Měření a seřizování geometrie kol a náprav: Široká nabídka

 

Společnost Miteral poskytuje zařízení k měření geometrie kol pro osobní i užitková vozidla. K tomu dokáže dodat i zvedáky pro nákladní vozy a autobusy.

Zatímco před zhruba deseti lety vládly zařízením na měření geometrie šesti- či osmisenzorové systémy se čtyřmi snímacími hlavami uchycenými pomocí speciálních držáků na kolech měřeného vozidla, nyní je situace méně přehledná.

Základní verze

Existují stále ještě skalní zastánci opticko-mechanických systémů, které vládnou především v STK. Ovšem spokojit se s pouhou kontrolou sbíhavosti a odklonu na přední nápravě v době, kdy se celá řada výrobců honosí víceprvkovými nápravami i v zadní části vozidla, není to pravé ořechové.

Firma Miteral přesto i těmto skalním klientům nabízí laserová optickomechanická zařízení s elektronickým měřením úhlů od německé firmy Haweka.

Německý produkt

Ostatní si mohou vybrat z několika elektronických měřicích systémů, lišících se více uživatelským komfortem než přesností měření.

Prémiová firma Hofmann, jíž je společnost Miteral v ČR autorizovaným partnerem, před časem opustila klasické měřící 6-8senzorové systémy se čtveřicí snímacích hlav umístěných v kritické zóně na kolech vozidla. Začala se plně věnovat 3D přístrojům a z nich odvozeným zařízením na měření geometrie kol osobních a dodávkových vozidel.

K odvozeným náleží především patentovaný měřicí systém Prism. V modelech Hofmann Geodyne 550 s klasickým softwarem, resp. 580 Elite se software Gen 4 využívá jedinečnou technologii. Ta se vyznačuje na rozdíl od klasických samostředicími měřící hlavami (tzv. POD) pouze na zadních kolech, zatímco na předních jsou odrazové terče, původně vyvinuté pro 3D systémy.

Levnější a bezpečnější

Přednosti jsou nasnadě: poloviční množství elektronických prvků přímo na kolech a polovina akumulátorů, což znamená mnohem bezpečnější i levnější provoz.

Kdo se chce dotknout špičkové techniky současnosti, má možnost pořídit si originální 3D technologii, jejíž vynálezcem je koncern Snap-On, do něhož patří značka Hofmann.

Firma Miteral je nabízí výhradně v poslední specifikaci Gen 4 s novými kamerami s vysokým rozlišením, umístěnými v bezpečné zóně mimo vozidlo, dvojitými ultra lehkými odrazovými terči a softwarem na bázi Windows 7 a rozšířenými informačními možnostmi i špičkovou 3D grafikou. Praktickou zajímavostí nového systému je i naváděcí systém pro správné a bezpečné najetí vozidla na zvedák s asistentem polohy automobilu a externím kamerovým systémem.

Různé typy

3D geometrie Hofmann se dodávají v několika provedeních dle potřeb zákazníků. Základní verze Geoliner 650 zahrnuje ekonomický přístrojový vozík, určený především pro pneuservisy a rychloopravny, typ 670 míří především na větší neznačkové servisy se standardním PC kabinetem a košatějším softwarem. Vrcholný typ 680 je určen především pro značkové servisy s OEM softwarem a homologací od firem Mercedes-Benz, Volkswagen Group, Ford, Volvo, Opel, Citroën, Peugeot, Renault, Continental a dalších. Ke vstupu na trh se připravuje typ 610, který umožní přístup k této moderní technologii i malým servisům a dílnám.

Nedílnou součástí v nabídce Miteralu pro pracoviště měření geometrie jsou i plošinové zvedáky, ať už čtyřsloupové od firmy Oma, nůžkové a bezesloupové od firmy Omer nebo pístové Ravaglioli.

Nákladní vozy i autobusy

Společnost Miteral nemá v nabídce pouze zařízení pro osobní a dodávkové automobily. Podstatnou část svého úsilí věnuje rovněž servisům nákladních aut a autobusů. Tato specifická kategorie vozidel vyžaduje i speciální zařízení pro kontrolu a seřizování geometrie náprav.

Nákladní a užitková vozidla nemají tak extrémní nároky na přesnost měření jako osobní a zvláště pak sportovní automobily. Vyžadují ovšem možnost proměření parametrů, které se u osobních aut nevyskytují, jako jsou rovinnost rámu, proměření točnice kamionu, přípojného zařízení návěsů a přívěsů či dvojité řídicí nápravy.

