Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní

Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní

 

Spalovací motory budoucnosti mají být v první řadě účinnější než ty dnešní.

Představitelé vybraných firem se na seminářích managementu automobilek v michiganském Travarse City rozhovořili o tom, jak bude vypadat budoucnost spalovacích agregátů. Už nyní se přitom rozhoduje o tom, jaké budou motory v příštích desetiletích.

Výkonný ředitel globálního výzkumu a vývoje pro General Motors Gary Smyth si myslí, že již následujících pět až deset let rozhodne o tom, zda průmysl kráčí pro příštích 40 až 50 let tím správným, nebo naopak špatným směrem.

Cílem vývojářů jsou v první řadě účinnější spalovací agregáty. „Jako olympijští atleti musíme provést spoustu drobných vylepšení, abychom splnili cíle, ke kterým kráčíme,“ uvedl Gary Rogers, výkonný ředitel strojírenské společnosti FEV. Rogers ví, že to bude trvat nějakou dobu, když prohlásil, že se tak nestane přes noc. „Chce to čas,“ říká.

Strategie automobilek počítá se snížením emisí a spotřeby paliva svých vozidel. Inženýři jsou přesvědčeni, že s technikou, která se už vyvíjí, se může zdvojnásobit množství energie, které lze vyprodukovat z litru paliva.

Jaké jsou tedy trendy?

Elektrifikace

V posledních letech se hojně hovořilo o přechodu k elektromobilům, jejich zavádění na trh ale není tak úspěšné, jak se předpokládalo. Automobilky tak nyní počítají s tím, že vozy s elektrickým pohonem budou i v blízké době jen vyplňovat mezery na trhu. Výrobci spíše budou sázet na hybridy a techniku typu systémů rekuperace brzdné energie.

Teplotní management

Motorové oleje v budoucích agregátech se mají zahřívat rychleji, což povede ke snížení tření. Kapalinou chlazené výfukové plyny pak mají chránit turbodmychadlo před přehřátím.

Downsizing

I nadále bude pokračovat downsizing agregátů, počítat tak můžeme s dalšími tříválci a dvouválci, které budou mít výkon někdejších čtyřválců.

Turbodmychadla

I přesto, že se jedná o technologii používanou po desetiletí, u stále se zmenšujících motorů se stává nezbytností.

Alternativní paliva

Bude se také rozšiřovat nabídka vznětových agregátů a jednotek, které zvládnou spalovat etanol. Přibývat budou i motory poháněné stlačeným zemním plynem. Vodíkové palivové články mají být naopak až hudbou vzdálenější budoucnosti.

Automobilky jsou si však vědomy limitujícího faktoru, a to financí. Výrobci musejí počítat s tím, kolik peněz budou zákazníci ochotni utratit za automobily s efektivnější technikou. Cenu aut má držet nízko hlavně efektivnější výroba.

Spolupracujeme s TipCars.com
Začne stát konečně stavět? Více než schodek mě zajímají veřejné investice, míní analytik Začne stát konečně stavět? Více než schodek mě zajímají veřejné investice, míní analytik

Oslovení ekonomové vnímají návrh státního rozpočtu pro…

Češi na hokejové mistrovství prosázeli více než miliardu Češi na hokejové mistrovství prosázeli více než miliardu

Sázky na letošní hokejový šampionát v Paříži a Kolíně nad…

Turisté z Asie zavalili Prahu, letos jich zatím přijelo o čtvrtinu více než loni Turisté z Asie zavalili Prahu, letos jich zatím přijelo o čtvrtinu více než loni

Turistů z Asie v Praze stále přibývá, v letošním 1.…

Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…