Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia OPC: Nově i s automatem

Diskuze (0)
Ostrá verze Opelu Insignia byla zatím dostupná jen s manuální převodovkou. Nyní lze 239 kW přenášet na všechna kola i pomocí šestistupňového automatu.

Nejvýkonnější a nejdražší model Opelu dostane automatickou převodovku. Šestistupňový automat spolupracuje s motorem 2,8 V6 Turbo OPC (239 kW) a pohonem všech kol Haldex 4. generace. Dostupný bude ve všech třech karoseriích – sedan, liftback i kombi.

Řídicí jednotka převodovky je napojena na modul FlexRide. Společně s nastavením adaptivních tlumičů a řízení se proto mění i mapa řazení. Řidič má na výběr trojici režimů Standard, Sport a OPC. Na režim OPC převodovka řadí nahoru a těsně před dosažením omezovače otáček motoru a při silném brzdění i bez zásahu řidiče dynamicky podřazuje.

Akcelerace z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy (6,6 u kombi Sports Tourer) je o tři desetiny horší než s manuální převodovkou. Maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h, kombinovaná spotřeba se zvýšila o 0,1 litru na 10,7 l/100 km u sedanu a liftbacku, resp. 11,0 l/100 km u kombi.

Insignia OPC s novým převodovým ústrojím absolvovala 10.000 km testů na Nordschleife, které posloužili k optimalizaci nastavení. Podle tvrzení Opelu 10 tisíc takových km odpovídá 180 tisíc km na běžných silnicích.

Automatická převodovka k ceně Insignie OPC (od 1.048.600,- Kč) zřejmě přidá 50 tisíc korun, tak jako u ostatních verzí Insignie. Dle německého ceníku je příplatek za automat 2050 Euro.

Diskuze (0)