Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové TVR se začíná odhalovat. Dostane motor V8, zadní pohon a manuál

Jan Mička
Diskuze (2)
S britskou automobilkou TVR to ještě před pár lety vypadalo zle. Nový majitel však oživil tradice a výsledkem je zcela nový model.

Není to zase tak dávno, co si stará dobrá trojka moderátorů britského Top Gearu dělala legraci z mladého Nikolaje Smolenského, někdejšího majitele automobilky TVR. V plánu byly velké věci v souladu s láskou Rusa ke sportovním autům, bublina ale nakonec splaskla a TVR se ocitlo nad propastí. Změny k lepšímu nastaly v roce 2013, kdy značku převzala společnost TVR Automotive Ltd. vedená Lesem Edgarem. Předně bylo potřeba se postarat o dodávky náhradních dílů (vznikla dceřiná firma TVR Parts Ltd.) pro vozidla stávajících zákazníků, současně se ale pracovalo na novém modelu. A není to SUV!

TVR na svých stránkách láká na nový model, který se bude držet tradic nastolených už v polovině minulého století. Vůz má být stoprocentně britský ve všech směrech, bude mít motor V8 umístěný vpředu, pohon zadních kol, manuální převodovku, konkurenceschopnou cenu a strhující vzhled. Půjde o dvoumístné auto s otevřenou i uzavřenou karoserií, přičemž hmotnost by se mohla pohybovat okolo 1200 kilogramů.

Nový model by se mohl jmenovat Griffith, odkaz na tradice a minulost TVR je tedy zřejmý „na první dobrou“. Jde o zcela nový vůz, který se opírá o jména jako Gordon Murray nebo Cosworth. Cílem je pokořit čtyřvteřinový čas akcelerace z 0-100 km/h a podle Edgara je všechno na dobré cestě. Základní cena by se měla pohybovat okolo 65.000 liber, což je v přepočtu asi 2,2 milionu korun.

Úspěchy TVR se dostavily ještě dříve, než vůbec vznikly první testovací kusy. Značka už prý eviduje stovky objednávek nového modelu (zájemci museli složit zálohu 5.000 liber), přičemž u svých majitelů by vozy mohly být už v průběhu příštího roku. Pokud si vůz objednáte nyní, počkáte si na něj až do roku 2018. A jak vlastně bude vypadat? Podobně, jako na přiložené skice – my v přední části vidíme prvky modelu Sagaris vyráběném v Blackpoolu v letech 2005 a 2006.

Jan Mička
Diskuze (2)
Avatar - maxi!
6. 5. 2016 17:40
Re: Konečně
Ked tam este sefoval Wheeler, TVR malo zopar modelov, ktore boli v pomere cena- vykon velmi zaujimave.
Tuscan, Tamora, T350, a najme Sagaris - aj ked to malo zopar exotickych rieseni, celkom ma to navnadilo. Nevalna kvalita, poruchovost a celkova dostupnost na kontinente bola vazny problem. Vzniklo aj zopar 12 valcovych exotov a potom mlady rusky pobehaj to poslal do kytek.
Drzim palce, aby sa ta povodna myslienka dostala znova na cesty! :-!