Pneumatiky pro městské autobusy a regionální nákladní dopravu: Continental

 

Přibývá pneumatik šitých na míru městským vozidlům hromadné přepravy osob. Novinky by měly přijít do léta.

Stávající řady pro městské autobusy tvoří HSU1 a HDU1. Z označení je patrné, že první patří na řízenou nápravu a druhá na hnanou osou.

Podívejme se nejdříve na obutí, které během několika měsíců najdeme už na trhu. Nové pneumatiky pro autobusovou dopravu použitelné na všech pozicích náprav Conti CityPlus a Conti Urban jsou vyvinuty s ohledem na vysokou bezpečnost a hospodárnost. Struktury dezénů nového druhu s hlubokými lamelami umožňují podstatně lepší kilometrový výkon s vysokou úrovní komfortu. Můžeme očekávat výborné záběrové vlastnosti po celou dobu životnosti pneumatiky, zejména na mokré vozovce. Inovace v oblasti materiálů vedou k výrazně sníženému valivému odporu oproti předchozí generaci.

Řada CityPlus byla projektována podle zvláštních požadavků regionální přepravy osob. Cílem při vývoji těchto pneumatik bylo nízké opotřebení při maximální bezpečnosti a nejvyšší možné úspornosti. Obutí Continental třetí generace pro osobní dopravu jsou stejně jako jejich protějšky z oblasti přepravy zboží optimalizovány pro maximální užitek zákazníků a vyvinuty tak, aby podstatně zvýšily výkonnost v hromadné přepravě.

Stávající nabídka

Řada HSU 1 je určena pro celoroční provoz v mírných klimatických podmínkách. Směs s dobrou odolností vůči opotřebení a zesílené bočnice zaručují odolnost proti častému a silnému oděru o obrubníky chodníků.

Stranou pozornosti nezůstává ani hospodárnost podmíněná dlouhou životností. V rozměru 275/70 T22.5 je tento plášť také protektorovatelný v rámci služby Continental ContiRe.

Na špatné podmínky počasí jako bláto a sníh patří typ HSU 1 M+S. Zvýšený záběr na břečce a sněhu a zlepšená bezpečnost při jízdních manévrech i brzdění z ní dělají vhodné řešení pro celoroční použití ve městě s náročnějším profi lem trati či v úsecích, které jsou v zimním období ošetřovány od sněhu, až po hlavní tahy. Zesílené bočnice a speciálně konstruovaná kostra zajišťují vysokou pevnost.

Pro nákladní vozidla

Kostra obutí určeného užitkovým vozidlům je tvořena zejména čtyřvrstvým trojúhelníkovým nárazníkem, který lépe absorbuje síly působící laterálními a radiálními směry. Výrazného snížení deformací v oblasti patky bylo dosaženo její novou koncepcí konstrukce. Toto řešení minimalizuje prokluz v oblasti patky, čímž dochází ke snížení energetických ztrát při odvalování pneumatiky a stabilnějšímu pohybu při vyšší bezpečnosti jízdy. Všechny pneumatiky disponují technologií Air-Keep, která byla již úspěšně uvedena v návěsovém obutí HTR2.

Drží směr

Velmi široké žebro ramene obutí HSR2 pro řídicí osu prodlužuje kilometrový výkon a umožňuje snadnější ovládání vozidla. Díky čtyřúhelníkovému profi lu drážek a optimalizovanému rozložení lamel dezénu dochází k omezení hlučnosti. Ta je následně eliminována ve členitém čtyřúhelníkovém profi lu drážek. Vylepšená běhounová směs používá kombinaci delších molekul kaučuku i siliky.

