Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dva zákazníci si přáli Pagani Huayra s dlouhou zádí. A tak vznikla Codalunga

Pagani Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga
Pagani Huayra Codalunga
12 Fotogalerie
Diskuze (1)

Když si můžete dovolit auto jako Pagani Huayra, dá se předpokládat, že budete hodně bohatí. A smíte tak mít poněkud netradiční požadavky.

Podobně jako dva zákazníci automobilky Pagani, kteří se na jejího majitele Horacia Paganiho před časem obrátili s dotazem, jestli by jim firma nepostavila model Huayra s prodlouženou zádí - tedy takzvané provedení long-tail.

Pan Pagani zákazníkům rád vyhověl a společnost se pustila do práce. Nyní, po nějakých dvou letech, si můžeme prohlédnout výsledek, který dostal jméno Huayra Codalunga. Vůz vznikl v divizi Grandi Complicazioni a design je prý ódou na ikonické sportovní modely z 60. let minulého století.

Huayra Codalunga je ve srovnání se standardní Huayrou o 360 milimetrů delší a váží 1280 kilogramů. Výrobce přitom zdůrazňuje, že verze s prodlouženou zádí vykazuje extrémně vysokou aerodynamickou účinnost, které pomáhají třeba i čtyři přepracované aktivní klapky. Celkový design pak byl uhlazen tak, aby s nově koncipovanými zadními partiemi ladil. Pagani dokonce tvrdí, že long-tail vypadá elegantněji než výchozí kupé.

Video placeholder
Pagani Huayra Codalunga • Zdroj: Pagani

O pohon se stará známý vidlicový dvanáctiválec, naladěný na 626 kW a 1100 Nm. Pagani plánuje postavit pouhých pět exemplářů verze Codalunga, cena začíná na 7 milionech eur, což je podle aktuálního kurzu asi 173 milionů korun. Všechny plánované kusy už ale mají majitele...

Vstoupit do diskuze (1)