Nissan Micra C+C - Modré z nebe

Nissan Micra C+C - Modré z nebe

 
 

Automobilky nabízejí malé otevřené vozy za takřka lidové ceny. Má-li takový automobil navíc pevnou skládací střechu, je obchodní úspěch v podstatě zaručen. Se znalostí těchto faktů vstupuje na český trh Nissan Micra C+C.

Jízda otevřeným automobilem už několik let není privilegiem milionářů. Automobilky nabízejí malé otevřené vozy za takřka lidové ceny, začínající často kolem půlmilionové částky. Má-li takový automobil navíc pevnou skládací střechu, je obchodní úspěch v podstatě zaručen. Se znalostí těchto faktů vstupuje na český trh další minikabriolet 2+2: Nissan Micra C+C.

V roce 1996 se znovu otevřela kapitola kabrioletů a roadsterů s pevnou, snadno „nasaditelnou“ střechou a celý segment otevřených vozů se tím postupně začal měnit. Mercedes-Benz s novým modelem SLK ukázal cestu, kterou se později vydalo několik kupé-kabrioletů. Hned druhý model novodobé historie – výrobek značky Peugeot – ukázal, že s novou technikou lze stavět malá otevřená auta, která jsou přístupná širší veřejnosti a přitom jsou praktičtější než obyčejné otevřené vozy s látkovou střechou. Peugeot 206 CC odstartoval vlnu, která pokračuje i v roce 2006. Deset let po prvním novodobém CC jsou dnes na trhu vedle Peugeotu například Citroëny C3 Pluriel, Opely Tigra Twin Top, Mitsubishi Colt CZC a také předmět našeho dnešního zájmu: Nissan Micra C+C.

Od studie (2002) do série (2006)

Nové malé kupé-kabrio přivezl Nissan na český trh během letošního ledna. Micra C+C se však poprvé představila jako studie na pařížském autosalonu už v roce 2002 a vyrábět se začala teprve po dlouhých třech a půl letech. Ačkoli původní studie měla pouze pevnou skládací střechu s plechu, sériový model má střechu skleněnou.

Při přípravě studie i sériového modelu spolupracoval Nissan se specializovaným dodavatelem střešních systémů, německou firmou Karmann, která mj. dodává také komponenty pro koncernový Renault Mégane CC. Místo třídílné střechy, která ve voze ve složeném stavu zabere méně místa, zvolil výrobce jednodušší dvoudílnou konstrukci, která má méně komponent a tedy i pravděpodobně menší náchylnost k závadám. Méně pohybujících se dílů se také snáze utěsní a když k tomu všemu přidáme hodnotu 255 litrů základního objemu zavazadlového prostoru při složené střeše, není třeba pochybovat o správnosti takové volby. Máte-li raději více přepravního prostoru, můžete s nataženou střechu převážet zavazadla v kufru o objemu až 457 l.

obrázek [450 x 248]

Skleněná střecha, které výrobce říká C-View, se otevírá samočinně. Po stisku příslušného tlačítka trvá (otevírání střechy) celá operace pouze 22 sekund. Při manipulaci se střechou není třeba žádnou její část mechanicky zajišťovat ani odjišťovat, vše za vás udělá elektrohydraulický mechanismus. Rozměrné čelní sklo zasahuje až do prostoru pro cestující a spoluvytváří část střechy. Ochrana interiéru před větrnými víry je vzhledem k délce automobilu velmi dobrá. Naopak velmi krátký průhledný díl střechy je možno zaslepit clonou proti silnému slunci. Prostorově tvarované zadní sklo dodává vozu novou siluetu, jejíž estetická hodnota bohužel není na takové úrovni, jakou dnes vídáme u nejnovějších konkurentů. Malá celková délka vozu v kombinaci s rozměrnou střechou byla pro designéry překážkou, kterou nebylo možno obejít. Přestavba uzavřené karosérie na kupé-kabrio si vyžádala výztuhy a zesílení karoserie, které zvýšily pohotovostní hmotnost vozu o 110 kg.

Nejvýše pro dva

Micra C+C je 2432 mm dlouhá (+72 mm proti hatchbacku) a 1441 mm vysoká (-99 mm proti hatchbacku), takže celkové proporce jsou nyní sportovnější. Interiér bohužel nabízí méně místa než klasická Micra, která v našich testech za využití obestavěného prostoru sklízí velmi dobrá hodnocení. U kupé-kabria dostal přednost prostorově náročný mechanismus střechy, takže dvě místa vzadu jsou jen symbolická. Kritizovat prostor pro nohy vzadu je vlastně zbytečné, protože nohy v podstatě není kam složit.

obrázek [300 x 234] Na našich fotografiích sice jakési místo zbývá, ale měření ukázala, že necelých 40 cm dlouhý sedák klame tělem a dozadu si tak sednou s omezeným komfortem pouze velmi malé děti. Kritická situace se objeví jakmile chcete někoho usadit do vozu s nataženou střechou, tehdy totiž vzadu nad sedáky zbývá jen 800 mm. Ale dost už nářků na nepraktičnost takového uspořádání. Pojďme se raději bavit!

