reklama


Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

 
 

Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii jako bychom důvěrně znali a setkávali se s ní každý den na českých silnicích již několik let. Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii poznáte instinktivně aniž byste se dívali na nápis na zádi nebo logo na masce. Záměr stavět na vzhledu předchozích verzí je oblíbeným postupem manažerů a designérů u úspěšných modelů. Typické je toto řešení pro vozy Porsche 911 a notoricky známý tvar silného C-sloupku charakterizuje Volkswagen Golf již desítky let.

K designérskému DNA Octavie náleží klínovitý profil karosérie s vysokou spodní hranou bočních oken a vysokou zádí. Ta ukrývá velký objem prostoru pro zavazadla (nově 560 l), avšak dlouhé a velmi skloněné zadní výklopné víko úspěšně vyvažuje celkový vzhled. Druhý pár bočních dveří je vzhledem k rozvoru vozu velmi dlouhý i když v nejnovějším vydání již není rozdíl délky dveří ve výši oken a u prahu, tak markantní jako dříve.

Poměr výšky bočních oken k celkové výšce a velké ploše dveří by působil příliš těžce, a tak je hladká plocha rozdělena praktickými plastovými lištami. Dalším na prvkem, který na první pohled z některých fotografií (a některých barev vozu) není vůbec patrný, ale ve skutečnosti hraje důležitou roli, je prolis nad úrovní bočních klik, který se táhne po celé délce vozu. U nové Octavie byl tento tvar rozvinut a využit pro nové řešení přední části vozu. Díl přední kapoty končí klínovitým V-profilem. Vše od této hrany až na zem je jediný díl blatníku, který vlastně vytváří také část plochy vozu, která dříve byla tvořena kapotou. Na fotografiích to bohužel není tak zřetelné, díky odlišnému úhlu pohledu (když stojíte přímo před vozem, díváte se z větší výšky a ne z úhlu, ve kterém vznikla první zveřejněná fotografie nové Octavie). Ve skutečnosti půjde o významný poznávací znak novinky. Ještě než opustíme blatník, všimněte si jak vysoko zasahuje tento díl do A-sloupku karosérie!

Nová tvář (rozuměj chromovaná maska), kterou překvapivě do budgetové image Škody Auto přinesla v roce 1996 první Octavia, doznala nyní další úpravy a tak Octavia se už „neusmívá“ po vzoru Fabie, ale dostala sebevědomý sportovně-elegantní výraz. I když to opět z prvního snímku není příliš patrné, přední maska se změnila z přibližně obdélníkového tvaru na lichoběžník a co hlavně, ještě dále vystoupila do prostoru. Klínovitý prolis kapoty, navazující svým koncem u čelního skla plynule na prostor pro cestující nalezneme nejen na Octavii, ale je taky blízký všem řadám vozům Volvo. Designéři však nezakončili línii V-profilu kapoty tam kde to běžně výrobci dělají, ale hrana z kapoty pokračuje A-sloupkem vzhůru a tvoří pak hranu střechy. Je pravděpodobné, že design přídě a vývoj vzhledu masky dalších škodovek půjde podobnou cestou jako u švédské automobilky. Vzpomeňme alespoň krátce na hranatá Volva, která se v teprve v 90.letech zaoblila a jejichž přídě se v posledních letech z roviny vydaly do třetí dimenze, vpřed. U nového Volva S40/V50 se již obtížně určuje dříve jednoznačná věc-kde začíná kapota a končí blatník. Tak daleko zatím Octavia není, ale kdo ví, jak se design škodovky vyvine v další generaci.

Ne zcela běžné je u velkosériového vozu, jako je Octavia, provedení prahů, které dodávají jak první generaci, tak i druhé generaci sportovní nádech.

Zajímavé je přesunutí mlhových světlometů zpět do jejich původní polohy blízko při zemi, do nárazníku. Octavia navíc jako by byla na své rozměrné mlhovky pyšná, častěji se dnes setkáme s nenápadnými „bodovými“ mlhovými světly.

