reklama


16.5. 2013 Ladislav Černý

Plachtové valníkové návěsy: Krone

 

Návěs Multos díky úpravám výšky střechy je schopný být připojen k tahači s rozdílnou výškou točny a stále dodržuje maximální výšku 4 m.

V současnosti se používají tahače s nejčastější výškou návěsného zařízení 1150 mm. Budoucnost však patří snižování výšky točny na 1050 či dokonce 930 mm za účelem nabídnutí ještě většího přepravního objemu návěsu. Zde otevírá cestu návěs Multos. Díky úpravám výšky střechy je možné dosáhnout vnitřní výšky 2700 až 3000 mm.

Při výšce točny 965 mm může přepravní objem návěsu nabídnout až 100 m2. Hlavní přínos pro přepravce znamená zejména dosažení maximální flexibility flotily. To znamená, že návěs lze používat mnoha různými způsoby, a proto má také vyšší hodnotu v případě dalšího prodeje.

Pro jakýkoliv tahač

Výšku střechy standardního Mega Lineru, který má vnitřní světlost 3000 mm, je možné snížit ve třech krocích až o 150 mm pouze použitím normální úpravy jízdní výšky. Na druhé straně Multos může být snížen o dalších 150 mm. To nejen zvyšuje využitelnost návěsu, ale také narůstá jeho hodnota pro případný další prodej. Tato inovace je založena na vyzkoušené hydraulice zvedání stropu společnosti Krone.

Byla zachována pevná konstrukce kapoty stropu. Pokud je třeba připojit návěs ke standardnímu tahači s výškou připojovacího zařízení 1150 mm, pomocí pohonné jednotky hydraulicky zvedaného stropu lze výšku snížit v jediném kroku o 150 mm a vyhovět tak legislativě co do celkové výšky.

K dosažení těchto výsledků byl v průběhu vývoje optimalizován každý detail návěsu. Zde je několik příkladů: Pro přizpůsobení delší dráze nastavení dolů byla konstrukce zadní stěny upravena tak, aby se stěna snížila a zároveň byl standardní strop zvýšen o 150 mm. Sériová hnací jednotka byla vybavena dalšími dvěma adaptéry bezpečně integrovanými do sloupku zadní stěny. Adaptéry lze rychle a snadno nastavit pomocí běžného klíče na šrouby se šestihrannou hlavou. Je dobré vědět, že otvory pro upevnění jsou umístěny tak, že není možné použít systém nesprávně. Prostřední sloupky návěsu Multos byly také vybaveny zařízením pro nastavení výšky, ale výška střechy se na zadním rámu nemění.

Profi Liner

Firma rovněž prodává klasický plachtový návěs nazvaný Profi Liner, ale také coby otevřené plato bez bočnic osazené předním čelem či v provedení valník s bočnicemi o výšce 550 či 750 mm.

Tento typ obsahuje v základním provedení obvodový lem Multilock, dovolující variabilní možnost uchycení nákladu díky množství otvorů po celé délce vozidla. Jejich použitelnost bez nutnosti hýbat bočnicemi zkracuje čas potřebný k upevnění nákladu.

Profi Liner s třístrannou shrnovací plachtou na klasickou výšku točny 1150 mm a nápravami BPW s brzdovými kotouči o průměru 430 mm váží včetně rezervního kola jen 6400 kg. Ve vozidle nechybí dvojitý držák náhradního kola, zvedací nápravy ani schránka na nářadí. Mega Liner v obdobné výbavě a s vnitřní výškou 3000 mm váží jen 6750 kg.

Maximální délka

Inovativní modulární koncept užitkových vozidel o délce 25,25 m pro efektivní a také ekologický provoz se již uskutečňuje na mnoha evropských dvouproudých silnicích. S délkou 25,25 m a nákladovým prostorem až 150 m3 umožňuje Krone Euro Combi přepravit až o 40 % nákladu více. Místo 26 tun lze při povoleném limitu soupravy 60 tun (v Česku není povoleno) transportovat až čtyřicet tun zboží. špičkové ovladatelnosti městského lze na přání volit řiditelnou nápravu. Jednonápravové návěsy a přívěsy jsme důkladně popsali v říjnovém vydání AutoProfi.

Profi Liner Eco je z hlediska provozních nákladů nejvýhodnější. Plachtový návěs vykazuje nízké provozní náklady díky aerodynamickému paketu s rychlou obsluhou návěsu. Té se dosahuje použitím nového zajištění bočních plachet pneumaticky ovládanými háky. Doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se tak výrazně omezuje.

Sníh bez potíží

Pro zimní měsíce připravilo Krone systém Ice-Protect. Pracuje tak, že naplněním vzduchového vaku přizdvihne střechu ve střední části (odpředu vzad) o přibližně 20 cm. Plachtová střecha tak dostane tvar sedlové střechy domu a z ní se sesune sníh či steče napršená voda. Kromě bezpečnosti tvoří další přínos Ico Protectu lepší aerodynamika návěsu a nižší nároky na pohonné hmoty tahače.

Super aerodynamika

Krone představilo studii mimořádně aerodynamického návěsu s prodlouženou a zužující se zádí, která by přinesla obrovskou úsporu paliva. Užití na silnicích však předpokládá prolomení délkového omezení návěsových souprav.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama