Mercedes-Benz F400 Carving - Pojďte si zalyžovat

Mercedes-Benz F400 Carving - Pojďte si zalyžovat

 
 

Stuttgartská automobilka pojmenovala svou tokijskou studii Carving asi proto, že se s ní jezdí "po hraně", stejně jako na lyžích. V zatáčkách se totiž tomuto mercedesu naklánějí vnější kola.

I kdyby byl koncept Mercedes-Benz F-400 Carving pouhým stylistickým cvičením, u kterého jde především o vzhled, vzbudil by jistě úplně stejnou pozornost jako nyní, přestože je nabitý revolučními technologiemi, zejména pak elektrickým systémem naklápění vnějších kol při průjezdu zatáčkou. Určitě s námi totiž budete souhlasit, že je opravdu krásný. Příď s výrazným "nosem" ve stylu formule 1 působí agresivně, zvláště když je zkombinována s blatníky, které zakrývají pouze horní část kola. V nich jsou také integrovány bixenonové světlomety, které jsou při průjezdu zatáčkou schopny natáčet kužel světla tak, aby do ní bylo lépe vidět.

Ještě dynamičtěji však působí profil vozu, kde jsou klasické prvky roadsterů - dlouhá příď a krátká záď důkladně opepřeny muskulaturou doširoka rozmáchnutých blatníků. To sice působí dravě a efektně, musíme však sáhnout designérům do svědomí - celé se to totiž nápadně podobá studiím HCD I a Euro I automobilky Hyundai. Na vzhledu také studii přidají pětipaprsková litá kola, která se na svět dívají velikostí devatenáct palců, zevnitř však má ráfek průměr pouze sedmnáct palců, a je tedy kónický. Nese proto také speciální pláště, které pro stuttgartskou automobilku vyvinul pneumatikářský koncern Pirelli. Ptáte se, proč ne Michelin, který si stáj McLaren-Mercedes zvolila pro letošek jako dodavatele obutí pro své monoposty, nebo Bridgestone, s nímž jezdil tento tým vloni? Japonský výrobce se na podobných vývojových aktivitách příliš nepodílí a smlouva s Michelinem je poměrně mladá, zatímco na studii Carving už se nejspíš nějaký ten měsíc či rok pracuje. A firma Pirelli je známa tím, že si v podobných experimentech libuje.

Ale zpět k pneumatikám - ty jsou pochopitelně taktéž asymetrického tvaru - při šířce 255 má vnější strana výšku 35 (ráfek 19"), vnitřní pak 45 (ráfek 17"). Na obou stranách je ale navíc použita také rozdílná směs - na vnějšku je tvrdší (pro jízdu v přímém směru), zatímco na vnitřní, která pracuje pouze v zatáčkách (kterých je přece jenom méně než rovných úseků) byla použita směs měkčí, která má lepší přilnavost k vozovce.

Záď carvingu si se zbytkem uhlíkové karoserie co do agresivity v ničem nezadá a také zde se všechno točí kolem mohutných lemů blatníků, výrazným prvkem však jsou též robustní oblouky za sedadly a rozměrný difuzor.

Kabina vozu je taková, jakou bychom v carvingu chtěli mít - stroze sportovní a futuristická zároveň. Zvláštním prvkem je středový tunel kruhového průřezu, ale zaujme i umístění madla ruční brzdy. Sportovní ambice podtrhují čtyřbodové bezpečnostní pásy v červené barvě.

Motor carvingu, umístěný vpředu podélně, pochází stejně jako šestistupňová samočinná převodovka Sequentronic se sekvenčním řazením ze sériové produkce Mercedes-Benzu. Jde o vidlicový šestiválec 3,2 l, ovšem s poněkud skromným výkonem 160 kW, který si však vynahrazuje točivým momentem 310 N. m. S touto pohonnou jednotkou zvládne Carving zrychlení z klidu na 100 km/h za nijak oslnivých 6,9 s a je schopen jet rychlostí 241 km/h. Poháněna jsou samo sebou zadní kola.

Hlavním trumfem konceptu je ale již v úvodu tohoto článku zmíněný systém naklápění vnějších kol při průjezdu zatáčkou. Ten má na starosti elektronický systém ATC (Active Tilt Control), který v závislosti na rychlosti vozu a natočení volantu určí velikost úhlu naklopení, a to v rozmezí 0-20 stupňů od svislé osy. Automobil tak zvládá až o 30 % větší boční síly, což umožňuje projíždět zatáčky právě o tolik rychleji - v okamžiku, kdy by kvůli moc vysoké rychlosti u klasického vozu došlo k nedotáčivému či přetáčivému smyku, bude tedy Carving stále v naprosté pohodě.

Čím větší je odklon kola, tím menší plocha běhounu je v kontaktu s vozovkou, a tím menší též přilnavost. Právě proto byly zkonstruovány již zmíněná speciální litá kola a pneumatiky, což by mělo tento handicap eliminovat.

Když už je řeč o špičkové technice carvingu, sluší se zmínit také lehké keramické brzdy, spojení výbojek, umístěných v motorovém prostoru s reflektorem optickým vláknem, nebo karoserie z uhlíkového kompozitu. Ta totiž celá váží pouhých 100 kilogramů.

Těžko se dočkáme sériové výroby tohoto designérského i technického skvostu, můžeme si ale být jisti, že pokud se lahůdky použité v Mercedes-Benzu F400 Carving osvědčí, budou za nějaký ten rok běžně dostupné v sériových automobilech s trojcípou hvězdou ve znaku, a jistě nejen u nich.



Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře

Developerské společnosti Skanska Property se krátce po…

Německo vyzrálo na protiústavní strany. Místo zákazu je odstřihne od peněz Německo vyzrálo na protiústavní strany. Místo zákazu je odstřihne od peněz

Německé politické strany, jejichž cíle jsou v rozporu s…

České poště má desetiletá smlouva s ČSOB vynést miliardy České poště má desetiletá smlouva s ČSOB vynést miliardy

Na České poště finišují přípravy k podpisu desetileté…

 
 

Tapety

Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy…

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Prodeje automobilů s dieselovými motory v Evropě začaly…

 






 
Tesla Model S urazila 900 km na jedno nabití! Skvělý dojezd má ale háček…

Tesla Model S urazila 900 km na jedno nabití! Skvělý dojezd má ale háček…

Dnes 17:54

Při pokusu v Belgii se podařilo zaznamenat skutečně úctyhodný dojezd elektromobilu. Na ujetou vzdálenost však měla značný vliv hodně nízká rychlost.




Blesk.cz

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s budovatelskou strategií

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s…

Jen málokteré místo je tak nehostinné jako poušť. Vybudovat v něm oázu se zdá jako nadlidský úkol. V nové…

33 tipů na víkend: Václav IV. na stříbření, letecké dny i metání kaše

33 tipů na víkend: Václav IV. na stříbření, letecké…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Superpohár je tady! Slovan by u nás vlezl do TOP 5, tvrdí zlínský kouč Páník

Superpohár je tady! Slovan by u nás vlezl do TOP 5,…

Domácí MOL Cup se svým týmem v květnu ovládl. A co Superpohár se slovenským gigantem Slovanem Bratislava? O to…

Barošův návrat do Baníku? Majitel si dal panáka, agent měl modrou kravatu

Barošův návrat do Baníku? Majitel si dal panáka,…

Je to další manažerský úspěch, jehož Václav Brabec od chvíle, kdy se stal majitelem klubu, dosáhl. Přivedl zpět…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…