Pneumatiky pro městské autobusy a regionální nákladní dopravu: Continental

 

Přibývá pneumatik šitých na míru městským vozidlům hromadné přepravy osob. Novinky by měly přijít do léta.

Stávající řady pro městské autobusy tvoří HSU1 a HDU1. Z označení je patrné, že první patří na řízenou nápravu a druhá na hnanou osou.

Podívejme se nejdříve na obutí, které během několika měsíců najdeme už na trhu. Nové pneumatiky pro autobusovou dopravu použitelné na všech pozicích náprav Conti CityPlus a Conti Urban jsou vyvinuty s ohledem na vysokou bezpečnost a hospodárnost. Struktury dezénů nového druhu s hlubokými lamelami umožňují podstatně lepší kilometrový výkon s vysokou úrovní komfortu. Můžeme očekávat výborné záběrové vlastnosti po celou dobu životnosti pneumatiky, zejména na mokré vozovce. Inovace v oblasti materiálů vedou k výrazně sníženému valivému odporu oproti předchozí generaci.

Řada CityPlus byla projektována podle zvláštních požadavků regionální přepravy osob. Cílem při vývoji těchto pneumatik bylo nízké opotřebení při maximální bezpečnosti a nejvyšší možné úspornosti. Obutí Continental třetí generace pro osobní dopravu jsou stejně jako jejich protějšky z oblasti přepravy zboží optimalizovány pro maximální užitek zákazníků a vyvinuty tak, aby podstatně zvýšily výkonnost v hromadné přepravě.

Stávající nabídka

Řada HSU 1 je určena pro celoroční provoz v mírných klimatických podmínkách. Směs s dobrou odolností vůči opotřebení a zesílené bočnice zaručují odolnost proti častému a silnému oděru o obrubníky chodníků.

Stranou pozornosti nezůstává ani hospodárnost podmíněná dlouhou životností. V rozměru 275/70 T22.5 je tento plášť také protektorovatelný v rámci služby Continental ContiRe.

Na špatné podmínky počasí jako bláto a sníh patří typ HSU 1 M+S. Zvýšený záběr na břečce a sněhu a zlepšená bezpečnost při jízdních manévrech i brzdění z ní dělají vhodné řešení pro celoroční použití ve městě s náročnějším profi lem trati či v úsecích, které jsou v zimním období ošetřovány od sněhu, až po hlavní tahy. Zesílené bočnice a speciálně konstruovaná kostra zajišťují vysokou pevnost.

Pro nákladní vozidla

Kostra obutí určeného užitkovým vozidlům je tvořena zejména čtyřvrstvým trojúhelníkovým nárazníkem, který lépe absorbuje síly působící laterálními a radiálními směry. Výrazného snížení deformací v oblasti patky bylo dosaženo její novou koncepcí konstrukce. Toto řešení minimalizuje prokluz v oblasti patky, čímž dochází ke snížení energetických ztrát při odvalování pneumatiky a stabilnějšímu pohybu při vyšší bezpečnosti jízdy. Všechny pneumatiky disponují technologií Air-Keep, která byla již úspěšně uvedena v návěsovém obutí HTR2.

Drží směr

Velmi široké žebro ramene obutí HSR2 pro řídicí osu prodlužuje kilometrový výkon a umožňuje snadnější ovládání vozidla. Díky čtyřúhelníkovému profi lu drážek a optimalizovanému rozložení lamel dezénu dochází k omezení hlučnosti. Ta je následně eliminována ve členitém čtyřúhelníkovém profi lu drážek. Vylepšená běhounová směs používá kombinaci delších molekul kaučuku i siliky.

Přenos síly

Řada HDR2 pro hnanou nápravu se směrově orientovaným dezénem lépe zajišťuje distribuci brzdných a záběrových sil. Tvar jednotlivých bloků dezénu daleko lépe odolává silám způsobeným silnými retardéry. Přenos hnací síly je díky otevřenému rameni a vysokému množství záběrových hran v dezénu silný. Potřebného vysokého kilometrového výkonu je dosaženo díky napojeným dezénovým blokům proti silným retardačním silám a hloubce vzorku zvětšené o dva milimetry. Vyšší odolnost dezénu proti otěru byla prohloubena díky kombinaci delších molekul kaučuku a siliky.

Pro přívěsy a návěsy

Široké žebro ramene návěsové pneumatiky dnes již tvoří standard, protože způsobuje nízký valivý odpor a prodlužuje životnost. Upravené rozložení lamel dezénu omezuje vznik hluku, který je následně eliminován ve členitém čtyřúhelníkovém profilu drážek. U pneumatiky HTR2 byla podobně jako u HDR2 použita běhounová směs s kombinací delších molekul kaučuku a siliky.

Do zimních podmínek je určen záběrový speciál HDW2 Scandinavia s mimořádným záběrem a zvýšeným objemem pryže v dezénu. Jeho hloubka vzrostla až o tři milimetry.

Univerzální hybrid

Obutí HD Hybrid je kromě regionálního provozu určeno také pro dálkovou přepravu. Speciální dezén směřuje HD Hybrid pro mimořádně široké spektrum použití. Pneumatika s tuhým ramenem pro omezení deformací vykazuje díky vysokému počtu drážek a lamel s 3D technologií výbornou trakci i nízký valivý odpor.

ContiRe

Obutí Continental nové generace snižuje náklady díky druhému použití jako protektorovaný plášť ContiRe. To platí nejen pro nákladní dopravu, ale také autobusovou. Technologie protektorování zajišťuje obnovu běhounu, ale také bočnic. Než plášť zahájí svůj druhý život jako protektorovaný, je pečlivě prozkoumána kvalita jeho kostry. Bočnice a běhoun se přitom použijí v identické podobě a stejné materiálové směsi.

