Jak se daří automobilkám na facebooku? Bodují BMW a Mercedes-Benz
Sociální sítě v čele s facebookem se staly pro firmy důležitým nástrojem, jak komunikovat se svými zákazníky a fanoušky. Společnost Social Bakers zabývající se výzkumy na poli sociálních sítí se zaměřila na to, jak si na facebooku vedou jednotlivé automobilky.
Nejvíce fanoušků na facebooku vůbec má z automobilových značek BMW, jehož profil k letošnímu červenci lajklo více než 18 milionů uživatelů facebooku. Nejvíce fanoušků mnichovské značky poněkud překvapivě pochází z Indie, až poté následují Američané. Před Němce se pak dostali ještě Egypťané.
BMW mezi německou prémií jasně vede. Mercedes-Benz je mezi značkami celkem třetí, s více než 15 miliony fanoušků. Audi v tomto ohledu poněkud ztrácí, jeho profil si oblíbilo „jen“ devět milionů uživatelů facebooku. Nejedná se přitom o profil automobilky, ale amerického zastoupení. V obou případech pochází nejvíce fanoušků opět z Indie, což je způsobeno i tím, že Indové jsou po Američanech národem s druhým nejvyšším počtem uživatelů na facebooku.
Žebříček motoristických značek s nejvyšším počtem fanoušků na facebooku | ||
Poř. | Značka | Počet fanoušků v 7/2014 |
1. | BMW | 18.147.764 |
2. | Ferrari | 15.480.651 |
3. | Mercedes-Benz | 15.207.618 |
4. | Nissan | 10.130.130 |
5. | Lamborghini | 9.641.110 |
6. | Audi USA | 9.004.042 |
7. | Porsche | 8.878.344 |
8. | Nitto Tire | 8.529.127 |
9. | Ford Mustang | 7.604.550 |
10. | Harley-Davidson | 6.414.364 |
Vedle německých značek si uživatelé facebooku oblíbili také italské výrobce supersportů. Ferrari má na svém kontě přes 15 milionů fanoušků, hlavní rival – Lamborghini – jich má více než devět milionů. Během července vzrostl počet fanoušků Lamborghini o 625.804, což byl mezi značkami z automobilového průmyslu třetí nejvyšší nárůst (po automobilce Land Rover a výrobci pneumatik Nitto).
A jak si vedou jednotlivé značky mezi českými uživateli facebooku? Social Bakers eviduje statistiky fanoušků českých zastoupení jednotlivých značek. Z tohoto pohledu vyplývá, že nejvíce českých fanoušků má BMW, v červenci jich mělo více než 119 tisíc. Domácí Škoda je třetí s více než 77 tisíci českými fanoušky.
Žebříček motoristických značek s nejvyšším počtem českých fanoušků na facebooku | ||
Poř. | Značka | Počet fanoušků v 7/2014 |
1. | BMW Česká republika | 119.409 |
2. | Hyundai CZ | 89.825 |
3. | Škoda Česká republika | 77.236 |
4. | Volkswagen Česká republika | 51.818 |
5. | Ford Česká republika | 47.584 |
6. | Peugeot Česko | 46.441 |
7. | MINI Česká republika | 44.123 |
8. | Audi Czech Republic | 42.792 |
9. | Continental pneumatiky | 36.547 |
10. | Kia Motors Czech | 29.765 |
Počet fanoušků ale není všechno, důležitá je také komunikace s nimi. V tomto ohledu je nejúspěšnější Mercedes-Benz, který se svými fanoušky dosáhl ve druhém čtvrtletí letošního roku více než 12 milionů interakcí – tedy lajknutí, okomentování a sdílení zveřejněného obsahu.
Na jednu stranu může mít Mercedes hodně aktivních fanoušků, kteří se zveřejněným obsahem rádi pracují, na druhou si firma Social Bakers všímá, že stuttgartská značky zveřejňuje obsah nebádající k práci s ním. Oblíbeným nástrojem jsou třeba hádanky – uživatelé mají poznat, jaký vůz je na fotografii. Zveřejněný obsah na stránce Mercedesu pak neukazuje jen nové modely, ale také osoby, které za nimi stojí, což utužuje vztah mezi značkou a jejími fanoušky.
Pokud budeme počítat počet interakcí na počet fanoušků, propadne se Mercedes mezi automobilovými značkami na druhou příčku. Na první místo se totiž prodere americké zastoupení značky Kia s 1.395 interakcemi na 1.000 fanoušků. Úspěšná je i mateřská automobilka Kie, Hyundai, s 501 interakcemi na 1.000 fanoušků.
Žebříček motoristických značek s nejvyšším počtem interakcí na facebooku | ||
Poř. | Značka | Počet interakcí na 1.000 fanoušků v 4-6/2014 |
1. | Kia Motors America | 1.395 |
2. | Mercedes-Benz | 896 |
3. | Hyundai | 501 |
4. | Ford Motor Company | 365 |
5. | Porsche | 338 |
6. | BMW | 337 |
7. | Toyota USA | 320 |
8. | Ferrari | 272 |
9. | Chevrolet | 218 |
10. | Audi USA | 155 |