Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní

Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní

 

Spalovací motory budoucnosti mají být v první řadě účinnější než ty dnešní.

Představitelé vybraných firem se na seminářích managementu automobilek v michiganském Travarse City rozhovořili o tom, jak bude vypadat budoucnost spalovacích agregátů. Už nyní se přitom rozhoduje o tom, jaké budou motory v příštích desetiletích.

Výkonný ředitel globálního výzkumu a vývoje pro General Motors Gary Smyth si myslí, že již následujících pět až deset let rozhodne o tom, zda průmysl kráčí pro příštích 40 až 50 let tím správným, nebo naopak špatným směrem.

Cílem vývojářů jsou v první řadě účinnější spalovací agregáty. „Jako olympijští atleti musíme provést spoustu drobných vylepšení, abychom splnili cíle, ke kterým kráčíme,“ uvedl Gary Rogers, výkonný ředitel strojírenské společnosti FEV. Rogers ví, že to bude trvat nějakou dobu, když prohlásil, že se tak nestane přes noc. „Chce to čas,“ říká.

Strategie automobilek počítá se snížením emisí a spotřeby paliva svých vozidel. Inženýři jsou přesvědčeni, že s technikou, která se už vyvíjí, se může zdvojnásobit množství energie, které lze vyprodukovat z litru paliva.

Jaké jsou tedy trendy?

Elektrifikace

V posledních letech se hojně hovořilo o přechodu k elektromobilům, jejich zavádění na trh ale není tak úspěšné, jak se předpokládalo. Automobilky tak nyní počítají s tím, že vozy s elektrickým pohonem budou i v blízké době jen vyplňovat mezery na trhu. Výrobci spíše budou sázet na hybridy a techniku typu systémů rekuperace brzdné energie.

Teplotní management

Motorové oleje v budoucích agregátech se mají zahřívat rychleji, což povede ke snížení tření. Kapalinou chlazené výfukové plyny pak mají chránit turbodmychadlo před přehřátím.

Downsizing

I nadále bude pokračovat downsizing agregátů, počítat tak můžeme s dalšími tříválci a dvouválci, které budou mít výkon někdejších čtyřválců.

Turbodmychadla

I přesto, že se jedná o technologii používanou po desetiletí, u stále se zmenšujících motorů se stává nezbytností.

Alternativní paliva

Bude se také rozšiřovat nabídka vznětových agregátů a jednotek, které zvládnou spalovat etanol. Přibývat budou i motory poháněné stlačeným zemním plynem. Vodíkové palivové články mají být naopak až hudbou vzdálenější budoucnosti.

Automobilky jsou si však vědomy limitujícího faktoru, a to financí. Výrobci musejí počítat s tím, kolik peněz budou zákazníci ochotni utratit za automobily s efektivnější technikou. Cenu aut má držet nízko hlavně efektivnější výroba.

Spolupracujeme s TipCars.com
Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

Automobilka Tesla je fenoménem dnešní doby i přesto, že…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy, šílenec v červeném a JXD na plátně

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy,…

Třetímu dni na festivalu Colours of Ostrava jednoznačně vládli Midnight Oil. Premiérové vystoupení australské…

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Nejlépe to asi o komunistech řekl legendární stíhací pilot generál Fajtl:„Co slovo, to lež, co čin, to zločin.“