Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

 
 

Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii jako bychom důvěrně znali a setkávali se s ní každý den na českých silnicích již několik let. Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii poznáte instinktivně aniž byste se dívali na nápis na zádi nebo logo na masce. Záměr stavět na vzhledu předchozích verzí je oblíbeným postupem manažerů a designérů u úspěšných modelů. Typické je toto řešení pro vozy Porsche 911 a notoricky známý tvar silného C-sloupku charakterizuje Volkswagen Golf již desítky let.

K designérskému DNA Octavie náleží klínovitý profil karosérie s vysokou spodní hranou bočních oken a vysokou zádí. Ta ukrývá velký objem prostoru pro zavazadla (nově 560 l), avšak dlouhé a velmi skloněné zadní výklopné víko úspěšně vyvažuje celkový vzhled. Druhý pár bočních dveří je vzhledem k rozvoru vozu velmi dlouhý i když v nejnovějším vydání již není rozdíl délky dveří ve výši oken a u prahu, tak markantní jako dříve.

Poměr výšky bočních oken k celkové výšce a velké ploše dveří by působil příliš těžce, a tak je hladká plocha rozdělena praktickými plastovými lištami. Dalším na prvkem, který na první pohled z některých fotografií (a některých barev vozu) není vůbec patrný, ale ve skutečnosti hraje důležitou roli, je prolis nad úrovní bočních klik, který se táhne po celé délce vozu. U nové Octavie byl tento tvar rozvinut a využit pro nové řešení přední části vozu. Díl přední kapoty končí klínovitým V-profilem. Vše od této hrany až na zem je jediný díl blatníku, který vlastně vytváří také část plochy vozu, která dříve byla tvořena kapotou. Na fotografiích to bohužel není tak zřetelné, díky odlišnému úhlu pohledu (když stojíte přímo před vozem, díváte se z větší výšky a ne z úhlu, ve kterém vznikla první zveřejněná fotografie nové Octavie). Ve skutečnosti půjde o významný poznávací znak novinky. Ještě než opustíme blatník, všimněte si jak vysoko zasahuje tento díl do A-sloupku karosérie!

Nová tvář (rozuměj chromovaná maska), kterou překvapivě do budgetové image Škody Auto přinesla v roce 1996 první Octavia, doznala nyní další úpravy a tak Octavia se už „neusmívá“ po vzoru Fabie, ale dostala sebevědomý sportovně-elegantní výraz. I když to opět z prvního snímku není příliš patrné, přední maska se změnila z přibližně obdélníkového tvaru na lichoběžník a co hlavně, ještě dále vystoupila do prostoru. Klínovitý prolis kapoty, navazující svým koncem u čelního skla plynule na prostor pro cestující nalezneme nejen na Octavii, ale je taky blízký všem řadám vozům Volvo. Designéři však nezakončili línii V-profilu kapoty tam kde to běžně výrobci dělají, ale hrana z kapoty pokračuje A-sloupkem vzhůru a tvoří pak hranu střechy. Je pravděpodobné, že design přídě a vývoj vzhledu masky dalších škodovek půjde podobnou cestou jako u švédské automobilky. Vzpomeňme alespoň krátce na hranatá Volva, která se v teprve v 90.letech zaoblila a jejichž přídě se v posledních letech z roviny vydaly do třetí dimenze, vpřed. U nového Volva S40/V50 se již obtížně určuje dříve jednoznačná věc-kde začíná kapota a končí blatník. Tak daleko zatím Octavia není, ale kdo ví, jak se design škodovky vyvine v další generaci.

Ne zcela běžné je u velkosériového vozu, jako je Octavia, provedení prahů, které dodávají jak první generaci, tak i druhé generaci sportovní nádech.

Zajímavé je přesunutí mlhových světlometů zpět do jejich původní polohy blízko při zemi, do nárazníku. Octavia navíc jako by byla na své rozměrné mlhovky pyšná, častěji se dnes setkáme s nenápadnými „bodovými“ mlhovými světly.

