reklama


Pneumatiky pro městské autobusy a regionální nákladní dopravu: Continental

 

Přibývá pneumatik šitých na míru městským vozidlům hromadné přepravy osob. Novinky by měly přijít do léta.

Stávající řady pro městské autobusy tvoří HSU1 a HDU1. Z označení je patrné, že první patří na řízenou nápravu a druhá na hnanou osou.

Podívejme se nejdříve na obutí, které během několika měsíců najdeme už na trhu. Nové pneumatiky pro autobusovou dopravu použitelné na všech pozicích náprav Conti CityPlus a Conti Urban jsou vyvinuty s ohledem na vysokou bezpečnost a hospodárnost. Struktury dezénů nového druhu s hlubokými lamelami umožňují podstatně lepší kilometrový výkon s vysokou úrovní komfortu. Můžeme očekávat výborné záběrové vlastnosti po celou dobu životnosti pneumatiky, zejména na mokré vozovce. Inovace v oblasti materiálů vedou k výrazně sníženému valivému odporu oproti předchozí generaci.

Řada CityPlus byla projektována podle zvláštních požadavků regionální přepravy osob. Cílem při vývoji těchto pneumatik bylo nízké opotřebení při maximální bezpečnosti a nejvyšší možné úspornosti. Obutí Continental třetí generace pro osobní dopravu jsou stejně jako jejich protějšky z oblasti přepravy zboží optimalizovány pro maximální užitek zákazníků a vyvinuty tak, aby podstatně zvýšily výkonnost v hromadné přepravě.

Stávající nabídka

Řada HSU 1 je určena pro celoroční provoz v mírných klimatických podmínkách. Směs s dobrou odolností vůči opotřebení a zesílené bočnice zaručují odolnost proti častému a silnému oděru o obrubníky chodníků.

Stranou pozornosti nezůstává ani hospodárnost podmíněná dlouhou životností. V rozměru 275/70 T22.5 je tento plášť také protektorovatelný v rámci služby Continental ContiRe.

Na špatné podmínky počasí jako bláto a sníh patří typ HSU 1 M+S. Zvýšený záběr na břečce a sněhu a zlepšená bezpečnost při jízdních manévrech i brzdění z ní dělají vhodné řešení pro celoroční použití ve městě s náročnějším profi lem trati či v úsecích, které jsou v zimním období ošetřovány od sněhu, až po hlavní tahy. Zesílené bočnice a speciálně konstruovaná kostra zajišťují vysokou pevnost.

Pro nákladní vozidla

Kostra obutí určeného užitkovým vozidlům je tvořena zejména čtyřvrstvým trojúhelníkovým nárazníkem, který lépe absorbuje síly působící laterálními a radiálními směry. Výrazného snížení deformací v oblasti patky bylo dosaženo její novou koncepcí konstrukce. Toto řešení minimalizuje prokluz v oblasti patky, čímž dochází ke snížení energetických ztrát při odvalování pneumatiky a stabilnějšímu pohybu při vyšší bezpečnosti jízdy. Všechny pneumatiky disponují technologií Air-Keep, která byla již úspěšně uvedena v návěsovém obutí HTR2.

Drží směr

Velmi široké žebro ramene obutí HSR2 pro řídicí osu prodlužuje kilometrový výkon a umožňuje snadnější ovládání vozidla. Díky čtyřúhelníkovému profi lu drážek a optimalizovanému rozložení lamel dezénu dochází k omezení hlučnosti. Ta je následně eliminována ve členitém čtyřúhelníkovém profi lu drážek. Vylepšená běhounová směs používá kombinaci delších molekul kaučuku i siliky.

Přenos síly

Řada HDR2 pro hnanou nápravu se směrově orientovaným dezénem lépe zajišťuje distribuci brzdných a záběrových sil. Tvar jednotlivých bloků dezénu daleko lépe odolává silám způsobeným silnými retardéry. Přenos hnací síly je díky otevřenému rameni a vysokému množství záběrových hran v dezénu silný. Potřebného vysokého kilometrového výkonu je dosaženo díky napojeným dezénovým blokům proti silným retardačním silám a hloubce vzorku zvětšené o dva milimetry. Vyšší odolnost dezénu proti otěru byla prohloubena díky kombinaci delších molekul kaučuku a siliky.

Pro přívěsy a návěsy

Široké žebro ramene návěsové pneumatiky dnes již tvoří standard, protože způsobuje nízký valivý odpor a prodlužuje životnost. Upravené rozložení lamel dezénu omezuje vznik hluku, který je následně eliminován ve členitém čtyřúhelníkovém profilu drážek. U pneumatiky HTR2 byla podobně jako u HDR2 použita běhounová směs s kombinací delších molekul kaučuku a siliky.