Tyto požadavky splňuje laserové opticko-mechanické zařízení s elektronickým měřením úhlů Haweka Axis 200/500. Umožňuje efektivní a dostatečně přesné proměření parametrů nákladních (s příslušenstvím rovněž osobních) automobilů, autobusů, návěsů a přívěsů včetně vytištění protokolu prostřednictvím PC. Laserové hlavy jsou na ráfku kol upnuty prostřednictvím rychloupínáků se silnými magnety, které není nutné kompenzovat.

Jediný elektronický prvek tvoří digitální snímač úhlů. Zařízení je tudíž velmi spolehlivé i v podmínkách servisů těžké techniky.

Druhou možností je plně elektronický šesti- či osmisenzorový systém se čtyřmi měřicími hlavami Ravaglioli TD 8060/8080 T BTH. Zařízení je určeno pro nákladní automobily s libovolnou konfigurací náprav, jejich přípojná vozidla a autobusy.

Na rozdíl od řady podobných přístrojů není program pouze odvozen od softwaru pro diagnostikování osobních automobilů a dodávek, ale je vytvořen speciálně pro servisy užitkových vozidel. Proto lze velmi jednoduše proměřovat automobily nejen s jednou přední a jednou zadní nápravou, ale stejně snadno i automobily s jednou přední a dvěma zadními nápravami, dvěma předními a jednou zadní nápravou, dvěma předními a dvěma zadními nápravami atd. Bezproblémové je i proměřování náprav návěsů včetně seřízení vůči King pin čepu (s pomocným rámem a snímačů).

Rychloupínáky na střed kola

Jinak si programové vybavení na bázi Windows v ničem nezadá s tím, které známe ze servisů osobních automobilů. Samozřejmostí je databáze vozidel s možností individuálního rozšíření, zákaznická složka pro archivaci měřicích protokolů, přehledná animovaná grafika s barevnými bargrafy pro usnadnění určení rozsahu oprav.

Samotné měření se provádí pomocí čtyř robustních měřicích hlav s šesti či osmi CCD kamerami s dlouhým vyložením, s infrapřenosem dat mezi hlavami a bluetooth spojením mezi předními hlavami a PC. Na každé z kamer najdete klávesnici dálkového ovládání. Kamery jsou na kola uchyceny buď klasickými čtyřbodovými držáky s rozsahem do 24“, nebo moderními rychloupínacími, které se neopírají o lem ráfku jako standardní, ale o střed kola, který nepodléhá poškození. Tudíž při použití těchto držáků není potřeba provádět kompenzaci házivosti kol. Tím se zkrátí čas měření až o dvacet minut.

Řídicí počítač je doplněn 19“ LCD monitorem i barevnou tiskárnou a umístěn v mobilní skříni s nabíjecími držáky měřicích kamer.

Měření geometrie užitkových vozidel probíhá většinou na montážní jámě. Kdo však zvolí pro tento účel plošinové zvedáky, má Miteral v nabídce čtyř- či bezsloupové zvedáky Stertil Koni.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu

Ve věku osmdesáti let zemřel slavný herec Jan Tříska.…

Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku

Protiimigrační a protiislámská Alternativa pro Německo…

Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů

Tuzemský vývoz do Myanmaru alias Barmy roste na rozdíl…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 





 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Dopravu na Pražském okruhu postihly začátkem nového pracovního týdne komplikace. Došlo tady k nehodě, kvůli…

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z mostu neskočil! Bylo to jinak

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z…

Osmdesátiletý herec Jan Tříska (†80) byl od soboty po zranění ve vážném stavu v nemocnici. Podle všeho záhadně…

 

iSport.cz

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila Federerova Mirka, Topolánek i Jágr

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila…

Byl to velkolepý tenisový víkend. Premiérový ročník Laver Cupu se mimořádně vydařil nejen na kurtu v O2 areně.…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Co když Američané provedou preventivní úder na Severní Koreu? Nepřítel má mnoho výhod

Co když Američané provedou preventivní úder na…

Daniel L. Davis píše na serveru nationalinterest.org, jak je obtížné výrazně zasáhnout nepřítele, byť máte…

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského generála, který tam radil vládním vojákům

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského…

Velkou ztrátu utrpěla v Sýrii ruská armáda. V minulých dnech tam byl zabit velitel jedné její divize, generál…