Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025: Malé vozy stále nejoblíbenější
Ačkoliv v desítce nejúspěšnějších modelů najdeme i několik poměrně výrazných propadů, trh se v dubnu z hlediska čísel podobá loňskému roku.
Podle údajů analytické společnosti JATO Dynamics bylo letos v dubnu v Evropě zaregistrováno podobné množství nových automobilů jako loni. Výsledných 1.078.521 vozů je pouze o 0,1 % více než v roce 2024. Rozdíl za první čtyři měsíce je také minimální. Od ledna do dubna bylo zapsáno 4.467.681 aut, což představuje rozdíl 6560 kusů neboli 0,15 procent.
Mezi desítkou nejoblíbenějších dubnových modelů přitom najdeme hned šest zástupců, kteří si připsali meziroční pokles, a to i o několik desítek procent. Evropský trh je sice primárně zaměřen na menší a levnější auta, která se těší zájmu ze strany soukromých i firemních zákazníků, čtvrté místo Volkswagenu Tiguan (meziročně +32 %) ovšem ukazuje, že se daří i větším a podstatně dražším modelům.
Dacia Sandero, nejprodávanější model v Evropě za rok 2024, je tentokrát s minimálním odstupem druhý za sesterským Renaultem Clio, které si připsalo výrazně menší propad než rumunský hatchback. Výrazný nárůst zaznamenaly čínské automobilky, které si ve srovnání s loňským dubnem připsaly o 121 % lepší výsledek.
Nejprodávanější auta v Evropě v dubnu 2025 | |||
Pořadí | Model | Počet [ks] | Meziroční změna [%] |
1. | Renault Clio | 18.997 | -3 |
2. | Dacia Sandero | 18.590 | -28 |
3. | Peugeot 208 | 16.529 | -6 |
4. | Volkswagen Tiguan | 16.277 | 32 |
5. | Citroën C3 | 16.113 | 7 |
6. | Toyota Yaris Cross | 15.989 | 14 |
7. | Dacia Duster | 15.900 | 17 |
8. | Volkswagen Golf | 15.575 | -29 |
9. | Volkswagen T-Roc | 15.365 | -21 |
10. | Toyota Yaris | 15.277 | -11 |
Zdroj: JATO Dynamics |
Ostatně BYD se 7231 registracemi přeskočil i Teslu (7165 aut), která v Evropě, ale také v Číně, nezažívá zrovna nejlepší období. Dařilo se také značce MG s britskými kořeny (+27 %), naproti tomu Geely, pod které patří třeba Volvo a Polestar, zaznamenalo propad o 12 procent, který je způsobený i nižšími prodeji crossoveru Volvo EX30, jež postihla cla na elektromobily pocházející z Číny.
Alternativy jedou
Čistě elektrická auta zažívají boom, který je tentokrát tažen nejen dotacemi a různými úlevami ze strany států, ale také mnohem nižšími cenami. Automobilky totiž potřebují snížit své flotilové emise, takže neváhají zlevňovat i o stovky tisíc, třeba jako domácí Škoda.

I díky tomu se trh v dubnu meziročně zvýšil o nezanedbatelných 28 procent na 184.312 aut, přičemž nejoblíbenějším modelem se překvapivě stala Škoda Elroq. Plug-inů bylo zaregistrováno 97.715 (+31 %), díky čemuž dosáhly na tržní podíl ve výši 9,1 procent.
Prodeje aut v Evropě v dubnu 2025 podle výrobce | |||
Pořadí | Výrobce | Počet [ks] | Meziroční změna [%] |
1. | Volkswagen | 294.594 | 0 |
2. | Stellantis | 166.393 | 0 |
3. | Renault | 109.792 | 1 |
4. | Hyundai-Kia | 89.381 | 0 |
5. | BMW | 80.412 | 7 |
6. | Toyota | 76.140 | -10 |
7. | Mercedes-Benz | 58.049 | -1 |
8. | Ford | 40.458 | 4 |
9. | Geely (Volvo, Polestar atd.) | 32.529 | -12 |
10. | SAIC (MG) | 22.645 | 27 |
Zdroj: JATO Dynamics |
Mezi výrobci nedošlo na prvních čtyřech místech k žádným znatelným nárůstům. Mezi desítkou největších najdeme několik propadů. Toyota klesla o desetinu, což odráží i situaci na českém trhu, kde se loňská trojka aktuálně pohybuje o pozici níže. Americký Ford konsoliduje své aktivity a pomalu se vrací na přední příčky. Dařilo se také pátému BMW a zmíněnému MG, které patří pod koncern SAIC.
Zdroj: JATO Dynamics a Motor1, video: auto.cz