Přenos síly

Řada HDR2 pro hnanou nápravu se směrově orientovaným dezénem lépe zajišťuje distribuci brzdných a záběrových sil. Tvar jednotlivých bloků dezénu daleko lépe odolává silám způsobeným silnými retardéry. Přenos hnací síly je díky otevřenému rameni a vysokému množství záběrových hran v dezénu silný. Potřebného vysokého kilometrového výkonu je dosaženo díky napojeným dezénovým blokům proti silným retardačním silám a hloubce vzorku zvětšené o dva milimetry. Vyšší odolnost dezénu proti otěru byla prohloubena díky kombinaci delších molekul kaučuku a siliky.

Pro přívěsy a návěsy

Široké žebro ramene návěsové pneumatiky dnes již tvoří standard, protože způsobuje nízký valivý odpor a prodlužuje životnost. Upravené rozložení lamel dezénu omezuje vznik hluku, který je následně eliminován ve členitém čtyřúhelníkovém profilu drážek. U pneumatiky HTR2 byla podobně jako u HDR2 použita běhounová směs s kombinací delších molekul kaučuku a siliky.

Do zimních podmínek je určen záběrový speciál HDW2 Scandinavia s mimořádným záběrem a zvýšeným objemem pryže v dezénu. Jeho hloubka vzrostla až o tři milimetry.

Univerzální hybrid

Obutí HD Hybrid je kromě regionálního provozu určeno také pro dálkovou přepravu. Speciální dezén směřuje HD Hybrid pro mimořádně široké spektrum použití. Pneumatika s tuhým ramenem pro omezení deformací vykazuje díky vysokému počtu drážek a lamel s 3D technologií výbornou trakci i nízký valivý odpor.

ContiRe

Obutí Continental nové generace snižuje náklady díky druhému použití jako protektorovaný plášť ContiRe. To platí nejen pro nákladní dopravu, ale také autobusovou. Technologie protektorování zajišťuje obnovu běhounu, ale také bočnic. Než plášť zahájí svůj druhý život jako protektorovaný, je pečlivě prozkoumána kvalita jeho kostry. Bočnice a běhoun se přitom použijí v identické podobě a stejné materiálové směsi.

Výhody druhé generace obutí Continental jako nízká vlastní hmotnost, malý valivý odpor a vysoký jízdní komfort zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe.

Pneumatiky dosahují již na konci prvního života výhodné úrovně celkových nákladů. Díky výhodě zpětného odkoupení špičkové kostry a využití druhého cyklu po protektorovaní napomáhají tyto pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů autobusových či nákladních fleetů.

Návěsová HTR2

  • extra široké žebro ramene pro optimální vyztužení proti příčným silám
  • úzké drážky zajišťují lehký chod a tím úsporu paliva
  • vyšší kilometrový výkon díky o 1,5 mm hlubšímu dezénu
  • vysoká protektorovatelnost za pomoci eliminace zachytávání kamenů

Rozměry:

  • 385/65 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 385/55 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Autobusová HSU1

  • zvýšená bezpečnost při jízdních manévrech nebo brzdění
  • zlepšený záběr díky střídavému uspořádání bloků dezénu
  • nízké vibrace a tichá jízda znamenají vyšší jízdní komfort
  • zesílené bočnice dodávají vyšší odolnost proti oděru o obrubníky chodníků

Rozměry

  • 275/70 R 22.5

Řídící HSR2

  • prodloužení kilometrového výkonu díky optimalizaci oděru v rameni
  • menší deformace optimalizovaných prvků dezénu umožňují zvýšit hloubku dezénových drážek a zároveň snížit valivý odpor
  • již nyní zřetelně předčí budoucí mezní hodnoty EU
  • vysoká protektorovatelnost zásluhou eliminace zachytávání kamenů

Rozměry:

  • 315/70 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)
  • 295/80 R 22.5
  • 315/80 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)
  • 385/55 R 22.5
  • 385/65 R 22.5 (i ve verzi XL - s vyšším indexem nosnosti)

Záběrová HDR2

  • zvýšení výkonnosti pneumatiky díky samonosným dezénovým blokům eliminujícím účinek retardérů
  • vyšší kilometrový výkon
  • směrově orientovaný dezén eliminující oděr pneumatik
  • zamezení opotřebení středu pneumatiky typické na záběrových nápravách
  • použití širších a těsněji umístěných žeber uprostřed pneumatiky

