Měření a seřizování geometrie kol a náprav: Široká nabídka

 

Společnost Miteral poskytuje zařízení k měření geometrie kol pro osobní i užitková vozidla. K tomu dokáže dodat i zvedáky pro nákladní vozy a autobusy.

Zatímco před zhruba deseti lety vládly zařízením na měření geometrie šesti- či osmisenzorové systémy se čtyřmi snímacími hlavami uchycenými pomocí speciálních držáků na kolech měřeného vozidla, nyní je situace méně přehledná.

Základní verze

Existují stále ještě skalní zastánci opticko-mechanických systémů, které vládnou především v STK. Ovšem spokojit se s pouhou kontrolou sbíhavosti a odklonu na přední nápravě v době, kdy se celá řada výrobců honosí víceprvkovými nápravami i v zadní části vozidla, není to pravé ořechové.

Firma Miteral přesto i těmto skalním klientům nabízí laserová optickomechanická zařízení s elektronickým měřením úhlů od německé firmy Haweka.

Německý produkt

Ostatní si mohou vybrat z několika elektronických měřicích systémů, lišících se více uživatelským komfortem než přesností měření.

Prémiová firma Hofmann, jíž je společnost Miteral v ČR autorizovaným partnerem, před časem opustila klasické měřící 6-8senzorové systémy se čtveřicí snímacích hlav umístěných v kritické zóně na kolech vozidla. Začala se plně věnovat 3D přístrojům a z nich odvozeným zařízením na měření geometrie kol osobních a dodávkových vozidel.

K odvozeným náleží především patentovaný měřicí systém Prism. V modelech Hofmann Geodyne 550 s klasickým softwarem, resp. 580 Elite se software Gen 4 využívá jedinečnou technologii. Ta se vyznačuje na rozdíl od klasických samostředicími měřící hlavami (tzv. POD) pouze na zadních kolech, zatímco na předních jsou odrazové terče, původně vyvinuté pro 3D systémy.

Levnější a bezpečnější

Přednosti jsou nasnadě: poloviční množství elektronických prvků přímo na kolech a polovina akumulátorů, což znamená mnohem bezpečnější i levnější provoz.

Kdo se chce dotknout špičkové techniky současnosti, má možnost pořídit si originální 3D technologii, jejíž vynálezcem je koncern Snap-On, do něhož patří značka Hofmann.

Firma Miteral je nabízí výhradně v poslední specifikaci Gen 4 s novými kamerami s vysokým rozlišením, umístěnými v bezpečné zóně mimo vozidlo, dvojitými ultra lehkými odrazovými terči a softwarem na bázi Windows 7 a rozšířenými informačními možnostmi i špičkovou 3D grafikou. Praktickou zajímavostí nového systému je i naváděcí systém pro správné a bezpečné najetí vozidla na zvedák s asistentem polohy automobilu a externím kamerovým systémem.

Různé typy

3D geometrie Hofmann se dodávají v několika provedeních dle potřeb zákazníků. Základní verze Geoliner 650 zahrnuje ekonomický přístrojový vozík, určený především pro pneuservisy a rychloopravny, typ 670 míří především na větší neznačkové servisy se standardním PC kabinetem a košatějším softwarem. Vrcholný typ 680 je určen především pro značkové servisy s OEM softwarem a homologací od firem Mercedes-Benz, Volkswagen Group, Ford, Volvo, Opel, Citroën, Peugeot, Renault, Continental a dalších. Ke vstupu na trh se připravuje typ 610, který umožní přístup k této moderní technologii i malým servisům a dílnám.

Nedílnou součástí v nabídce Miteralu pro pracoviště měření geometrie jsou i plošinové zvedáky, ať už čtyřsloupové od firmy Oma, nůžkové a bezesloupové od firmy Omer nebo pístové Ravaglioli.

Nákladní vozy i autobusy

Společnost Miteral nemá v nabídce pouze zařízení pro osobní a dodávkové automobily. Podstatnou část svého úsilí věnuje rovněž servisům nákladních aut a autobusů. Tato specifická kategorie vozidel vyžaduje i speciální zařízení pro kontrolu a seřizování geometrie náprav.

Nákladní a užitková vozidla nemají tak extrémní nároky na přesnost měření jako osobní a zvláště pak sportovní automobily. Vyžadují ovšem možnost proměření parametrů, které se u osobních aut nevyskytují, jako jsou rovinnost rámu, proměření točnice kamionu, přípojného zařízení návěsů a přívěsů či dvojité řídicí nápravy.

Tyto požadavky splňuje laserové opticko-mechanické zařízení s elektronickým měřením úhlů Haweka Axis 200/500. Umožňuje efektivní a dostatečně přesné proměření parametrů nákladních (s příslušenstvím rovněž osobních) automobilů, autobusů, návěsů a přívěsů včetně vytištění protokolu prostřednictvím PC. Laserové hlavy jsou na ráfku kol upnuty prostřednictvím rychloupínáků se silnými magnety, které není nutné kompenzovat.

Jediný elektronický prvek tvoří digitální snímač úhlů. Zařízení je tudíž velmi spolehlivé i v podmínkách servisů těžké techniky.

Druhou možností je plně elektronický šesti- či osmisenzorový systém se čtyřmi měřicími hlavami Ravaglioli TD 8060/8080 T BTH. Zařízení je určeno pro nákladní automobily s libovolnou konfigurací náprav, jejich přípojná vozidla a autobusy.

Na rozdíl od řady podobných přístrojů není program pouze odvozen od softwaru pro diagnostikování osobních automobilů a dodávek, ale je vytvořen speciálně pro servisy užitkových vozidel. Proto lze velmi jednoduše proměřovat automobily nejen s jednou přední a jednou zadní nápravou, ale stejně snadno i automobily s jednou přední a dvěma zadními nápravami, dvěma předními a jednou zadní nápravou, dvěma předními a dvěma zadními nápravami atd. Bezproblémové je i proměřování náprav návěsů včetně seřízení vůči King pin čepu (s pomocným rámem a snímačů).

Rychloupínáky na střed kola

Jinak si programové vybavení na bázi Windows v ničem nezadá s tím, které známe ze servisů osobních automobilů. Samozřejmostí je databáze vozidel s možností individuálního rozšíření, zákaznická složka pro archivaci měřicích protokolů, přehledná animovaná grafika s barevnými bargrafy pro usnadnění určení rozsahu oprav.

Samotné měření se provádí pomocí čtyř robustních měřicích hlav s šesti či osmi CCD kamerami s dlouhým vyložením, s infrapřenosem dat mezi hlavami a bluetooth spojením mezi předními hlavami a PC. Na každé z kamer najdete klávesnici dálkového ovládání. Kamery jsou na kola uchyceny buď klasickými čtyřbodovými držáky s rozsahem do 24“, nebo moderními rychloupínacími, které se neopírají o lem ráfku jako standardní, ale o střed kola, který nepodléhá poškození. Tudíž při použití těchto držáků není potřeba provádět kompenzaci házivosti kol. Tím se zkrátí čas měření až o dvacet minut.

Řídicí počítač je doplněn 19“ LCD monitorem i barevnou tiskárnou a umístěn v mobilní skříni s nabíjecími držáky měřicích kamer.

Měření geometrie užitkových vozidel probíhá většinou na montážní jámě. Kdo však zvolí pro tento účel plošinové zvedáky, má Miteral v nabídce čtyř- či bezsloupové zvedáky Stertil Koni.

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…