Koenigsegg CCGT a CCXR – velké novinky pro Ženevu
První je Koenigsegg CCGT, vycházející z produkční modelové řady CC a splňující předpisy ACO a FIA GT1. Poháněn je pětilitrovou atmosférickou jednotkou vyvinutou spolu s Andersem Hoglundem z Cargine Engineering a JP Motosport. Váhovou hranici 1100 kg, na kterou se ostatní účastníci seriálu GTI těžko dostávají, Koenigsegg CCGT splňuje s přehledem a ještě mu zůstává 100 kilogramů v rezervě. Tu chce firma patřičně využít při modifikaci některých komponentů. Celou přeměnu z modelu CC v závodní supersport CCGT má na svědomí vedoucí vývojového týmu Dag Bölenius.
Druhá novinka je Koenigsegg CCXR, supersport chránící životní prostředí. Tato malá firma vyvinula motor, který díky využití bioethanolu místo klasického benzínu dosahuje vyšších výkonů s nižšími emisemi. Bioehtanol vyniká vyšším oktanovým číslem a specifickou vlastností - dokáže chladit spalovací komoru při vstřiku směsi. Tyto charakteristiky posunuly výkon na 750 kW při 7200 otáčkách za minutu a točivý moment na 1060 Nm při 6100 otáčkách za minutu. Díky těmto parametrům se Koenigsegg CCXR stal prvním vyráběným a zároveň homologovaným vozem přesahující 1000 koňských sil. Koenigsegg slibuje, že pohon na bioethanol nebude jen záležitostí nových vozů, a nabídne přestavbu i stávajících modelů CCx na toto alternativní palivo.
Zároveň s těmito novými vozy se v Ženevě ukáže i současná CCx s novými výbavovými prvky. Zákazníci se mohou těšit na nový design nebo revoluční řešení sdružených přístrojů, které dokážou díky syntéze všech jízdních informací nabídnout nejvhodnější jízdní styl.