Měření a seřizování geometrie kol a náprav: Široká nabídka

 

Společnost Miteral poskytuje zařízení k měření geometrie kol pro osobní i užitková vozidla. K tomu dokáže dodat i zvedáky pro nákladní vozy a autobusy.

Zatímco před zhruba deseti lety vládly zařízením na měření geometrie šesti- či osmisenzorové systémy se čtyřmi snímacími hlavami uchycenými pomocí speciálních držáků na kolech měřeného vozidla, nyní je situace méně přehledná.

Základní verze

Existují stále ještě skalní zastánci opticko-mechanických systémů, které vládnou především v STK. Ovšem spokojit se s pouhou kontrolou sbíhavosti a odklonu na přední nápravě v době, kdy se celá řada výrobců honosí víceprvkovými nápravami i v zadní části vozidla, není to pravé ořechové.

Firma Miteral přesto i těmto skalním klientům nabízí laserová optickomechanická zařízení s elektronickým měřením úhlů od německé firmy Haweka.

Německý produkt

Ostatní si mohou vybrat z několika elektronických měřicích systémů, lišících se více uživatelským komfortem než přesností měření.

Prémiová firma Hofmann, jíž je společnost Miteral v ČR autorizovaným partnerem, před časem opustila klasické měřící 6-8senzorové systémy se čtveřicí snímacích hlav umístěných v kritické zóně na kolech vozidla. Začala se plně věnovat 3D přístrojům a z nich odvozeným zařízením na měření geometrie kol osobních a dodávkových vozidel.

K odvozeným náleží především patentovaný měřicí systém Prism. V modelech Hofmann Geodyne 550 s klasickým softwarem, resp. 580 Elite se software Gen 4 využívá jedinečnou technologii. Ta se vyznačuje na rozdíl od klasických samostředicími měřící hlavami (tzv. POD) pouze na zadních kolech, zatímco na předních jsou odrazové terče, původně vyvinuté pro 3D systémy.

Levnější a bezpečnější

Přednosti jsou nasnadě: poloviční množství elektronických prvků přímo na kolech a polovina akumulátorů, což znamená mnohem bezpečnější i levnější provoz.

Kdo se chce dotknout špičkové techniky současnosti, má možnost pořídit si originální 3D technologii, jejíž vynálezcem je koncern Snap-On, do něhož patří značka Hofmann.

Firma Miteral je nabízí výhradně v poslední specifikaci Gen 4 s novými kamerami s vysokým rozlišením, umístěnými v bezpečné zóně mimo vozidlo, dvojitými ultra lehkými odrazovými terči a softwarem na bázi Windows 7 a rozšířenými informačními možnostmi i špičkovou 3D grafikou. Praktickou zajímavostí nového systému je i naváděcí systém pro správné a bezpečné najetí vozidla na zvedák s asistentem polohy automobilu a externím kamerovým systémem.

Různé typy

3D geometrie Hofmann se dodávají v několika provedeních dle potřeb zákazníků. Základní verze Geoliner 650 zahrnuje ekonomický přístrojový vozík, určený především pro pneuservisy a rychloopravny, typ 670 míří především na větší neznačkové servisy se standardním PC kabinetem a košatějším softwarem. Vrcholný typ 680 je určen především pro značkové servisy s OEM softwarem a homologací od firem Mercedes-Benz, Volkswagen Group, Ford, Volvo, Opel, Citroën, Peugeot, Renault, Continental a dalších. Ke vstupu na trh se připravuje typ 610, který umožní přístup k této moderní technologii i malým servisům a dílnám.

Nedílnou součástí v nabídce Miteralu pro pracoviště měření geometrie jsou i plošinové zvedáky, ať už čtyřsloupové od firmy Oma, nůžkové a bezesloupové od firmy Omer nebo pístové Ravaglioli.

Nákladní vozy i autobusy

Společnost Miteral nemá v nabídce pouze zařízení pro osobní a dodávkové automobily. Podstatnou část svého úsilí věnuje rovněž servisům nákladních aut a autobusů. Tato specifická kategorie vozidel vyžaduje i speciální zařízení pro kontrolu a seřizování geometrie náprav.

Nákladní a užitková vozidla nemají tak extrémní nároky na přesnost měření jako osobní a zvláště pak sportovní automobily. Vyžadují ovšem možnost proměření parametrů, které se u osobních aut nevyskytují, jako jsou rovinnost rámu, proměření točnice kamionu, přípojného zařízení návěsů a přívěsů či dvojité řídicí nápravy.