Výhody druhé generace obutí Continental jako nízká vlastní hmotnost, malý valivý odpor a vysoký jízdní komfort zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe.

Pneumatiky dosahují již na konci prvního života výhodné úrovně celkových nákladů. Díky výhodě zpětného odkoupení špičkové kostry a využití druhého cyklu po protektorovaní napomáhají tyto pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů autobusových či nákladních fleetů.

Návěsová HTR2

  • extra široké žebro ramene pro optimální vyztužení proti příčným silám
  • úzké drážky zajišťují lehký chod a tím úsporu paliva
  • vyšší kilometrový výkon díky o 1,5 mm hlubšímu dezénu
  • vysoká protektorovatelnost za pomoci eliminace zachytávání kamenů

Rozměry:

  • 385/65 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 385/55 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Autobusová HSU1

  • zvýšená bezpečnost při jízdních manévrech nebo brzdění
  • zlepšený záběr díky střídavému uspořádání bloků dezénu
  • nízké vibrace a tichá jízda znamenají vyšší jízdní komfort
  • zesílené bočnice dodávají vyšší odolnost proti oděru o obrubníky chodníků

Rozměry

  • 275/70 R 22.5

Řídící HSR2

  • prodloužení kilometrového výkonu díky optimalizaci oděru v rameni
  • menší deformace optimalizovaných prvků dezénu umožňují zvýšit hloubku dezénových drážek a zároveň snížit valivý odpor
  • již nyní zřetelně předčí budoucí mezní hodnoty EU
  • vysoká protektorovatelnost zásluhou eliminace zachytávání kamenů

Rozměry:

  • 315/70 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)
  • 295/80 R 22.5
  • 315/80 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)
  • 385/55 R 22.5
  • 385/65 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)

Záběrová HDR2

  • zvýšení výkonnosti pneumatiky díky samonosným dezénovým blokům eliminujícím účinek retardérů
  • vyšší kilometrový výkon
  • směrově orientovaný dezén eliminující oděr pneumatik
  • zamezení opotřebení středu pneumatiky typické na záběrových nápravách
  • použití širších a těsněji umístěných žeber uprostřed pneumatiky

Rozměry:

  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/70 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Záběrová zimní HDW2 Scandinavia

  • zvýšení a rozšíření bočních lamel díky 3D-technologii a směrové orientaci dezénu
  • otevřený tvar ramene
  • žebro s 3D technologií
  • technologie 3D lamel až do základu běhounu

Rozměry:

  • 315/60 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 275/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Záběrová HD Hybrid

  • vyšší objem pryže ve stopě
  • směrový dezén lépe odolává destrukčním silám retardéru
  • směrový dezén přináší pravidelné opotřebování běhounu
  • sebeupevňující bloková struktura k minimalizaci deformací

Rozměry:

  • 315/60 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 295/60 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/70 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Apple podlehl daňovému tlaku, v USA vytvoří dalších dvacet tisíc pracovních míst Apple podlehl daňovému tlaku, v USA vytvoří dalších dvacet tisíc pracovních míst

Firma Apple plánuje postavit další firemní kampus ve…

Růst čínské ekonomiky loni zrychlil Růst čínské ekonomiky loni zrychlil

Růst čínské ekonomiky v loňském roce zrychlil na 6,9…

Letecké společnosti mají za sebou rekordní rok Letecké společnosti mají za sebou rekordní rok

Letecké společnosti přepravily celosvětově na…

Zápisník Michala Noska: Kdo ctí Palachův týden Zápisník Michala Noska: Kdo ctí Palachův týden

Komunista Zdeněk Ondráček, který se aktivně účastnil…

 

Štítky Profi Autobusy Pneu

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 





 
První skica nové Škody Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

První skica nové Škody Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Dnes 08:11

Škoda Auto zveřejnila první skicu modernizované Škody Fabia. Vůz si odbude premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě.




Blesk.cz

Jedlé kaštany: Jak vybrat kvalitní a dobře je doma upéci?

Jedlé kaštany: Jak vybrat kvalitní a dobře je doma upéci?

Také milujete tu vůni a chuť čerstvě upečených jedlých kaštanů? A víte, že si je můžete snadno připravit i doma?…

Bílé rase hrozí vyhynutí, říká politik kvůli migraci. Rasismus, zuří Itálie

Bílé rase hrozí vyhynutí, říká politik kvůli…

Attilio Fontana z politické strany Liga Severu šokoval svým rasistickým postojem k otázce migrantské krize.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

To byly hody! Jeřábek má první gól v NHL. Pálili i Pastrňák, Krejčí a Kaše

To byly hody! Jeřábek má první gól v NHL. Pálili i…

SOUHRN | David Krejčí přispěl ve středečním utkání NHL gólem a přihrávkou k výhře Bostonu 4:1 nad Montrealem. Za…

 

Reflex.cz

Snowboarďáci jsou moje prokletí, říká herec Vojta Kotek

Snowboarďáci jsou moje prokletí, říká herec Vojta Kotek

Když jsme se sešli ve vinohradské kavárně, první, o co mě poprosil, bylo, abych ho nezkoušel z dějepisu. Marii…

Sněmovna za dva měsíce schválila jediný zákon. Nic lepšího si od parlamentu nemůžeme přát

Sněmovna za dva měsíce schválila jediný zákon. Nic…

Češi a Moravané jsou zpravidla věčně naštvaní, alespoň co se politiky týče. Slovy klasika někdo je z posledních…