16.5. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Plachtové valníkové návěsy: Krone

 

Návěs Multos díky úpravám výšky střechy je schopný být připojen k tahači s rozdílnou výškou točny a stále dodržuje maximální výšku 4 m.

V současnosti se používají tahače s nejčastější výškou návěsného zařízení 1150 mm. Budoucnost však patří snižování výšky točny na 1050 či dokonce 930 mm za účelem nabídnutí ještě většího přepravního objemu návěsu. Zde otevírá cestu návěs Multos. Díky úpravám výšky střechy je možné dosáhnout vnitřní výšky 2700 až 3000 mm.

Při výšce točny 965 mm může přepravní objem návěsu nabídnout až 100 m2. Hlavní přínos pro přepravce znamená zejména dosažení maximální flexibility flotily. To znamená, že návěs lze používat mnoha různými způsoby, a proto má také vyšší hodnotu v případě dalšího prodeje.

Pro jakýkoliv tahač

Výšku střechy standardního Mega Lineru, který má vnitřní světlost 3000 mm, je možné snížit ve třech krocích až o 150 mm pouze použitím normální úpravy jízdní výšky. Na druhé straně Multos může být snížen o dalších 150 mm. To nejen zvyšuje využitelnost návěsu, ale také narůstá jeho hodnota pro případný další prodej. Tato inovace je založena na vyzkoušené hydraulice zvedání stropu společnosti Krone.

Byla zachována pevná konstrukce kapoty stropu. Pokud je třeba připojit návěs ke standardnímu tahači s výškou připojovacího zařízení 1150 mm, pomocí pohonné jednotky hydraulicky zvedaného stropu lze výšku snížit v jediném kroku o 150 mm a vyhovět tak legislativě co do celkové výšky.

K dosažení těchto výsledků byl v průběhu vývoje optimalizován každý detail návěsu. Zde je několik příkladů: Pro přizpůsobení delší dráze nastavení dolů byla konstrukce zadní stěny upravena tak, aby se stěna snížila a zároveň byl standardní strop zvýšen o 150 mm. Sériová hnací jednotka byla vybavena dalšími dvěma adaptéry bezpečně integrovanými do sloupku zadní stěny. Adaptéry lze rychle a snadno nastavit pomocí běžného klíče na šrouby se šestihrannou hlavou. Je dobré vědět, že otvory pro upevnění jsou umístěny tak, že není možné použít systém nesprávně. Prostřední sloupky návěsu Multos byly také vybaveny zařízením pro nastavení výšky, ale výška střechy se na zadním rámu nemění.

Profi Liner

Firma rovněž prodává klasický plachtový návěs nazvaný Profi Liner, ale také coby otevřené plato bez bočnic osazené předním čelem či v provedení valník s bočnicemi o výšce 550 či 750 mm.

Tento typ obsahuje v základním provedení obvodový lem Multilock, dovolující variabilní možnost uchycení nákladu díky množství otvorů po celé délce vozidla. Jejich použitelnost bez nutnosti hýbat bočnicemi zkracuje čas potřebný k upevnění nákladu.

Profi Liner s třístrannou shrnovací plachtou na klasickou výšku točny 1150 mm a nápravami BPW s brzdovými kotouči o průměru 430 mm váží včetně rezervního kola jen 6400 kg. Ve vozidle nechybí dvojitý držák náhradního kola, zvedací nápravy ani schránka na nářadí. Mega Liner v obdobné výbavě a s vnitřní výškou 3000 mm váží jen 6750 kg.

Maximální délka

Inovativní modulární koncept užitkových vozidel o délce 25,25 m pro efektivní a také ekologický provoz se již uskutečňuje na mnoha evropských dvouproudých silnicích. S délkou 25,25 m a nákladovým prostorem až 150 m3 umožňuje Krone Euro Combi přepravit až o 40 % nákladu více. Místo 26 tun lze při povoleném limitu soupravy 60 tun (v Česku není povoleno) transportovat až čtyřicet tun zboží. špičkové ovladatelnosti městského lze na přání volit řiditelnou nápravu. Jednonápravové návěsy a přívěsy jsme důkladně popsali v říjnovém vydání AutoProfi.

Profi Liner Eco je z hlediska provozních nákladů nejvýhodnější. Plachtový návěs vykazuje nízké provozní náklady díky aerodynamickému paketu s rychlou obsluhou návěsu. Té se dosahuje použitím nového zajištění bočních plachet pneumaticky ovládanými háky. Doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se tak výrazně omezuje.

Sníh bez potíží

Pro zimní měsíce připravilo Krone systém Ice-Protect. Pracuje tak, že naplněním vzduchového vaku přizdvihne střechu ve střední části (odpředu vzad) o přibližně 20 cm. Plachtová střecha tak dostane tvar sedlové střechy domu a z ní se sesune sníh či steče napršená voda. Kromě bezpečnosti tvoří další přínos Ico Protectu lepší aerodynamika návěsu a nižší nároky na pohonné hmoty tahače.

Super aerodynamika

Krone představilo studii mimořádně aerodynamického návěsu s prodlouženou a zužující se zádí, která by přinesla obrovskou úsporu paliva. Užití na silnicích však předpokládá prolomení délkového omezení návěsových souprav.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…