MAN připomíná významné výročí průkopníka výroby užitkových vozidel

 

Společnost MAN Truck & Bus pokračuje v díle jednoho z významných průkopníků vývoje a výroby užitkových vozidel, jímž byl Heinrich Büssing a připomíná 175. výročí jeho narození.

Heinrich Büssing se narodil 29. června roku 1943 jako druhé dítě a nejstarší syn v kováře v německém Nordsteimke u Fallerslebenu. Měl celkem osm sourozenců, ale pět z nich zemřel v dětském věku.

Po ukončení základní školní docházky se Heinrich Büssing vyučil kovářem a poměrně brzy poznal, že budoucnost nepatří řemeslné výrobě, ale je v průmyslových podnicích. Proti vůli svého otce tedy vystudoval Collegium Carolineum (pozdější Technická univerzita v Braunschweigu).

Postupně se vypracoval na úspěšného podnikatele a byl držitelem 92 patentů v oblasti zabezpečení železničního provozu, zatímco v oboru užitkových vozidel měl celkem 55 patentů.

Na počátku sedmdesátých let devatenáctého století si v Braunschweigu otevřel strojní dílnu, v níž se věnoval již zmiňovaným signálním a zabezpečovacím zařízením pro železnici. V roce 1903 pak ve svých šedesáti letech založil nový podnik a již z názvu Fabrikation von Verbrennungsmotoren und Kraftwagen (Výroba spalovacích motorů a vozidel) bylo zřejmé, čím se firma bude zabývat.

MAN: 100 let nákladních vozidel a autobusů

První nákladní vozidlo v roce 1903 byla třítuna klasické koncepce s dvouválcovým motorem uloženým vpředu a pohonem zadních kol pomocí řetězů. V následujícím roce již byl vyroben čtyřválcový motor, který byl použit v autobusech, které Büssing používal na lince Braunschweig-Wendeburg.

Se svými čtyřválcovými podvozky uspěl německý podnikatel ve Velké Británii a od roku 1904 je dodával pro patrové autobusy, sloužící v ulicích Londýna. Celkem se jednalo o 400 vozidel. Patrové autobusy pak Büssing od roku 1906 dodával i do Berlína a ve stejném roce zahájil spolupráci s výrobcem pneumatik Continental.

Heinrich Büssing se dožil šestaosmdesáti let a zemřel 27. října roku 1929, zatímco jeho společnost úspěšně fungovala i v následujících desetiletích. V šedesátých letech pak došlo k zahájení spolupráce se společností MAN a ta nakonec na počátku sedmdesátých let dvacátého století firmu Büssingu převzala. Koncem stejného desetiletí sice zmizelo z nákladních vozidel i autobusů německé společnosti jméno Büssing, ale její odkaz žije dál prostřednictví lva, kterého převzal MAN do svého znaku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čína investuje výrazně více v Evropě než ve Spojených státech, uvádí studie Čína investuje výrazně více v Evropě než ve Spojených státech, uvádí studie

Čína nyní směřuje své přímé zahraniční investice (FDI)…

Průměrná sazba hypoték letos poprvé klesla Průměrná sazba hypoték letos poprvé klesla

Průměrná úroková sazba hypoték v červnu klesla na 2,49…

Zápisník Jana Pavce: Hurikán v Lucerně Zápisník Jana Pavce: Hurikán v Lucerně

Kvůli plagiátorství v akademické práci odstoupil další…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky MAN Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 





 
Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Dnes 08:00

Při prvních jízdách jsme vyzkoušeli hned několik variant nové generace Fordu Focus. Nejvíce nás zaujala ta s benzinovým tříválcem. Ani nový automat není špatný.




Blesk.cz

Kde uvidíte nejlepší český fotbal? Bezpochyby v O2 TV!

Kde uvidíte nejlepší český fotbal? Bezpochyby v O2 TV!

Už nemusíte chodit štěstíčku naproti. Nejvyšší fotbalovou soutěž uvidíte v multidimenzi jedině v O2 TV. Od…

Soud trestal za IT na ministerstvu práce. Exšéfa odboru poslal na tři roky do vězení

Soud trestal za IT na ministerstvu práce. Exšéfa…

Soud v úterý poslal bývalého vedoucího IT odboru ministerstva práce Milana Hojera na tři roky do vězení za…

 

iSport.cz

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se zapíše do historie!

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se…

Dokázal nemožné. Před vstupem do hor jen málokdo počítal s tím, že by belgický cyklista Greg Van Avermaet zvládl…

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do Sparty? Zeptejte se jeho

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do…

Kapitánem fotbalistů Sparty po Davidu Lafatovi, který ukončil kariéru, se oficiálně stal Josef Šural. Ten už s…

 

Reflex.cz

Sabagiro: Lanovky ve městě Čiatura fungují nepřetržitě již od dob Stalina

Sabagiro: Lanovky ve městě Čiatura fungují…

Hornické město Čiatura v gruzínském regionu Imereti je dodnes významným nalezištěm manganové rudy. Jedinečný je…

Druhá bitva na Marně: 18. července 1918 nastal definitivní přelom v tažení na západní frontě

Druhá bitva na Marně: 18. července 1918 nastal…

Za svítání 18. července 1918, náhle a bez dělostřelecké přípravy, vyrazila z lesa Villers-Cotterts lavina 340…