Dvorní úpravce automobilů Opel, firma Irmscher, už se nejspíš nespokojí s pouhou tvorbou tuningu sériových vozů s bleskem ve znaku, rozhodl se totiž postavit vlastní roadster, respektive jeho studii, kterou nazval Inspiro.

Tuning je báječná věc, ale není nad automobil vlastní výroby. To si nejspíš řekli u Irmscheru, a na autosalonu v Ženevě se rozhodli, že ukáží svou schopnost vozy nejen upravovat, ale také stavět. A protože tuning je o rychlosti, výkonu a atraktivních tvarech, bylo samo sebou, že taková musí být i chystaná studie. Asi nejvíce emocí vytváří, a rozhodně po právu, otevřené sportovní roadstery, takže volba karoserie byla jasná.

Irmscher Inspiro se inspiroval zlatým věkem roadsterů, datovaným do padesátých a šedesátých let minulého století, takže se stejně jako tehdejší skvosty může pyšnit dlouhou přední kapotou, pod kterou se nachází podélně uložený motor. Dalším charakteristickým prvkem jsou výrazně vystupující přední i zadní blatníky, kulatá přední i zadní světla a velmi krátká záď s chromovanými ochrannými oblouky. Stejný materiál zdobí i rám čelního skla, za zbytečné považovali tvůrci dveře i cokoliv, co by posádku mohlo alespoň trochu ochránit před deštěm. Co však sportovní vozy minulosti neměly a čím se může pochlubit Inspiro, jsou devatenáctipalcová litá kola, obutá vpředu do pneumatik 215/35, zatímco vzadu jsou pláště o rozměru 235/35. U tohoto konceptu je ale počítáno také s úctyhodným alternativním obutím 225/35 vpředu a 245/35 vzadu.

Karoserie i podvozek jsou z uhlíkového kompozitu, prostor pro posádku je kompletně obložen hliníkem. Díky tomu roadster váží pouhých 780 kg, a celková hmotnost činí jen 980 kg, což znamená, že se dvojice cestujících musí s váhou vejít do 200 kg. Celohliníkový je i motor, který pochází, stejně jako pětistupňová převodovka s přímým řazením, od Opelu. Jde o třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW při 5600/min. V řeči čísel to znamená, že na jeden kilowatt výkonu připadá pouze 4,7 kg. Tento výhodný poměr hmotnost-výkon způsobuje, že by měl být Irmscher Inspiro schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,8 s a dokáže jet rychlostí 240 km/h. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola.

Přístrojová deska je obložena kůží a uhlíkovým kompozitem, volant a sedadla mají také kožené čalounění a středová konzola je lakována v barvě karoserie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Regulátor chystá zátah na malé solárníky Regulátor chystá zátah na malé solárníky

Už více než rok platí, že majitelé solárních elektráren…

Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují

Hutní společnost Třinecké železárny (TŽ) dosáhla v…

Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady

Americký internetový prodejce Amazon usnadní malým a…

Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci

Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) a…

 

Štítky Irmscher Roadster

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 






 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

Na Letné pokračuje oprava horkovodu. Práce se rozšíří ke kinu Bio Oko

Na Letné pokračuje oprava horkovodu. Práce se…

Pražská teplárenská pokračuje v rekonstrukci horkovodních rozvodů, které od poloviny června probíhají na území…

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

 

iSport.cz

Dani Alves opouští Juventus, mohl by zamířit do Manchesteru City

Dani Alves opouští Juventus, mohl by zamířit do…

Brazilský fotbalista Dani Alves se po jedné sezoně v Juventusu loučí s italskou ligou. Čtyřiatřicetiletý…

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl, mladík připomněl legendu

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl,…

Podíval se na papír ukrytý pod stulpnou, pohledem zkontroloval totožnost exekutora a pak už to bylo pouze na…

 

Reflex.cz

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár security nedává přes držku!

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár…

Facebookem letí zajímavé propagační video bezpečnostní firmy pana Kotlára, Kotlár Security. Přestože video…

Nebudeme dělat užitečné idioty Babišovi, EET musíme zastavit, říká šéf Pirátů Bartoš

Nebudeme dělat užitečné idioty Babišovi, EET musíme…

Za šikanu považuje předseda Pirátů Ivan Bartoš druhou a třetí vlnu elektronické evidence tržeb. Pokud se Piráti…