Mercedes-Benz F400 Carving - Pojďte si zalyžovat

Mercedes-Benz F400 Carving - Pojďte si zalyžovat

 
 

Stuttgartská automobilka pojmenovala svou tokijskou studii Carving asi proto, že se s ní jezdí "po hraně", stejně jako na lyžích. V zatáčkách se totiž tomuto mercedesu naklánějí vnější kola.

I kdyby byl koncept Mercedes-Benz F-400 Carving pouhým stylistickým cvičením, u kterého jde především o vzhled, vzbudil by jistě úplně stejnou pozornost jako nyní, přestože je nabitý revolučními technologiemi, zejména pak elektrickým systémem naklápění vnějších kol při průjezdu zatáčkou. Určitě s námi totiž budete souhlasit, že je opravdu krásný. Příď s výrazným "nosem" ve stylu formule 1 působí agresivně, zvláště když je zkombinována s blatníky, které zakrývají pouze horní část kola. V nich jsou také integrovány bixenonové světlomety, které jsou při průjezdu zatáčkou schopny natáčet kužel světla tak, aby do ní bylo lépe vidět.

Ještě dynamičtěji však působí profil vozu, kde jsou klasické prvky roadsterů - dlouhá příď a krátká záď důkladně opepřeny muskulaturou doširoka rozmáchnutých blatníků. To sice působí dravě a efektně, musíme však sáhnout designérům do svědomí - celé se to totiž nápadně podobá studiím HCD I a Euro I automobilky Hyundai. Na vzhledu také studii přidají pětipaprsková litá kola, která se na svět dívají velikostí devatenáct palců, zevnitř však má ráfek průměr pouze sedmnáct palců, a je tedy kónický. Nese proto také speciální pláště, které pro stuttgartskou automobilku vyvinul pneumatikářský koncern Pirelli. Ptáte se, proč ne Michelin, který si stáj McLaren-Mercedes zvolila pro letošek jako dodavatele obutí pro své monoposty, nebo Bridgestone, s nímž jezdil tento tým vloni? Japonský výrobce se na podobných vývojových aktivitách příliš nepodílí a smlouva s Michelinem je poměrně mladá, zatímco na studii Carving už se nejspíš nějaký ten měsíc či rok pracuje. A firma Pirelli je známa tím, že si v podobných experimentech libuje.

Ale zpět k pneumatikám - ty jsou pochopitelně taktéž asymetrického tvaru - při šířce 255 má vnější strana výšku 35 (ráfek 19"), vnitřní pak 45 (ráfek 17"). Na obou stranách je ale navíc použita také rozdílná směs - na vnějšku je tvrdší (pro jízdu v přímém směru), zatímco na vnitřní, která pracuje pouze v zatáčkách (kterých je přece jenom méně než rovných úseků) byla použita směs měkčí, která má lepší přilnavost k vozovce.

Záď carvingu si se zbytkem uhlíkové karoserie co do agresivity v ničem nezadá a také zde se všechno točí kolem mohutných lemů blatníků, výrazným prvkem však jsou též robustní oblouky za sedadly a rozměrný difuzor.

Kabina vozu je taková, jakou bychom v carvingu chtěli mít - stroze sportovní a futuristická zároveň. Zvláštním prvkem je středový tunel kruhového průřezu, ale zaujme i umístění madla ruční brzdy. Sportovní ambice podtrhují čtyřbodové bezpečnostní pásy v červené barvě.

Motor carvingu, umístěný vpředu podélně, pochází stejně jako šestistupňová samočinná převodovka Sequentronic se sekvenčním řazením ze sériové produkce Mercedes-Benzu. Jde o vidlicový šestiválec 3,2 l, ovšem s poněkud skromným výkonem 160 kW, který si však vynahrazuje točivým momentem 310 N. m. S touto pohonnou jednotkou zvládne Carving zrychlení z klidu na 100 km/h za nijak oslnivých 6,9 s a je schopen jet rychlostí 241 km/h. Poháněna jsou samo sebou zadní kola.

Hlavním trumfem konceptu je ale již v úvodu tohoto článku zmíněný systém naklápění vnějších kol při průjezdu zatáčkou. Ten má na starosti elektronický systém ATC (Active Tilt Control), který v závislosti na rychlosti vozu a natočení volantu určí velikost úhlu naklopení, a to v rozmezí 0-20 stupňů od svislé osy. Automobil tak zvládá až o 30 % větší boční síly, což umožňuje projíždět zatáčky právě o tolik rychleji - v okamžiku, kdy by kvůli moc vysoké rychlosti u klasického vozu došlo k nedotáčivému či přetáčivému smyku, bude tedy Carving stále v naprosté pohodě.

Čím větší je odklon kola, tím menší plocha běhounu je v kontaktu s vozovkou, a tím menší též přilnavost. Právě proto byly zkonstruovány již zmíněná speciální litá kola a pneumatiky, což by mělo tento handicap eliminovat.

Když už je řeč o špičkové technice carvingu, sluší se zmínit také lehké keramické brzdy, spojení výbojek, umístěných v motorovém prostoru s reflektorem optickým vláknem, nebo karoserie z uhlíkového kompozitu. Ta totiž celá váží pouhých 100 kilogramů.

Těžko se dočkáme sériové výroby tohoto designérského i technického skvostu, můžeme si ale být jisti, že pokud se lahůdky použité v Mercedes-Benzu F400 Carving osvědčí, budou za nějaký ten rok běžně dostupné v sériových automobilech s trojcípou hvězdou ve znaku, a jistě nejen u nich.



Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Tapety

Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
Mercedes-Benz F 400 Carving Mercedes-Benz F 400 Carving
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…