Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

 
 

Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii jako bychom důvěrně znali a setkávali se s ní každý den na českých silnicích již několik let. Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii poznáte instinktivně aniž byste se dívali na nápis na zádi nebo logo na masce. Záměr stavět na vzhledu předchozích verzí je oblíbeným postupem manažerů a designérů u úspěšných modelů. Typické je toto řešení pro vozy Porsche 911 a notoricky známý tvar silného C-sloupku charakterizuje Volkswagen Golf již desítky let.

K designérskému DNA Octavie náleží klínovitý profil karosérie s vysokou spodní hranou bočních oken a vysokou zádí. Ta ukrývá velký objem prostoru pro zavazadla (nově 560 l), avšak dlouhé a velmi skloněné zadní výklopné víko úspěšně vyvažuje celkový vzhled. Druhý pár bočních dveří je vzhledem k rozvoru vozu velmi dlouhý i když v nejnovějším vydání již není rozdíl délky dveří ve výši oken a u prahu, tak markantní jako dříve.

Poměr výšky bočních oken k celkové výšce a velké ploše dveří by působil příliš těžce, a tak je hladká plocha rozdělena praktickými plastovými lištami. Dalším na prvkem, který na první pohled z některých fotografií (a některých barev vozu) není vůbec patrný, ale ve skutečnosti hraje důležitou roli, je prolis nad úrovní bočních klik, který se táhne po celé délce vozu. U nové Octavie byl tento tvar rozvinut a využit pro nové řešení přední části vozu. Díl přední kapoty končí klínovitým V-profilem. Vše od této hrany až na zem je jediný díl blatníku, který vlastně vytváří také část plochy vozu, která dříve byla tvořena kapotou. Na fotografiích to bohužel není tak zřetelné, díky odlišnému úhlu pohledu (když stojíte přímo před vozem, díváte se z větší výšky a ne z úhlu, ve kterém vznikla první zveřejněná fotografie nové Octavie). Ve skutečnosti půjde o významný poznávací znak novinky. Ještě než opustíme blatník, všimněte si jak vysoko zasahuje tento díl do A-sloupku karosérie!

Nová tvář (rozuměj chromovaná maska), kterou překvapivě do budgetové image Škody Auto přinesla v roce 1996 první Octavia, doznala nyní další úpravy a tak Octavia se už „neusmívá“ po vzoru Fabie, ale dostala sebevědomý sportovně-elegantní výraz. I když to opět z prvního snímku není příliš patrné, přední maska se změnila z přibližně obdélníkového tvaru na lichoběžník a co hlavně, ještě dále vystoupila do prostoru. Klínovitý prolis kapoty, navazující svým koncem u čelního skla plynule na prostor pro cestující nalezneme nejen na Octavii, ale je taky blízký všem řadám vozům Volvo. Designéři však nezakončili línii V-profilu kapoty tam kde to běžně výrobci dělají, ale hrana z kapoty pokračuje A-sloupkem vzhůru a tvoří pak hranu střechy. Je pravděpodobné, že design přídě a vývoj vzhledu masky dalších škodovek půjde podobnou cestou jako u švédské automobilky. Vzpomeňme alespoň krátce na hranatá Volva, která se v teprve v 90.letech zaoblila a jejichž přídě se v posledních letech z roviny vydaly do třetí dimenze, vpřed. U nového Volva S40/V50 se již obtížně určuje dříve jednoznačná věc-kde začíná kapota a končí blatník. Tak daleko zatím Octavia není, ale kdo ví, jak se design škodovky vyvine v další generaci.

Ne zcela běžné je u velkosériového vozu, jako je Octavia, provedení prahů, které dodávají jak první generaci, tak i druhé generaci sportovní nádech.

Zajímavé je přesunutí mlhových světlometů zpět do jejich původní polohy blízko při zemi, do nárazníku. Octavia navíc jako by byla na své rozměrné mlhovky pyšná, častěji se dnes setkáme s nenápadnými „bodovými“ mlhovými světly.

Záď nové škodovky přináší inovaci v provedení koncových světel, které nyní zasahují také do boků, jejich styling kombinuje červený plast s bílými segmenty, což je společné v podobném schématu všem dnešním sériovým škodovkám, ale i studiím Roomster a Tudor. Podobně jako první Octavia, začíná i ta druhá s předním a zadním nárazníkem, který je částečně u spodního okraje vyroben z plastu černé barvy. To jednak tyto díly chrání před poškozením vzhledu drobnými oděrky a pak také opticky vůz odlehčuje. Ze srovnání dvou Octávií to je dobře vidět. Bude zajímavé sledovat, jestli se i nová Octavia dočká po 3-4 letech výroby „barevného“ faceliftu, kdy se díly, které jsou nyní lakovány černě nebo provedeny v tmavých plastech, dočkají laku v barvě karosérie.

Detailisté si jistě všimli obdélníkového víka nádrže (na pravém boku vozu), které dříve bylo kulaté. Nový tvar s více hranami získala i vnější zpětná zrcátka, nyní s moderně integrovanými ukazateli směru.

První dojem z fotografie interiéru je, že je prostornější, což však způsobuje zejména světlé čalounění spodní části. Co je již nyní dobře vidět, je středová konzola, která více zasahuje do interiéru, je skloněna pod větším úhlem a ve své horní části, tam kde už to cestujícím tolik nevadí, bude také zřejmě širší. Od podlahy je povytažen výše středový tunel (viz srovnání vzájemné polohy sedadel a tunelu na fotografiích), takže řadící páka vypadá podstatně kratší než asi ve skutečnosti bude, nechme se překvapit.

Za měsíc již budeme vědět o Octavii mnohem více než dnes. Celé osazenstvo redakce Auto.cz bude mezi prvními novináři, kteří se nové Octavie dotknou na autosalonu v Ženevě a přímo z výstavy ve Švýcarsku vás budeme živě o všem důležitém informovat. Těšit se můžete na podrobné informace a fotografie mnoha detailů Octavie, které zatím nejsou z oficiálních ani špionážních materiálů zřejmé.

Zde si můžete stáhnout plakáty Nové Škody Octavia v rozměrech 800x600, 1024x768 a 1280x1024.

Spolupracujeme s TipCars.com
Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

Digitalizace armády bude Evropu stát až 41 miliard eur ročně, říkají odborníci Digitalizace armády bude Evropu stát až 41 miliard eur ročně, říkají odborníci

Evropské země se snaží modernizovat prostředky své…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 






 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Dnes 18:50

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda pálil i v Jihlavě. Jsme rádi, že přišel kouč Pivarník, řekl

Brněnský Škoda pálil i v Jihlavě. Jsme rádi, že…

A zase on. Před týdnem hrdina bitvy s Teplicemi, které rozhodl gólem „last minute“. Dnes to byly znova jeho…

Trpišovský místo Nezmara? Na volný post v Liberci se hlásí 40 zájemců

Trpišovský místo Nezmara? Na volný post v Liberci se…

Fotbalový Liberec v poslední době nezažívá nejjednodušší období. Potvrzen byl odchod sportovního ředitele Jana…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…