Nissan Micra C+C - Modré z nebe

Nissan Micra C+C - Modré z nebe

 
 

Automobilky nabízejí malé otevřené vozy za takřka lidové ceny. Má-li takový automobil navíc pevnou skládací střechu, je obchodní úspěch v podstatě zaručen. Se znalostí těchto faktů vstupuje na český trh Nissan Micra C+C.

Jízda otevřeným automobilem už několik let není privilegiem milionářů. Automobilky nabízejí malé otevřené vozy za takřka lidové ceny, začínající často kolem půlmilionové částky. Má-li takový automobil navíc pevnou skládací střechu, je obchodní úspěch v podstatě zaručen. Se znalostí těchto faktů vstupuje na český trh další minikabriolet 2+2: Nissan Micra C+C.

V roce 1996 se znovu otevřela kapitola kabrioletů a roadsterů s pevnou, snadno „nasaditelnou“ střechou a celý segment otevřených vozů se tím postupně začal měnit. Mercedes-Benz s novým modelem SLK ukázal cestu, kterou se později vydalo několik kupé-kabrioletů. Hned druhý model novodobé historie – výrobek značky Peugeot – ukázal, že s novou technikou lze stavět malá otevřená auta, která jsou přístupná širší veřejnosti a přitom jsou praktičtější než obyčejné otevřené vozy s látkovou střechou. Peugeot 206 CC odstartoval vlnu, která pokračuje i v roce 2006. Deset let po prvním novodobém CC jsou dnes na trhu vedle Peugeotu například Citroëny C3 Pluriel, Opely Tigra Twin Top, Mitsubishi Colt CZC a také předmět našeho dnešního zájmu: Nissan Micra C+C.

Od studie (2002) do série (2006)

Nové malé kupé-kabrio přivezl Nissan na český trh během letošního ledna. Micra C+C se však poprvé představila jako studie na pařížském autosalonu už v roce 2002 a vyrábět se začala teprve po dlouhých třech a půl letech. Ačkoli původní studie měla pouze pevnou skládací střechu s plechu, sériový model má střechu skleněnou.

Při přípravě studie i sériového modelu spolupracoval Nissan se specializovaným dodavatelem střešních systémů, německou firmou Karmann, která mj. dodává také komponenty pro koncernový Renault Mégane CC. Místo třídílné střechy, která ve voze ve složeném stavu zabere méně místa, zvolil výrobce jednodušší dvoudílnou konstrukci, která má méně komponent a tedy i pravděpodobně menší náchylnost k závadám. Méně pohybujících se dílů se také snáze utěsní a když k tomu všemu přidáme hodnotu 255 litrů základního objemu zavazadlového prostoru při složené střeše, není třeba pochybovat o správnosti takové volby. Máte-li raději více přepravního prostoru, můžete s nataženou střechu převážet zavazadla v kufru o objemu až 457 l.

obrázek [450 x 248]

Skleněná střecha, které výrobce říká C-View, se otevírá samočinně. Po stisku příslušného tlačítka trvá (otevírání střechy) celá operace pouze 22 sekund. Při manipulaci se střechou není třeba žádnou její část mechanicky zajišťovat ani odjišťovat, vše za vás udělá elektrohydraulický mechanismus. Rozměrné čelní sklo zasahuje až do prostoru pro cestující a spoluvytváří část střechy. Ochrana interiéru před větrnými víry je vzhledem k délce automobilu velmi dobrá. Naopak velmi krátký průhledný díl střechy je možno zaslepit clonou proti silnému slunci. Prostorově tvarované zadní sklo dodává vozu novou siluetu, jejíž estetická hodnota bohužel není na takové úrovni, jakou dnes vídáme u nejnovějších konkurentů. Malá celková délka vozu v kombinaci s rozměrnou střechou byla pro designéry překážkou, kterou nebylo možno obejít. Přestavba uzavřené karosérie na kupé-kabrio si vyžádala výztuhy a zesílení karoserie, které zvýšily pohotovostní hmotnost vozu o 110 kg.

Nejvýše pro dva

Micra C+C je 2432 mm dlouhá (+72 mm proti hatchbacku) a 1441 mm vysoká (-99 mm proti hatchbacku), takže celkové proporce jsou nyní sportovnější. Interiér bohužel nabízí méně místa než klasická Micra, která v našich testech za využití obestavěného prostoru sklízí velmi dobrá hodnocení. U kupé-kabria dostal přednost prostorově náročný mechanismus střechy, takže dvě místa vzadu jsou jen symbolická. Kritizovat prostor pro nohy vzadu je vlastně zbytečné, protože nohy v podstatě není kam složit.

obrázek [300 x 234] Na našich fotografiích sice jakési místo zbývá, ale měření ukázala, že necelých 40 cm dlouhý sedák klame tělem a dozadu si tak sednou s omezeným komfortem pouze velmi malé děti. Kritická situace se objeví jakmile chcete někoho usadit do vozu s nataženou střechou, tehdy totiž vzadu nad sedáky zbývá jen 800 mm. Ale dost už nářků na nepraktičnost takového uspořádání. Pojďme se raději bavit!

Život je krásný

Mottem tohoto auta je jednoznačné sdělení: „život je krásný“. Jízda s otevřenou Microu je stejně zábavná jako s většinou drahých kabrioletů a místy se nám zdálo, že krajina pozorovaná z malého, úzkého a krátkého vozu je vám jaksi mnohem blíž. Plnohodnotná dávka emocí může pokračovat i v zatáčkovitých partiích výletů, kde se sice bude projevovat menší tuhost karoserie ve srovnání s uzavřenou Microu, ale na lehce neklidné chování vozu si rychle zvyknete a poté jej snadno akceptujete. Ve srovnání s konkurencí se nám subjektivně zdá, že tuhost karoserie Micry C+C patří k lepšímu průměru. Dobré dojmy z jízdy zajistil výkonný motor z Micry 160 SR, který těžšímu kabrioletu dopřává odpovídající dynamiku, ochotně zrychluje z nízkých otáček a je přitom celkově úsporný. My jsme s ním prožili 400 kilometrů se spotřebou 7 l /100 km při jízdě s otevřenou střechou bez klimatizace.

