Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Carens se představuje před premiérou v Paříži

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Jihokorejská Kia představí v Paříži novou, v pořadí již třetí generaci svého středního MPV Carens.

Kia Carens se objevila poprvé v roce 1999. O tři roky později byla radikálně modernizována, přesto se technicky jednalo stále o první generaci. Druhá řada se začala prodávat před šesti lety a vizuálními i technickými změnami prošla v roce 2010. Je tedy nejvyšší čas na její náhradu.

Automobilka nám toho z nového modelu zatím příliš neukázala, vydala jen dva „negativní“ snímky, které jsme si v grafickém programu jednoduše převedli do pozitivu. Jisté je ale pokračování v aktuálním tvarovém stylu značky se stoupajícími liniemi boků. Rámy oken budou alespoň podle informací výrobce zdobeny chromem. Vpředu najdeme pro moderní vozy Kia typickou masku chladiče i obří hluboko do boků protažené světlomety. Auto připomíná poměrně hodně i zezadu menší Vengu.

Je zároveň nižší než druhá generace, má delší rozvor náprav a až osmnáctipalcová kola. Kia si zatím konkrétní čísla nechává pro sebe. Připomeňme, že předchůdce byl postaven na platformě s rozvorem 2,7 m a do výšky čněl 1,65 m. V České republice už jej stejně jako velký Carnival v nabídce nenajdeme.

Na světovou premiéru Carensu s pořadovým číslem III si budeme muset počkat do 27. září letošního roku. Na některých, hlavně mimoevropských trzích se tento model jmenuje Rondo.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
26. 7. 2012 20:47
Re: Pro připomenutí
Ahoj, díky za názor. Asi se k tomu ještě vrátíme, až bude po premiéře? Můj výchozí názor je, že kategorie MPV nemá jako celek úplně jasnou perspektivu, takže je rizikovější investovat do vývoje těchto modelů. Prosazování na trhu tedy nevidím jako problém značky, ale problém koncepce auta. Jeden z důvodů imho je, že SUV se v posledních letech rychle transformují na nejrůznější crossovery, které mají pro spotřebitele víc sexu.
26. 7. 2012 20:34
Re: Pro připomenutí
Ještě edit k cenám, které uvádíš. Podíval jsem se na ofiko UK sity Renaultu, Kie a Dacie na nejlevnější prodávané specifikace,

Scénic Dynamique TomTom 1.6 VVT 110 stojí ceníkově 18.335 GBP, Carens 1,6, výbava "1" stojí 14.705 GBP, pro přesnost. Je to ale nefér srovnání - Scénic není v UK k mání ve výbavě Expression, výbava TomTom je poměrně vysoká - u nás je navigace pouze v nejvyšší výbavě Prestige, navíc jde o nejnovější generaci modelu. Proti tomu je téměř o dvě generace starší, morálně vysloužilý Carens (divím se, že se vůbec ještě někde prodává) v základní výbavě, kde nejsou ani takové obyčejnosti jako vyhřívaná zrcátka, dálka, mlhovky... Tahle dvě auta prostě cenově rozumně srovnat nejde.

Mégane Expression+ 1.6 110 je za 16.280 GBP, srovnatelný nový cee'd '2' 1.6 GDI je za 17.195 GBP (základní motorizace 1,4 do srovnání opravdu nepatří, tam je zkrátka sleva za motor). Čili, tady já žádné cenové podhazování pod Renault nevidím.

S Dacií nic srovnat nelze, prodává v UK jen Duster (od 9.000 GBP), ale ne Lodgy, ani třeba Sandero. Ale už ta cena Dusteru je jasný signál, jakou cenovou hladinu v tomto případě Renault uplatňuje.

Tolik na doplnění, když jsem tu byl kritizovaný, že uvádím jen české ceny. Shrnuto, nevidím důvod něco měnit na svých dřívějších úvahách.
26. 7. 2012 15:08
Re: Pro připomenutí
Pardon, už jsem včera nebyl na netu. Jistě, ceny v ČR nejsou stejné jako v jiných zemích. Použil jsem je jen jako ilustraci cenového chování Renaultu a spol. To "spol." je důležité, jak jsem se snažil předvést na cenách Dacie. Obě značky jsou spojité nádoby. Nijak se nepřu, že se Hyundai a Kia budou v jiných zemích dostávat v různě míře cenově pod úroveň Renaultu. Moje úvaha směřovala k tomu, že cenová válka má své rozumné meze, protože v nějakém okamžiku klesne marže výrobce i prodejců pod hranici nutnou k přežití. Hyundai a Kia si už nějakou dobu vytvářejí předpoklady pro to, aby nemusely k takové hranici a pod ni chodit. A daří se jim držet dostatečnou marži - důkazem je, že jim nejen rostou prodeje, ale hlavně pravidelně vytvářejí významný zisk.
Pokud jde o Renault, podobně jako PSA mají dlouhodobě klesající tendenci evropských prodejů. Za 1-5/12 přes 19% pokles proti loňsku, v počtech to bylo řádově minus 100 tisíc aut. Za celé první pololetí vykázali v Evropě -14,9%, v samotné Francii byl údajně propad ještě razantnější. Průběžný zisk jsem nenašel, ale loni utrpěli ztrátu, a nedávné vystoupení jejich šéfa Tavareseho nehýřilo optimizmem. Mimochodem, jejich partner Nissan vykazuje letos ztrátu. Proto zkrátka předpokládám, že pokud nenajdou jiné zázračné řešení, budou dál pokračovat v cenové agresi. Snad si ještě udrží potřebnou marži. Česky řečeno, když to ještě ustojí, sníží dál ceny v evropských zemích. Jistě, pokud jim a PSA francouzská populistická vláda naleje z peněz poplatníků dotace, můžou ceny udržet fiktivně vyšší, protože rozdíl zaplatí někdo jiný.
Takže, abych se vrátil k věci: Domnívám se, že Kia u nového modelu MPV C-segmentu nevystačí pro prosazení na trh s cenou, a ani nebude chtít jít do nějakého cenového dna. Proto myslím, že bude muset uplatnit ještě jinou argumentaci, aby přesvědčila kupce. A jakou, na to jsem zvědavý.
25. 7. 2012 21:59
Re: Pro připomenutí
Na každém trhu se logicky každý chová tak aby prodal.H/K bych nepodceňoval, on součet prodejů Ceed+I30 je hodně velký....
25. 7. 2012 21:02
Re: Pro připomenutí
Myslím, že debata ve které se oháníš cenami v ČR nemá smysl. Řešit pár desítek prodaných kusů a jejich ceny a dle toho dělat závěry, to nemůžeš myslet vážně. Důležité budou ceny a prodeje v Německu, ve Francii, v UK,.... a tam je situace zcela jiná. Tam se také bude rozhodovat o úspěchu či neúspěchu. 12 000 Scéniců prodaných měsíčně v Evropě za ceny o kterých se H/K ani nezdá je snad jasný argument. Pokud bude chtít H/K přetáhnou některé zákazníky, tak bude muset přijít s cenou o pár tisíc Euro nižší. Jinak nemá šanci.
Nebudu sem raději tahat Francii. Stačí se podivat třeba do UK. Tam je Scénic v základu za cca 19 000,- GPD, současný Carens za cca 14 000,- GPD.
Stejné je to i ceedem, který se jako novinka prodává o cca 2 000,- GPD levněji než Mégane. A stejné je to i v jiných zemích, kde jsou rozhodující prodeje.
Prostě s tím lezením pod koberec je to trochu jinak.