Infiniti Etherea: První dojmy

Infiniti Etherea: První dojmy

 
 

Infiniti chce dál růst a tak téma modelu menšího, než je současná řada G, zůstává velmi aktuální. První setkání tváří v tvář máme za sebou.

Prvním krokem k rozšiřování portfolia je obvykle představení studie. Tuto fázi má Infiniti za sebou – v Ženevě se světu ukázala Etherea – éterický crossover, který byste jen těžko zařadili do některé standardní třídy automobilů. Rozměrově má nejblíže k hatchbackům v nižší střední třídě, silueta je bezmála jednoprostorová a zvýšená podlaha zase znamená, že uvnitř sedíte o něco výše, než je obvyklé…

Využili jsme exkluzivní příležitost a autosalonový exponát jsme mezi návratem z autosalonu v Šanghaji a transportem na soutěž automobilové krásy v areálu Villa d’Este podrobně prozkoumali.

Audi jako cíl

Aby se povedlo Infiniti zvýšit počet prodaných vozů a zajistit tak dlouhodobou životaschopnost značky, bude nezbytně nutné vydat se do rostoucí části prémiového C-segmentu. Fakticky tak Infiniti bude následovat Lexus a jeho CT200h. Místo klasického hatchbacku máme do dvou až tří let očekávat něco podobného jako je Etherea.

Koncepty mají provokovat, a tak vzhled Etherey vybočuje z toho, co považujeme v nižší střední třídě za obvyklé. Jde o klasickou ukázku futuristického designu, který se nesnaží zavděčit všem, ale spíše oslovit individualisty. Podobně jako to dnes dělá Infiniti se svou aktuální modelovou řadou.

Aby design studie vynikl, přistavila evropská centrála do jedné opuštěné haly nedaleko frankfurtského letiště k Etheree končící generaci Audi A3. Ačkoliv jsou oba vozy přibližně stejně velké, bílá perleť dělá Infiniti podstatně vizuálně větším.

Pohledu z boku dominuje dlouhý rozvor, který naznačuje, že klasické uspořádání – charakteristické pro všechny současné modely této značky – muselo ustoupit prostorovým nárokům posádky. A skutečně. Pokud by totiž něco podobného přijelo na trh, mělo by to čtyřválcový motor uložený vpředu napříč a poháněná přední kola.

Provokace C-sloupkem

Koncepty mají přilákat mediální pozornost, oslovit zákazníky, ale taky otestovat nové myšlenky, získat zpětnou vazbu na nový designový směr. I proto bývají návrhy, některá řešení nebo detaily expresivní, přehnaně extravagantní nebo rovnou kontroverzní.

Jedním takovým detailem je C-sloupek bořící konvenční linii oken nečekaným zalomením. Ćástečně jde o funkční prvek vynucený konstrukcí dveří otvíraných proti sobě, celkový dojem je ale velmi provokativní.

Když na C-sloupek na chvíli zapomenete a soustředíte se na siluetu, zůstává vlastně velmi jednoduchá. Tvoří ji plynulý oblouk střechy, která se klene nad čtyřmístným interiérem.

Jezdí, ale…

Etherea je částečně funkčním automobilem, který je schopen jízdy. Dostala koncernový zážehový čtyřválec 2,5 l s přeplňováním a převodovku CVT. U sériového vozu se počítá s hybridem – kombinací spalovacího motoru a elektromotoru podobného uspořádání jako má Infiniti M35h, tedy bez měniče, za to s dvěma za sebou zařazenými spojkami.

Automobil údajně stojí na ocelovém rámu, některé části skeletu jsou z karbonového kompozitu, který je lehký, ale současně mimořádně tuhý. Z karbonu jsou proti sobě otvíratelné dveře, ale i části kol. Plastové je na samotné karoserii pouze velkoplošné čelní sklo, které končí až na hlavami dvou cestujících na zadních místech.

Interiér dostal světlé odstíny kůže a plastů. Výplně dveří, stehování na sedadlech a dekor na přístrojové desce odkazuje na tradiční japonské motivy.

Displeje ve voze nejsou, místo nich byly instalovány polykarbonátové napodobeniny, které mají dát alespoň představu o stylu budoucího interiérového designu Infiniti. Nefunkční jsou i kamery, které nahradily vnější zpětná zrcátka. Pod středovou konzolou, která má formu digitálního voliče automatu, je ve skutečnosti klasická mechanická kulisa, kterou obsluha fakticky volí jízdní režim při manipulaci s konceptem.

Prototypová sedadla vypadají stylově, ale mají celkem slabé boční vedení a dost tuhé výplně sedáků. Sedí se výše nad vozovkou, nad hlavou máte souvislou plochu čelního skla plynule navazujícího na střechu. Atmosféra na palubě je exotická, prostoru je zda tak akorát, na předních místech si připadáme jako ve sportovním MPV – čelní sklo končí daleko vpředu, ale nad hlavou přitom není zbytečně velký nevyužitý prostor.

Elekromobil 2013, Etherea 2014

Plány Infiniti zatím počítají s uvedením prvního čistě elektrického modelu v roce 2013, tedy přibližně do dvou let. Etherea, resp. model, který z ní bude vycházet, by se mohl dostat do výroby někdy kolem roku 2014.

Studie, se kterou jsme se minulý týden v Německu setkali, bude ještě v roce 2011 vystavena na několika prestižních autosalonech první kategorie a dále na několika speciálních akcích. Tou nejbližší je soutěž automobilové krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2011, která se koná v závěru tohoto týdne.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…