reklama


Dvorní úpravce automobilů Opel, firma Irmscher, už se nejspíš nespokojí s pouhou tvorbou tuningu sériových vozů s bleskem ve znaku, rozhodl se totiž postavit vlastní roadster, respektive jeho studii, kterou nazval Inspiro.

Tuning je báječná věc, ale není nad automobil vlastní výroby. To si nejspíš řekli u Irmscheru, a na autosalonu v Ženevě se rozhodli, že ukáží svou schopnost vozy nejen upravovat, ale také stavět. A protože tuning je o rychlosti, výkonu a atraktivních tvarech, bylo samo sebou, že taková musí být i chystaná studie. Asi nejvíce emocí vytváří, a rozhodně po právu, otevřené sportovní roadstery, takže volba karoserie byla jasná.

Irmscher Inspiro se inspiroval zlatým věkem roadsterů, datovaným do padesátých a šedesátých let minulého století, takže se stejně jako tehdejší skvosty může pyšnit dlouhou přední kapotou, pod kterou se nachází podélně uložený motor. Dalším charakteristickým prvkem jsou výrazně vystupující přední i zadní blatníky, kulatá přední i zadní světla a velmi krátká záď s chromovanými ochrannými oblouky. Stejný materiál zdobí i rám čelního skla, za zbytečné považovali tvůrci dveře i cokoliv, co by posádku mohlo alespoň trochu ochránit před deštěm. Co však sportovní vozy minulosti neměly a čím se může pochlubit Inspiro, jsou devatenáctipalcová litá kola, obutá vpředu do pneumatik 215/35, zatímco vzadu jsou pláště o rozměru 235/35. U tohoto konceptu je ale počítáno také s úctyhodným alternativním obutím 225/35 vpředu a 245/35 vzadu.

Karoserie i podvozek jsou z uhlíkového kompozitu, prostor pro posádku je kompletně obložen hliníkem. Díky tomu roadster váží pouhých 780 kg, a celková hmotnost činí jen 980 kg, což znamená, že se dvojice cestujících musí s váhou vejít do 200 kg. Celohliníkový je i motor, který pochází, stejně jako pětistupňová převodovka s přímým řazením, od Opelu. Jde o třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW při 5600/min. V řeči čísel to znamená, že na jeden kilowatt výkonu připadá pouze 4,7 kg. Tento výhodný poměr hmotnost-výkon způsobuje, že by měl být Irmscher Inspiro schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,8 s a dokáže jet rychlostí 240 km/h. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola.

Přístrojová deska je obložena kůží a uhlíkovým kompozitem, volant a sedadla mají také kožené čalounění a středová konzola je lakována v barvě karoserie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji chytil pod krkem, neřvala, líčil u soudu agresor

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji…

Život herečky Veroniky Zelníčkové (23), známé ze seriálů Ordinace v růžové zahradě, Gympl nebo Cesty domů, loni…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama