Spalovací Porsche Cayman a Boxster skončí letos v říjnu. Nástupci vsadí na elektřinu
Nejmenší sporťáky v nabídce německé automobilky mají před sebou jen několik měsíců života.
Zatímco v Evropě se malá Porsche 718 s přídomky Boxster a Cayman prodávají pouze ve speciálních verzích Spyder RS a Cayman GT4 RS za shodnou cenu 4.214.780 Kč, ve Spojených státech jsou k dispozici i levnější provedení. Ovšem ne na dlouho. Produkce obou modelových řad totiž oficiálně skončí letos v říjnu.
Současná generace s označením 982 se představila již v roce 2016. Místo klasického nástupce se ovšem dočká nepřímého pokračovatele v podobě čistě elektrického sportovního vozu, na jehož vývoji Porsche pracuje již dlouhé roky. Premiéra novinky ovšem neproběhne spolu s ukončením výroby současného provedení, ale nejdříve v roce 2026.
Ladění elektrického vozu totiž evidentně nejde tak hladce, jak se předpokládalo. Vina určitě z větší části leží na kombinaci vysoké hmotnosti s důrazem na agilitu, kterou Porsche 718 vyniká. Německá automobilka navíc bojuje s klesajícím zájmem o svá elektrická auta. V roce 2030 přitom plánovala, že 80 % ročních prodejů budou tvořit právě elektromobily. U čistě jednostranně zaměřeného dvoumístného sporťáku navíc existují obavy, že zájem ze strany zákazníků bude ještě nižší. Ostatně ani konkurence se do tohoto segmentu příliš nehrne.
Možná se proto nakonec dočkáme i alternativy se spalovacím motorem. Porsche totiž svou původní taktiku přehodnotilo a klasických agregátů s vnitřním spalováním se jen tak nevzdá. Dokonce i v následujícím desetiletí se tak můžeme těšit na vidlicové osmiválce, byť s jistou mírou elektrifikace, která ovšem nemusí být vždy ke škodě.

Porsche 718 v obou karosářských verzích loni zaznamenalo 23.670 dodaných vozů. Větší a slavnější 911 si připsalo 50.941 exemplářů. Letos na nejmenší sportovní modelovou řadu Porsche v prvním kvartálu připadlo 4498 aut, což představuje meziroční pokles o 22 %. Ten je způsobený zejména omezením nabídky v Evropě.
Zdroj: Motor1, video: auto.cz