Koenigsegg Quant v Ženevě 2009
Po letech příprav představil v roce 1994 svůj projekt a také společnost Koenigsegg Automotive AB. Sériová výroba modelu CC 8S byla zahájena v roce 2000 a pak už následovaly v krátkých intervalech další evoluční i revoluční modely. Po supersportech na etanol bylo nutno předvést i rychlý elektromobil, a tak se také stalo...
V Ženevě byl vystaven model Quant v životní velikosti, vývoj vozu ale stále pokračuje. Koenigsegg na něm spolupracuje se společností NLV Solar, která se zabývá sluneční energií. Quant sice vypadá jako kupé, ve skutečnosti se jedná o čtyřmístný automobil. Elektrická konkurence pro Aston Martin Rapide, Porsche Panamera nebo Lamborghini Estoque? Možná, každopádně bude mít pouze jeden pár vzhůru výklopných dveří, karoserie se tedy objede bez středního sloupku.
Pokud se dočkáme funkčního prototypu a případné kusové výroby, o které se vcelku seriózně uvažuje, bude automobil poháněn dvěma elektromotory. Ty budou poskytovat výkon zhruba 377 kW (512 k) a točivý moment 715 Nm. Baterie se pak nabijí za velmi krátkou dobu – jen 20 minut a měly by vydržet neomezenou dobu bez ztráty kapacity. Jejich druh však nebyl specifikován. Dojezd vozu by pak měl činit 500 km, k čemuž přispěje karoserie, která je potažená tenkým fotonapěťovým filmem. Elektrickou energii bude také možné regenerovat při brzdění.
1780 kg těžký Quant by měl dosáhnout největší rychlosti 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,2 s. Ještě k možné výbavě – všichni čtyři dospělí cestující budou mít k dispozici elektricky nastavitelná sedadla. Bezpečnostní stránku pak reprezentuje ABS, elektronický stabilizační systém a šest airbagů.
Žádné další informace dosud švédský výrobce nezveřejnil.