Záď nové škodovky přináší inovaci v provedení koncových světel, které nyní zasahují také do boků, jejich styling kombinuje červený plast s bílými segmenty, což je společné v podobném schématu všem dnešním sériovým škodovkám, ale i studiím Roomster a Tudor. Podobně jako první Octavia, začíná i ta druhá s předním a zadním nárazníkem, který je částečně u spodního okraje vyroben z plastu černé barvy. To jednak tyto díly chrání před poškozením vzhledu drobnými oděrky a pak také opticky vůz odlehčuje. Ze srovnání dvou Octávií to je dobře vidět. Bude zajímavé sledovat, jestli se i nová Octavia dočká po 3-4 letech výroby „barevného“ faceliftu, kdy se díly, které jsou nyní lakovány černě nebo provedeny v tmavých plastech, dočkají laku v barvě karosérie.

Detailisté si jistě všimli obdélníkového víka nádrže (na pravém boku vozu), které dříve bylo kulaté. Nový tvar s více hranami získala i vnější zpětná zrcátka, nyní s moderně integrovanými ukazateli směru.

První dojem z fotografie interiéru je, že je prostornější, což však způsobuje zejména světlé čalounění spodní části. Co je již nyní dobře vidět, je středová konzola, která více zasahuje do interiéru, je skloněna pod větším úhlem a ve své horní části, tam kde už to cestujícím tolik nevadí, bude také zřejmě širší. Od podlahy je povytažen výše středový tunel (viz srovnání vzájemné polohy sedadel a tunelu na fotografiích), takže řadící páka vypadá podstatně kratší než asi ve skutečnosti bude, nechme se překvapit.

Za měsíc již budeme vědět o Octavii mnohem více než dnes. Celé osazenstvo redakce Auto.cz bude mezi prvními novináři, kteří se nové Octavie dotknou na autosalonu v Ženevě a přímo z výstavy ve Švýcarsku vás budeme živě o všem důležitém informovat. Těšit se můžete na podrobné informace a fotografie mnoha detailů Octavie, které zatím nejsou z oficiálních ani špionážních materiálů zřejmé.

Zde si můžete stáhnout plakáty Nové Škody Octavia v rozměrech 800x600, 1024x768 a 1280x1024.

Spolupracujeme s TipCars.com
Wilders sklízí úspěch. S kampaní proti běžencům může vyhrát volby Wilders sklízí úspěch. S kampaní proti běžencům může vyhrát volby

Strana pro svobodu může volby v půli března vyhrát, její…

Mrtvé moře umírá. Jezeru hrozí úplné vyschnutí Mrtvé moře umírá. Jezeru hrozí úplné vyschnutí

Na dně světa čeká extrémně slané jezero, které má…

Na sjezd ČSSD se chystá i plzeňský hejtman, začínající podnikatele by osvobodil od daní Na sjezd ČSSD se chystá i plzeňský hejtman, začínající podnikatele by osvobodil od daní

I když je v sociální demokracii jen krátce, chce hejtman…

Budoucnost zemědělství: Philips staví vertikální farmu pro obchodní řetězce Budoucnost zemědělství: Philips staví vertikální farmu pro obchodní řetězce

V nizozemském Drontenu letos vyroste první komerční…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry! Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu…

 



 
Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Dnes 14:59

Zatím nepojmenovaná značka bude zpočátku uvedena v Číně, aby postupně následovala i na další trhy. Zatím se počítá s dvěma modely.




Blesk.cz

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků. Magistrát pracuje na trvalém řešení

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků.…

Kvůli přemnoženým divočákům na východě Prahy přibude odstřelů a zlepší se informovanost obyvatel. Na jednání u…

Jan Tříska o oslavenci Formanovi: Stačit Milošovi bylo náročný!

Jan Tříska o oslavenci Formanovi: Stačit Milošovi…

Právě si byl zaběhat, a když nám zvedl v Los Angeles telefon, byl ještě trochu zadýchaný. „No jo. Určitě se…

 

iSport.cz

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl úplně poslední?

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl…

Šanci dostali všichni! Mistrovství světa v alpském lyžování nebylo pouze doménou sjezdařů ze zemí, kde mají hory…

Tady budou hrát Čech a spol: Malá šatnička, zašlé sprchy a šály ve stánku

Tady budou hrát Čech a spol: Malá šatnička, zašlé…

Jsou zvyklí na maximální luxus, dnes večer se fotbalisté Arsenalu budou muset pořádně uskromnit. V 5. kole…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama