Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní

Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní

 

Spalovací motory budoucnosti mají být v první řadě účinnější než ty dnešní.

Představitelé vybraných firem se na seminářích managementu automobilek v michiganském Travarse City rozhovořili o tom, jak bude vypadat budoucnost spalovacích agregátů. Už nyní se přitom rozhoduje o tom, jaké budou motory v příštích desetiletích.

Výkonný ředitel globálního výzkumu a vývoje pro General Motors Gary Smyth si myslí, že již následujících pět až deset let rozhodne o tom, zda průmysl kráčí pro příštích 40 až 50 let tím správným, nebo naopak špatným směrem.

Cílem vývojářů jsou v první řadě účinnější spalovací agregáty. „Jako olympijští atleti musíme provést spoustu drobných vylepšení, abychom splnili cíle, ke kterým kráčíme,“ uvedl Gary Rogers, výkonný ředitel strojírenské společnosti FEV. Rogers ví, že to bude trvat nějakou dobu, když prohlásil, že se tak nestane přes noc. „Chce to čas,“ říká.

Strategie automobilek počítá se snížením emisí a spotřeby paliva svých vozidel. Inženýři jsou přesvědčeni, že s technikou, která se už vyvíjí, se může zdvojnásobit množství energie, které lze vyprodukovat z litru paliva.

Jaké jsou tedy trendy?

Elektrifikace

V posledních letech se hojně hovořilo o přechodu k elektromobilům, jejich zavádění na trh ale není tak úspěšné, jak se předpokládalo. Automobilky tak nyní počítají s tím, že vozy s elektrickým pohonem budou i v blízké době jen vyplňovat mezery na trhu. Výrobci spíše budou sázet na hybridy a techniku typu systémů rekuperace brzdné energie.

Teplotní management

Motorové oleje v budoucích agregátech se mají zahřívat rychleji, což povede ke snížení tření. Kapalinou chlazené výfukové plyny pak mají chránit turbodmychadlo před přehřátím.

Downsizing

I nadále bude pokračovat downsizing agregátů, počítat tak můžeme s dalšími tříválci a dvouválci, které budou mít výkon někdejších čtyřválců.

Turbodmychadla

I přesto, že se jedná o technologii používanou po desetiletí, u stále se zmenšujících motorů se stává nezbytností.

Alternativní paliva

Bude se také rozšiřovat nabídka vznětových agregátů a jednotek, které zvládnou spalovat etanol. Přibývat budou i motory poháněné stlačeným zemním plynem. Vodíkové palivové články mají být naopak až hudbou vzdálenější budoucnosti.

Automobilky jsou si však vědomy limitujícího faktoru, a to financí. Výrobci musejí počítat s tím, kolik peněz budou zákazníci ochotni utratit za automobily s efektivnější technikou. Cenu aut má držet nízko hlavně efektivnější výroba.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající? Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající?

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, triumfuje…

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jaké budou motory za 50 let? Rozhoduje se nyní







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Test dojezdu elektroaut v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Dnes 08:00

Kolegové z německého Auto Bildu postavili na start osm elektrovozů, které měly ujet trasu dlouhou 143 km. Do cíle jich dorazilo pět.




Blesk.cz

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní stůl? Inspiraci najdete v galerii

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní…

Zasedněte letos ke štědrovečerní večeři u krásně vyzdobeného stolu. Hezky prostřít stůl není zas až tak složité,…

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než Babiš Zemana

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než…

V pravidelné páteční Pětce se dnes Václav Klaus mladší mimo jiné věnuje možnosti Ruska ovlivnit prezidentské…

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…