Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku vznikla hodně divoká Škoda Octavia RS. Má 373 koní a 557 N.m!

Jan Mička Jan Mička 26. 1. 2017 • 19:13
21
66
Zobrazit náhledy (21)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Škoda Octavia RS třetí generace se u nás prodávala nanejvýš s výkonem 230 koní. Stačí ale trocha tuningu a dostane se na úroveň těch nejsilnějších hot-hatchů!

Pokud jste chtěli od Škody Octavia RS současné generace to nejlepší, sáhli jste po provedení RS 230 s elektronicky řízeným diferenciálem VAQ, sníženým podvozkem, 19palcovými koly a výkonem 230 koní. O tohle auto byl takový zájem, že bylo vyprodáno dlouho před příchodem modernizovaného provedení se čtyřokou přední částí, pokud ale Auto.cz sledujete pravidelně, víte, že se v budoucnu máte nač těšit. Dorazí totiž verze RS 245 s výkonem 180 kilowattů, a to už v polovině letošního roku.

Jestli už vám současné RS 230 stojí v garáži, nové neplánujete a přesto byste chtěli z dvoulitrového čtyřválce TSI dostat více výkonu, máme řešení. Respektive firma HotHatchShop z Újezdu nad Lesy. Ta se zabývá tuningovými úpravami a prodejem dílů pro vozy koncernu VW a Octavii RS 230 s převodovkou DSG připravila „koktejl“, který výkon pozvedne na zcela jinou úroveň. Což takhle 373 koní a 557 N.m? Jde to! Potřebné díly dodala firma APR z Alabamy, přičemž stěžejní částí úpravy bylo přemapování řídicí jednotky (APR Stage 2).

Firma APR dodala také první díl výfuku, intercooler, karbonové sání, karbonové vedení vzduchu nebo silikonové hadice, druhý díl výfuku zase pochází od Scorpion Exhaust. Kdyby místo něj byl sériový výfuk, měl by vůz „jenom" okolo 350 koní. Že si v Újezdě nad Lesy parametry octavie nevymysleli, dokládá výstup z měření na dynamometru. Výkon plynule narůstá až k pěti tisícům otáčkám za minutu, točivý moment vrcholí zhruba v 3400 otáčkách a ještě v 5200 otáčkách máte pěkně kulatých 500 newtonmetrů. To jde!

Otázkou zůstává, co na to šestistupňová převodovka DSG, která je oficiálně určená maximálně pro přenos 400 newtonmetrů. HotHatchShop však uvádí, že umí i úpravu převodovky, která pak snesou větší točivý moment. Konkrétní vůz prošel softwarovou úpravou skříně (také od APR), která se stará o větší svornost spojek, zvyšuje rychlost řazení, umožňuje launch control a lépe využívá potenciál motoru - zbytečně jej nepodtáčí.

Přestavba Octavie RS na snímcích vyšla na 164.025 Kč a zabrala asi dva dny. Podobnou cenu lze očekávat také u vozu s manuálem, ten si ale u tunera pobude o den déle. Když k tomu připočítáte cenu samotného vozu (loni v dubnu začínal na 734.900 Kč), pořád zaplatíte méně než za modernizovaný Volkswagen Golf R s 310 koňmi (stojí 989.900 Kč).

Zdroj: HotHatchShop

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

rs
| 30. 1. 2017
1445kg je pro tebe těžké auto?? Hlavně, že primabalbulózní Focus RS a Subaru WRX STI mají 1600kg. Se musím smát co někteří tady vyplodí. Nejdřív se s Octou 3 nebo jinou variací na MQB svez a pak mudruj. A předokolky moc nepodceňuj, protože vy automudrlanti ostrou zadokolku na hraně ani nezvládnete.
Ach ta česká národní povaha...
| 29. 1. 2017
No jo, Octávka má 5 kol, dva motory, řídítka atd >:D
Avatar - Emel
Ach ta česká národní povaha...
| 29. 1. 2017
Samozřejmě že to nejsou přímo konkurenti, jen když jsi napsal, že by nikoho nenapadlo srovnávat, tak jsem si na to vzpomněl. Taky už to je staré STI.

U ORS to není jen prostor, je to slušný mix všeho - motor, prostor, výbava. Jistě ne na okruh, ale pro normální ježdění.

Co se zákazníků týče - často skončí ve výběru i více nesourodá směska.
Avatar - defusiq
Ach ta česká národní povaha...
| 29. 1. 2017
Tak tenhle test me nejak minul, ale i tak mi prijde ze je to spis takove neprime srovnani, kde srovnavaji auta jako takove a trochu vynechavaji jejich hlavni zamereni. U Subaru treba trat a u oktavky, co si budem povidat je proste prostor a kufr...Do oktavky si sednete a jezdite, do Subaru si sednete a ucite se, uz jenom ta spojka je tuha, tak to neni uplne do mesta. Takovy test mi trochu pripomina test Superb vs E-klasse nebo test u konkurence RS 230 vs BMW M3. Ale i tak jako jsou jina tato auta, tak i jejich majitele. Zakaznik ORS by o Subaru nejspis ani neuvazoval a naopak to plati dvojnasob...
Avatar - Emel
Ach ta česká národní povaha...
| 29. 1. 2017

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku