Je vám 280 koní v Seatu Leon málo? Česká firma z něj dostala 412 koní a 514 N.m!
Seat Leon Cupra platí za jeden z nejlepších ostrých hatchbacků současnosti. Co když je ale 280 koní málo? Česká firma našla řešení.
V době svého příchodu nabízel současný Seat Leon Cupra výkon 280 koní (206 kW) a točivý moment 350 N.m, tyto hodnoty už ale nějaký ten pátek neplatí. Jeho nedávná modernizace se mimo jiné dotkla také motoru, který nyní produkuje 221 kW a 380 N.m, ještě před tím ale přišel mezistupeň Cupra 290 s výkonem 290 koní (213 kW) a točivým momentem 350 N.m. Výkon okolo 300 koní je aktuálně u mainstreamových ostrých hatchbacků koncernu Volkswagen strop, s trochou tuningu však může dvoulitrový turbomotor dosáhnout i nad 400 koní.
Příkladem takového tuningu je Seat Leon Cupra, který vidíte na fotografiích. Stojí za ním firma HotHatchShop z Újezdu nad Lesy, která se na naších stránkách nedávno prezentovala upravenou Škodou Octavia RS s výkonem 373 koní a točivým momentem 557 N.m. Úpravce tehdy použil díly společnosti APR z Alabamy, které pasují na řadu modelů koncernu Volkswagen, tedy i cupru. Výsledkem je hot-hatch o výkonu 412 koní a točivém momentu 514 N.m. To jde!
Firma provedla úpravu řídicí jednotky APR Stage 1, dosadila karbonové sání a sériovou spojku nahradila vlastní sadou, která je schopná přenést až 650 N.m. Prý je velmi příjemná i při běžném denním používání. Maximální výkon je k dispozici za hranicí šesti tisíc otáček a točivý moment vrcholí těstě před pěti tisíci otáčkami. Z přiloženého grafu je dále patrné, že zhruba v rozmezí 3100 až 5350 otáček „krouťák“ nepadá pod 500 N.m. Cena úpravy byla vyčíslena na 83.000 korun.