Ekonomika
Porsche dopláca ako každá automobilka na elektromobily. O to viac, že športovým autám v elektrickom kabáte chýba to, prečo si ich ľudia kupujú = emócia.
Keby sa v Porsche vykašľali na elektromobily a robili ďalej iba spaľováky tak by na tom boli úplne inak.
Keby sa v Porsche vykašľali na elektromobily a robili ďalej iba spaľováky tak by na tom boli úplne inak.
@Prezivkynetreba No nevím, z celého koncernu již delší dobu na mě nejdou žádné emoce. Audi i Porsche na mě působí jako statusové značky pro německé důchodce a zbohatlíky ve východní Evropě. Emoce není jen o řevu motoru. Je to i o dizajnu, technologiích a dalších aspektech. Poslední sportovní spalovák, co na mě fakt způsoboval emoce byl Nissan GT-R. Ale teď bych si raději pořídil EV6 GT než nějakého Poršáka za dvojnásobnou cenu. Ale samozřejmě, je to individuální.
Co se týká ziskovosti, myslím si, že hlavním důvodem je kolaps prodejů v Číně.
Co se týká ziskovosti, myslím si, že hlavním důvodem je kolaps prodejů v Číně.
@johny555
Ano, nejvíce ztrát je z Číny. A tam se už nejspis ani nevrátí na prodeje, ktere měli. Konkurence je příliš veliká a taktéž i vyspělejší. Na druhou stranu, ev ve sportovním aute tolik lidí nekoupi. Kdyz by nechali spalovaky a zvýšili cenu, lidi to stejne koupi a zaplatí pokuty sami.
Ano, nejvíce ztrát je z Číny. A tam se už nejspis ani nevrátí na prodeje, ktere měli. Konkurence je příliš veliká a taktéž i vyspělejší. Na druhou stranu, ev ve sportovním aute tolik lidí nekoupi. Kdyz by nechali spalovaky a zvýšili cenu, lidi to stejne koupi a zaplatí pokuty sami.
Tak jako... Elektrickou škodovku si zákazník i koupí. Od toho beztak žádný emoce nikdo nechce. Ty nemají ani spalovací škodovky. Ale kdo chce sakra elektrický Porsche a hlavně proč?? Včechny peníze, co Porsche nacpalo do EV, jsou prostě pryč. Vyhozený z okna.
@jersey.se Ale oni si to lidi kupujou, ale spíš jako druhý auto než první. A každý vám řekne - zapomeňte na Panameru - stojí to jako Panamera, jezdí to rychlejc než Panamera, ale uvnitř je to jako plastový a levný hečbek. A pokud s tím někdo chce jezdit jako se sportovním autem, bude stát, o tom žádná. Technologie je ještě v plenkách. Takže je to spíš ta statusová věc, kde podle mýho ale stále ještě líp poslouží ten sportovní ICE.
Nicméně, nelze usnout na vavřínech. Konkurence z Asie nespí, Tesla chytí druhý dech. Je nutné se zaměřit na optimalizaci nákladů a zjednodušit vnitřní byrokracii, aby vývoj šel dopředu.
V roce 2018 prodala škoda 1.285M aut a měla čistý zisk 1.4mld
V roce 2024 prodala cca 926tis, tedy o 300tis méně, neboli o cca 25% méně, ale čistý zisk ji stoupl na 2.3mld, tedy o cca 65% více. Buď ji elektro přináší obrovský zisk, nebo naopak zdražuje spalovaky jen pro zisk, ne kvuli nákladům a podpoře bev.
Prodat o 25% mene a vydělat o 65% vic, to ukazuje na dobrou strategii.