Koenigsegg Quant v Ženevě 2009

Koenigsegg Quant v Ženevě 2009

 
 

Christian von Koenigsegg měl podobný sen, jako několik jeho předchůdců, kteří v minulosti vybudovali slavné automobilové značky se sportovním srdcem. Chtěl totiž stejně jako oni vyrobit dokonalý sportovní automobil.

Po letech příprav představil v roce 1994 svůj projekt a také společnost Koenigsegg Automotive AB. Sériová výroba modelu CC 8S byla zahájena v roce 2000 a pak už následovaly v krátkých intervalech další evoluční i revoluční modely. Po supersportech na etanol bylo nutno předvést i rychlý elektromobil, a tak se také stalo...

V Ženevě byl vystaven model Quant v životní velikosti, vývoj vozu ale stále pokračuje. Koenigsegg na něm spolupracuje se společností NLV Solar, která se zabývá sluneční energií. Quant sice vypadá jako kupé, ve skutečnosti se jedná o čtyřmístný automobil. Elektrická konkurence pro Aston Martin Rapide, Porsche Panamera nebo Lamborghini Estoque? Možná, každopádně bude mít pouze jeden pár vzhůru výklopných dveří, karoserie se tedy objede bez středního sloupku.

Pokud se dočkáme funkčního prototypu a případné kusové výroby, o které se vcelku seriózně uvažuje, bude automobil poháněn dvěma elektromotory. Ty budou poskytovat výkon zhruba 377 kW (512 k) a točivý moment 715 Nm. Baterie se pak nabijí za velmi krátkou dobu – jen 20 minut a měly by vydržet neomezenou dobu bez ztráty kapacity. Jejich druh však nebyl specifikován. Dojezd vozu by pak měl činit 500 km, k čemuž přispěje karoserie, která je potažená tenkým fotonapěťovým filmem. Elektrickou energii bude také možné regenerovat při brzdění.

1780 kg těžký Quant by měl dosáhnout největší rychlosti 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,2 s. Ještě k možné výbavě – všichni čtyři dospělí cestující budou mít k dispozici elektricky nastavitelná sedadla. Bezpečnostní stránku pak reprezentuje ABS, elektronický stabilizační systém a šest airbagů.

Žádné další informace dosud švédský výrobce nezveřejnil.


Fotogalerie z výstaviště
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Zdroj: redakce

Štítky Koenigsegg Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Koenigsegg Quant v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…