Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki J125 Special Edition: Autařům vstříc

Jiří Baborský
Diskuze (0)
Před dvěma lety Kawasaki představila svůj první skútr, třístovku. Teď volá do sedla stopětadvacítky, na kterou stačí řidičák skupiny B.

Na první pohled nepoznáte, jestli před vámi stojí nová Kawasaki J125, nebo předloňská novinka J300. I menší z nich je pořádný macek a vyvolává dojem luxusního maxiskútru. Dynamický design perfektně zapadá do rodiny a nejlépe vynikne v zelenočerné kombinaci verze Special Edition (+5000 Kč). Stroj za 115.000 Kč pochopitelně nemíří mezi diskontní účelovou konkurenci, ale do společnosti stylových městských společníků jako Honda Forza, Suzuki Burgman nebo Yamaha X-Max. I ti stojí jako solidní ojeté auto.

Stejně jako v případě větší kubatury spojila Kawasaki při vývoji síly s tchajwanskou značkou Kymco, která patří ke špičce v oboru. A kvalita je skutečně cítit. Rám je pevný jako skála i na velkých výmolech, budíky září luxusní fialovou, sedlo gaučového typu nemá chybu. Ocenili jsme rovněž dobrou ochranu před větrem, dlouhánům je k dispozici příplatkové vyšší plexi. Vadilo nám jediné – že si nemůžeme natáhnout nohy do uvolněné cestovní polohy, kterou skútry obvykle nabízejí.

Ceny skútrů KawasakiJ125 J300
Základní model 114 900 Kč 129 900 Kč
Základní model s ABS 121 900 Kč 139 900 Kč
Special Edition 119 900 Kč 134 900 Kč
Special Edition s ABS 124 900 Kč 142 900 Kč

Podvozek ctí sportovní tradici „Kawy“, a tak se nemusíme bát vrhat do zatáček s vervou. Po klikaté silničce se i s tímhle primárně městským skútrem vážně hezky projedete. Na sérii nerovností se dravě laděný podvozek trošku rozskáče, skútr ale pořád působí neskutečně pevně a máte jej dokonale pod kontrolou. Líbí se nám také účinné brzdy s dobře dávkovatelným výkonem. Testovali jsme verzi bez ABS, s ním skútr stojí o 7000 Kč víc, respektive o pět v případě série Special Edition.

Motor má pro tuto kubaturu typický výkon 14 koní, což je přesně polovina třístovky. Z místa vyráží „jéčko“ opatrně a hezky plynule, aby se vzápětí nadechlo a vystřelilo. Po městě je dynamika celkem těžkého stroje (182 kg) naprosto dostatečná, za jeho hranicemi to už není na závodění, ale uhánět konstantně stovkou i lehce přes nečiní kawasaki žádný problém. A pořád při tom působí nesmírně sebejistě.

Na trhu máme další zatraceně dobrou stopětadvacítku bez vážnějších přešlapů. Design či sympatie ke značce budou hrát při výběru zásadní roli.

Plusy

  • Velmi komfortní sedlo
  • Hbité jízdní vlastnosti
  • Tuhý rám
  • Dobrá ochrana před větrem

Minusy

  • Jediná pozice pro chodidla jezdce
  • Schránku u řídítek nelze zamknout

Kawasaki J125
Motor čtyřdobý jednoválec OHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 125
Vrtání x zdvih (mm) 54,0 x 54,5
Výkon (kW/ot. za min) 10,3/9000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 11,5/7000
Převodovka, sek. převod CVT, řemen
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové 260/240
Pneumatiky P a Z 120/80-14 a 150/70-13
Rozvor (mm) 1555
Světlá výška (mm) 145
Zdvih pérování P/Z (mm) 110/100
Výška sedla (mm) 775
Pohotovostní hmotnost (kg) 182
Objem nádrže (l) 13
Cena (Kč) 114 900

Jiří Baborský
Diskuze (0)