Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plánujete koupit hybrid? V Praze už s ním zaparkujete zdarma

Stanislav Kolman
Diskuze (14)
Zájemcům o auta s alternativním pohonem se u nás zatím příliš podpory nedostává. Kapkou naděje je nyní novinka z Prahy, kde mohou majitelé hybridů parkovat zdarma.

Zvažujete-li nákup auta s hybridním pohonným ústrojím a bojujete s parkováním v centru hlavního města, máme pro vás dobrou zprávu. Že můžete parkovat kde chcete a úplně zdarma? Tak jednoduché to sice není, i tak je ale novinka od městské rady příjemnou zprávou.

Nejprve ale musíte splnit předem stanovené podmínky: vůz musí jít přepnout do čistě elektrického módu, výkon spalovací jednotky nesmí být vyšší než 135 kW a auto nesmí být starší deseti let od první registrace. To všechno pak necháte posvětit od samotné automobilky, případně autorizovaného prodejce.

Pokud všechny výše zmíněné body plníte, můžete navštívit pražský magistrát v Jungmannově ulici a zažádat o registraci. S sebou nezapomeňte kopii velkého techničáku nebo originál leasingové smlouvy. A taky myslete na to, že schůzku si je třeba dojednat předem. K tomu všemu ještě nezapomeňte na stokorunový administrativní poplatek. Obdobný proces je (zatím) třeba absolvovat každý rok, abyste si registraci obnovili.

„Parkování zdarma začíná ovlivňovat i výběr zákazníků, jaké auto si pořídí. Zvýhodnění je zajímavé zejména pro firmy, které tak mohou ušetřit desítky tisíc korun ročně,“ uvedla Jitka Kořánová, mluvčí českého zastoupení značek Toyota a Lexus. Právě tyto dvě značky u nás prodávají 90 % všech hybridních aut.

A má pravdu. Pokud firemní flotila o pěti autech chce parkovat v cenovém pásmu č. 1, tedy hlavním centru Prahy, vynaloží každý rok za parkování 151 tisíc korun. Kdyby ale spalovací motory nahradilo hybridní ústrojí, rázem je to pouhá pětistovka. Tedy minimálně v modrých a fialových zónách, zelených a oranžových zón se rozhodnutí netýká, tam je stání stále zpoplatněno parkovacími hodinami.

Podíl hybridních automobilů je sice v celkovém měřítku stále zanedbatelný, ale vede se jim výrazně lépe než čistým elektromobilům. Zatímco v loňském roce u nás proběhla registrace 307 elektrických aut, hybridů bylo 2826 kusů.

Pro zajímavost dodejme, že první parkovací zóny vznikly v centru hlavního města roku 1996 a postupně dochází k jejich rozšiřování. Od roku 2016 se přidala Praha 5, 6 a 8 a v roce letošním už je parkování zpoplatněné také na Praze 4.

Stanislav Kolman
Diskuze (14)
23. 6. 2018 13:53
Re: "Zvýhodnění..."
Reklamní kecy a otázku, proč složitý hybrid to nezodpovědělo. Já mám radost ze svého luxusního benzínového auta, kterou mi Lexus nemůže přinést.
23. 6. 2018 12:25
parkovací zóny je třeba zrušit a náklady požadovat na pachat
Následně je třeba doplnit TrZ o tresté činy papalášské, které budou trestat podobné pokusy na lidech, které se dějí v Praze a nově i v Brně.
Avatar - Jaros71
23. 6. 2018 11:50
HYBRID fakt neplánuju !
Nikdy...! 8-s
A elektrokáru taky ne.
>:D
Avatar - Zetti
22. 6. 2018 18:47
Re: Žvásty
Je to jedno ci je to vymysl. Da se z toho planu vytahnout :

parkovani v prazskych zonach - uz je
jizda ve vyhrazenych pruzich - se pripravuje
osvobozeni od dalnicniho poplatku - je slibeno, bude asi v roce 20.

Z clanku trochu nejasne vyplyva ze stani je umozneno ve vsech prazskych zonach, zatimco platici rezidenti maji povoleni jen ve svem obvodu.

Ja znam nemce trochu vic, zejmena ty z bavorskych vesnic. Venku nalesteny baworak a doma casto bida. Krasna fasada umi skryvat i podlahu z uslapane hliny. Chudy venkov, ktery neda nic navenek najevo. Jako kdyz si koupis auto na krvave splatky a sousedi na tebe poslou ze zavisti bernak :-)
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2018 18:27
Re: Žvásty
Ty woe komáři měli spoustu různých "národních dvouletých a pětiletých plánů" ……….. A lidi ryli držkou v hlíně. A první co jsem udělal když se nám podařilo vyjet na západ ještě před revolucí bylo že jsem zkoumal jestli mají opravdu 2 auta na domácnost ……….. a měli :-)
Tak asi k těm "národním plánům" ……….. zní to hodně jako výmysl nějakých EK nebo EU aktivistů ……. ale prodeje EV nahoru jdou jen maličko a hybridy jsou na tom jen o trošku líp …...