Partnerské soužití

obrázek [300 x 183] Při obsazení dvěma osobami je k dispozici dost místa pro lidi i zavazadla. S nebem nad hlavou pak můžete cestovat asi do 120 km/h v relativním klidu, nad touto rychlostí již pro delší cesty doporučujeme alespoň vytáhnout boční okna. To se provede elegantním dvojím stiskem tlačítek na řidičových dveřích. V době kdy jsme měli možnost řídit Micru C+C panovalo letní slunné počasí s teplotami kolem třicítky, takže nebylo třeba využívat topení, ani elektrické vyhřívání sedadel. Mladý pár, který se rozhodne pro otevřenou Micru si musí rozumět po všech stránkách, protože právě vyhřívání obou předních sedadel se ovládá jediným tlačítkem mezi sedadly.

Kvalita, kvalita, kvalita

obrázek [300 x 214] Kombinace japonské techniky s německou zakázkovou výrobou je, zdá se, dobrý recept na kvalitně vyrobený otevřený vůz. Micra, která se u nás prodává již od 509 tisíc korun v nás zanechala stejně dobrý dojem ze zpracování jako jiné modely této značky. Přístrojová deska je převzata podobně jako řada interiérových dílů z konvenčních vozů, ale pak je zde řada plastových i ocelových dílů tvořících střední a zadní část vozu, které jsou zcela nové. Jejich zpracování je precizní a dokonce i pohled na pohybující se mechanismus střechy, obvykle vzbuzující pochybnosti nad životností složité konstrukce, v nás nic takového nevyvolal.

Na českém trhu je nejlevnějším modelem Micra C+C s motorem 1.4 (65 kW), silnější 1.6 (81 kW) stojí 564.000 Kč a ve verzi 160SR pak 604.000 Kč. V základní výbavě všech verzí je ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělovačem brzdné síly, čtyři airbagy, palubní počítač, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, sportovní sedadla a kůží obšitý volant. Připlácí se za klimatizaci (32.000,-, 160 SR série), metalický lak (+9.000,-) a stabilizační systém ESP + aktivní opěrky hlav (+21.000,- pouze pro 160 SR).

Související články:

První cena vozu509.000,-Kč (1.4 (65 kW), Tekna)
První cena vozu s testovanou motorizací564.000,-Kč (1.6 (81 kW), Tekna)
Základní cena testovaného vozu604.000,-Kč (160SR (81 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků634.000,-Kč (160SR (81 kW))

Plusy:

  • radost z jízdy srovnatelná s mnohem dražšími vozy
  • vůči větrným vírům relativně dobře stíněný interiér
  • příznivá cena
  • nadprůměrný zavazadlový prostor
  • tříletá záruka

Minusy

  • pro cestující nepoužitelná zadní sedadla
  • neuzamykatelná schránka před spolujzdcem
  • vyhřívání obou sedadel jediným tlačítkem
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Micra C+C

Cena v základní výbavě: 604 000 Kč Cena v testované výbavě: 634 000 Kč

Základní výbava:čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, elektronický imobilizér, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, digitální hodiny, denní počítač kilometrů, výstražné osvětlení otevřených dveří, vypínač airbagu spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD, ESP, brzdový asistent, třetí brzdové světlo, ISOFIX úchyty dětských sedaček na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka u zadních dveří, výškově nastavitelné opěrky hlav u předních sedadel, třibodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, předpínači a omezovači napětí v pásu, přední bezpečnostní pásy s výškovým nastavováním, bezpečnostní sloupek volantu s nastavováním sklonu, zpětné zrcátko s clonou, držáky nápojů vpředu i vzadu, přihrádka (objem 11 l) u spolujezdce s držákem pro karty a pero, zásobník na drobné mince vpředu, sklopné opěradlo zadních sedadel - nedělené, vyhřívání zadního okna, sluneční clona řidiče a spolujezdce, látkové čalounění, 12V zásuvka, otvírání krytu plnicího hrdla nádrže z interiéru, 16" kola z lehkých slitin, pneu 185/50 R16, neplnohodnotné rezervní kolo, přední a zadní nárazník v barvě karoserie, posuvná zadní sedadla s asymetricky (40/60) děleným opěradlem, ovládání audiosystému na volantu, palubní počítač s ovládáním na volantu, ukazatel venkovní teploty, automatická klimatizace včetně pylového filtru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, čtecí lampičky vpředu (řidič a spolujezdec), přední mlhová světla, sportovní kůží obšitý volant, pedály kryté kovem, sportovní kožená vyhřívaná sedadla, inteligentní klíč

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 9.000,-), ESP+aktivní opěrky hlavy (21.000,-)

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
Technické údaje
Motor Nissan Micra C+C
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1589
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 153 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.6 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 457
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1150 / 390
Rozměr pneu:185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3806
b) šířka (mm): 1668
c) výška (mm): 1441
d) rozvor (mm): 2432
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1438
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 420 / 580
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):800
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1150
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení Nissan Micra C+C
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 6
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou Nissan pořádá vánoční výprodej: Skladové vozy s až 30% slevou

Dovozce automobilů značky Nissan připravil na konec roku…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…