Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI EAT8 vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG – Pod naftovým sluncem

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI
95 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (1)

Naftové kompaktní kombíky jsou snem mnoha českých motoristů, protože jsou praktické a úsporné. V Čechách dlouhodobě jasně vládne Škoda Octavia Combi, které se chce postavit Peugeot 308 SW. Jaké jsou jeho šance na úspěch?

Dojem, cena, prostor

V aktuálním automobilovém světě vznikají nové elektromobily a SUV takovou rychlostí, že je pomalu ani nestíháme zaznamenávat. Jenže to znamená, že ostatní kategorie stagnují. Je to vidět například na nižší střední třídě, která, byť stále patří k nejdůležitějším segmentům, už dlouho nějakou zásadní novinku nepřinesla. Přitom ji zákazníci stále vyhledávají, což dokládá Škoda Octavia, která je u nás i letos jasně nejprodávanějším modelem a loni se spolu s golfem dostala do desítky nejžádanějších vozů v celé Evropě.

Zásadní roli v jejich případě hrají i karoserie kombi. Verze SW měla u nás v roce 2023 podíl na prodejích modelu 308 tři čtvrtiny, loni 83 %, a letos je to dokonce 91 %, i když je potřeba brát v úvahu, že od května se hatchback již ofi ciálně nenabízí. V případě octavie aktuálně na kombíky připadá 64% podíl. Oblíbené jsou i naftové verze. Ještě loni si je v případě octavie vybrala více než polovina motoristů (53,4 %). U Peugeotu 308 byl loni podíl 37 %, letos se posunul dokonce na 44 %. Takže jsme se shodli, že kompaktní kombíky se vznětovými motory zkrátka potřebujeme, a nenecháme si je vzít.

DOJEM

Přestože ani jeden vůz z testované dvojice nemůžeme pokládat za horkou novinku, jejich design nestárne. Peugeot 308 se světu představil před čtyřmi roky a jeho stylisté se tehdy odvázali. Vypadá stále moderně, i když aktuální design značky je více futuristický – na nás až moc. Výrazná je maska chladiče s vodorovným žebrováním a velkým logem uprostřed. Na tvar masky navazují úzké diodové světlomety a vytvářejí s ní jednolitý celek. Svislé diodové pásky denního svícení připomínají vyceněné tesáky a spolu s velkými nasávacími kapsami po stranách nárazníku dávají vozu dynamický výraz. Z bočního pohledu zaujmou výrazné prolisy nad předními i zadními koly, sportovně působí i horní linie prosklení klesající dozadu rychleji než střecha. Vzadu jsou nejvýraznější tenká diodová světla, která spojuje drobná odtrhová hrana. Víko kufru zasahuje hluboko do nárazníku kvůli nižší nákladové hraně, a tak se na rozdíl od hatchbacku přestěhovala registrační značka na něj.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)