Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letos přibude v ČR 72 km nových dálnic

Ladislav Čermák
Diskuze (31)

ŘSD dostaví ve čtvrtém čtvrtletí celých 72 kilometrů nových dálničních úseků za cca 36 miliard korun. Dokončené úseky mají výrazně ulehčit dopravní situaci na mnoha místech země a usnadnit a zrychlit jízdu řidičům.

Nejvíce nových dálnic v jednom roce přibylo v roce 1977, kdy se zprovoznil 54 km dlouhý úsek dálnice D1 Mirošovice - Loket a v roce 1997, kdy bylo uvedeno do provozu 63 km dálnice D5 mezi Plzní a německou dálnicí A6. Rok 2006 bude ovšem se 72 kilometry rekordní. Výstavba probíhá současně na šesti dálničních tazích a je neustále rozestavěno přes 100 km dálnic.

Úseky s plánovaným dokončením v roce 2006

* Očekávaný obchvat Plzně - poslední část celé dálnice D5 - se konečně dočká kompletního dokončení. V říjnu 2006 bude zprovozněno 3,5 km dálnice ve střední části plzeňského obchvatu. Stavba mj. zahrnuje 445 metrů dlouhý most přes řeku Úhlavu a 380 metrů dlouhý tunel Valík. Ve stejný termín bude na německé straně zprovozněna další část dálnice A6 a dojde tak ke kompletnímu dálničnímu propojení obou zemí.

* V prosinci 2006 se dokončení také dočká stavba 23,4 km dlouhého úseku dálnice D8 z Ústí nad Labem na německou hranici u Petrovic, kde se na ni bude napojovat německá dálnice A17. Řidiči jedoucí po D8 zde budou překonávat převýšení 482 metrů přes Krušné hory. Součástí tahu budou dva tunely, Libouchec a Panenská, přičemž druhý z nich se se svými dvěma kilometry stane nejdelším tunelem v Česku. K úplnému dokončení 92 km dlouhé dálnice D8 bude chybět po konci roku už jen 16,4 km dlouhý úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi přes CHKO České středohoří.

* Nejdelší celistvou stavbou v tomto roce je pak dokončení 45 km dálnice D11 mezi Poděbrady (kde dnes D11 končí) a Hradcem Králové. K úplnému dotažení dálnice do krajského města pak bude chybět už jen 4 km dlouhý úsek, kde trasa vede přes pozemky s doposud nevypořádanými vlastnickými vztahy. Prozatím zde bude vybudován provizorní sjezd.

Aktivitou v roce 2006 činnost ŘSD nekončí. Ve výstavbě jsou i dálnice D1, D3 a D47 a další rychlostní silnice. Dálnice D1 se buduje v okolí Kroměříže, D3 severně od Tábora. Zde by dalších 9 km mělo přibýt v roce 2007. Dálnice D47 je z více jak z poloviny rozestavěna a letos by se měl začít stavět zbytek. První úsek v podobě průtahu Ostravou a úsekem po Bohumín bude otevřen rovněž již v příštím roce. V rámci sítě rychlostních silnic jsou rozestavěny úseky především na R6 u Prahy a Karlových Varů a R48 mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem, během několika měsíců se začne se stavbou R1 neboli Pražským okruhem v jeho jihozápadní části.

Dálniční síť je plánovaná v délce přes 1 000 km, přičemž v provozu je nyní zhruba 560 km, koncem roku to bude již 630 km. Síť rychlostních silnic je plánovaná v délce cca 1 100 km, v provozu je asi 330 km. Délka silnic I. třídy je přes 6 400 km a délka celé silniční sítě je přes 55 500 km. Rozestavěny jsou dálnice D1, D3, D5, D8, D11 a D47, celkem se jedná o výrazně více jak 100 km.

Zdroj: ŘSD

Ladislav Čermák
Diskuze (31)
4. 3. 2006 13:35
Re: Politika :o(
:-) demo verze... >:D >:D :yes:
3. 3. 2006 21:00
Re: bez titulku
>:-[] To by byl fičák >:-[] To si piš >:D :yes:
3. 3. 2006 20:57
Re: Mno.. (OT, protože auto.cz není o politice..)
:yes: :yes: :yes: