Luxgen 5: Nový sedan z Taiwanu
Místním novinářům byl už představen, jeho oficiální premiéra se odehraje na domácí půdě. Dubnový autosalon v metropoli Taipei bude určitě tím pravým místem, na kterém by se domácí značka měla pochlubit novým modelem, nemyslíte? Svými tvary nijak nevybočuje ze současné asijské produkce. Ty navíc vycházejí z elektrického konceptu Neora, který jsme viděli letos na jaře v Šanghaji.
Co nabízí technika sedanu z pro nás trochu exotické země? Jak doba velí, pod kapotou najdeme pouze přeplňované motory. Slabší osmnáctistovka nabídne 112 kW (150 k) výkonu a 231 Nm točivého momentu. Rychlostní skříň má v tomto případě pět stupňů a o řazení se nemusíte starat.
Silnější dvoulitr dává 127 kW (172 k) a 256 Nm. Ty přenáší tentokrát šestistupňová samočinná převodovka Aisin. Sedan s výkonnějším motorem se rozjede až na 210 km/h. Zajímavý je firemní údaj o zrychlení z klidu na 100 km/h: 8,48 s. Ano, Luxgen si je tak jistý, že jej uvádí na setiny.
Podvozek má rozvor 2720 mm. Deceleraci zajišťuje čtveřice kotoučů, přední mají průměr 276 mm a vnitřní chlazení, zadní jsou bez něj a menší: 260 mm. Parkovací brzda je automatická a aktivuje se mezi zastavením vozu a vypnutím zapalování. Pokud řidič sešlápne plynový pedál, sama se vypne. Bezpečnostní výbava je dnes běžná: ABS, EBD, brzdový asistent, kontrola stability a trakce. Ale to není vše. Elektronika také hlídá mrtvý úhel, a to včetně kamery z ptačí perspektivy, neoprávněný přejezd pruhu, který se aktivuje při rychlosti 60 km/h, k dispozici je i noční vidění.
Karoserie je postavena z vysokopevnostní oceli. Chlubí se součinitelem odporu vzduchu 0,28, v předních světlech najdeme dnes moderní diody. Samotný interiér je hi-tech, Luxgen ve výstavním exempláři samozřejmě ukazuje, čeho je schopen. Informační systém s dotykovým displejem měl už koncept. Vznikl ve spolupráci s HTC, říkají mu Think+ a software vychází z OS Android, který mnozí znají z mobilních telefonů. Obrazovka má úhlopříčku 9 palců, samozřejmostí je internetové připojení včetně přístupu do sociálních sítí a elektronické pošty. Sdružuje také audio, navigaci a nabízí bezdrátové připojení Bluetooth.
Kabina je luxusně vybavena. Také přístroje před řidičem jsou digitální, nechybí průhledný head-up displej, který se vyklápí z palubní desky. Čalounění je kožené a doplňují jej hliníkové prvky. Uvnitř najdeme celkem dvanáct úložných prostorů a osm stojanů na láhve s pitím. Schránka ve střední loketní opěrce je chlazená. Zadní sedadla jsou dělená a sklopná, přičemž mají celkem trojici možných poloh.
Automobilka zatím oznámila, že novinka bude v prodeji celosvětově, ovšem bez dalších upřesňujících informací. Image necelé tři roky existující značky je zkrátka a dobře třeba neustále posilovat.