reklama


Garáž Auto.cz: Peugeot 508 2,2 HDi GT

Garáž Auto.cz: Peugeot 508 2,2 HDi GT

 
 

Francouzi by rádi zamíchali kartami ve střední třídě, která je momentálně ovládána zejména německými značkami. Špičková verze řady 508 na to má.

první dojmy naznačily, že nová střední třída se lvem ve znaku, přináší do portfolia Peugeotu novou kvalitu. Naše dosavadní zkušenost na horších českých silnicích vše dříve zažité potvrzuje.

Nejsilnější motorizace je sice jen naftový čtyřválec, ale jeho kultura projevu je tak vysoká, že vám šestiválcové ševelení bude velmi připomínat.

150 kW a hlavně 450 Nm přenášejí přední kola celkem spolehlivě, do problémů s trakcí se dostanete jen výjimečně na mokru nebo na výjezdech ze zatáček. Nástup mohutné hnací síly trochu tlumí šestistupňový automat, což je ale v tomto konkrétním případě spíše ku prospěchu věci.

Jízdní projev velkých francouzských modelů se v posledních letech změnil a pětsetosmička změny jen potvrzuje. Houpavé pohodlí, které znají ještě řidiči z řady 607, vystřídal německy tužší podvozkový setup. Naše GT s velkými koly je tedy relativně tvrdé, ale třeba na dálnici ještě zvládá tlumit celkem obstojně přejezdy přes spáry. Tupé rány od podvozku na velkých dírách jsou v tomto případě vzácnou výjimkou.

Luxusně pojaté interiéry dostanete u Peugeotu už v nižší střední třídě s lehce dumpingovými cenami, které se ale dnes už staly na českém trhu standardem. Není proto divu, že se v nové vlajkové lodi cítíte téměř jako v některém z prémiových vozů. Volba materiálů i jejich zpracování je na vysoké úrovni, navigační systém posílá instrukce na velkou obrazovku, pseudo-průhledový displej i další multifunkční displej v přístrojovém štítu.

Dálniční spotřeba se zatím pohybuje - navzdory častému využívání akceleračních možností motoru – v sedmilitrovém pásmu. Přesnější odečet při konstantních rychlostech nás ale ještě čeká,stejně jako dalších 400 km, které s vozidlem hodláme do pondělního rána absolvovat.

Ptáte se na negativa? Jsou to drobnosti, ale právě nad jejich triviálností se pozastavujeme. Startování motoru tlačítkem vlevo od volantu trvá o něco déle, než kdybyste startovali klasicky klíčem. Klíč, který si do auta přinesete, není kam odložit, takže obvykle skončí v popelníku před voličem automatu. Na středovém tunelu jsou dobře po ruce ovladače palubního infosystému, ale citelně nám chybí byť malá prohlubeň pro telefon nebo jiné drobnosti, které je dobré mít za jízdy po ruce.

A nakonec jedna konstrukční perla. Když klíčem na dálkovém ovládání otevřete zmoklé víko zavazadelníku, začne z rohů víka na dno kufru proudit dvojice vytrvalých potůčků vody. Snad proto vybavil dovozce dno praktickou pryžovou vaničkou, jako by šlo o auto pro volný čas…

JAKE.AUTO.CZ: PEUGEOT 508 (přehled všech článků)

Peugeot 508 – ceny vznětových verzí na českém trhu
Motor1,6 HDi1,6 e-HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Převodovka5M6MA6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]15601560199719972179
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600103/4000120/3750150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240-254/1750270-285/1750320-340/2000340/2000-3000450/2000-2750
Max. rychlost [km/h]190197210225234
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,413,19,89,28,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,44,85,75,7
Pohotovostní hmotnost [kg]14051410143015201540
Cena ve výbavě Access [Kč]554.900,-579.900,----
Cena ve výbavě Active [Kč]584.900,-609.900,-614.900,-674.900,--
Cena ve výbavě Allure [Kč]--694.900,-754.900,--
Cena ve výbavě GT [Kč]----904.900,-

V diskuzi pod článkem uvítáme vaše podněty a dotazy. Budou zodpovězeny rovnou nebo v připravovaném testu tohoto vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Garáž Auto.cz: Peugeot 508 2,2 HDi GT



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama