Mercedes-Benz F400 Carving - Pojďte si zalyžovat

Mercedes-Benz F400 Carving - Pojďte si zalyžovat

 
 

Stuttgartská automobilka pojmenovala svou tokijskou studii Carving asi proto, že se s ní jezdí "po hraně", stejně jako na lyžích. V zatáčkách se totiž tomuto mercedesu naklánějí vnější kola.

I kdyby byl koncept Mercedes-Benz F-400 Carving pouhým stylistickým cvičením, u kterého jde především o vzhled, vzbudil by jistě úplně stejnou pozornost jako nyní, přestože je nabitý revolučními technologiemi, zejména pak elektrickým systémem naklápění vnějších kol při průjezdu zatáčkou. Určitě s námi totiž budete souhlasit, že je opravdu krásný. Příď s výrazným "nosem" ve stylu formule 1 působí agresivně, zvláště když je zkombinována s blatníky, které zakrývají pouze horní část kola. V nich jsou také integrovány bixenonové světlomety, které jsou při průjezdu zatáčkou schopny natáčet kužel světla tak, aby do ní bylo lépe vidět.

Ještě dynamičtěji však působí profil vozu, kde jsou klasické prvky roadsterů - dlouhá příď a krátká záď důkladně opepřeny muskulaturou doširoka rozmáchnutých blatníků. To sice působí dravě a efektně, musíme však sáhnout designérům do svědomí - celé se to totiž nápadně podobá studiím HCD I a Euro I automobilky Hyundai. Na vzhledu také studii přidají pětipaprsková litá kola, která se na svět dívají velikostí devatenáct palců, zevnitř však má ráfek průměr pouze sedmnáct palců, a je tedy kónický. Nese proto také speciální pláště, které pro stuttgartskou automobilku vyvinul pneumatikářský koncern Pirelli. Ptáte se, proč ne Michelin, který si stáj McLaren-Mercedes zvolila pro letošek jako dodavatele obutí pro své monoposty, nebo Bridgestone, s nímž jezdil tento tým vloni? Japonský výrobce se na podobných vývojových aktivitách příliš nepodílí a smlouva s Michelinem je poměrně mladá, zatímco na studii Carving už se nejspíš nějaký ten měsíc či rok pracuje. A firma Pirelli je známa tím, že si v podobných experimentech libuje.

Ale zpět k pneumatikám - ty jsou pochopitelně taktéž asymetrického tvaru - při šířce 255 má vnější strana výšku 35 (ráfek 19"), vnitřní pak 45 (ráfek 17"). Na obou stranách je ale navíc použita také rozdílná směs - na vnějšku je tvrdší (pro jízdu v přímém směru), zatímco na vnitřní, která pracuje pouze v zatáčkách (kterých je přece jenom méně než rovných úseků) byla použita směs měkčí, která má lepší přilnavost k vozovce.

Záď carvingu si se zbytkem uhlíkové karoserie co do agresivity v ničem nezadá a také zde se všechno točí kolem mohutných lemů blatníků, výrazným prvkem však jsou též robustní oblouky za sedadly a rozměrný difuzor.

Kabina vozu je taková, jakou bychom v carvingu chtěli mít - stroze sportovní a futuristická zároveň. Zvláštním prvkem je středový tunel kruhového průřezu, ale zaujme i umístění madla ruční brzdy. Sportovní ambice podtrhují čtyřbodové bezpečnostní pásy v červené barvě.

Motor carvingu, umístěný vpředu podélně, pochází stejně jako šestistupňová samočinná převodovka Sequentronic se sekvenčním řazením ze sériové produkce Mercedes-Benzu. Jde o vidlicový šestiválec 3,2 l, ovšem s poněkud skromným výkonem 160 kW, který si však vynahrazuje točivým momentem 310 N. m. S touto pohonnou jednotkou zvládne Carving zrychlení z klidu na 100 km/h za nijak oslnivých 6,9 s a je schopen jet rychlostí 241 km/h. Poháněna jsou samo sebou zadní kola.

Hlavním trumfem konceptu je ale již v úvodu tohoto článku zmíněný systém naklápění vnějších kol při průjezdu zatáčkou. Ten má na starosti elektronický systém ATC (Active Tilt Control), který v závislosti na rychlosti vozu a natočení volantu určí velikost úhlu naklopení, a to v rozmezí 0-20 stupňů od svislé osy. Automobil tak zvládá až o 30 % větší boční síly, což umožňuje projíždět zatáčky právě o tolik rychleji - v okamžiku, kdy by kvůli moc vysoké rychlosti u klasického vozu došlo k nedotáčivému či přetáčivému smyku, bude tedy Carving stále v naprosté pohodě.

Čím větší je odklon kola, tím menší plocha běhounu je v kontaktu s vozovkou, a tím menší též přilnavost. Právě proto byly zkonstruovány již zmíněná speciální litá kola a pneumatiky, což by mělo tento handicap eliminovat.

Když už je řeč o špičkové technice carvingu, sluší se zmínit také lehké keramické brzdy, spojení výbojek, umístěných v motorovém prostoru s reflektorem optickým vláknem, nebo karoserie z uhlíkového kompozitu. Ta totiž celá váží pouhých 100 kilogramů.

Těžko se dočkáme sériové výroby tohoto designérského i technického skvostu, můžeme si ale být jisti, že pokud se lahůdky použité v Mercedes-Benzu F400 Carving osvědčí, budou za nějaký ten rok běžně dostupné v sériových automobilech s trojcípou hvězdou ve znaku, a jistě nejen u nich.



Autosalon Frankfurt 2017
 

Tapety

Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 





 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…