Neříkej mi baby! Je tady nové české auto: Kaipan Baby!
Následoval podobně extravagantní počin s vlastním designem a technikou Škody Favorit, který se jmenoval Kaipan 14. Patnáctka pak byla jeho evolucí na bází Fabie 1.2 TSI.
Dodnes firma postavila přes 400 atraktivních roadsterů a nyní se pouští do nového segmentu trhu. Tím jsou auta pro patnáctileté řidiče, respektive pro držitele řidičského oprávnění základní skupiny AM. Právě představená novinka se jmenuje Kaipan Baby, designové vychází ze starších dospělejších bratrů, je ale mnohem menší.
Roadster pro patnáctileté řidiče s kompozitní karoserií na rámu z ocelových trubek se bude nabízet s naftovým motorem Lombardini 440 cm3/4 kW nebo jako elektromobil o výkonu 4 kW s dojezdem 40 až 80 km. Právě do elektrické verze, která by měla ujet kilometr za 35 haléřů, vkládá autor Michal Hradský největší naděje. „Kaipan Baby jsme navrhli především pro mladé řidiče, kteří s ním mohou jezdit do školy a poté za svými koníčky. Nepočítáme tedy s velkým nájezdem kilometrů, proto si myslíme, že elektrická varianta bude pro takové využití ideální.“
Aktuálně existuje jediný prototyp, který čeká poslední fáze testování a schvalování do provozu, do konce roku by měla být novinka připravena k výrobě a automobilka plánuje začít přijímat první objednávky. První zájemci by se měli dočkat přibližně touto dobou příští rok.
Výsledná cena je ještě v jednání, Michal Hradský pro orientaci uvádí částku 350.000 Kč. „Samozřejmě to není úplně málo, nicméně když si spočítáte, kolik času a financí některé rodiny investují do každodenního rozvážení svých dětí, začne dávat takové autíčko smysl,“ dodává autor projektu.
A aby šlo Baby používat po celý rok, pracuje už Kaipan na zastřešení s výklopnými dveřmi…
Základní údaje Kaipanu Baby | |
Délka | 3150 mm |
Šířka | 1550 mm |
Výška | 1200 mm |
Pohon | přední kola |
Pohotovostní hmotnost | 350 kg |
Maximální rychlost | 45 km/h |
Spotřeba diesel | 2,5-3,0 l/100 km |