Život je krásný

Mottem tohoto auta je jednoznačné sdělení: „život je krásný“. Jízda s otevřenou Microu je stejně zábavná jako s většinou drahých kabrioletů a místy se nám zdálo, že krajina pozorovaná z malého, úzkého a krátkého vozu je vám jaksi mnohem blíž. Plnohodnotná dávka emocí může pokračovat i v zatáčkovitých partiích výletů, kde se sice bude projevovat menší tuhost karoserie ve srovnání s uzavřenou Microu, ale na lehce neklidné chování vozu si rychle zvyknete a poté jej snadno akceptujete. Ve srovnání s konkurencí se nám subjektivně zdá, že tuhost karoserie Micry C+C patří k lepšímu průměru. Dobré dojmy z jízdy zajistil výkonný motor z Micry 160 SR, který těžšímu kabrioletu dopřává odpovídající dynamiku, ochotně zrychluje z nízkých otáček a je přitom celkově úsporný. My jsme s ním prožili 400 kilometrů se spotřebou 7 l /100 km při jízdě s otevřenou střechou bez klimatizace.

Partnerské soužití

obrázek [300 x 183] Při obsazení dvěma osobami je k dispozici dost místa pro lidi i zavazadla. S nebem nad hlavou pak můžete cestovat asi do 120 km/h v relativním klidu, nad touto rychlostí již pro delší cesty doporučujeme alespoň vytáhnout boční okna. To se provede elegantním dvojím stiskem tlačítek na řidičových dveřích. V době kdy jsme měli možnost řídit Micru C+C panovalo letní slunné počasí s teplotami kolem třicítky, takže nebylo třeba využívat topení, ani elektrické vyhřívání sedadel. Mladý pár, který se rozhodne pro otevřenou Micru si musí rozumět po všech stránkách, protože právě vyhřívání obou předních sedadel se ovládá jediným tlačítkem mezi sedadly.

Kvalita, kvalita, kvalita

obrázek [300 x 214] Kombinace japonské techniky s německou zakázkovou výrobou je, zdá se, dobrý recept na kvalitně vyrobený otevřený vůz. Micra, která se u nás prodává již od 509 tisíc korun v nás zanechala stejně dobrý dojem ze zpracování jako jiné modely této značky. Přístrojová deska je převzata podobně jako řada interiérových dílů z konvenčních vozů, ale pak je zde řada plastových i ocelových dílů tvořících střední a zadní část vozu, které jsou zcela nové. Jejich zpracování je precizní a dokonce i pohled na pohybující se mechanismus střechy, obvykle vzbuzující pochybnosti nad životností složité konstrukce, v nás nic takového nevyvolal.

Na českém trhu je nejlevnějším modelem Micra C+C s motorem 1.4 (65 kW), silnější 1.6 (81 kW) stojí 564.000 Kč a ve verzi 160SR pak 604.000 Kč. V základní výbavě všech verzí je ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělovačem brzdné síly, čtyři airbagy, palubní počítač, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, sportovní sedadla a kůží obšitý volant. Připlácí se za klimatizaci (32.000,-, 160 SR série), metalický lak (+9.000,-) a stabilizační systém ESP + aktivní opěrky hlav (+21.000,- pouze pro 160 SR).

Související články:

První cena vozu509.000,-Kč (1.4 (65 kW), Tekna)
První cena vozu s testovanou motorizací564.000,-Kč (1.6 (81 kW), Tekna)
Základní cena testovaného vozu604.000,-Kč (160SR (81 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků634.000,-Kč (160SR (81 kW))

Plusy:

  • radost z jízdy srovnatelná s mnohem dražšími vozy
  • vůči větrným vírům relativně dobře stíněný interiér
  • příznivá cena
  • nadprůměrný zavazadlový prostor
  • tříletá záruka

Minusy

  • pro cestující nepoužitelná zadní sedadla
  • neuzamykatelná schránka před spolujzdcem
  • vyhřívání obou sedadel jediným tlačítkem
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Micra C+C

Cena v základní výbavě: 604 000 Kč Cena v testované výbavě: 634 000 Kč

Základní výbava:čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, elektronický imobilizér, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, digitální hodiny, denní počítač kilometrů, výstražné osvětlení otevřených dveří, vypínač airbagu spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD, ESP, brzdový asistent, třetí brzdové světlo, ISOFIX úchyty dětských sedaček na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka u zadních dveří, výškově nastavitelné opěrky hlav u předních sedadel, třibodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, předpínači a omezovači napětí v pásu, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, bezpečnostní sloupek volantu s nastavováním sklonu, zpětné zrcátko s clonou, držáky nápojů vpředu i vzadu, přihrádka (objem 11 l) u spolujezdce s držákem pro karty a pero, zásobník na drobné mince vpředu, sklopné opěradlo zadních sedadel - nedělené, vyhřívání zadního okna, sluneční clona řidiče a spolujezdce, látkové čalounění, 12V zásuvka, otvírání krytu plnicího hrdla nádrže z interiéru, 16" kola z lehkých slitin, pneu 185/50 R16, neplnohodnotné rezervní kolo, přední a zadní nárazník v barvě karoserie, posuvná zadní sedadla s asymetricky (40/60) děleným opěradlem, ovládání audiosystému na volantu, palubní počítač s ovládáním na volantu, ukazatel venkovní teploty, automatická klimatizace včetně pylového filtru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, čtecí lampičky vpředu (řidič a spolujezdec), přední mlhová světla, sportovní kůží obšitý volant, pedály kryté kovem, sportovní kožená vyhřívaná sedadla, inteligentní klíč

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 9.000,-), ESP+aktivní opěrky hlavy (21.000,-)

Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

 
Technické údaje
Motor Nissan Micra C+C
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1589
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 153 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.6 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 457
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1150 / 390
Rozměr pneu:185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3806
b) šířka (mm): 1668
c) výška (mm): 1441
d) rozvor (mm): 2432
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1438
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 420 / 580
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):800
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1150
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení Nissan Micra C+C
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 6
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou

Dovozce automobilů značky Nissan připravil na konec roku…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…