Tyto požadavky splňuje laserové opticko-mechanické zařízení s elektronickým měřením úhlů Haweka Axis 200/500. Umožňuje efektivní a dostatečně přesné proměření parametrů nákladních (s příslušenstvím rovněž osobních) automobilů, autobusů, návěsů a přívěsů včetně vytištění protokolu prostřednictvím PC. Laserové hlavy jsou na ráfku kol upnuty prostřednictvím rychloupínáků se silnými magnety, které není nutné kompenzovat.

Jediný elektronický prvek tvoří digitální snímač úhlů. Zařízení je tudíž velmi spolehlivé i v podmínkách servisů těžké techniky.

Druhou možností je plně elektronický šesti- či osmisenzorový systém se čtyřmi měřicími hlavami Ravaglioli TD 8060/8080 T BTH. Zařízení je určeno pro nákladní automobily s libovolnou konfigurací náprav, jejich přípojná vozidla a autobusy.

Na rozdíl od řady podobných přístrojů není program pouze odvozen od softwaru pro diagnostikování osobních automobilů a dodávek, ale je vytvořen speciálně pro servisy užitkových vozidel. Proto lze velmi jednoduše proměřovat automobily nejen s jednou přední a jednou zadní nápravou, ale stejně snadno i automobily s jednou přední a dvěma zadními nápravami, dvěma předními a jednou zadní nápravou, dvěma předními a dvěma zadními nápravami atd. Bezproblémové je i proměřování náprav návěsů včetně seřízení vůči King pin čepu (s pomocným rámem a snímačů).

Rychloupínáky na střed kola

Jinak si programové vybavení na bázi Windows v ničem nezadá s tím, které známe ze servisů osobních automobilů. Samozřejmostí je databáze vozidel s možností individuálního rozšíření, zákaznická složka pro archivaci měřicích protokolů, přehledná animovaná grafika s barevnými bargrafy pro usnadnění určení rozsahu oprav.

Samotné měření se provádí pomocí čtyř robustních měřicích hlav s šesti či osmi CCD kamerami s dlouhým vyložením, s infrapřenosem dat mezi hlavami a bluetooth spojením mezi předními hlavami a PC. Na každé z kamer najdete klávesnici dálkového ovládání. Kamery jsou na kola uchyceny buď klasickými čtyřbodovými držáky s rozsahem do 24“, nebo moderními rychloupínacími, které se neopírají o lem ráfku jako standardní, ale o střed kola, který nepodléhá poškození. Tudíž při použití těchto držáků není potřeba provádět kompenzaci házivosti kol. Tím se zkrátí čas měření až o dvacet minut.

Řídicí počítač je doplněn 19“ LCD monitorem i barevnou tiskárnou a umístěn v mobilní skříni s nabíjecími držáky měřicích kamer.

Měření geometrie užitkových vozidel probíhá většinou na montážní jámě. Kdo však zvolí pro tento účel plošinové zvedáky, má Miteral v nabídce čtyř- či bezsloupové zvedáky Stertil Koni.

Spolupracujeme s TipCars.com
Europarlament schválil sadu doporučení pro boj proti daňovým rájům Europarlament schválil sadu doporučení pro boj proti daňovým rájům

 Evropská unie pokročí v boji s daňovými úniky a praním…

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, upřednostní jiné kryptoměny Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, upřednostní jiné kryptoměny

Nejrozšířenější kryptoměna se zatím na mikrotransakce…

Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky

Premiér Andrej Babiš (ANO) chce, aby Česká republika…

Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard

Cena za koupi společnosti Karbon Invest (KI), která…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Dnes 18:52

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného vystoupilo už 15 znalců!

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného…

Případ Petra Kramného je skutečným unikátem! V trestní věci vraždy v Egyptě totiž vystoupilo již 15 znalců –…

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal „falešnou“ Zagorku!

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal…

Roztančila opět Lucernu a vedle záplavy květin na Hanu Zagorovou (71) čekalo překvapení. V zákulisí pod červenou…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl českou ligu

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání proběhnou tento týden

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání…

Dopadnout to může jenom dvěma způsoby. Buď Jindřich Trpišovský odmítne Slavii a prodlouží ve Slovanu Liberec…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…