Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motoristické sprinty 2016: Jak se v Česku sprintuje?

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)
Závody v motoristických sprintech mají za sebou čtyři roky existence. Nižší počet letošních podniků však rozhodně neubral na kvalitě. Spíše naopak.

Užívat si doslova za pár peněz adrenalinu, když se pálí benzin a nafta, není v Česku běžná věc. A že to jde, o tom se přesvědčuje stále více nadšenců. Stačí vám auto, řidičák, techničák a zaplatíte stovku jako vklad. Můžete přijet třeba jen jednou, ale klidně se vracejte. Podmínka absolvovat všechny závody však neexistuje.

Rekordy přišly hned

Když se organizátoři ze Svazu motoristických sprintů (SMS) rozhodli pro letošní rok opustit loňský kalendář třinácti závodů, vypadalo to jako ne uvážený nápad. Opak však byl pravdou. Jely se nakonec „pouze“ čtyři podniky, ale například v Panenském Týnci bylo na startu 170 automobilů a na jejich souboje se dívalo dvanáct tisíc diváků! Už v premiérovém podniku tak padaly rekordy!

Pro závodníky bylo i při nižším počtu závodů důležité, že zůstaly zachované všechny objemové kategorie, které jsou stejné od vzniku šampionátu v roce 2013. „S jednotlivými organizátory jsme se domlouvali především na důsledném bezpečnostním zajištění. Projevilo se to výrazně vyšším počtem pořadatelů. Nikde jsme neměli problémy,“ pochvaloval si již na prvním letošním podniku v Panenském Týnci Tomáš Vavřinec.

Úspěšný automobilový reprezentant v závodech do vrchu šéfuje Svazu motoristických sprintů. Ten je organizátorem seriálu, nikoliv však jednotlivých závodů, za každý zodpovídá jeho pořadatel. Letos byli v kalendáři tři (Panenský Týnec, Mnichovo Hradiště, Jindřichův Hradec), kteří připravili čtyři podniky. „Jsem rád, že v šampionátu zůstalo jádro závodníků a řada z nich obhájila loňská prvenství. Navíc všichni kvitovali také kvalitnější povrch tratí, kde mohli jezdit bez rizika rychlejší časy,“ vysvětluje aktivní závodník a organizátor v jedné osobě.

Pro sezonu 2017 bude podniků zřejmě víc. „Pokud organizátoři splní naše limity, nemáme problém přidat další závody, ale nemíníme to přehánět. Snažili

jsme se posunout úroveň a organizaci na vyšší stupeň. Myslím si, že se nám to podařilo. Letošní trend chceme udržet,“ pochvaluje si Tomáš Vavřinec.

Přehled mistrů

I. kategorie (absolutně): 1. Tom (GTR) 80; 2. Hercok (GTR) 60; 3. Roud (BMW 335D) 26.

II. kategorie (absolutně): 1. Štěpina (VW Golf IV) 39; 2. Žvachta (VW Golf IV) 32; 3. Toula (VW Brouk TDI) 21.

I. kategorie – BENZIN do 1400 cm3: Vohradník (Honda Civic); do 1600 cm3: Braník (Honda Civic); do 2000 cm3: Matouš (Opel Kadett GSi); do 2500 cm3: Barák ( Honda Prelude); do 3000 cm3: Horák (Opel Kadett 2.0); do 3500 cm3: Filous (Fiat Coupe); do 4000 cm3: Švarc (Nissan 370Z); nad 4000 cm3: Tom (GTR). DIESEL do 2000 cm3: Stano TDI Drápek (VW Golf 4); do 2500 cm3: Neumann (Dáda Cupra); do 3000 cm3: Roud (BMW 335D). VETERÁNI: Toulová (VW Brouk TDI). ZTP: Prokůpek (VW Passat).

II. kategorie – BENZIN do 2000 cm3: Juhaňák (Škoda 110 R); nad 2000 cm3: Žemlička (BMW 335). DIESEL do 2000 cm3: Štěpina (VW Golf IV); nad 2000 cm3: Alešek Nitro (VW Golf II).

Motocykly – do 150 cm3: Ali (Aprilia RS 125); do 350 cm3: Šidvic (Aprilia RS 250); do 600 cm3: Krebs (Yamaha R6); do 750 cm3: Poly (Suzuki GSX 750); do 1000 cm3: Mikuláš (Suzuki GSXR); nad 1000 cm3: Češka (Suzuki Hayabusa).

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)
Avatar - JDM
8. 11. 2016 13:04
Adrenalin
Kde? Spíš nuda nechápu co na tom lidi vidí, jo kdyby tam jezdili monstra jako v USA nebo v Rusku tak jo ale koukat na kouřící diesel nebo utrapenou 1,4.... Ale jo je to levný závodění což odráží českou úroveň.