Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na polygonu s M-Hero 917: Čínský válečník nemá limity

M-Hero 917
M-Hero 917
M-Hero 917
M-Hero 917
66 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (0)

Z Číny k nám zatím míří převážně docela normální auta, výjimku ale najdeme v nabídce Dongfengu. Ten totiž uvedl extrémní offroad M-Hero 917, který má výkon jako lokomotiva. Vyzkoušet jsme si jej mohli na terénním polygonu a měli jsme sebou i kamery.

Letos k nám Dongfeng uvedl už třetí značku, tentokrát nazvanou M-Hero. Pod tou vznikají drahé a výkonné offroady s elektrickým pohonem nebo se sériovým hybridem. V Česku je zatím ten první, nazvaný 817, který vypadá jako kreace tuningové firmy a podle Dongfengu jde o auto vytvořené primárně pro zábavu. Na jaře nás Dongfeng pozval na polygon poblíž Vídně, kde jsme si mohli M-Hero v elektrické i REV verzi vyzkoušet jak v terénu, tak i třeba během slalomu.

Auto stojí na vlastní platformě MORA, kterou Dongfeng označuje jako skateboardovou, dle vzhledu jde o klasický rám s rozšířenou střední částí pro baterii. Čistě elektrická verze má výkon 800 kW, maximální točivý moment 1.400 Nm a NMC baterie Qilin od CATL má kapacitu 142,7 kWh. Každé kolo má vlastní elektromotor, samozřejmě stále umístěný v karoserii a ne samotném disku, a auto umí třeba krabí chůzi.

Ve verzi REV kola pohání tři elektromotory, kterým energii krom baterie může dodávat i spalovací motor. Jen si v takovém případě musí vystačit s „pouhými“ 600 kW, kterým energii dodává spalovák se 145 kW. Zato má mnohem delší dojezd, místo asi 400 km elektrické verze se dostane na asi dvojnásobek. V Česku začíná REV verze na ceně 4.499.900 Kč, čistě elektrická je o půl milionu dražší.

Zdroj: Autorský text, zdroj foto: Dongfeng, zdroj videa: Auto.cz

Začít diskuzi