23.4. 2016 Jiří Baborský

Kawasaki J125 Special Edition: Autařům vstříc

 

Před dvěma lety Kawasaki představila svůj první skútr, třístovku. Teď volá do sedla stopětadvacítky, na kterou stačí řidičák skupiny B.

Na první pohled nepoznáte, jestli před vámi stojí nová Kawasaki J125, nebo předloňská novinka J300. I menší z nich je pořádný macek a vyvolává dojem luxusního maxiskútru. Dynamický design perfektně zapadá do rodiny a nejlépe vynikne v zelenočerné kombinaci verze Special Edition (+5000 Kč). Stroj za 115.000 Kč pochopitelně nemíří mezi diskontní účelovou konkurenci, ale do společnosti stylových městských společníků jako Honda Forza, Suzuki Burgman nebo Yamaha X-Max. I ti stojí jako solidní ojeté auto.

Stejně jako v případě větší kubatury spojila Kawasaki při vývoji síly s tchajwanskou značkou Kymco, která patří ke špičce v oboru. A kvalita je skutečně cítit. Rám je pevný jako skála i na velkých výmolech, budíky září luxusní fialovou, sedlo gaučového typu nemá chybu. Ocenili jsme rovněž dobrou ochranu před větrem, dlouhánům je k dispozici příplatkové vyšší plexi. Vadilo nám jediné – že si nemůžeme natáhnout nohy do uvolněné cestovní polohy, kterou skútry obvykle nabízejí.

Ceny skútrů KawasakiJ125 J300
Základní model 114 900 Kč 129 900 Kč
Základní model s ABS 121 900 Kč 139 900 Kč
Special Edition 119 900 Kč 134 900 Kč
Special Edition s ABS 124 900 Kč 142 900 Kč

Podvozek ctí sportovní tradici „Kawy“, a tak se nemusíme bát vrhat do zatáček s vervou. Po klikaté silničce se i s tímhle primárně městským skútrem vážně hezky projedete. Na sérii nerovností se dravě laděný podvozek trošku rozskáče, skútr ale pořád působí neskutečně pevně a máte jej dokonale pod kontrolou. Líbí se nám také účinné brzdy s dobře dávkovatelným výkonem. Testovali jsme verzi bez ABS, s ním skútr stojí o 7000 Kč víc, respektive o pět v případě série Special Edition.

Motor má pro tuto kubaturu typický výkon 14 koní, což je přesně polovina třístovky. Z místa vyráží „jéčko“ opatrně a hezky plynule, aby se vzápětí nadechlo a vystřelilo. Po městě je dynamika celkem těžkého stroje (182 kg) naprosto dostatečná, za jeho hranicemi to už není na závodění, ale uhánět konstantně stovkou i lehce přes nečiní kawasaki žádný problém. A pořád při tom působí nesmírně sebejistě.

Na trhu máme další zatraceně dobrou stopětadvacítku bez vážnějších přešlapů. Design či sympatie ke značce budou hrát při výběru zásadní roli.

Plusy

  • Velmi komfortní sedlo
  • Hbité jízdní vlastnosti
  • Tuhý rám
  • Dobrá ochrana před větrem

Minusy

  • Jediná pozice pro chodidla jezdce
  • Schránku u řídítek nelze zamknout

Kawasaki J125
Motor čtyřdobý jednoválec OHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 125
Vrtání x zdvih (mm) 54,0 x 54,5
Výkon (kW/ot. za min) 10,3/9000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 11,5/7000
Převodovka, sek. převod CVT, řemen
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové 260/240
Pneumatiky P a Z 120/80-14 a 150/70-13
Rozvor (mm) 1555
Světlá výška (mm) 145
Zdvih pérování P/Z (mm) 110/100
Výška sedla (mm) 775
Pohotovostní hmotnost (kg) 182
Objem nádrže (l) 13
Cena (Kč) 114 900
Spolupracujeme s TipCars.com
Byznys těžby ropy z americké břidlice se dostal do zlomového bodu Byznys těžby ropy z americké břidlice se dostal do zlomového bodu

Revoluce v oblasti těžby ropy z břidlic v USA se dostala…

K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři

Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO), který chce…

Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní

Pražští radní podpořili zbourání Libeňského mostu. Na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 





 
Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Dnes 10:48

Už před premiérou Mercedes tvrdil, že pro Peking chystaný koncept bude kombinovat prvky SUV a sedanů. Nyní už víme, co tím myslel!




Blesk.cz

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku. Policie mu za to chtěla napařit pokutu

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku.…

Rakouská policie chtěla uložit pokutu 80 eur (přes 2000 Kč) muži, který na ulici nosil lékaři předepsanou…

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě? Byl to hypnoporod

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě?…

Celý svět netrpělivě očekával narození třetího potomka vévodkyně Kate a prince Williama. Jen pár hodin po porodu…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kincl přijal Vémolovu výzvu na souboj. Terminátor reagoval výsměšným videem

Kincl přijal Vémolovu výzvu na souboj. Terminátor…

Takhle živo na poli českého MMA už dlouho nebylo. Před několika dny vyzval Karlose Vémolu na souboj Viktor…

 

Reflex.cz

Bankovkovi. Jak pořad České televize manipuluje dětmi a potlačuje v nich svobodu

Bankovkovi. Jak pořad České televize manipuluje…

Svoboda, jak víme z historie, často umírá za bouřlivého potlesku davů. A v posledních letech to můžeme sledovat…

Retro dovolená: Kam jsme jezdili za totáče a co si tam lze užít dnes?

Retro dovolená: Kam jsme jezdili za totáče a co si…

Kam jsme mohli za totáče? Se zavařeným vepřovým do Jugošky, k Balatonu nebo Rumunska. Dříve pro nás tahle místa…