Nové testy Euro NCAP: Peugeot Partner a Citroën Berlingo propadly

Nové testy Euro NCAP: Peugeot Partner a Citroën Berlingo propadly

Euro NCAP zveřejnil nejnovější sadu testů, do nichž byl zařazen Mercedes-Benz GLA, nové Twingo, kolínská trojčata, elektromobil Nissan e-NV200 Evalia a Berlingo s Partnerem.

Nové testy Euro NCAP se stále více zaměřují na moderní asistenční systémy. Na to pak v hodnocení doplácí zejména jednodušší vozy jako je Citroën Berlingo a Peugeot Partner nebo malé městské vozy.

Mercedes-Benz GLA: Pět hvězd

Testy absolvoval Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4x2, který bez problémů získal pět hvězd, a to jak díky téměř stoprocentní ochraně dospělých cestujících, tak díky 88 % za ochranu dětí v autosedačkách. V ochraně chodců (67 %) bodoval vůz především díky aktivní kapotě. Bohužel přední hrana kapoty poskytuje nulovou ochranu pánvím chodců a výrazně tak snížila skóre v této oblasti.

Mercedes-Benz GLA je standardně vybaven systémem autonomního brzdění Collision Prevention Assist Plus, pomáhajícím řidiči minimalizovat kolize při nízkých rychlostech ve městě i vyšších rychlostech běžných mimo město. Systém sledování jízdního pruhu je však volitelnou výbavou vozu a tudíž nesplňuje bezpečnostní požadavky Euro NCAP a nezískal v hodnocení ani jeden bod. Přesto získal Mercedes-Benz GLA za tuto část testu hodnocení 70 %.

Euro NCAP 2014 - Mercedes-Benz GLA
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%4388%2467%970%86%
Počet hvězd*****

 [555×192]


Mercedes-Benz GLA
 

Euro NCAP Mercedes-Benz GLA (2014)

Video

Renault Twingo: Čtyři hvězdy

Nový Renault Twingo s motorem 1.0 SCe ztratil body (celkem 78 %) v ochraně dospělých cestujících především, pro riziko poranění nohou řidiče kvůli pohybu pedálů při čelním nárazu, špatné ochraně hrudníku při bočním nárazu na sloup a špatné ochraně krční páteře na zadních sedadlech při nárazu zezadu. V ochraně dětí (81%) mu byl vytknut větší tlak na krční páteř tříletého dítěte při čelním nárazu.

V ochraně chodců (68 %), získal maximum bodů nárazník Twinga, výsledky v ostatních testovaných částech byly převáženě smíšené. V hodnocení bezpečnostní výbavy Twingo doplatilo na to, že sledování jízdního pruhu je pouze za příplatek a nepředpokládá se prodej většího počtu malých Renaultů s tímto systémem, a na to že systém autonomního brzdění neobsahuje vůbec.

Euro NCAP 2014 - Renault Twingo
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3078%4081%2568%756%74%
Počet hvězd****

 [555×192]


Renault Twingo
 

Euro NCAP Renault Twingo (2014)

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: Čtyři hvězdy

Za kolínská trojčata prošla torturou testů Toyota Aygo s výbavou x-play. V testech bezpečnosti (80 %) dospělých pasažérů byl největším rizikem shledán sloupek řízení a jeho bezprostřední okolí, který může zranit řidiče. V oblasti dětské bezpečnosti (80 %) je třeba zmínit naměřené vysoké tlaky na krk a hrudník tříletého dítěte.

Stejně jako ostatní testované vozy ani Toyota Aygo nemá přední hranu kapoty přívětivou chodcům. Další rizikovou oblastí je pak okolí A sloupků a tak je bezpečnost chodců ohodnocena 62 %. Jak se asi dalo předpokládat, nenabízí Aygo systém sledování jízdního pruhu ani systém autonomního brzdění, díky čemuž její skóre za bezpečnostní systémy kleslo až na 57 %.

Euro NCAP 2014 - Toyota Aygo
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3180%3980%2362%756%74%
Počet hvězd****

 [555×192]


Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1
 

Euro NCAP Toyota Aygo (2014)

Citroën Berlingo a Peugeot Partner: Tři hvězdy

Z dvojice téměř identických modelů značek Citroën a Peugeot bylo pro testy vybráno Berlingo s motorem 1.6 HDi. V bezpečnosti dospělých (56 %) bylo Berlingo penalizováno za potencionální riziko, které pro řidiče přestavuje sloupek řízení a konec palubní desky, a za absenci bočního aibagu, kvůli které vůz nebyl podroben testu bočního nárazu na sloup, což ho připravilo o značnou část bodů.

Za dětskou bezpečnost získal vůz 74 % a stejně jako u Aygo zde byly naměřené vysoké hodnoty tlaku na krk a hrudník tříletého dítěte. Vůči chodcům jsou nejrizikovějšími partiemi rohy kapoty a celkově oblast kolem A sloupků a čelního skla.

Bezpečnostní výbava vozů Citroën Berlingo a Peugeot Partner neobsahuje systém sledování jízdního pruhu ani systém autonomního brzdění a proto hodnocení této části testu dosahuje jen 48 %.

Euro NCAP 2014 - Citroën Berlingo
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2156%3674%2363%648%60%
Počet hvězd***

 [555×192]


Citroën Berlingo a Peugeot Partner
 

Euro NCAP Citroën Berlingo (2014)

Nissan e-NV200 Evalia: Tři hvězdy

Nissan e-NV200 Evalia je jediným zástupcem elektromobilů v této sérii testů. V bezpečnosti dospělých cestujících (76 %) bylo shledáno riziko zranění způsobených sloupkem řízení a koncem palubní desky. V bezpečnosti dětí (80 %) bylo naměřeno mezní napětí v krční oblasti tříletého dítěte.

Nadpoloviční počet bodů za ochranu chodců si vůz vybojoval přestože ochrana poskytovaná kapotou je v nejlepším případě dostatečná. Kromě absence systému sledování jízdního pruhu a systému autonomního brzdění, nesplňuje omezovač rychlosti požadavky Euro NCAP, což Nissanu vysloužilo pouhých 38 %.

Euro NCAP 2014 - Nissan e-NV200 Evalia
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2975%3980%2260%538%69%
Počet hvězd***

 [555×192]


Nissan e-NV200 Evalia
 

Euro NCAP Nissan e-NV200 Evalia (2014)

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…