Kawasaki J125 Special Edition: Autařům vstříc
Na první pohled nepoznáte, jestli před vámi stojí nová Kawasaki J125, nebo předloňská novinka J300. I menší z nich je pořádný macek a vyvolává dojem luxusního maxiskútru. Dynamický design perfektně zapadá do rodiny a nejlépe vynikne v zelenočerné kombinaci verze Special Edition (+5000 Kč). Stroj za 115.000 Kč pochopitelně nemíří mezi diskontní účelovou konkurenci, ale do společnosti stylových městských společníků jako Honda Forza, Suzuki Burgman nebo Yamaha X-Max. I ti stojí jako solidní ojeté auto.
Stejně jako v případě větší kubatury spojila Kawasaki při vývoji síly s tchajwanskou značkou Kymco, která patří ke špičce v oboru. A kvalita je skutečně cítit. Rám je pevný jako skála i na velkých výmolech, budíky září luxusní fialovou, sedlo gaučového typu nemá chybu. Ocenili jsme rovněž dobrou ochranu před větrem, dlouhánům je k dispozici příplatkové vyšší plexi. Vadilo nám jediné – že si nemůžeme natáhnout nohy do uvolněné cestovní polohy, kterou skútry obvykle nabízejí.
Ceny skútrů Kawasaki | J125 | J300 |
Základní model | 114 900 Kč | 129 900 Kč |
Základní model s ABS | 121 900 Kč | 139 900 Kč |
Special Edition | 119 900 Kč | 134 900 Kč |
Special Edition s ABS | 124 900 Kč | 142 900 Kč |
Podvozek ctí sportovní tradici „Kawy“, a tak se nemusíme bát vrhat do zatáček s vervou. Po klikaté silničce se i s tímhle primárně městským skútrem vážně hezky projedete. Na sérii nerovností se dravě laděný podvozek trošku rozskáče, skútr ale pořád působí neskutečně pevně a máte jej dokonale pod kontrolou. Líbí se nám také účinné brzdy s dobře dávkovatelným výkonem. Testovali jsme verzi bez ABS, s ním skútr stojí o 7000 Kč víc, respektive o pět v případě série Special Edition.
Motor má pro tuto kubaturu typický výkon 14 koní, což je přesně polovina třístovky. Z místa vyráží „jéčko“ opatrně a hezky plynule, aby se vzápětí nadechlo a vystřelilo. Po městě je dynamika celkem těžkého stroje (182 kg) naprosto dostatečná, za jeho hranicemi to už není na závodění, ale uhánět konstantně stovkou i lehce přes nečiní kawasaki žádný problém. A pořád při tom působí nesmírně sebejistě.
Na trhu máme další zatraceně dobrou stopětadvacítku bez vážnějších přešlapů. Design či sympatie ke značce budou hrát při výběru zásadní roli.
Plusy
- Velmi komfortní sedlo
- Hbité jízdní vlastnosti
- Tuhý rám
- Dobrá ochrana před větrem
Minusy
- Jediná pozice pro chodidla jezdce
- Schránku u řídítek nelze zamknout
Kawasaki J125 | |
Motor | čtyřdobý jednoválec OHC |
Chlazení | kapalinou |
Zdvihový objem (cm3) | 125 |
Vrtání x zdvih (mm) | 54,0 x 54,5 |
Výkon (kW/ot. za min) | 10,3/9000 |
Točivý moment (N.m/ ot. za min) | 11,5/7000 |
Převodovka, sek. převod | CVT, řemen |
Startování | elektrické |
Brzdy P/Z (mm) | kotoučové 260/240 |
Pneumatiky P a Z | 120/80-14 a 150/70-13 |
Rozvor (mm) | 1555 |
Světlá výška (mm) | 145 |
Zdvih pérování P/Z (mm) | 110/100 |
Výška sedla (mm) | 775 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 182 |
Objem nádrže (l) 1 | 3 |
Cena (Kč) | 114 900 |