Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Magna Steyr MILA Aerolight: Lehká a úsporná studie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Po loňské odmlce si rakouská společnost Magna Steyr pro ženevský autosalon připravila nový koncept.

Magna Steyr MILA (Magna Innovative Lightweight Vehicle) Aerolight představuje malý automobil s čtyřmístným interiérem. Mezi přednosti sympatického konceptu má vedle malých vnějších rozměrů patřit i nízká pohotovostní hmotnost, která se má pohybovat okolo 700 kg.

K pohonu třídveřového automobilu má sloužit blíže nespecifikovaný dvouválcový motor spalující stlačený zemní plyn CNG. Ten má být uložen v 55-litrové tlakové nádrži ve tvaru válce umístěné pro optimalizaci vnitřního prostoru a rozložení hmotnosti ve středovém tunelu.

Tiskové materiály uvádějí, že MILA Aerolight by měla na jednu nádrž ujet okolo 400 km a hodnota emisí CO2 nemá překročit 55 g/km.

Díky použití kompozitních materiálů a voštinové konstrukci bylo dosaženo nízké hmotnosti vozu a zároveň má nabízet vysokou pasivní bezpečnost. Provedení přídě má splňovat současné bezpečnostní požadavky na ochranu chodců.

Konstrukce a materiály použité na karoserii konceptu MILA Aerolight mají mít i lepší izolační a akustické vlastnosti než nabízejí současné konvenčně řešené automobily.

Magna Steyr se prostřednictvím konceptu snaží především ukázat své schopnosti a navázat spolupráci s automobilkami. O sériové výrobě MILA Aerolight se neuvažuje.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - gld
9. 3. 2011 00:04
Re: Správna cesta
Nie donekonečna znižovať..prinajmenšom aby nová generácia modelu nebola ťažšia ako predchádzajúca. Viem, že zo sprísňujúcimi sa bezpečnostnými nárokmi je to náročná úloha, ale o tom to snáď je- prekonávať problémy a priniesť nové postupy, konštrukcie materiály.

A nie nevyhnutne cez drahé ultraľahké materiály..možno treba zmeniť prístup ku konštrukcii od základu..toyota pred istou dobou predstavila koncept ľahkého vozidla kde bolo niekoľko zaujímavých nápadov, škoda že si nespomeniem na názov.
Avatar - Pekelná Micinka
8. 3. 2011 21:53
Re: Správna cesta
Ale kde ty kilogramy šetřit? Přibývá výbava, bezpečností prvky a modely neustále narůstají na rozměrech. Na auta nižší a střední třídy, kterých jezdí nejvíc jsou karbon, titan, magnesium, příliš drahé materiály. U luxusní třídy se lze bavit o extenzivním použití hliníku, ale asi ani ten není všespasný, zde jsou nejdál Audi a Jaguar. I tak stále nejde donekonečna snižovat hmotnost a Cx.
Avatar - gld
8. 3. 2011 18:51
Správna cesta
Veľkí výrobcovia by sa mali intenzívnejšie zaoberať znižovaním hmotnosti svojich vozidiel. Nízka hmotnosť a dobrá aerodynamika v kombinácii s malým, efektívnym motorom dokáže viac zázrakov než kdejaký hybrid.

Zatiaľ som výraznejšiu iniciatívu v tomto ohľade videl len u mazdy. Ale hybrid, to má dnes snáď aj dacia..