16.5. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Plachtové valníkové návěsy: Krone

 

Návěs Multos díky úpravám výšky střechy je schopný být připojen k tahači s rozdílnou výškou točny a stále dodržuje maximální výšku 4 m.

V současnosti se používají tahače s nejčastější výškou návěsného zařízení 1150 mm. Budoucnost však patří snižování výšky točny na 1050 či dokonce 930 mm za účelem nabídnutí ještě většího přepravního objemu návěsu. Zde otevírá cestu návěs Multos. Díky úpravám výšky střechy je možné dosáhnout vnitřní výšky 2700 až 3000 mm.

Při výšce točny 965 mm může přepravní objem návěsu nabídnout až 100 m2. Hlavní přínos pro přepravce znamená zejména dosažení maximální flexibility flotily. To znamená, že návěs lze používat mnoha různými způsoby, a proto má také vyšší hodnotu v případě dalšího prodeje.

Pro jakýkoliv tahač

Výšku střechy standardního Mega Lineru, který má vnitřní světlost 3000 mm, je možné snížit ve třech krocích až o 150 mm pouze použitím normální úpravy jízdní výšky. Na druhé straně Multos může být snížen o dalších 150 mm. To nejen zvyšuje využitelnost návěsu, ale také narůstá jeho hodnota pro případný další prodej. Tato inovace je založena na vyzkoušené hydraulice zvedání stropu společnosti Krone.

Byla zachována pevná konstrukce kapoty stropu. Pokud je třeba připojit návěs ke standardnímu tahači s výškou připojovacího zařízení 1150 mm, pomocí pohonné jednotky hydraulicky zvedaného stropu lze výšku snížit v jediném kroku o 150 mm a vyhovět tak legislativě co do celkové výšky.

K dosažení těchto výsledků byl v průběhu vývoje optimalizován každý detail návěsu. Zde je několik příkladů: Pro přizpůsobení delší dráze nastavení dolů byla konstrukce zadní stěny upravena tak, aby se stěna snížila a zároveň byl standardní strop zvýšen o 150 mm. Sériová hnací jednotka byla vybavena dalšími dvěma adaptéry bezpečně integrovanými do sloupku zadní stěny. Adaptéry lze rychle a snadno nastavit pomocí běžného klíče na šrouby se šestihrannou hlavou. Je dobré vědět, že otvory pro upevnění jsou umístěny tak, že není možné použít systém nesprávně. Prostřední sloupky návěsu Multos byly také vybaveny zařízením pro nastavení výšky, ale výška střechy se na zadním rámu nemění.

Profi Liner

Firma rovněž prodává klasický plachtový návěs nazvaný Profi Liner, ale také coby otevřené plato bez bočnic osazené předním čelem či v provedení valník s bočnicemi o výšce 550 či 750 mm.

Tento typ obsahuje v základním provedení obvodový lem Multilock, dovolující variabilní možnost uchycení nákladu díky množství otvorů po celé délce vozidla. Jejich použitelnost bez nutnosti hýbat bočnicemi zkracuje čas potřebný k upevnění nákladu.

Profi Liner s třístrannou shrnovací plachtou na klasickou výšku točny 1150 mm a nápravami BPW s brzdovými kotouči o průměru 430 mm váží včetně rezervního kola jen 6400 kg. Ve vozidle nechybí dvojitý držák náhradního kola, zvedací nápravy ani schránka na nářadí. Mega Liner v obdobné výbavě a s vnitřní výškou 3000 mm váží jen 6750 kg.

Maximální délka

Inovativní modulární koncept užitkových vozidel o délce 25,25 m pro efektivní a také ekologický provoz se již uskutečňuje na mnoha evropských dvouproudých silnicích. S délkou 25,25 m a nákladovým prostorem až 150 m3 umožňuje Krone Euro Combi přepravit až o 40 % nákladu více. Místo 26 tun lze při povoleném limitu soupravy 60 tun (v Česku není povoleno) transportovat až čtyřicet tun zboží. špičkové ovladatelnosti městského lze na přání volit řiditelnou nápravu. Jednonápravové návěsy a přívěsy jsme důkladně popsali v říjnovém vydání AutoProfi.

Profi Liner Eco je z hlediska provozních nákladů nejvýhodnější. Plachtový návěs vykazuje nízké provozní náklady díky aerodynamickému paketu s rychlou obsluhou návěsu. Té se dosahuje použitím nového zajištění bočních plachet pneumaticky ovládanými háky. Doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se tak výrazně omezuje.

Sníh bez potíží

Pro zimní měsíce připravilo Krone systém Ice-Protect. Pracuje tak, že naplněním vzduchového vaku přizdvihne střechu ve střední části (odpředu vzad) o přibližně 20 cm. Plachtová střecha tak dostane tvar sedlové střechy domu a z ní se sesune sníh či steče napršená voda. Kromě bezpečnosti tvoří další přínos Ico Protectu lepší aerodynamika návěsu a nižší nároky na pohonné hmoty tahače.

Super aerodynamika

Krone představilo studii mimořádně aerodynamického návěsu s prodlouženou a zužující se zádí, která by přinesla obrovskou úsporu paliva. Užití na silnicích však předpokládá prolomení délkového omezení návěsových souprav.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha 11 odmítla stovky milionů na opravu kritizované ubytovny Praha 11 odmítla stovky milionů na opravu kritizované ubytovny

Praha 11 nemůže začít s rekonstrukcí ubytovny Sandra na…

Klíčová schůzka k podobě vládě se blíží, Zeman má problém pouze s Pochem Klíčová schůzka k podobě vládě se blíží, Zeman má problém pouze s Pochem

Prezident Miloš Zeman v pátek v přijme na zámku v Lánech…

„Nesouhlasili by s námi,“ vysvětluje Babiš neúčast na evropském summitu k migraci „Nesouhlasili by s námi,“ vysvětluje Babiš neúčast na evropském summitu k migraci

Žádný z premiérů visegrádské čtyřky (V4) nepojede do…

Zeman obrací, stáhl stížnost proti rozsudku o jmenování profesorů Zeman obrací, stáhl stížnost proti rozsudku o jmenování profesorů

Prezident Miloš Zeman vzal zpět kasační stížnost proti…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

 





 
Toyota Camry se vrací do Evropy! Na Superb či Insignii tasí moderní hybridní pohon

Toyota Camry se vrací do Evropy! Na Superb či Insignii tasí moderní hybridní pohon

Dnes 17:58

Japonská automobilka oficiálně potvrdila, že nejprodávanější sedan střední a vyšší střední třídy se v Evropě objeví po dlouhých čtrnácti letech.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Vojenská Bahna, největší rodinný festival i Stříbření v Kutné Hoře

Tipy na víkend: Vojenská Bahna, největší rodinný…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se chtějí cítit jako doma

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se…

Návštěvníci českých kempů jsou stále náročnější. Dávají přednost kvalitním rodinným stanům nebo ubytování s…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Senzace, Strýcová zdolala šampionku! Kvitová předvedla neuvěřitelný volej

Senzace, Strýcová zdolala šampionku! Kvitová…

Tenistky Petra Kvitová a Barbora Strýcová postoupily na trávě v Birminghamu do čtvrtfinále. Obhájkyně titulu…

 

Reflex.cz

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na fotografie, které těsně předcházely smrti

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na…

Fotografie katastrof jsou děsivé. Ale ještě děsivější mohou být scény vyfotografované několik okamžiků před tím,…

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují kvůli špionáži pro Írán

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují…

Postava, která na izraelské politické scéně nyní značně víří vody, se jmenuje Gonen Segev. Bývalý ministr…