Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani hlásí: Huayra je vyprodaná!

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Všech plánovaných sto kusů supersportu Pagani Huayra s uzavřenou karoserií našlo své majitele. V Ženevě 2016 ale uvidíme otevřenou verzi.

Pagani ještě neukončilo nadobro výrobu Zondy a už vyprodalo i jeho nástupce v omezené sérii stovky exemplářů. Informaci zveřejnil server GT Spirit. Pochopitelně ani zdaleka nejsou všechny vozy postaveny, bohatá klientela zejména z USA a Asie se jich nejdřív musí dočkat a nějaký čas to bude ještě trvat. Ale objednávkové knihy byly uzavřeny a všichni zájemci minimálně zaplatili zálohu. Kdo nestihl, má smůlu. Od představení prototypu v lednu 2011 to tedy trvalo jen čtyři roky...

Připomeňme pár základních čísel. Střelu pohání vidlicový dvanáctiválec 6.0 l od AMG přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Byl vyvinut speciálně pro ni. Dává 537 kW a rovnou tisícovku newtonmetrů. Z klidu na stovku zrychlí za 3,3 s a díky aktivní aerodynamice jede až 370 km/h. Sportovní divize Mercedesu uzavřela pochopitelně s firmou Horacia Paganiho patřičnou smlouvu a dohodu. Konec produkce nemohl být tedy ještě oznámen. A jestli to dopadne jako se Zondou, kdo ví, kdy ji zastaví. Huayra získala řadu ocenění a stále drží titul nejrychlejšího auta v populárním pořadu britské televize Top Gear. Testovací trať na letišti Dunsfold dokázala zajet za 1:13,8 min.

Neznamená to tedy ani náhodou konec pro celou řadu. Nedávno byly představeny verze La Monza Lisa (pěkná slovní hříčka, že?) a 730 S, obě zakázkové práce, každá v jediném exempláři pro americké majitele. Příští rok v Ženevě se oficiálně objeví Huayra Roadster, kterých podle spekulací vznikne 75 exemplářů. Dalších 20, možná i 25 kupé zhubne a budou určena hlavně na okruhy, s největší pravděpodobností bez silniční homologace.

Dokonce už se pracuje i na následníkovi, který dostane menší vidlicový osmiválec stejné značky, znovu s dvojicí turbodmychadel. A šušká se i o elektromotoru. Ten zatím úspěšná firma nepoužila, ale v budoucnu se mu zřejmě nevyhne, i když staví málo aut. Ferrari, Porsche a McLaren se mají čeho bát! Italský projekt původem Argentince Horacia Paganiho každopádně ukazuje, že i malovýrobce supersportů může být životaschopný a nemusí se potácet na hraně bankrotu. Když se věnuje tomu, čemu má... První Zondu C12-S představil už před patnácti lety... Roční produkce je striktně limitována na 45 vozů.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)