a ne kvalitním náčiním na okruhy, můžete si být jistí, že se mýlíte. Aspid totiž nabízí nastavování časování ventilů, ABS, posilovače řízení i brzd, světlé výšky, trakce a dalších parametrů – stejně jako jiné okruhové vozy. To vše pomocí dotykového displeje, umístěného na volantu.

Bez zajímavosti není ani design exteriéru vozu. Překvapí například dvojice dveří, které se vyklápějí vzhůru. Bez zajímavosti nejsou ani přední světlomety a mohutná polozakrytá kola, umístěná v rozích karoserie pro dosažení „motokárových“ jízdních vlastností. Celkově však Aspid rozhodně není oním líbivým výtvorem italských mistrů, ale spíš působí dojmem stylisticky učesaného okruhového vozu. Na zajímavosti přidává lak karoserie, který je proveden v kombinaci několika odstínů šedé a černé.

Hliník… se odstěhoval do Aspidu
Klíčem k jízdním vlastnostem, hodným okruhového speciálu, je především nízká hmotnost. No a za tou stojí hojné využití lehkých kompozitních materiálů a hliníku. Váhu šasi se podařilo inženýrům z IFR Automotive stlačit na pouhých 75 kg. Dalším krokem k muší váze vozidla je minimalismus v instalaci řídicí elektroniky a kabeláže. V Aspidu stačí na řízení veškerých funkcí vozu jediný procesor. Použito je také podstatně méně kabelů. Výsledkem je až o 2/3 nižší hmotnost elektroinstalace v porovnání s běžnými osobními vozy.

Pokud vás zachvátilo při pohledu na parametry nového vozu IFR Automotive nadšení, pak je tu ještě poslední „drobnost“, kterou je cena. Na britském trhu se bude Aspid v základní verzi s dvoulitrovým atmosférickým motorem prodávat za 75 tisíc liber (tedy asi 2.200.000 korun). Ovšem cena vrcholné verze s kompletní výbavou vyjde přesně na dvojnásobek.

Originalita ve vymýšlení jména se zřejmě v IFR Automotive příliš nenosí. Aspid se totiž jmenoval koncept kupé v podání známé turínské společnosti Ital Designu z roku 1988. Ten však sázel na první pohled na futuristické ladné křivky, zatímco současný Aspid je jasná volba pro všechny pány, kteří zůstali v srdci kluky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi neplatí dluhy, počet exekucí roste Češi neplatí dluhy, počet exekucí roste

Trend zvyšování počtu exekucí pokračuje i v roce 2017.…

Zrušte část novely stavebního zákona, žádají senátoři Ústavní soud Zrušte část novely stavebního zákona, žádají senátoři Ústavní soud

Skupina sedmnácti senátorů navrhla Ústavnímu soudu, aby…

Doprava dostane na stavbu silnic a železnic o 1,5 miliardy korun méně Doprava dostane na stavbu silnic a železnic o 1,5 miliardy korun méně

Ministerstvo financí navrhlo snížit resortu dopravy…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 





 
Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje

Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje

Dnes 15:47

Po téměř ročním odmlčení nám Ken Block opět ukáže, co všechno za volantem auta zvládne. A znovu je to skvělá show!




Blesk.cz

Výstavu na Kampě k 15. výročí od povodní zničil vandal: Zbyly z ní jen rámy

Výstavu na Kampě k 15. výročí od povodní zničil…

Výstava velkoformátový fotografií, které mapovaly průběh povodní v roce 2002, u Musea Kampa nevydržela ani 12…

Chameleon Erbová: Shodila lví hřívu a nasadila helmu!

Chameleon Erbová: Shodila lví hřívu a nasadila helmu!

Modelka Vlaďka Erbová (36) mění účesy častěji než chameleon barvu. Svou image vždy stavěla na ultra krátkém…

 

iSport.cz

Bojovník Štěpánek: Jsem zdráv, ale letos končím. Chystám se na novou sezonu

Bojovník Štěpánek: Jsem zdráv, ale letos končím.…

 Tenista Radek Štěpánek už se letos na turnajích neobjeví. Podobně jako před rokem ukončil sezonu předčasně.…

Nečekaný trik! Jak rozhodil soupeř hráče Watfordu a naštval Anglii?

Nečekaný trik! Jak rozhodil soupeř hráče Watfordu a…

Soupeři sebral míč a možná tím zabránil gólu. Přesto se na záložníka Bournemouthu Harryho Artera snesla bouře…

 

Reflex.cz

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub Studio 54 přežil jen tři roky

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub…

Od otevření kultovního nočního klubu v New Yorku uběhly již čtyři desítky let. A během této doby se z historek o…

Proslavil jej doktor Štrosmajer, feldkurát Katz či padouch Hogo Fogo. Před 95 lety se narodil herec Miloš Kopecký

Proslavil jej doktor Štrosmajer, feldkurát Katz či…

Už od svého dětství se Miloš Kopecký poněkud odlišoval od svých vrstevníků. Nenáviděl školu, neuměl se prát a…