IFR Aspid: Střízlík, který vystřelí z 0 na 160 rychleji než Enzo

IFR Aspid: Střízlík, který vystřelí z 0 na 160 rychleji než Enzo

 
 

Pouhých 700 kg vážící novinka, předvedená na londýnské autoshow, je pořádně divoká. Prožijete s ní možná více adrenalinu, než s většinou supersportovních aut současnosti. Na rozdíl od Enza však nemá ambici získat přízeň davů pouhým pohledem na vůz

Zážitky na ostří nože
298 kW Aspidu se postaví 518 kW stylového Ferrari Enzo. Automobily se vyrovnají na startovní čáře a – světe div se – Aspid je v čele. Tedy alespoň jeho vrcholná turbodmychadlem přeplňovaná verze a do chvíle, dokud mu nedojde dech. Jeho maximální rychlost je totiž omezovačem nastavena na 250 km/h, zatímco Enzo může jet více než o sto km/h více.

Z nuly na sto zrychlí Aspid přibližně za 2,8 sekundy. K tomu, aby se ručička rychloměru vyšplhala na 160 km/h potřebuje dalších 5,9 sekundy. Celkem se tedy odehraje zrychlení, nebo možná v tomto případě „katapultáž" z nuly na 160 km/h za 8,7 s. Bavíme se samozřejmě o nejsilnější verzi, která je vybavena 2litrovým zážehovým agregátem s turbodmychadlem. Maximální výkon – 298 kW. Aspid bude k dostání i ve verzi bez přeplňování, ta vyvine nejvyšší výkon 201 kW. Oba agregáty jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou.

Ovšem nejen zrychlení ve vás zanechá hluboký zážitek. Bezpečnostní pásy rozhodně oceníte při brzdění. Ze 160 km/h to na nulu zvládne Aspid za tři sekundy. Rozhodně potěšující je skutečnost, že Aspid není určen jen na závodní okruhy (splňuje totiž normy FIA). Vůz totiž také plní kritéria EU pro uvedení do běžného silničního provozu. Rozpolcenost Aspidu mezi jízdou v běžném provozu a na závodním okruhu jasně ukazuje i výbava auta. Ta obsahuje i takové komfortní prvky, jako je systém navigace, ovládaný pomocí dvojice dotykových displejů. Pomocí nich však můžete také ovládat palubní telefonický systém (GSM) a napojit se na datové sítě díky GPRS a WiFi.

Pokud vás ale instalace výše zmíněné výbavy nutí přemýšlet o tom, že Aspid je jen „silničním autem“ a ne kvalitním náčiním na okruhy, můžete si být jistí, že se mýlíte. Aspid totiž nabízí nastavování časování ventilů, ABS, posilovače řízení i brzd, světlé výšky, trakce a dalších parametrů – stejně jako jiné okruhové vozy. To vše pomocí dotykového displeje, umístěného na volantu.

Bez zajímavosti není ani design exteriéru vozu. Překvapí například dvojice dveří, které se vyklápějí vzhůru. Bez zajímavosti nejsou ani přední světlomety a mohutná polozakrytá kola, umístěná v rozích karoserie pro dosažení „motokárových“ jízdních vlastností. Celkově však Aspid rozhodně není oním líbivým výtvorem italských mistrů, ale spíš působí dojmem stylisticky učesaného okruhového vozu. Na zajímavosti přidává lak karoserie, který je proveden v kombinaci několika odstínů šedé a černé.

Hliník… se odstěhoval do Aspidu
Klíčem k jízdním vlastnostem, hodným okruhového speciálu, je především nízká hmotnost. No a za tou stojí hojné využití lehkých kompozitních materiálů a hliníku. Váhu šasi se podařilo inženýrům z IFR Automotive stlačit na pouhých 75 kg. Dalším krokem k muší váze vozidla je minimalismus v instalaci řídicí elektroniky a kabeláže. V Aspidu stačí na řízení veškerých funkcí vozu jediný procesor. Použito je také podstatně méně kabelů. Výsledkem je až o 2/3 nižší hmotnost elektroinstalace v porovnání s běžnými osobními vozy.

Pokud vás zachvátilo při pohledu na parametry nového vozu IFR Automotive nadšení, pak je tu ještě poslední „drobnost“, kterou je cena. Na britském trhu se bude Aspid v základní verzi s dvoulitrovým atmosférickým motorem prodávat za 75 tisíc liber (tedy asi 2.200.000 korun). Ovšem cena vrcholné verze s kompletní výbavou vyjde přesně na dvojnásobek.

Originalita ve vymýšlení jména se zřejmě v IFR Automotive příliš nenosí. Aspid se totiž jmenoval koncept kupé v podání známé turínské společnosti Ital Designu z roku 1988. Ten však sázel na první pohled na futuristické ladné křivky, zatímco současný Aspid je jasná volba pro všechny pány, kteří zůstali v srdci kluky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 





 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Dnes 19:08

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

V Krkonoších začíná lyžařská sezona: Černá hora otevírá jako první brány návštěvníkům

V Krkonoších začíná lyžařská sezona: Černá hora…

Na Černé hoře v Krkonoších dnes začala lyžařská sezona. První lyžaři mohou využít asi 300 metrů dlouhý úsek…

 

iSport.cz

Kadlec po hubené výhře: Z gólu mám radost, ale chybí nám sebevědomí

Kadlec po hubené výhře: Z gólu mám radost, ale chybí…

Před měsícem si v Jablonci poranil zadní stehenní sval, musel střídat hned v úvodu zápasu a na několik týdnů…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jihlava 1:0. Výhru vystřelil navrátilec Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jihlava 1:0. Výhru vystřelil…

Fotbalisté Sparty v předehrávce 14. kola první ligy zvítězili těsně 1:0 nad Jihlavou a minimálně do soboty se…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…