Rozměry:

  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/70 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Záběrová zimní HDW2 Scandinavia

  • zvýšení a rozšíření bočních lamel díky 3D-technologii a směrové orientaci dezénu
  • otevřený tvar ramene
  • žebro s 3D technologií
  • technologie 3D lamel až do základu běhounu

Rozměry:

  • 315/60 R 22.5
  • 295/60 R 22.5
  • 315/70 R 22.5
  • 275/70 R 22.5
  • 315/80 R 22.5
  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)

Záběrová HD Hybrid

  • vyšší objem pryže ve stopě
  • směrový dezén lépe odolává destrukčním silám retardéru
  • směrový dezén přináší pravidelné opotřebování běhounu
  • sebeupevňující bloková struktura k minimalizaci deformací

Rozměry:

  • 315/60 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 295/60 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/70 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 295/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
  • 315/80 R 22.5 (k dispozici i jako ContiRe)
Spolupracujeme s TipCars.com
Nenaplněný sen Škoda Auto. Připomeňte si kupé Tudor Nenaplněný sen Škoda Auto. Připomeňte si kupé Tudor

V historii automobilky patří koncept Škody Tudor k těm…

Schwarzenberg: Zeman s Babišem jsou zkázou této země Schwarzenberg: Zeman s Babišem jsou zkázou této země

Čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg tvrdí, že TOP…

HN: Finanční správa rozdala úředníkům 1900 odměn vázaných na doměřenou daň HN: Finanční správa rozdala úředníkům 1900 odměn vázaných na doměřenou daň

Finanční úřady za letošní rok vykazují téměř 1900 odměn…

 

Štítky Profi Autobusy Pneu

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou…

 





 
Srovnali jsme novou Jawu 350 OHC s jejím slavným vzorem ze sedmdesátých let

Srovnali jsme novou Jawu 350 OHC s jejím slavným vzorem ze sedmdesátých let

Dnes 08:00

Jawa na českém trhu nabízí motocykl s označením 350 OHC, který není její vlastní konstrukcí, ale díky řadě komponentů připomíná jeden z nejdůležitějších motocyklů značky.




Blesk.cz

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho silný vítr

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho…

Pražané, pozor! Pokud ráno využíváte přívoz z Tróje na Císařský ostrov, vydejte se jinudy. Z důvodu silného…

Nemocný Pomeje a jeho žena Andrea: Plánovaný rozvod nejde zrušit!

Nemocný Pomeje a jeho žena Andrea: Plánovaný rozvod…

Andrea Pomeje (30) stále přehodnocuje svůj rozvod s nemocným Jiřím Pomeje (53)! Přítelkyně svalnatého Petra…

 

iSport.cz

Gól po 9 sekundách i výsměch. Kašík: Najednou mě tu nemají v lásce

Gól po 9 sekundách i výsměch. Kašík: Najednou mě tu…

Po devíti měsících se Libor Kašík vrátil na zlínský zimák. Odhodlání předvést se však zchladil inkasovaný gól…

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá, řekl trenér

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá,…

Nespokojenost fanoušků Sparty narůstá a žádají změny. Během utkání s Teplicemi (0:1) Letnou mockrát dunělo…

 

Reflex.cz

Prezident Zeman vede informační válku proti vlastní zemi

Prezident Zeman vede informační válku proti vlastní zemi

Ve vědě, a v psychologii zvlášť, je velmi účinnou metodou analýza produktu. To znamená, co vytvoří/řekne/udělá…

Izraelské vojačky vypadají na sociálních sítích jako sexy modelky, ale jsou to i tvrdé bojovnice

Izraelské vojačky vypadají na sociálních sítích jako…

Stát Izrael patří mezi několik málo států světa, kde je vojenská služba povinná i pro ženy. A že se mnohdy jedná…