Záď nové škodovky přináší inovaci v provedení koncových světel, které nyní zasahují také do boků, jejich styling kombinuje červený plast s bílými segmenty, což je společné v podobném schématu všem dnešním sériovým škodovkám, ale i studiím Roomster a Tudor. Podobně jako první Octavia, začíná i ta druhá s předním a zadním nárazníkem, který je částečně u spodního okraje vyroben z plastu černé barvy. To jednak tyto díly chrání před poškozením vzhledu drobnými oděrky a pak také opticky vůz odlehčuje. Ze srovnání dvou Octávií to je dobře vidět. Bude zajímavé sledovat, jestli se i nová Octavia dočká po 3-4 letech výroby „barevného“ faceliftu, kdy se díly, které jsou nyní lakovány černě nebo provedeny v tmavých plastech, dočkají laku v barvě karosérie.

Detailisté si jistě všimli obdélníkového víka nádrže (na pravém boku vozu), které dříve bylo kulaté. Nový tvar s více hranami získala i vnější zpětná zrcátka, nyní s moderně integrovanými ukazateli směru.

První dojem z fotografie interiéru je, že je prostornější, což však způsobuje zejména světlé čalounění spodní části. Co je již nyní dobře vidět, je středová konzola, která více zasahuje do interiéru, je skloněna pod větším úhlem a ve své horní části, tam kde už to cestujícím tolik nevadí, bude také zřejmě širší. Od podlahy je povytažen výše středový tunel (viz srovnání vzájemné polohy sedadel a tunelu na fotografiích), takže řadící páka vypadá podstatně kratší než asi ve skutečnosti bude, nechme se překvapit.

Za měsíc již budeme vědět o Octavii mnohem více než dnes. Celé osazenstvo redakce Auto.cz bude mezi prvními novináři, kteří se nové Octavie dotknou na autosalonu v Ženevě a přímo z výstavy ve Švýcarsku vás budeme živě o všem důležitém informovat. Těšit se můžete na podrobné informace a fotografie mnoha detailů Octavie, které zatím nejsou z oficiálních ani špionážních materiálů zřejmé.

Zde si můžete stáhnout plakáty Nové Škody Octavia v rozměrech 800x600, 1024x768 a 1280x1024.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš: Nikdy neodstoupím, ať si to všichni zapamatují Babiš: Nikdy neodstoupím, ať si to všichni zapamatují

Premiér Andrej Babiš (ANO) v pátek ráno uvedl, že nikdy…

Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let

Téměř celé východní pobřeží USA zasáhla ve čtvrtek první…

 
 

Přidat názorDiskuse: Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 






 
Mercedes-Benz G 500 – Pořád stejný, a to je dobře!

TEST: Mercedes-Benz G 500 – Pořád stejný, a to je dobře!

Dnes 08:00

Legendární géčko přijíždí v nové generaci. Změnilo se mnohé, celkový charakter robustního offroadu ale zůstal. A to je jen dobře!




Blesk.cz

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

Přiznání Ivana Vyskočila: Metál od Zemana využil s přítelkyní v posteli!

Přiznání Ivana Vyskočila: Metál od Zemana využil s…

Čerstvý držitel medaile Za zásluhy v oblasti umění od prezidenta Miloše Zemana (74) Ivan Vyskočil (72) prestižní…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Facebook čelí obvinění z ohrožování demokracie. Firma údajně šířila konspirace o Sorosovi

Facebook čelí obvinění z ohrožování demokracie.…

Organizace George Sorose Open Society Foundations nařkla Facebook z ohrožování hodnot demokracie po tom, co 14.…

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Karavany táhnou dál

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Karavany táhnou dál

Směrová tabule Timbuktu 52 dní, která ještě před šedesáti lety ukazovala na křižovatce v pouštním městě Zagora…