Dva zákazníci si přáli Pagani Huayra s dlouhou zádí. A tak vznikla Codalunga
Když si můžete dovolit auto jako Pagani Huayra, dá se předpokládat, že budete hodně bohatí. A smíte tak mít poněkud netradiční požadavky.
Podobně jako dva zákazníci automobilky Pagani, kteří se na jejího majitele Horacia Paganiho před časem obrátili s dotazem, jestli by jim firma nepostavila model Huayra s prodlouženou zádí - tedy takzvané provedení long-tail.
Pan Pagani zákazníkům rád vyhověl a společnost se pustila do práce. Nyní, po nějakých dvou letech, si můžeme prohlédnout výsledek, který dostal jméno Huayra Codalunga. Vůz vznikl v divizi Grandi Complicazioni a design je prý ódou na ikonické sportovní modely z 60. let minulého století.
Huayra Codalunga je ve srovnání se standardní Huayrou o 360 milimetrů delší a váží 1280 kilogramů. Výrobce přitom zdůrazňuje, že verze s prodlouženou zádí vykazuje extrémně vysokou aerodynamickou účinnost, které pomáhají třeba i čtyři přepracované aktivní klapky. Celkový design pak byl uhlazen tak, aby s nově koncipovanými zadními partiemi ladil. Pagani dokonce tvrdí, že long-tail vypadá elegantněji než výchozí kupé.

O pohon se stará známý vidlicový dvanáctiválec, naladěný na 626 kW a 1100 Nm. Pagani plánuje postavit pouhých pět exemplářů verze Codalunga, cena začíná na 7 milionech eur, což je podle aktuálního kurzu asi 173 milionů korun. Všechny plánované kusy už ale mají majitele...