Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italdesign - Giugiaro v Ženevě 2007

Diskuze (2)

Studie VAD.HO

Prototyp Vadhò se nedá jen tak lehce zaškatulkovat do některé z kategorií sportovních vozů. Jeho návrh působí tak trochu jako metamorfóza sportovního vozu na stíhačku

Studie VAD.HO

Prototyp Vadhò se nedá jen tak lehce zaškatulkovat do některé z kategorií sportovních vozů. Jeho návrh působí tak trochu jako metamorfóza sportovního vozu na stíhačku. Podobnost s letadlem není náhodná - v dvoumístném kokpitu sedí řidič se spolujezdcem za sebou a automobil není ovládán volantem, ale dvojící joysticků, které jsou společně s pedály nastavitelné, tak aby měl řidič maximální pohodlí. Ovládání by-wire, tedy „po drátě“, umožňuje v případě výroby snadnou přestavbu na pravostranné, levostranné nebo centrální řízení. Automobil je protkán elektronikou, řidič a spolujezdec spolu mohou komunikovat prostřednictvím videokamer a obrazovek. Alternativně může být řidiči promítán obraz systému nočního vidění nebo parkovací kamery.

Bez zajímavosti není ani název, v němž je zakódováno jméno místa, v němž od roku 1974 sídlí vedení Italdesignu - průmyslové zóny Vadó ve městě Moncalieri. Druhým významem je slovní hříčka s italským "vado" (já jdu), do nějž bylo přidání písmeno H - chemická značka vodíku.

V současné době se téměř nikdo neobejde bez vodíkové studie, a tak i Italdesign použil vodík jako nejvhodnější palivo pro motor, který má být umístěn asymetricky na pravé straně uprostřed vedle posádky vozu. Jedná se o již vyzkoušený dvanáctiválec BMW. Na automobilu je poprvé použito stylizované G, představující nové logo pro kreace Italdesignu.

Giugiaro studii prezentuje jako vysoce funkční prototyp, jehož design následuje funkci. Asymetrie v konstrukci přináší výhodu zmenšení čelní plochy vozu a tím i snížení aerodynamického odporu.

Studie Mustang GT

Známý italský designér Giugiaro si na automobilovou výstavu v Los Angeles připravil nový koncept. Zcela přepracovaný Mustang GT s výkonem 368 kW (500 k). Nyní jej ukazuje také v Ženevě.

Základem pro Giugiarovu studii byl Ford Mustang GT. To je sice poznat, ale změnami prošlo téměř vše: od karosérie, přes motor až do interiéru.

Změna image vozu začíná na masce auta, Mustang dostal nové dravější pojetí, kterému přispívá "zamračený pohled", přepracované vtoky, nový nárazník i kompletně modifikované světlomety. Aerodynamický tvar nové menší kabiny nabízí velké panoramatické sklo. Boční klenuté blatníky navazují na nový dvojitý prolis dveří a dynamické křivky pokračují k zádi.

Zadní zajímavě promáčknutá část karosérie směrem dovnitř obsahuje dvojici trojitých světlometů, velké logo Mustangu, nový zadní nárazník a dvojici trojúhelníkových chromovaných koncovek výfukového systému. Pozornému oku neunikne absence víka zavazadlového prostoru.

Další pěkný detail najdeme v blatnících, kde jsou velká kola z lehkých slitin s pěticí dvojitých paprsků. Perlou je i samotné nasednutí do auta, protože dveře se po otevření vyklopí a následně vytočí směrem nahoru. V interiéru najdeme nový volant, přepracovanou palubní desku, luxusní čalounění sedaček s kombinací několika kůží atd.

Pod kapotou našel místo kompresor, který vdechne vidlicovému osmiválci o objemu 4,6 l novou sílu. Výkon díky kompletnímu tuningu pohonné jednotky vzrostl na 368 kW (500 k). Celkové vnější rozměry studie činí 4703 x 1990 x 1363 mm, rozvor měří 2720 mm.

D-Compact X-Over

Prototypem, který je nejblíže sériové výrobě je Daihatsu D-Compact X-Over, vyvinutý ve spolupráci s automobilkou Daihatsu. Inovativní interiér malého automobilu je podle tvůrců přátelský a prosluněný. Daihatsu tento koncept přijalo doslova s otevřenou náručí a pokládá jej za příklad “harmonie s přírodou”. Japonská automobilka je proslulá malými vozy do města a kompaktními SUV. D-Compact X-Over by mohl být dalším z nich.

D-Compact X-Over měří jen 3750 mm na délku, 1695 mm na šířku, a 1575 na výšku. ROzvor činí 2440 mm. Pod kapotou je čtyřválec 1,5 DVVT o výkonu 96 kW při 7000 ot./min a s točivým momentem 140 Nm při 4400 ot./min.

Ondřej Láník


Diskuze (2)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 3. 2007 11:22
BRAVO Giugiaro!
Musím letos Fabriziovu studiu vyřknout velkou pochvalu. Zamýšlené Daihatsu vypadá moc dobře. Mustang to je kapitola sama pro sebe. Je to i odpověď na ty hlasy, které namítaly, co se současným retrodesignem dál. Jde to, když se to umí. Opravdu mě vzal za srdce. A stříbrný monolit s vyoseným kokpitem je úžasný. Do dokonalosti mu z mého pohledu chybí zejména přední lampy, ale jinak... Ty linky paneláže vzadu, ten kokpit. Zadek si přímo řiká o logo Alfa Romeo, zatímco některé části jakoby volně připomínaly XJ220. Škoda, že to je jen koncept.