Paříž 2010: Úsměvy hostesek
Někdy je modelka šperkem, který zdůrazní krásu vystaveného auta, jindy… zase krása modelky vylepší první dojem z daného exponátu (toho automobilového). Rozhodnutí, co platí v kterém případě, už je záležitostí individuálního vkusu.
Paříž je metropolí módy a v širším slova smyslu krásy. Měli bychom proto aspoň morální právo si postěžovat, kdyby modelky u aut byly neupravené, nevkusně oblečené nebo jakýmkoliv způsobem esteticky nevyhovující. Ale vystavující značky k tomu nedaly důvod – tuto podstatnou část své prezentace, tedy krásky doplňující vystavená auta, rozhodně nezanedbaly.
Pro příklady nemusíme chodit daleko: mladoboleslavská Škoda Auto odstartovala svoji elektromobilní budoucnost za přítomnosti mnoha krásných modelek i tanečnic. Tradičně nezklamaly ani italské značky Alfa Romeo, Fiat a Lancia. Naopak Ferrari potvrzuje své výjimečné postavení ve světě automobilů – auta vystavuje o samotě, bez modelek, ale v případě této značky to ani nikomu vlastně nevadí (to samé platí pro Rolls-Royce).
Bez viditelné přítomnosti modelek se obešel i Lotus a ty by se v davu dychtivých novinářů, kteří po celé dva dny zcela zaplnili stánek, dost možná i ztratily. Abychom se ale vrátili k pozitivním příkladům – velmi působivé byly přirozeně krásné modelky u Cadillaců a to samé můžeme říct o slečně u Maybachu. Její náplní práce bylo podávat informace, vyfotit se vedle auta zdvořile, ale důrazně odmítla. Ke škodě nás všech.
Na závěr si necháváme opravdovou perličku. Když jsme před odjezdem s fotografem ještě jednou procházeli celé výstaviště, abychom zkontrolovali, že všechno podstatné máme zdokumentované, přilákala nás hudba ke stánku Isuzu. Tato značka žádnou premiéru neměla, dokonce ani oficiálně nevystavovala a zastupoval ji jen místní importér. Na Isuzu proto v této příloze jinde nenarazíte – nebylo by, o čem psát. V galerii hostesek ale mají jejich go-go tanečnice na korbě pick-upu D-Max vyhrazen poslední řádek.