Do zimních podmínek je určen záběrový speciál HDW2 Scandinavia s mimořádným záběrem a zvýšeným objemem pryže v dezénu. Jeho hloubka vzrostla až o tři milimetry.

Univerzální hybrid

Obutí HD Hybrid je kromě regionálního provozu určeno také pro dálkovou přepravu. Speciální dezén směřuje HD Hybrid pro mimořádně široké spektrum použití. Pneumatika s tuhým ramenem pro omezení deformací vykazuje díky vysokému počtu drážek a lamel s 3D technologií výbornou trakci i nízký valivý odpor.

ContiRe

Obutí Continental nové generace snižuje náklady díky druhému použití jako protektorovaný plášť ContiRe. To platí nejen pro nákladní dopravu, ale také autobusovou. Technologie protektorování zajišťuje obnovu běhounu, ale také bočnic. Než plášť zahájí svůj druhý život jako protektorovaný, je pečlivě prozkoumána kvalita jeho kostry. Bočnice a běhoun se přitom použijí v identické podobě a stejné materiálové směsi.

Výhody druhé generace obutí Continental jako nízká vlastní hmotnost, malý valivý odpor a vysoký jízdní komfort zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe.

Pneumatiky dosahují již na konci prvního života výhodné úrovně celkových nákladů. Díky výhodě zpětného odkoupení špičkové kostry a využití druhého cyklu po protektorovaní napomáhají tyto pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů autobusových či nákladních fleetů.

Návěsová HTR2

  • extra široké žebro ramene pro optimální vyztužení proti příčným silám
  • úzké drážky zajišťují lehký chod a tím úsporu paliva
  • vyšší kilometrový výkon díky o 1,5 mm hlubšímu dezénu
  • vysoká protektorovatelnost za pomoci eliminace zachytávání kamenů

Rozměry:

  • 385/65 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 385/55 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Autobusová HSU1

  • zvýšená bezpečnost při jízdních manévrech nebo brzdění
  • zlepšený záběr díky střídavému uspořádání bloků dezénu
  • nízké vibrace a tichá jízda znamenají vyšší jízdní komfort
  • zesílené bočnice dodávají vyšší odolnost proti oděru o obrubníky chodníků

Rozměry

  • 275/70 R 22.5

Řídící HSR2

  • prodloužení kilometrového výkonu díky optimalizaci oděru v rameni
  • menší deformace optimalizovaných prvků dezénu umožňují zvýšit hloubku dezénových drážek a zároveň snížit valivý odpor
  • již nyní zřetelně předčí budoucí mezní hodnoty EU
  • vysoká protektorovatelnost zásluhou eliminace zachytávání kamenů

Rozměry:

  • 315/70 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)
  • 295/80 R 22.5
  • 315/80 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)
  • 385/55 R 22.5
  • 385/65 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)

Záběrová HDR2

  • zvýšení výkonnosti pneumatiky díky samonosným dezénovým blokům eliminujícím účinek retardérů
  • vyšší kilometrový výkon
  • směrově orientovaný dezén eliminující oděr pneumatik
  • zamezení opotřebení středu pneumatiky typické na záběrových nápravách
  • použití širších a těsněji umístěných žeber uprostřed pneumatiky

Rozměry:

  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/70 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Záběrová zimní HDW2 Scandinavia

  • zvýšení a rozšíření bočních lamel díky 3D-technologii a směrové orientaci dezénu
  • otevřený tvar ramene
  • žebro s 3D technologií
  • technologie 3D lamel až do základu běhounu

Rozměry:

  • 315/60 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 275/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Záběrová HD Hybrid

  • vyšší objem pryže ve stopě
  • směrový dezén lépe odolává destrukčním silám retardéru
  • směrový dezén přináší pravidelné opotřebování běhounu
  • sebeupevňující bloková struktura k minimalizaci deformací

Rozměry:

  • 315/60 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 295/60 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/70 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území

Radikální skupina Islámský stát (IS) přišla v roce 2016 o…

Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard

Rekonstrukce a opravy všech nádraží, které převzala…

Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa

Lezení do Trumpa Jedna korporace za druhou se u nového…

Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety

Majitel softwarové firmy Unicorn Vladimír Kovář patří…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Dnes 10:53

V Americe se prodává automobilová sbírka v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy dolarů. Má to však háček, musíte přikoupit i celý kompletně vybavený dům za 5,6 miliardy. Ale to dáte, ne?




Blesk.cz

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak nepřijít o nervy, čas i peníze

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak…

Pražský magistrát začátkem ledna upozorňoval na svém webu všechny řidiče, kterým prochází platnost řidičského…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým bodováním

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii je mnoho mrtvých. S odvoláním na…

 
 
reklama