reklama


Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

Octavia versus Octavia. Opět s novou tváří?

 
 

Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii jako bychom důvěrně znali a setkávali se s ní každý den na českých silnicích již několik let. Design novinky sází na zavedený profil s dlouhými zadními dveřmi a zádí která skvěle ukrývá rekordní zavazadlový prostor. Teprve přímé srovnání s předchůdkyní odhalí, jak velký byl generační skok.

Novou Octávii poznáte instinktivně aniž byste se dívali na nápis na zádi nebo logo na masce. Záměr stavět na vzhledu předchozích verzí je oblíbeným postupem manažerů a designérů u úspěšných modelů. Typické je toto řešení pro vozy Porsche 911 a notoricky známý tvar silného C-sloupku charakterizuje Volkswagen Golf již desítky let.

K designérskému DNA Octavie náleží klínovitý profil karosérie s vysokou spodní hranou bočních oken a vysokou zádí. Ta ukrývá velký objem prostoru pro zavazadla (nově 560 l), avšak dlouhé a velmi skloněné zadní výklopné víko úspěšně vyvažuje celkový vzhled. Druhý pár bočních dveří je vzhledem k rozvoru vozu velmi dlouhý i když v nejnovějším vydání již není rozdíl délky dveří ve výši oken a u prahu, tak markantní jako dříve.

Poměr výšky bočních oken k celkové výšce a velké ploše dveří by působil příliš těžce, a tak je hladká plocha rozdělena praktickými plastovými lištami. Dalším na prvkem, který na první pohled z některých fotografií (a některých barev vozu) není vůbec patrný, ale ve skutečnosti hraje důležitou roli, je prolis nad úrovní bočních klik, který se táhne po celé délce vozu. U nové Octavie byl tento tvar rozvinut a využit pro nové řešení přední části vozu. Díl přední kapoty končí klínovitým V-profilem. Vše od této hrany až na zem je jediný díl blatníku, který vlastně vytváří také část plochy vozu, která dříve byla tvořena kapotou. Na fotografiích to bohužel není tak zřetelné, díky odlišnému úhlu pohledu (když stojíte přímo před vozem, díváte se z větší výšky a ne z úhlu, ve kterém vznikla první zveřejněná fotografie nové Octavie). Ve skutečnosti půjde o významný poznávací znak novinky. Ještě než opustíme blatník, všimněte si jak vysoko zasahuje tento díl do A-sloupku karosérie!

Nová tvář (rozuměj chromovaná maska), kterou překvapivě do budgetové image Škody Auto přinesla v roce 1996 první Octavia, doznala nyní další úpravy a tak Octavia se už „neusmívá“ po vzoru Fabie, ale dostala sebevědomý sportovně-elegantní výraz. I když to opět z prvního snímku není příliš patrné, přední maska se změnila z přibližně obdélníkového tvaru na lichoběžník a co hlavně, ještě dále vystoupila do prostoru. Klínovitý prolis kapoty, navazující svým koncem u čelního skla plynule na prostor pro cestující nalezneme nejen na Octavii, ale je taky blízký všem řadám vozům Volvo. Designéři však nezakončili línii V-profilu kapoty tam kde to běžně výrobci dělají, ale hrana z kapoty pokračuje A-sloupkem vzhůru a tvoří pak hranu střechy. Je pravděpodobné, že design přídě a vývoj vzhledu masky dalších škodovek půjde podobnou cestou jako u švédské automobilky. Vzpomeňme alespoň krátce na hranatá Volva, která se v teprve v 90.letech zaoblila a jejichž přídě se v posledních letech z roviny vydaly do třetí dimenze, vpřed. U nového Volva S40/V50 se již obtížně určuje dříve jednoznačná věc-kde začíná kapota a končí blatník. Tak daleko zatím Octavia není, ale kdo ví, jak se design škodovky vyvine v další generaci.

Ne zcela běžné je u velkosériového vozu, jako je Octavia, provedení prahů, které dodávají jak první generaci, tak i druhé generaci sportovní nádech.

Zajímavé je přesunutí mlhových světlometů zpět do jejich původní polohy blízko při zemi, do nárazníku. Octavia navíc jako by byla na své rozměrné mlhovky pyšná, častěji se dnes setkáme s nenápadnými „bodovými“ mlhovými světly.

Záď nové škodovky přináší inovaci v provedení koncových světel, které nyní zasahují také do boků, jejich styling kombinuje červený plast s bílými segmenty, což je společné v podobném schématu všem dnešním sériovým škodovkám, ale i studiím Roomster a Tudor. Podobně jako první Octavia, začíná i ta druhá s předním a zadním nárazníkem, který je částečně u spodního okraje vyroben z plastu černé barvy. To jednak tyto díly chrání před poškozením vzhledu drobnými oděrky a pak také opticky vůz odlehčuje. Ze srovnání dvou Octávií to je dobře vidět. Bude zajímavé sledovat, jestli se i nová Octavia dočká po 3-4 letech výroby „barevného“ faceliftu, kdy se díly, které jsou nyní lakovány černě nebo provedeny v tmavých plastech, dočkají laku v barvě karosérie.

Detailisté si jistě všimli obdélníkového víka nádrže (na pravém boku vozu), které dříve bylo kulaté. Nový tvar s více hranami získala i vnější zpětná zrcátka, nyní s moderně integrovanými ukazateli směru.

První dojem z fotografie interiéru je, že je prostornější, což však způsobuje zejména světlé čalounění spodní části. Co je již nyní dobře vidět, je středová konzola, která více zasahuje do interiéru, je skloněna pod větším úhlem a ve své horní části, tam kde už to cestujícím tolik nevadí, bude také zřejmě širší. Od podlahy je povytažen výše středový tunel (viz srovnání vzájemné polohy sedadel a tunelu na fotografiích), takže řadící páka vypadá podstatně kratší než asi ve skutečnosti bude, nechme se překvapit.

Za měsíc již budeme vědět o Octavii mnohem více než dnes. Celé osazenstvo redakce Auto.cz bude mezi prvními novináři, kteří se nové Octavie dotknou na autosalonu v Ženevě a přímo z výstavy ve Švýcarsku vás budeme živě o všem důležitém informovat. Těšit se můžete na podrobné informace a fotografie mnoha detailů Octavie, které zatím nejsou z oficiálních ani špionážních materiálů zřejmé.

Zde si můžete stáhnout plakáty Nové Škody Octavia v rozměrech 800x600, 1024x768 a 1280x1024.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty

Dramatické automobilové honičky nemusíte sledovat pouze v…

G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy

Speciál na bázi minulé generace Škody Octavia postavila…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i vysilující únava

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i…

Dva týdny závodění v extrémně nehostinných podmínkách jsou pryč. Dakar 2017 v neděli našel své letošní vítěze a…

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama