Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Žhavé francouzské novinky prozrazeny. Je tohle nový Renault Clio a Peugeot 208?

David Bureš
Diskuze (30)

Zatímco nové Clio podle všeho projde jen evoluční změnou, nová 208 se v rámci mezigenerační změny zásadně změní.

Světu se podle některých zpráv měly ukázat už na podzim, nakonec ale k jejich premiéře dojde až letos. O kterých automobilech je řeč? O dvou zásadních novinkách francouzských značek v segmentu malých aut, novém Renaultu Clio a Peugeotu 208. Na internet už unikla podoba jejich vzhledu.

Design páté generace Renaultu Clio prozradil zmenšený model z dílny firmy Ixo Model, zveřejněný na serveru Svět autíček, a to konkrétně sportovně laděné verze RS Line. Z modelu v měřítku 1:43 vyplývá, že nové Clio z hlediska tvarů projde jen evoluční změnou, ostatně předchůdce byl oceňován pro svůj design, a tak by to nebylo žádné velké překvapení. Boční silueta s dozadu stoupající linií bočního prosklení se promění jen lehce, příď ozdobí nová maska a především světlomety s protaženými „bumerangy“ jako u větších modelů.

Evoluce designu souvisí i s tím, že by nové Clio mělo být postaveno na upravené platformě jako předchůdce. Dočká se však modernější výbavy, která už je dnes i v segmentu malých aut klíčová – třeba adaptivního tempomatu nebo udržování v jízdním pruhu. Novinka se zaměří i na interiér, v němž současnou generaci poměrně tlačí bota. Má být kvalitněji zpracován a použije hodnotnější materiály.

Automobil bude dostupný už jen s pětidveřovou karoserií, z nabídky vypadne kombík Clio Grandtour, očekává se však příchod dalšího malého SUV, které by doplnilo Captur. Nabídka motorů jistojistě zahrne novou třináctistovku, pravděpodobné je i zachování turbodieselu, konkrétně 1.5 Blue dCi. Místo tříválce 0.9 TCe by pak měl dorazit nový motor 1.0 TCe, litrový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem, který má technicky vycházet z 1.3 TCe.

To Peugeot 208 v nové generaci se změní zásadním způsobem, design prozradil špionážní snímek odhaleného auta, zveřejněný na italském serveru CarBlogItalia. Novinka bude mít zcela novou příď se světlomety inspirovanými větší 508, podobně jako u modelu střední třídy budou doplněny o protažené diodové „kly.“ Délka přesáhne čtyři, jak je dnes zvykem.

Také 208 se dočká modernější techniky, jako je adaptivní tempomat, bezklíčový vstup nebo aktivní parkovací asistent, uvnitř očekávejme digitální přístrojový štít místo klasických budíků. Základem bude nová platforma, CMP, navržená pro automobily segmentů B a C, kterou už v letošním roce použije též nový Opel Corsa.

Stejně jako Clio i 208 si nadále zachová naftovou verzi, v tomto případě bude pod kapotou pracovat 1.5 BlueHDi. Benzinové jednotky pak zastoupí tříválec 1.2 PureTech. Na rozdíl od úhlavního rivala navíc bude k dispozici též elektrická verze, tu Clio nadále ponechá obdobně velkému elektromobilu Zoe, samo nabídne leda tak mild hybridní provedení.

Oba malé hatchbacky nespojuje jen místo původu výrobce, ale také doba odhalení. Nové Clio i 208 by se světu měly představit již v následujících týdnech až měsících, u obou se očekává výstavní premiéra na březnovém ženevském autosalonu. U Clia už je potvrzeno, že se začne u nás prodávat v druhé polovině roku.

David Bureš
Diskuze (30)

Doporučujeme

Avatar - iudex
16. 1. 2019 11:08
Re: První
Teda aj Golf jej je veľký?
To moja tiež nie je nadšená z našej prerastenej strednej triedy, ale vie s ňou napr. perfektne zacúvať medzi dve autá. Hoci tiež by najradšej Mini Cooper. :-)
Avatar - woody-alien
16. 1. 2019 09:17
Re: První
Tak to asi je. Nicméně přál bych ti slyšet moji polovičku, jakmile začnu s nějakým autem nad 4 metry. To jsou komenty jak od toho pána z mojeho avataru. Proč mi rovnou nekoupíš náklaďák, dyť to zlomím na kruháči, kde to vůbec má předek - puč mi dalekohled... >:-[]
Avatar - iudex
16. 1. 2019 09:04
Re: První
Ad "malé auto si človek kupuje aby bolo malé". No to neplatí všeobecne, naopak väčšina majiteľov subkompaktu, ktorých poznám, si ho kúpila, pretože nemali na väčšie (a zároveň nechceli lowend typu Dacia Logan). A takí rozhodne ocenia, keď je ich auto trošku priestrannejšie.
Samozrejme sú aj takí, ktorí by aj mali na kompakt, ale je to u nich druhé auto v rodine, typicky pre manželku a preto na priestore nezáleží, ale tých je podľa mojich pozorovaní stále menšina. Samozrejme v Paríži pod. je to iné, tam je malé auto nevyhnutnosť, ale paradoxne tam som videl asi najviac VW Polo na jednom mieste.
16. 1. 2019 07:41
Re: První
Myslim si to iste. Male auto si clovek kupuje aby bolo male, ak ma niekto maly rozpocet a chce co najvacsie auto tiez sa pozrie inam (301, logan...) Preto sa mi paci kompaktnost dnesnej 208, alebo aj noveho swifta, polo je uz prerastene a tazke, skoda ze tym smerom pojde aj nova 208.
15. 1. 2019 22:58
208
Dobry paskvil s tymi zubakmi 8-s