Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německému autoklubu ADAC hrozí kvůli skandálu vyšetřování

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Skandál v největším německém autoklubu ADAC ohledně manipulace s výsledky ankety o nejoblíbenější auto německých řidičů může mít i právní důsledky.

Státní zastupitelství v Mnichově začalo prověřovat, zda není možné zahájit proti ADAC vyšetřování. Sdružení provozovatelů autohofů zase zpochybnilo výsledky testů kvality těchto odpočívadel stojících mimo německé dálnice, které autoklub prováděl. Ruce pryč od něj začaly dávat i velké německé automobilky a Volkswagen dokonce zvažuje, že vrátí cenu, kterou dostal ve zfalšované soutěži.

Vedení autoklubu přiznalo, že šéf komunikace firmy Michael Ramstetter v minulých letech svévolně zvyšoval počty hlasů v anketě Žlutý anděl, v níž Němci volí nejoblíbenější vozy pro daný rok. Chtěl tak prý zvýšit prestiž soutěže. V reakci na odhalení Ramstetter rezignoval na všechny funkce ve společnosti, aféra ale silně otřásla důvěrou v tuto instituci, která má více než stoletou tradici a téměř 19 milionů členů.

Podle deníku Bild navíc začalo mnichovské státní zastupitelství prověřovat možné zahájení vyšetřování proti ADAC. Podle vrchního státního zástupce Thomase Steinkrause-Kocha by mohlo být prošetřováno podezření z úplatkářství nebo z přijímání výhod. Podvod jako skutkovou podstatu ale vyloučil.

V reakci na skandál se zásahy do výsledků ankety se ozvalo i Sdružení německých autohofů (VEDA) a zpochybnilo nestrannost ADAC při posuzování kvality těchto odpočívacích zařízení. Šéf sdružení Alexander Ruscheinsky největší autoklub v Evropě zkritizoval, že při jejich posuzování nebyl neutrální, čímž je poškodil. Podle VEDA má ADAC obchodní vztahy s organizací zastřešující odpočívadla přímo u dálnic a při testech jim prý dával lepší hodnocení než autohofům, které stojí stranou hlavních tahů.

ADAC odmítl, že by se manipulace s výsledky týkala i posudků na auta, dětské autosedačky, pneumatiky, odpočívadla nebo jiných testů kvality, které autoklub dlouhodobě provádí. V deníku Bild to zopakoval prezident ADAC Peter Meyer. „Naše testy techniky a ochrany spotřebitelů se provádějí na základě pevně stanovených a ověřitelných kritérií. Částečně se na nich podílejí i certifikovaná zařízení, takže tady je manipulace vyloučena.“

Od autoklubu se začínají odklánět i přední německé automobilky jako Volkswagen či BMW. Společnost Volkswagen, jejíž Golf vyhrál poslední anketu ADAC, chce přestat používat odkaz na cenu Žlutého anděla ve svých reklamách. Podle deníku Süddeutsche Zeitung dokonce zvažuje, že ocenění vrátí. O svém dalším postupu chce wolfsburská automobilka rozhodnout podle toho, jak jí ADAC aféru vysvětlí.

V Německu už se kvůli aféře začaly ozývat hlasy volající po radikálním přebudování autoklubu. Ten se vedle pomoci řidičům v nouzi věnuje i řadě obchodních aktivit, mimo jiné poskytuje pojištění, vydává motoristický časopis s mnohamilionovým nákladem nebo provozuje cestovní kancelář.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Avatar - pallas
27. 1. 2014 05:07
Re: jasne
v Nemecku nie je ADAC jediný autoklub. Majú konkurentov (ktorým ale doteraz nenechali dýchať).
Avatar - white label
23. 1. 2014 01:35
Re: D není CZ
Někdy dav křičí: "Bijte je po hlavě!", docela slepě, což se také v demokraticky vyspělejších zemích stává podstatně méně často (než u nás).
[odkaz]
[odkaz]

P.S. Pročpak asi to divadlo se zatýkáním trafikantů, kmotrů a vybíráním schránek skončilo naprostým vyšetřovacím fiaskem? Dodneška nikdo nebyl schopen věcně/průkazně obhájit ani důvod ke konkrétním vazbám.
Celé to divadlo (záměrně načasovaně nabalené na "nešťastnou" lásku N+N) posloužilo především k nastolení hustě negativní mediální atmosféry ideální pro účelové a rychlé svržení vlády...a nějaké následné dokazování čehokoli s tím spojené se stalo po svržení vlády naprosto nepodstatné/nepotřebné, protože tady od začátku nikomu nešlo primárně o nějakou spravedlnost a ten skutečný/pravý účel to už přece splnilo.
A většina křičících oveček dál reaguje přesně tak, jak s tím počítal/počítá Milouš Zeman a spol.
Avatar - white label
23. 1. 2014 00:17
Re: D není CZ
Až tak jednoduché to určitě není...
22. 1. 2014 11:28
jasne
a kto by odtahoval a pomahal motoristom na cestach?
vsak vsetky automobilky maju v D s nimi zmluvu, nemecko je velke to by narobilo kopec ludom a firmam problemy a naklady
22. 1. 2014 08:41
Re: D není CZ
V tomto prípade by málokomu asi vadilo, keby ADAC jednoducho rozpustili. Ukázalo sa, že to bol účelový podnik a ako škodná je vlastne úplne zbytočný, alebo skôr nežiadúci.