16.5. 2013 Ladislav Černý

Plachtové valníkové návěsy: Krone

 

Návěs Multos díky úpravám výšky střechy je schopný být připojen k tahači s rozdílnou výškou točny a stále dodržuje maximální výšku 4 m.

V současnosti se používají tahače s nejčastější výškou návěsného zařízení 1150 mm. Budoucnost však patří snižování výšky točny na 1050 či dokonce 930 mm za účelem nabídnutí ještě většího přepravního objemu návěsu. Zde otevírá cestu návěs Multos. Díky úpravám výšky střechy je možné dosáhnout vnitřní výšky 2700 až 3000 mm.

Při výšce točny 965 mm může přepravní objem návěsu nabídnout až 100 m2. Hlavní přínos pro přepravce znamená zejména dosažení maximální flexibility flotily. To znamená, že návěs lze používat mnoha různými způsoby, a proto má také vyšší hodnotu v případě dalšího prodeje.

Pro jakýkoliv tahač

Výšku střechy standardního Mega Lineru, který má vnitřní světlost 3000 mm, je možné snížit ve třech krocích až o 150 mm pouze použitím normální úpravy jízdní výšky. Na druhé straně Multos může být snížen o dalších 150 mm. To nejen zvyšuje využitelnost návěsu, ale také narůstá jeho hodnota pro případný další prodej. Tato inovace je založena na vyzkoušené hydraulice zvedání stropu společnosti Krone.

Byla zachována pevná konstrukce kapoty stropu. Pokud je třeba připojit návěs ke standardnímu tahači s výškou připojovacího zařízení 1150 mm, pomocí pohonné jednotky hydraulicky zvedaného stropu lze výšku snížit v jediném kroku o 150 mm a vyhovět tak legislativě co do celkové výšky.

K dosažení těchto výsledků byl v průběhu vývoje optimalizován každý detail návěsu. Zde je několik příkladů: Pro přizpůsobení delší dráze nastavení dolů byla konstrukce zadní stěny upravena tak, aby se stěna snížila a zároveň byl standardní strop zvýšen o 150 mm. Sériová hnací jednotka byla vybavena dalšími dvěma adaptéry bezpečně integrovanými do sloupku zadní stěny. Adaptéry lze rychle a snadno nastavit pomocí běžného klíče na šrouby se šestihrannou hlavou. Je dobré vědět, že otvory pro upevnění jsou umístěny tak, že není možné použít systém nesprávně. Prostřední sloupky návěsu Multos byly také vybaveny zařízením pro nastavení výšky, ale výška střechy se na zadním rámu nemění.

Profi Liner

Firma rovněž prodává klasický plachtový návěs nazvaný Profi Liner, ale také coby otevřené plato bez bočnic osazené předním čelem či v provedení valník s bočnicemi o výšce 550 či 750 mm.

Tento typ obsahuje v základním provedení obvodový lem Multilock, dovolující variabilní možnost uchycení nákladu díky množství otvorů po celé délce vozidla. Jejich použitelnost bez nutnosti hýbat bočnicemi zkracuje čas potřebný k upevnění nákladu.

Profi Liner s třístrannou shrnovací plachtou na klasickou výšku točny 1150 mm a nápravami BPW s brzdovými kotouči o průměru 430 mm váží včetně rezervního kola jen 6400 kg. Ve vozidle nechybí dvojitý držák náhradního kola, zvedací nápravy ani schránka na nářadí. Mega Liner v obdobné výbavě a s vnitřní výškou 3000 mm váží jen 6750 kg.

Maximální délka

Inovativní modulární koncept užitkových vozidel o délce 25,25 m pro efektivní a také ekologický provoz se již uskutečňuje na mnoha evropských dvouproudých silnicích. S délkou 25,25 m a nákladovým prostorem až 150 m3 umožňuje Krone Euro Combi přepravit až o 40 % nákladu více. Místo 26 tun lze při povoleném limitu soupravy 60 tun (v Česku není povoleno) transportovat až čtyřicet tun zboží. špičkové ovladatelnosti městského lze na přání volit řiditelnou nápravu. Jednonápravové návěsy a přívěsy jsme důkladně popsali v říjnovém vydání AutoProfi.

Profi Liner Eco je z hlediska provozních nákladů nejvýhodnější. Plachtový návěs vykazuje nízké provozní náklady díky aerodynamickému paketu s rychlou obsluhou návěsu. Té se dosahuje použitím nového zajištění bočních plachet pneumaticky ovládanými háky. Doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se tak výrazně omezuje.

Sníh bez potíží

Pro zimní měsíce připravilo Krone systém Ice-Protect. Pracuje tak, že naplněním vzduchového vaku přizdvihne střechu ve střední části (odpředu vzad) o přibližně 20 cm. Plachtová střecha tak dostane tvar sedlové střechy domu a z ní se sesune sníh či steče napršená voda. Kromě bezpečnosti tvoří další přínos Ico Protectu lepší aerodynamika návěsu a nižší nároky na pohonné hmoty tahače.

Super aerodynamika

Krone představilo studii mimořádně aerodynamického návěsu s prodlouženou a zužující se zádí, která by přinesla obrovskou úsporu paliva. Užití na silnicích však předpokládá prolomení délkového omezení návěsových souprav.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce

Írán zavedl sankce proti 15 americkým společnostem za…

Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem

Korejská lidově demokratická republika nepatří mezi…

V Rusku propukly protesty proti korupci, policie zatkla vůdce opozice V Rusku propukly protesty proti korupci, policie zatkla vůdce opozice

Ruská policie v centru Moskvy zatkla opozičního vůdce…

Přečtěte si šest tipů, jak zvládnout daňové přiznání na poslední chvíli Přečtěte si šest tipů, jak zvládnout daňové přiznání na poslední chvíli

Příprava daňového přiznání je administrativní činnost,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Renault 5 Turbo 2 Evolution: Draží se vzácná přeplňovaná pětka z poloviny 80. let

Renault 5 Turbo 2 Evolution: Draží se vzácná pětka z poloviny 80. let

Dnes 15:00

V internetové aukci se draží pětka ze vzácné evoluční série Turbo 2 s větším motorem...




Blesk.cz

Beruška Vojnar se stal otcem: Narodil se mu syn Sebastian!

Beruška Vojnar se stal otcem: Narodil se mu syn Sebastian!

Herec a moderátor Petr Vojnar (41), kdysi člen chlapecké kapely T-boyz a interpret hitu Beruška, se konečně…

Střelba v nočním klubu: Útočníci vnikli na párty, jeden mrtvý a 14 vážně zraněných

Střelba v nočním klubu: Útočníci vnikli na párty,…

Střelba v nočním klubu v Cincinnati v americkém státě Ohio si v neděli v jednu hodinu ráno tamního času vyžádala…

 

iSport.cz

Pozor, Češi, tohle umí trpaslík. San Marino dalo gól Slovensku a trápilo Iry

Pozor, Češi, tohle umí trpaslík. San Marino dalo gól…

V neděli čeká české fotbalisty nejslabší soupeř v jejich kvalifikační skupině o MS 2018 - San Marino. Mužstvo,…

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý talent, ten zavinil góly

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý…

Kocovina pokračuje! Fotbalisté Nizozemska v kvalifikaci MS 2018 klopýtají a vážně hrozí, že nezvládnou postoupit…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Krásné Ukrajinky nafotily v zemi sužované válkou vtipné erotické fotografie

Krásné Ukrajinky nafotily v zemi sužované válkou…

Ukrajina je už několik let sužována ekonomickou nestabilitou a na některých místech i válkou s ruskými…