Počet navigací se do roku 2019 zečtyřnásobí
Počet automobilů se zabudovaným navigačním systémem prodaných v Severní Americe do roku 2019 zečtyřnásobí. Tvrdí to alespoň studie společnosti Strategy Analytics.
Do roku 2019 má počet navigací v USA růst až o 12,9 milionů kusů ročně. Na celém světě se pak v roce 2019 má ročně prodat až 56 milionů navigací. V roce 2009 se přitom na světě prodalo 9,5 milionu navigačních systémů.
Největší růst prodejů má být zaznamenán v Číně, kde se má v roce 2018 dle odhadu Strategy Analytics prodat 11,8 milionu navigací. Před třemi lety si přitom v nejlidnatější zemi světa navigaci koupilo jen 355.000 zákazníků.
Z růstu chtějí těžit nejen tradiční firmy zabývající se výrobou navigací, jako jsou Denso, Harman nebo TomTom, ale také firmy, které jsou v tomto oboru nováčky – Apple, Google a Microsoft. Především Apple může dle Strategy Analytics významně ovlivnit trh s navigacemi.
Microsoft například vyvinul multimediální systémy pro Kiu a Ford. Některá Audi zase používají Google Earth. Nová generace Mercedesu-Benz třídy A je pak speciálně upravena pro iPhone.
Z konkurenčního boje tolika společností mají těžit především zákazníci. Budoucí navigační systémy totiž s velkou pravděpodobností zlevní, navíc by měly mít více funkcí než dnes.
Právě cena zabudované navigace dnes mnohé zákazníky odrazuje. Proto si raději pořídí přenosnou navigaci, popřípadě speciální aplikaci pro smartphone.
Strategy Analytics si všimlo, jak se rozšíření navigací liší dle regionů. Například v Japonsku jsou zabudované navigace všudypřítomné, a to díky zdejší složité dopravní síti. To ve Spojených státech je větší zájem o přenosné navigace, počet zabudovaných navigací roste mnohem pomaleji.
Někteří výrobci však už zaznamenali to, že pro zákazníky je cena zabudované navigace překážkou k jejímu pořízení. Podle vedoucího analytika Strategy Analytics Johna Canaliho tak snížili ceny navigací, mají tedy nižší marže, prodají jich však více.
Snížení cen navigací by v USA mohlo pomoci i chystané nařízení, podle kterého by všechny nově prodané vozy musely být vybaveny parkovací kamerou. Díky tomu by totiž všechny vozy měly displej na palubní desce, který by mohl být využit i pro navigační systém. Pokud by už obrazovka v autě byla, nebyl by již takový problém ji doplnit potřebným softwarem pro navigaci.