Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kia PV5
Kia PV5
Kia PV5
Kia PV5
10 Fotogalerie

Elektrická Kia PV5 má české ceny: Stylová osobní dodávka nevyjde draho

Ondřej Šámal

Civilní verze nového elektrického užitkového modelu od Kie v Česku pořídíte už pod milion korun i s DPH. Vyplatí se však připlatit za verzi s větším akumulátorem.

Segment elektrických dodávek v osobní variantě není v Česku příliš populární. Ostatně registrace za první letošní čtyři měsíce se u jednotlivých modelů (například Mercedes-Benz EQV či Opel Zafira Life) pohybují v řádu jednotek kusů. Překážkou obvykle vedle omezeného dojezdu bývá cena.

Malou revoluci by však mohla způsobit korejská novinka v podobě Kie PV5. Ta se světu v produkční podobě představila teprve letos v únoru, o tři měsíce později je ovšem již k dispozici českým zákazníkům v užitkové i civilní podobě. Její osobní verze je dostupná ve třech výbavových liniích a dvou verzích, které se liší výkonem elektromotoru i kapacitou trakčního akumulátoru.

Základ disponuje přední elektrickou jednotkou o výkonu 89 kilowattů a točivém momentu 250 Nm. Z nuly na 100 km/h se tahle verze dostane za 12,8 sekundy, přičemž maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Baterie má kapacitu 51,1 kWh. Vyšší verze spoléhá na elektromotor se 120 kilowatty, točivý moment je ovšem totožný jako u slabšího provedení. Potěší ovšem větší akumulátor se 71,2 kilowatthodinami. V obou případech síla proudí výhradně na přední kola.

Vstupní linie Essential ve standardu nabídne například hlavní diodové světlomety, 16“ ocelová kola s pneumatikami 215/65, jednozónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s centrálním displejem o úhlopříčce 12,9“ s navigací a podporou Apple CarPlay a Android Auto, pětimístný interiér, 11kW palubní nabíječku, adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a další.

Video placeholder
Kia PV5 (interiér) • Zdroj: Kia

Vyšší Plus přidává bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu, vyhřívaná přední a zadní sedadla a volant, zásuvku s 230 V s výkonem až 3,6 kW (V2L) a přípravu pro V2G, kdy z vozu může elektřina proudit do sítě, a V2H/B, díky níž elektromobil může napájet třeba dům.

U nejvyššího stupně Elite máte k dispozici bez příplatku elektricky vyhřívaná a ovládaní vnější zpětná zrcátka, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, elektricky nastavitelnou bederní opěrku řidiče a spolujezdce, systém sledování mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím BCA-R, 360° monitorovací systém (SVM), kamerový asistent sledování slepých úhlů (BVM), asistent pro zabránění kolizím při parkování PCA (se zadními senzory) a boční parkovací senzory.

Technické údaje a ceník - Kia PV5
 Střední dojezdProdloužený dojezd
Výkon [kW]89120
Točivý moment [Nm]250
Kapacita akumulátoru [kWh]51,571,2
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,810,7
Maximální rychlost [km/h]135
Maximální dobíjecí výkon [kW]--
Poháněná kolapřední
Vnější rozměry [mm]4695 x 1895 x 1899
Rozvor [mm]2995
Zavazadlový prostor [l]1320-2300
Essential Kč]969.9801.069.980
Plus [Kč]984.9801.084.980
Elite [Kč]1.044.9801.144.980

Až do 31. října letošního roku navíc české zastoupení značky Kia na model PV5 poskytuje zvýhodnění ve výši 50 tisíc v podobě 15tisícové slevy na tepelné čerpadlo, za které připlatíte pouze 10.000 Kč, dobíjecího kabelu zdarma (16.047 Kč), tříletého servisu zdarma (9000 Kč) a voucheru v hodnotě 10 tisíc na originální příslušenství Kia a Kia Collection.

Zdroj: Kia, video: Kia